Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2011, 11:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waar staat dat?
in ie9 is het een gebroken papiertje rechts naast de adresbalk...
Advertentie
Oud 09-05-2011, 12:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
in ie9 is het een gebroken papiertje rechts naast de adresbalk...
Ok, bedankt, even proberen.
Oud 09-05-2011, 12:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, hij gaat verder, maar ik heb wel een printer nodig. Even kijken of hij nu wel wil installeren of dat hij nog aidscholera heeft.
Oud 09-05-2011, 12:11
Verwijderd
Ik print alles gewoon op m'n werk
Oud 09-05-2011, 12:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, dat deed ik eerst ook, maar nu ontbreekt het werk dus kan ik er niet printen.
Oud 09-05-2011, 12:15
Verwijderd
Ga eens werk zoeken dan, uitvreter
Oud 09-05-2011, 12:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Daar heb ik nu juist die printer voor nodig! [/vicieuze cirkel]
Oud 09-05-2011, 12:24
Verwijderd
Kut man, al die jaren noeste studie voor niets
Schrödinger
Schrödinger is offline
Door een technisch probleem kunnen wij uw betaling niet in behandeling nemen.
Rationeel
Rationeel is offline
saldo op mijn rekening is momenteel 1337
Oud 09-05-2011, 12:25
Rationeel
Rationeel is offline
tot zover het hoogtepunt van mijn dag!
Oud 09-05-2011, 12:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
En het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven. Zucht.
Oud 09-05-2011, 12:28
Rationeel
Rationeel is offline
naast de overwinning met klaverjassen zonet. ik stond met 1276 tegen 1499 achter en de tegenpartij ging spelen, maar we speelden ze nat en kregen hun 40 roem erbij, waardoor het 1508 tegen 1499 werd
Oud 09-05-2011, 12:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wel vet handig dat ik ze niet kan mailen en ze nu moet gaan bellen omdat zij een josti hebben ingehuurd om hun site te bouwen.
Oud 09-05-2011, 12:35
Verwijderd
Morning
Oud 09-05-2011, 12:39
Pierrot
Pierrot is offline
'ello.
Oud 09-05-2011, 12:42
Verwijderd
Ik heb gedroomd dat ik ongeneeselijk ziek was, en nog 2 weken te leven zou hebben Toen gingen we piraat spelen en een zeilschip kapen en daarmee naar Terschelling varen en toen was iedereen die ik kende, ook mensen van de basisschool die ik al 18 jaar niet heb gezien, er zodat ze afscheid konden nemen en het was een verdrietige bende.
Oud 09-05-2011, 12:43
Verwijderd
Kijk, stel, je bent een moderne huisvrouw en je kinderen zijn twaalf en veertien.
Dan is het maandag. Een drukke dag. Je staat op, je gaat douchen, je maakt lunchpakketjes voor je kinderen, je ontbijt, je doet alles in de vaatwasser, je brengt de kinderen naar school. Om half negen doe je een was in de machine. Je doet de boodschappen. Om half tien kom je terug van de boodschappen, je ruimt alles op en doet de was in de droger en een nieuwe was in de machine. Daarna ga je even koffiedrinken. Om half elf ga je afstoffen. Om elf uur ga je stofzuigen. Om twaalf uur ga je lunchen. Daarna doe je ook de tweede was in de droger. Om één uur ga je de wc en badkamer schoonmaken. Om half drie haal je de tweede was uit de droger en je gaat strijken en vouwen. Om half vier komen je kinderen uit school en ga je even thee drinken met ze. Om vier uur ga je rekeningen betalen en de post netjes opruimen. Om vijf uur ga je koken. Om half zes komt je man thuis en gaan jullie allemaal eten, want zo modern ben je nou ook weer niet. Na het eten ga je gezellig tv kijken of seks hebben ofzo.

Dan is het dinsdag. Je staat op, je gaat douchen, je maakt lunchpakketjes voor je kinderen, je ontbijt, je doet alles in de vaatwasser, je brengt de kinderen naar school. Daarna heb je de hele dag niets te doen omdat je alles op maandag al hebt gedaan. Aan het eind van de middag ga je koken.
Dan is het woensdag. Je doet hetzelfde als dinsdag. Op donderdag doe je nog weer even wat boodschappen en een was, dus dan ben je een paar uurtjes bezig, maar op vrijdag heb je ook weer niets te doen.

ik snap het niet
Oud 09-05-2011, 12:44
Pierrot
Pierrot is offline
AstroTV is nog bezig. Ik zou ze even bellen.
Oud 09-05-2011, 12:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als huisvrouw kun je per definitie niet modern zijn.
Oud 09-05-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Kijk, stel, je bent een moderne huisvrouw en je kinderen zijn twaalf en veertien.
Dan is het maandag. Een drukke dag. Je staat op, je gaat douchen, je maakt lunchpakketjes voor je kinderen, je ontbijt, je doet alles in de vaatwasser, je brengt de kinderen naar school. Om half negen doe je een was in de machine. Je doet de boodschappen. Om half tien kom je terug van de boodschappen, je ruimt alles op en doet de was in de droger en een nieuwe was in de machine. Daarna ga je even koffiedrinken. Om half elf ga je afstoffen. Om elf uur ga je stofzuigen. Om twaalf uur ga je lunchen. Daarna doe je ook de tweede was in de droger. Om één uur ga je de wc en badkamer schoonmaken. Om half drie haal je de tweede was uit de droger en je gaat strijken en vouwen. Om half vier komen je kinderen uit school en ga je even thee drinken met ze. Om vier uur ga je rekeningen betalen en de post netjes opruimen. Om vijf uur ga je koken. Om half zes komt je man thuis en gaan jullie allemaal eten, want zo modern ben je nou ook weer niet. Na het eten ga je gezellig tv kijken of seks hebben ofzo.

Dan is het dinsdag. Je staat op, je gaat douchen, je maakt lunchpakketjes voor je kinderen, je ontbijt, je doet alles in de vaatwasser, je brengt de kinderen naar school. Daarna heb je de hele dag niets te doen omdat je alles op maandag al hebt gedaan. Aan het eind van de middag ga je koken.
Dan is het woensdag. Je doet hetzelfde als dinsdag. Op donderdag doe je nog weer even wat boodschappen en een was, dus dan ben je een paar uurtjes bezig, maar op vrijdag heb je ook weer niets te doen.

ik snap het niet
Ik ook niet. Met als opmerking erbij dat maandag de schoonmaakster al die dingen doet dus dat ik maandag dan ook niks hoef te doen Behalve de rekeningen, maar ik ben niet zo geemancipeerd dus dat moet mijn man doen
Oud 09-05-2011, 12:50
snoopy
snoopy is offline
Moderne huisvrouw zit nog heel vaak achter de computer (viva-forum ofzo??) en sport misschien nog een uurtje? Tevens heb je 'elke dag stofzuigen/dweilen/koelkast schoonmaken/keukenkastjes soppen' etc. er niet bij staan.
Daarnaast dienen ze om de dag koffie te leuten met (schoon)moeder en/of vriendinnen.
Oud 09-05-2011, 12:51
Verwijderd
Ja, Theodoor en ik doen allebei onze helft van die dingen op zondag, behalve de boodschappen, en daar zijn we dan allebei een halve dag mee bezig.

En als je baby's en peuters hebt is het anders natuurlijk, die hebben heel veel tijd en aandacht nodig. Maar ik snap niet zo hoe mensen het gevoel kunnen hebben dat ze de hele week druk zijn met alleen het huishouden behalve door alles elke dag schoon te maken, ofzo.
Oud 09-05-2011, 12:51
Verwijderd
Een huisvrouw heeft denk ik vaak wel meer te doen dan alleen het huishouden hoor Sarah, op bezoek gaan bij iemand, misschien vrijwilligerswerk, sporten, een hobby.
Je maakt het nu wel erg simplistisch.
Oud 09-05-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Moderne huisvrouw zit nog heel vaak achter de computer (viva-forum ofzo??) en sport misschien nog een uurtje? Tevens heb je 'elke dag stofzuigen/dweilen/koelkast schoonmaken/keukenkastjes soppen' etc. er niet bij staan.
Daarnaast dienen ze om de dag koffie te leuten met (schoon)moeder en/of vriendinnen.
In mijn planning heeft ze vijfenhalve dag per week om achter de computer te zitten en te sporten

Citaat:
Een huisvrouw heeft denk ik vaak wel meer te doen dan alleen het huishouden hoor Sarah, op bezoek gaan bij iemand, misschien vrijwilligerswerk, sporten, een hobby.
Je maakt het nu wel erg simplistisch.
en op bezoek te gaan bij mensen, en hobby's uit te oefenen. Dat doen mensen met een baan ook, natuurlijk.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, huisvrouwen zijn luie uitvreters.
Carn
Carn is offline
lunchpakketjes voor kinderen van 10+? Wat een grap. Idem voor naar school brengen.
Oud 09-05-2011, 12:53
snoopy
snoopy is offline
Mja, maar het gaat juist over de vrouwen die 'huishouden' als baan noemen. Ik snap dat ook niet hoor. Ik bedoel: ik werk niet buitenshuis en ik kom mijn dagen wel door, maar je hebt dus idd vrouwen die elke dag álles schoonmaken
Oud 09-05-2011, 12:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
In mijn planning heeft ze vijfenhalve dag per week om achter de computer te zitten en te sporten

en op bezoek te gaan bij mensen, en hobby's uit te oefenen. Dat doen mensen met een baan ook, natuurlijk.
Nee, want in het weekend zijn de kinderen er
Oud 09-05-2011, 12:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mja, maar het gaat juist over de vrouwen die 'huishouden' als baan noemen. Ik snap dat ook niet hoor. Ik bedoel: ik werk niet buitenshuis en ik kom mijn dagen wel door, maar je hebt dus idd vrouwen die elke dag álles schoonmaken
Ja, belachelijk. Zo ken ik een 'moeder' die doodleuk 3 of 4 keer per dag wat boodschappen gaat doen
Oud 09-05-2011, 12:55
Verwijderd
Nee nouja mijn vader werkt ook nauwelijks buitenshuis en die noemt zichzelf ook geen huisvrouw
(hij werkt ongeveer 42 uur thuis en 6 uur buitenshuis per week)
snoopy
snoopy is offline
serieus? dan ben je echt ultiem inefficiënt bezig

Maar als ik op het zwangerschapsforum rondneus dan kom ik er ook zat tegen die bijvoorbeeld elke dag alle bedden verschonen, en alle handdoeken na elke douchebeurt en die dus elke dag het hele huis stofzuigen en dweilen. Nou ja, dan kom je wel aan een aantal uur per dag. Ik vind het alleen érg zonde van hun tijd.
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Nee nouja mijn vader werkt ook zelden buitenshuis en die noemt zichzelf ook geen huisvrouw
Ik noem mezelf ook zéker geen huisvrouw (en al helemaal geen 'thuisblijfmama' )
Oud 09-05-2011, 12:56
Verwijderd
wut, elke dag alle bedden verschonen?
Oud 09-05-2011, 12:56
Carn
Carn is offline
Ach, kinderen zijn sowieso fataal voor je planning en eventuele hobbies
Oud 09-05-2011, 12:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
wut, elke dag alle bedden verschonen?
ja hoor! En ik was echt extreem smerig dat ik het niet elke dag doe

Citaat:
Valt best mee hoor Gewoon naar de kinderopvang sturen en je hebt ineens zeeën van tijd
Oud 09-05-2011, 12:59
Verwijderd
Mijn moeder deed vanaf dat mijn zus geboren werd totdat ik zes was geen betaald werk, maar wel stapels vrijwilligerswerk, behalve het jaar dat ik 0 was en mijn zus 1 want toen had ze haar handen wel vol aan ons
Oh en daarna deed ze ook geen betaald werk trouwens, maar ging ze studeren.
Oud 09-05-2011, 12:59
Verwijderd
Citaat:
En een sociaal leven.
Oud 09-05-2011, 13:00
Verwijderd
Mijn moeder ging weer fulltime werken toen ik 3 was en mijn broertje anderhalf.
Oud 09-05-2011, 13:00
Verwijderd
Edit: 36 uur, zodat ze woensdagmiddag vrij was met ons.
Oud 09-05-2011, 13:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Edit: 36 uur, zodat ze woensdagmiddag vrij was met ons.
dat is schijnbaar tegenwoordig ook fulltime
Oud 09-05-2011, 13:02
Verwijderd
36 uur is vaak fulltime natuurlijk, afhankelijk van je beroepsgroep!
Verwijderd
Citaat:
En voor je zonnige karakter.
Carn
Carn is offline
"ja ik werk fulltime!"
"oh, 40 uur?"
"nee, 34 of 36!"

stelletje weekdieren
Verwijderd
Hm mijn vader werkt fulltime 70 uur per week, en m'n moeder zit nu op 40 geloof ik, maar dan maakt ze dagen van 9 uur en is ze eens in de twee weken een dag vrij.
Oud 09-05-2011, 13:03
Carn
Carn is offline
Gewoon een dik negertje adopteren!
Oud 09-05-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
ja hoor! En ik was echt extreem smerig dat ik het niet elke dag doe
Ja, op Viva zijn ze ook zo, daar ben je ultiem smerig als je je handdoek vaker dan een keer gebruikt, en je bed niet 1 keer per week verschoont.
Smetvrees-mutsen daar, er was zelfs iemand die zichzelf eerst af ging spoelen onder de douche voordat ze in bad ging, omdat 'je anders in je eigen vuil zit'.
Oud 09-05-2011, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Gewoon een dik negertje adopteren!
Enige goede reden om een kind te nemen
Verwijderd
Citaat:
"ja ik werk fulltime!"
"oh, 40 uur?"
"nee, 34 of 36!"

stelletje weekdieren
Voorbereidend werk [/docent]
Carn
Carn is offline
@sann: Je vader is ondernemer? Want dat soort uren vind ik eigenlijk normaal bij mensen die zelf een bedrijf hebben, in de geneeskunde zitten of onderzoek doen. Of die hun werk echt heeeeel leuk vinden.

Regels voor berichten