| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyhow, genoeg hierover. |
|
|
|
||
|
Citaat:
ik ben immers niet actief in deze topic dus bedoel je dit trouwens met beschuit? Doe mij dan liever witte chocomousse <3 ![]()
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Nouja, misschien moet je 'm een mailtje sturen met 'ik dacht er gisteren niet zo hard over na, maar de wijn en de salade had ik dan niet die dag gekocht, maar had ik wel gekocht natuurlijk, ze hebben ongeveer x gekost'. Alleen is het in dat kader misschien wat raar dat je het geld al hebt overgemaakt
![]() sowieso vinden de meeste mensen met goed inkomen het ook niet zo'n probleem als ze geld van je krijgen en het komt pas na twee weken als de stufi binnen is ik althans niet.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is 'een beschuitje eten met iemand' geen gezegde in Belgie? |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind het soms wel lastig als vrienden van mij minder geld hebben, want dan wil ik iets leuks met ze doen, en dan kunnen ze niet door geldgebrek, en nu is het wel sociaal geaccepteerd om vrienden te eten te vragen zonder geld te vragen, of ze mee te laten rijden in de auto zonder geld te vragen, of om een rondje te geven op een terras, maar je kunt dan weer niet zomaar iemands bioscoopkaartje of treinkaartje betalen, want dan is het liefdadigheid, terwijl ik dat best zou willen doen want ik vind het leuk als ze mee gaan, maar dat is dan weer iets wat je niet hoort te doen.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Quitte dan maar? Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nouja zoals laatst bijvoorbeeld, gingen we naar Zwolle naar het bevrijdingsfestival, en een vriend van me wilde wel mee maar had geen geld voor een treinkaartje, en ik kon gewoon geen goede formulering vinden om te zeggen dat ik dat wel wou betalen ("trakteren op een treinkaartje", "ik geef een rondje bij de kaartjesautomaat", "je kunt wel met onze trein meerijden"?) die niet klonk als iets belachelijks óf alsof ik hem maar een armoedzaaier vond ofzo ![]() Soms gebruik ik 'je kreeg nog een verjaardagscadeautje van me, dan is dat gewoon het treinkaartje', maar dat kon nu niet want hij had al een verjaardagscadeautje gekregen
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
eh) dat je hem een armoedzaaier vindt.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Naja, ik kan me wel bezwaard voelen, enzo, maar ''niet het gevoel willen hebben onderhouden te worden'', daar heb ik geloof ik niet zo heel veel moeite mee. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
en het is een gevoelig punt bij hem.
|
|
| Advertentie |
|