Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2011, 23:53
skraalkip
skraalkip is offline
Als je moest kiezen, val je dan eerder op uiterlijk of innerlijk? en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2011, 00:22
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Innerlijk, omdat het daar om gaat
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 06:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
Innerlijk, omdat het daar om gaat
^dit dus. En qua uiterlijk lijkt iedereen ook zo op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 07:16
Verwijderd
ik val op allebei niet. Of op allebei wel. Net hoe je het bekijkt. Als ik iemand aardig en lief en leuk en geweldig vind, wordt die persoon steeds mooier, in mijn ogen. Hij kan nog zo lelijk zijn, als ik het goed met iemand kan vinden, vind ik hem gewoonweg niet lelijk meer.
Andersom werkt dat ook zo. Als iemand superknap is, maar een grote lul, vind ik hem niet meer knap.
Het is voor mij onmogelijk om die dingen los van elkaar te zien, dus ik val ook niet (of wel, net hoe je het bekijk) óf op uiterlijk óf op innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 08:51
Verwijderd
Uiterlijk is belangrijk. Soms vind ik iemand leuk omdat ze er leuk uitziet.
Maar als ze echt een bitch is, is het gelijk over.
Ik vind innerlijk belangrijk mar het moet het uiterlijk overtreffen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 10:34
Verwijderd
Ik val eerder op iemands uiterlijk dan op zijn innerlijk.
Maar ik zou nooooit met een jongen verkering willen als hij harstikke knap was maar zijn innerlijk was helemaal niks.

Een jongen met een knap uiterlijk en een leuk innerlijk. Dat is wat ik wil. ;D
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 13:22
synbitz
synbitz is offline
Interesse in een persoon begint bij mij met het uiterlijk...
maar als ze daarna van karakter/lifestyle/innerlijk toch niet aan mijn eisen voldoet doe ik er verder ook niks mee
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 14:06
Rysair
Rysair is offline
De één kan niet zonder het ander. Innerlijk kan niet zonder uiterlijk, en andersom.
Uiterlijk brengt mensen bij elkaar, innerlijk houdt ze bij elkaar. Uiterlijk bepaalt merendeels, dat is nou eenmaal zo.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 14:57
Thinus
Thinus is offline
Nouja als ik moest kiezen dan heb ik liever een leuke trol dan een hete snol. Maar als het niet moest koos ik natuurlijk geen van beide.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 15:53
Vluggertje
Vluggertje is offline
Innerlijk is het belangrijkste!
Uiterlijk telt voor mij niet zo mee.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Uiterlijk brengt mensen bij elkaar, innerlijk houdt ze bij elkaar.
Waarom herhaal je deze zin de hele tijd? Heb je hem zelf verzonnen en wil je graag dat het een 'ding' wordt?

Ontopic; een combinatie van beiden, zoals iedereen. Maar als ik moest kiezen dan innerlijk, natuurlijk. Ook zoals iedereen, afgezien van de mensen die nog niet goed beseffen dat we later allemaal oud en lelijk worden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 17:09
olha1
olha1 is offline
innerlijk dat is waar ik voor blijf maar in eerste instantie kijken heel even naar buiten (a)
Oud 24-02-2011, 21:25
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Waarom herhaal je deze zin de hele tijd? Heb je hem zelf verzonnen en wil je graag dat het een 'ding' wordt?

Ontopic; een combinatie van beiden, zoals iedereen. Maar als ik moest kiezen dan innerlijk, natuurlijk. Ook zoals iedereen, afgezien van de mensen die nog niet goed beseffen dat we later allemaal oud en lelijk worden.
waarom zou ik dat willen? het is gwn de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:45
Balthazar
Balthazar is offline
Mensen antwoorden vaak als eerste innerlijk omdat het eigenlijks wel het juist antwoord is. Maar als je goed naar jezelf kijkt val je net zo goed op uiterlijk alleen is het wel zo als je iemand leert kennen (innerlijk) en je vind die persoon daardoor aantrekkelijk dan kijk je vaak anders tegen zijn/haar uiterlijk aan op een positieve manier. En zo val je inderdaad op allebei maar dat komt vanuit het innerlijke.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 10:38
bubbles94
bubbles94 is offline
innerlijk natuurlijk!
maarrr uiterlijk is soms ook wel een beetje belangrijk
ookal moet ik zeggen, de jongen waar ik nu op val zijn innerlijk is ook niet bepaald perfect ofzoo,
maar hij is ook niet bepaald knap!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 13:06
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Innerlijk, maar ik wil niet met een lelijk mens rond lopen
Oud 28-03-2011, 01:54
tom-094
tom-094 is offline
75% innerlijk 25% uiterlijk, omdat het oog ook iets wil
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 02:36
Verwijderd
Ik denk dat het voor mij meer met aantrekking te maken heeft. Zowel op seksueel als mentaal niveau. Maar om je vraag te beantwoorden: innerlijk 75%,uiterlijk 25%
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 08:11
hookee
hookee is offline
Eerst uiterlijk, omdat dat mij fysiek aantrekt, vervolgens treedt filter 2 in werking; innerlijk.
Indien dit niet past zoeken we verder en wordt eventueel het eerste filter bijgesteld.
Om iemand's innerlijk te kunnen kennen zullen we toch eerst een gesprek met hem/haar moeten aangaan. Waarom zouden we eerst dat gesprek aangaan? Omdat hij/zij zo lelijk is?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 09:08
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik val op het innerlijk van een persoon. Hoe goed hij er ook uit kan zien. als hij zich als een eikel gedraagt hoeft het niet voor mij. Een iets minder mooie jongen, met een goede persoonlijkheid - daar ga ik voor.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 09:09
Volk
Volk is offline
Citaat:
Eerst uiterlijk, omdat dat mij fysiek aantrekt, vervolgens treedt filter 2 in werking; innerlijk.
Indien dit niet past zoeken we verder en wordt eventueel het eerste filter bijgesteld.
Om iemand's innerlijk te kunnen kennen zullen we toch eerst een gesprek met hem/haar moeten aangaan. Waarom zouden we eerst dat gesprek aangaan? Omdat hij/zij zo lelijk is?
Omdat je van mensen hebt gehoord dat hij zo aardig/gezellig is. Ik ontmoet zelden mensen die geen van mijn vrienden kennen. Dus heel dat eerste filter is er bij mij niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 12:21
gentlemen
gentlemen is offline
uiterlijk brengt mensen bij elkaar
innerlijk houd mensen bij elkaar.
dus ik ga voor beide
Oud 28-03-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
^dit dus. En qua uiterlijk lijkt iedereen ook zo op elkaar.
Alleen Chinezen.

Hoe vaak gaat dit topic voorbijkomen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 14:42
Röps
Röps is offline
In eerste instantie wel eerder op uiterlijk, omdat ik best oppervlakkig ben Maar uiteindelijk is er toch meer nodig dan dat.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 18:39
-Richard-
-Richard- is offline
Eerste gezicht draait om uiterlijk.. vervolgens is daarna het innerlijk het belangrijkste omdat je (ik) het uiterlijk al ''geaccepteerd'' hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 18:59
michelllle
michelllle is offline
innerlijk altijd!!!!
De jongens de jongens waar ik verliefd op wordt zijn niet knap maar op een of andere manier zag ik dat nooit (op dat moment)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 19:23
JamieL94
JamieL94 is offline
het innerlijk is het belangrijkste, maar soms wil het oog ook wel wat
maar als die gene knap is en een heel erg lelijk innerlijk heeft zal ik daar niet voor kiezen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 17:59
-annabellah
-annabellah is offline
Hah, vroeger keek ik naar het uiterlijk, maar nu eerst innerlijk, dan lijkt die persoon automatisch steeds knapper naarmate je hem/haar leuker vind, maar als het gewoon is van je loopt ergens en je ziet een knappe jongen is het uiterlijk, tenzij ik hem beter leer kennen .
Ik vind het dus niet zo belangrijk om naast een superknapperd te lopen, hij is toch van mij en als de rest hem lelijk vind hebben ze pech .
Eigenlijk maar raar: ik vind jongens met bijv. een grote neus (of iets anders raars) superleuk
Da's weer zo'n rare gewoonte van me zeker?

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 18:40
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
75% innerlijk 25% uiterlijk, omdat het oog ook iets wil
Alhoewel ik dan toch voor 80% 20% zal gaan
Oud 02-04-2011, 15:56
luoluo
luoluo is offline
ik ga voor 100% innerlijk (L) XD
uiterlijk is een bijzaak
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 08:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De meeste relatie beginnen inderdaad gebaseerd op uiterlijk. Zoals met mijn ex: ik vond dat hij er leuk uitzag, ik werd verliefd, en daarom vond ik alles wat hij deed geweldig. Maar toen de verliefdheid over begon te raken pasten we eigenlijk helemaal niet bij elkaar en zijn we nog lang bij elkaar gebleven uit gewoonte.

Mijn huidige vriend en ik zijn samen opgegroeid: ik kende zijn innerlijk al voordat ik me voor uiterlijk interesseerde. En toevallig is hij ook nog enorm knap geworden. En toen ik wist dat hij een geweldig innerlijk én uiterlijk had duurde het nog een flinke tijd voordat ik echt verliefd was. Maar hij heeft lekker wel allebei en dat vind ik ook als ik niet verliefd ben. Ik zeg het maar even
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 18:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Uiterlijk natuurlijk, zoals alle mannen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 23:30
T-gein
T-gein is offline
Ik ken een meisje via de sport. Ze was een tijdje gestopt maar kwam weer terug. Ze is echt knap geworden in de tussentijd, dus sowieso beetje flirten en hangen enzo. Maar hoe meer ik met haar om ging, hoe meer ik zag dat ze kwaliteiten miste die ik juist in een meisje zoek. Ben echt volledig op haar afgeknapt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 06:27
honkballertje
honkballertje is offline
Als ik iemand totaal nog niet ken eerst uiterlijk en dan maar eens kijken of het innerlijk ook naar behoren (XD) is.
Als ik iemand al ken ben je al voorbij het uiterlijk deel en kijk ik alleen naar innerlijk.

Mensen kunnen wel zeggen dat je puur op innerlijk valt, maar meestal zie je toch echt iemand eerst voordat je zijn/haar innerlijk kan leren kennen. Als het qua uiterlijk echt een monster is is de kans gewoon kleiner dat je een gesprek aanknoopt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 19:47
890133759
890133759 is offline
Innerlijk. Daarna ga ik hem vanzelf knap/schattig/sexy vinden ookal is hij dat niet XD
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Eerste gezicht draait om uiterlijk.. vervolgens is daarna het innerlijk het belangrijkste omdat je (ik) het uiterlijk al ''geaccepteerd'' hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 01:53
Serieus&Speels
Serieus&Speels is offline
Uiterlijk zal altijd het eerste zijn wat je opvalt, maar daarom niet zijn wat de doorslag geeft. Als je iemand ontmoet kijk je altijd eerst naar het uiterlijk. Maar aan het uiterlijk zijn ook veel innerlijke dingen verbonden; hoeveel lacht een persoon, ...

Ik persoonlijk vind de lach het belangrijkste, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar ik zie meestal aan de lach of een meisje bij me past qua karakter of niet. Natuurlijk kom je nooit 100% overeen maar toch...

Eenmaal het uiterlijk dus 'geaccepteerd, aanvaard' is vind ik het waard iemand te leren kennen. Indien haar innerlijk me aanspreekt maakt dat die persoon ineens stukken mooier, waardoor er gevoelens kunnen ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:18
Verwijderd
In de eerste instantie kijk ik sowieso naar haar bil.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:40
hookee
hookee is offline
Citaat:
In de eerste instantie kijk ik sowieso naar haar bil.
Links of rechts? (voor de drager)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 20:22
Daboman
Daboman is offline
Het begint bij uiterlijk. Maar natuurlijk houdt een relatie geen stand als het niet klikt. Dus innerlijk wordt wel steeds belangrijker en uiterlijk minder belangrijk.
Oud 22-04-2011, 13:50
Verwijderd
Maar je begint toch geen relatie alléén gebaseerd op uiterlijk? Ik bedoel dan zou ik een relatie moeten beginnen met elke knappe jongen die interesse toont, en het is al moeilijk genoeg om ze allemaal te zoenen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 13:50
Verwijderd
Vroeger dan, nu wordt mijn vriendje boos als ik dat doe...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 14:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Uiterlijk, maar ook uitstraling. Iemand kan nog zo'n mooi gezicht hebben, maar als ze daarbij een saai, sloom hoofd trekt, of totaal geen energie uitstraalt, dan is dat ook niet aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 21:15
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar je begint toch geen relatie alléén gebaseerd op uiterlijk? Ik bedoel dan zou ik een relatie moeten beginnen met elke knappe jongen die interesse toont, en het is al moeilijk genoeg om ze allemaal te zoenen
Nee, je begint geen relatie puur op basis van uiterlijk, maar je begint ook geen relatie met het lelijkste mormel wat je ooit gezien hebt. Onbedoeld selecteer je dan dus eigenlijk al op uiterlijk, voordat je het innerlijk überhaupt een kans gegeven hebt. Daarna zou het logisch zijn iemand te leren kennen (innerlijk) en daarna een relatie starten.
Dan heb je dus innerlijk en uiterlijk gehad. Een relatie waarin je je maar tot 1 van de 2 aangetrokken voelt werkt (naar mijn mening) niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 14:09
Verwijderd
Iedereen gaat eerst op het uiterlijk af, maar uiteindelijk is het innerlijk een stuk belangrijker. Je kan wel gaan zeggen dat je alleen op innerlijk afgaat maar dat is bij niemand. Je gaat eerder bij een knap persoon staan dan bij een lelijk persoon, maar als dan die knappe een lul is, en die lelijke kei leuk ga je toch naar de lelijke. Zou ik doen dan. Maar het komt er dus op neer dat je toch eerst op uiterlijk afgaat..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 18:54
chocolademousse
chocolademousse is offline
innerlijk, maar bij liefde op het eerste gezicht val je toch op uiterlijk, dat is immers het eerste wat je ziet
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, je begint geen relatie puur op basis van uiterlijk, maar je begint ook geen relatie met het lelijkste mormel wat je ooit gezien hebt. Onbedoeld selecteer je dan dus eigenlijk al op uiterlijk, voordat je het innerlijk überhaupt een kans gegeven hebt. Daarna zou het logisch zijn iemand te leren kennen (innerlijk) en daarna een relatie starten.
Dan heb je dus innerlijk en uiterlijk gehad. Een relatie waarin je je maar tot 1 van de 2 aangetrokken voelt werkt (naar mijn mening) niet.
Dat ben ik helemaal met je eens, hoor. Uiterlijk is wat mij betreft gewoon een van de factoren waar aan 'voldaan' moet worden. Fysiek aantrekkelijk, mentaal aantrekkelijk, aantrekkelijk gevoel voor humor, aantrekkelijke 'externe zaken' (studie/werk/familie/etc), vink ze maar af. Als er een ontbreekt, hoef ik al niet verder te kijken voor de rest. Als ik een heel intelligente en grappige jongen tegenkom die dik en lelijk is, dan blijft het alleen een intelligente en grappige jongen, leuk om mee te praten en/of bevriend mee te raken, maar wordt het geen potentieel datemateriaal. En als ik een heel sexy gozer tegenkom met een leuke uitstraling met wie ik totaal niet op een lijn zit wat gesprekken betreft, nou, dan is dat leuk voor een avondje (of meerdere...) maar meer dan een scharrel zal het nooit worden.

Heb ook wel vaak dat ik jongens zie die op zichzelf wel (erg) knap zijn en een goed figuur hebben, maar alleen de uitstraling is dan al totaal niet aantrekkelijk (lomp, asociaal, te metro, gewoon dom, etc). Dan kan ie nog zo knap zijn, maar sexy zal ik hem nooit vinden... Dus het karakter speelt ook een rol in het uiterlijk door manier van bewegen, praten, lachen, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 19:27
DemiInLove
DemiInLove is offline
Citaat:
ik val op allebei niet. Of op allebei wel. Net hoe je het bekijkt. Als ik iemand aardig en lief en leuk en geweldig vind, wordt die persoon steeds mooier, in mijn ogen. Hij kan nog zo lelijk zijn, als ik het goed met iemand kan vinden, vind ik hem gewoonweg niet lelijk meer.
Andersom werkt dat ook zo. Als iemand superknap is, maar een grote lul, vind ik hem niet meer knap.
Het is voor mij onmogelijk om die dingen los van elkaar te zien, dus ik val ook niet (of wel, net hoe je het bekijk) óf op uiterlijk óf op innerlijk.

^dit
Oud 28-04-2011, 19:31
black-jack
black-jack is offline
Uiterlijk is na kort gekleden een bijzaak geworden dus het gaat mij helemaal om het innerlijk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 00:24
Serieus&Speels
Serieus&Speels is offline
Citaat:
Uiterlijk is na kort gekleden een bijzaak geworden dus het gaat mij helemaal om het innerlijk
Dus jij denkt echt dat je een relatie met het lelijkste meisje / de lelijkste jongen op de aardbol kan hebben, als die een hart van goud heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten