Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 13:58
Carn
Carn is offline
hmm. Dan is het gewoon een kwadratische formule toch? Ik weet niet of dat dan ook meteen een logaritmische schaal tot gevolg heeft. Er zal vast een wikipediapagina zijn die dat braaf uitlegt De Schaal van Richter is logaritmisch.
Oud 13-04-2011, 14:04
Verwijderd
Wtfffff hanson op pinkpop
Oud 13-04-2011, 14:04
Verwijderd
Citaat:
En op dat laatste punt gaat het bij deze wet dus nogal fout. Studenten begonnen met studeren in de veronderstelling dat ze voor 1500 euro per jaar (ongeveer) zouden studeren. Over een boete is bij aanvang van de studie nooit iets bekend geweest, en het is duidelijk in het nadeel van de student. De wet opzich is 'prima', maar niet voor de huidige studenten, voor hen is het in strijd met het rechtszekerheidsbeginsel.
Oh okè nice! Maar ik daht dat het sowieso niet gold voor de huidige studenten maar enkel voor de nieuwe. Maar dat was dus niet zo!

Thanks! Ik heb er zelfs mijn strikdiploma niet voor hoeven zoeken
Oud 13-04-2011, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Oh okè nice! Maar ik daht dat het sowieso niet gold voor de huidige studenten maar enkel voor de nieuwe. Maar dat was dus niet zo!

Thanks! Ik heb er zelfs mijn strikdiploma niet voor hoeven zoeken
Vreemd genoeg denken heel veel mensen dat, terwijl toch keer op keer is benadrukt dat het ook voor huidige studenten geldt
Oud 13-04-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Vreemd genoeg denken heel veel mensen dat, terwijl toch keer op keer is benadrukt dat het ook voor huidige studenten geldt
Oh dat heb ik mij netjes laten uitleggen

Maar het gaat nu dus niet door
Oud 13-04-2011, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Oh dat heb ik mij netjes laten uitleggen

Maar het gaat nu dus niet door
Kijk je geen nieuws, lees je geen kranten?

Nou dat heb je fout. Het is een jaar uitgesteld. Er is nog niks over 'niet doorgaan' gezegd.
Oud 13-04-2011, 14:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
ja, vrij schokkend dit. Zeker voor iemand die in het onderwijs werkt.
Oud 13-04-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Als docent maatschappijleer
Oud 13-04-2011, 14:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is een lineaire schaal. Logaritmisch zou bijvoorbeeld het volgende kunnen zijn:

Stel, het ijkpunt is een 10. Als ze het 10x zo moeilijk vinden, geven ze een 11. Nog 10x moeilijker is een 12. 10x makkelijker dan het ijkpunt is 9. Etc.
Oud 13-04-2011, 14:11
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Spoiler
Oud 13-04-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:

Nou dat heb je fout. Het is een jaar uitgesteld. Er is nog niks over 'niet doorgaan' gezegd.
Jawel, enkel heeft een docent van mijn hogeschool in een email rondgestuurd en uitgelegd dat dit zeker niet voor ons geldt etc.. En dat had ik zonder verder te kijken dan mijn neus lang was maar aangenomen

Ja dat had ik gelezen. Maar ik was even egoistisch en betrok het op mijzelf
Oud 13-04-2011, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Als docent maatschappijleer
Oud 13-04-2011, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Jawel, enkel heeft een docent van mijn hogeschool in een email rondgestuurd en uitgelegd dat dit zeker niet voor ons geldt etc.. En dat had ik zonder verder te kijken dan mijn neus lang was maar aangenomen

Ja dat had ik gelezen. Maar ik was even egoistisch en betrok het op mijzelf
Dan zou ik hem eens even flink terecht wijzen. Wat intens slecht
Oud 13-04-2011, 14:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Spoiler
Hoera. Wat houdt de rol in?
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik hem eens even flink terecht wijzen. Wat intens slecht
Achja ik had er verder niks meer van gehoord en ik moet er toch gewoon voor zorgen dat ik dit jaar afstudeer
Verwijderd
Oud 13-04-2011, 14:15
Verwijderd
Je kunt facepalmen wat je wilt hoor.
Oud 13-04-2011, 14:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is een lineaire schaal. Logaritmisch zou bijvoorbeeld het volgende kunnen zijn:

Stel, het ijkpunt is een 10. Als ze het 10x zo moeilijk vinden, geven ze een 11. Nog 10x moeilijker is een 12. 10x makkelijker dan het ijkpunt is 9. Etc.
woei, had ik het goed. Lang leve verstofte ouderwetse wiskunde-A kennis
Oud 13-04-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Je kunt facepalmen wat je wilt hoor.
Hoe kun je er in hemelsnaam met '' op reageren als je zó slecht op de hoogte bent van het nieuws, terwijl je dat in functie van leraar toch duidelijk moet zijn?

Ik vind het eigenlijk nog wel twintig 's waard.
Oud 13-04-2011, 14:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Hm. Ok. Volgens mij staat het dan in het artikel dat ik erover gelezen heb verkeerd Maar ik heb het artikel niet bij de hand
Oud 13-04-2011, 14:18
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Hoewel ik me ergens ook had verheugd op de rechtszaken die zouden volgen over het rechtszekerheidbeginsel
Qft.

En ik kom speciaal even online om te zeggen:
@ Michealangelo: :') Doe eens wat minder Cherso zeg.
Oud 13-04-2011, 14:21
Dingaantouwtje
Citaat:
Hoera. Wat houdt de rol in?
Spoiler
Oud 13-04-2011, 14:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind dat de facepalm eerder verdiend is voor de hoge heren in Den Haag die denken dat leraren op de middelbare school niet universitair opgeleid hoeven te zijn!
Oud 13-04-2011, 14:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Spoiler
cool, gaaf man
Oud 13-04-2011, 14:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Spoiler
Doutzen Kroes, kan die acteren?
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Tof, gefeliciteerd
Verwijderd
gefeli DaT!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind de facepalm eerder verdiend is voor de hoge heren in Den Haag die denken dat leraren op de middelbare school niet universitair opgeleid hoeven te zijn!

Dat zou volgens mij net zoiets zijn als dat iemand uit jouw vakgebied nog nooit van de LHC gehoord heeft.
Oud 13-04-2011, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat de facepalm eerder verdiend is voor de hoge heren in Den Haag die denken dat leraren op de middelbare school niet universitair opgeleid hoeven te zijn!
Oud 13-04-2011, 14:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee, maar het is wel een MILF . Met een vervelend accent. dat wel. Eigenlijk moet ze gewoon haar mond houden. Maar het is vast geen stille film
Oud 13-04-2011, 14:26
Lorelei
Lorelei is offline
Ik geloof nog steeds niet dat het een lineaire schaal is

Lekker grote smileys
Oud 13-04-2011, 14:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, ik weet dat ze tergend dom is, maar ik weet niet of dat acteertalent per se in de weg staat.
Oud 13-04-2011, 14:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Spoiler
Gefeliciteerd
Oud 13-04-2011, 14:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, ik weet dat ze tergend dom is, maar ik weet niet of dat acteertalent per se in de weg staat.
Het weerhoudt andere acteurs/actrices iig niet van het maken van films..
Oud 13-04-2011, 14:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lekker grote smileys
Toch is het zo, maak er maar een grafiekje van.
Oud 13-04-2011, 14:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Toch is het zo, maak er maar een grafiekje van.
Dan moet ik eerst kunnen bedenken wat mensen moeten geven als ze het 3x zo makkelijk vonden!
Oud 13-04-2011, 14:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan moet ik eerst kunnen bedenken wat mensen moeten geven als ze het 3x zo makkelijk vonden!
Een 3x zo laag cijfer. Ik kan dat wel voor je bewijzen, maar dat wordt vast te ingewikkeld.
Oud 13-04-2011, 14:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Een 3x zo laag cijfer. Ik kan dat wel voor je bewijzen, maar dat wordt vast te ingewikkeld.
Ok ok.

Maar ik dacht juist dat het hele idee van deze methode was dat je een groter verschil kreeg als iemand iets moeilijk vond dan wanneer iemand iets makkelijk vond. En dat is dus ook wel zo (want een verschil van 5 is minder dan een verschil van 10). Maar waarom blijkt dat dan niet uit een grafiek?
Oud 13-04-2011, 14:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ok ok.

Maar ik dacht juist dat het hele idee van deze methode was dat je een groter verschil kreeg als iemand iets moeilijk vond dan wanneer iemand iets makkelijk vond. En dat is dus ook wel zo (want een verschil van 5 is minder dan een verschil van 10). Maar waarom blijkt dat dan niet uit een grafiek?
Hoe bedoel je? Welke grafiek? Een "normale" (niet-lineaire!) schaal van 0 tot 10 levert kleinere verschillen omdat het begrensd is, een lineaire schaal niet.
Oud 13-04-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lekker grote smileys
Oud 13-04-2011, 14:48
Verwijderd
Dit doet me denken aan toen mijn opa me als kind de toonladder probeerde te leren, en ik telkens zei dat ik er niks van geloofde dat er een noot bestaat die So heet. Dus als Kazet zegt dat het een lineaire schaal is dan is het een lineaire schaal /sheeple
Oud 13-04-2011, 14:55
Dingaantouwtje
Citaat:
Tof, gefeliciteerd
Citaat:
gefeli DaT!
Citaat:
Gefeliciteerd

Citaat:
Citaat:
Nee, maar het is wel een MILF . Met een vervelend accent. dat wel. Eigenlijk moet ze gewoon haar mond houden. Maar het is vast geen stille film
Achja, het gaat blijken. Ze gaat helaas niet mee naar Groenland/IJsland.
Oud 13-04-2011, 15:02
Lorelei
Lorelei is offline
Wat is wetenschappelijk schrijven toch fijn. Jammer dat ik zo aan een essay moet beginnen.. wat een stuk minder fijn is
Oud 13-04-2011, 15:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoezo, zo'n essay hoort toch ook wetenschappelijk te zijn?
Oud 13-04-2011, 15:10
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja. Uiteraard. Maar ik schrijf liever artikelen en onderzoeksverslagen. Bij een essay ben je maar een beetje vaag aan het lullen over wat andere mensen al gedaan hebben. Ik schrijf liever over wat ik zelf heb gedaan
Oud 13-04-2011, 15:19
Verwijderd
Ehhhh die meisjes bij my super sweet 16 kunnen never nooit 15 zijn
Oud 13-04-2011, 15:19
Lorelei
Lorelei is offline
En die website van de bieb is nog steeds down, dus ik ga maar iets anders doen..
Oud 13-04-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Dit doet me denken aan toen mijn opa me als kind de toonladder probeerde te leren, en ik telkens zei dat ik er niks van geloofde dat er een noot bestaat die So heet. Dus als Kazet zegt dat het een lineaire schaal is dan is het een lineaire schaal /sheeple
Maar die bestaat ook niet het is soL

toch?
Oud 13-04-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Maar die bestaat ook niet het is soL

toch?
Dat dacht ik eerst ook, maar Wikipedia zei So. Maar het ging sowieso iets anders, want in het Russisch heet hij Solj, en dat is ook het woord voor zout, dus volgens mij veronderstelde ik gewoon dat woorden maar één betekenis konden hebben.
Oud 13-04-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Dat doe je goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten