Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2011, 18:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Om er maar een algemeen topic van te maken.

Met vandaag kunstgeschiedenis en scheikunde
Oud 19-05-2011, 10:25
Infidel
Infidel is offline
Scheikunde ging wel lekker, ik ben alleen behoorlijk slordig geweest. Op zich heb ik elke vraag goed begrepen en goed beantwoord, maar ik mis tussenstapjes. Er waren voor mij ook teveel uitlegvragen en te weinig berekeningen, dan scoor ik sowieso lager. Ik weet nooit zo goed wat ze van me willen weten. Wel goed, dus, maar ik weet niet wat voor cijfer eruit komt. Ik denk tussen de 7.5 en de 8.5.

Wiskunde ging gisteren wel heel erg goed. Ik heb het redelijk streng nagekeken en ik scoorde daarmee 64/81 punten. Dat geeft een cijfer tussen de 7.1 en de 9.1. Ik kwam alleen niet toe aan de ena-laatste vraag, maar die was toch maar vier punten waard.
Oud 19-05-2011, 11:15
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Scheikunde ging bij mij ook wel goed. Bij het nakijken kwam ik uit op 61 punten. Nu maar hopen dat m'n leraar en de tweede corrector dat ook vinden .
Wiskunde ging echt super. 78/81 punten. Dat is tussen de 9.3 en 9.8. Alleen vraag 16 deed ik verkeerd, ik had die cirkel zo getekend dat hij wel door AB ging stomstomstom.
Oud 19-05-2011, 14:16
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik had vraag 17 helaas niet. Maar ik ga nog door voor de 8. En scheikunde ging wel aardig, geloof ik. Ik had 52 punten. Hopelijk zijn de correctors wat minder streng. Een 8,6 zou namelijk mooi zijn.
Oud 19-05-2011, 14:27
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Scheikunde ging bij mij ook wel goed. Bij het nakijken kwam ik uit op 61 punten. Nu maar hopen dat m'n leraar en de tweede corrector dat ook vinden .
Wiskunde ging echt super. 78/81 punten. Dat is tussen de 9.3 en 9.8. Alleen vraag 16 deed ik verkeerd, ik had die cirkel zo getekend dat hij wel door AB ging stomstomstom.
Da's niet erg handig, nee. Ik heb me voor vraag 7 niet het volledige aantal punten gegeven, omdat ik niet meer weet hoe duidelijk ik dat geformuleerd heb. Bij vraag 8 mis ik punten omdat ik L = sqrt(1 + (f(x))^2) gebruikte, in plaats van L = sqrt(1 + (f'(x))^2), dat is een beetje zonde. Verder denk ik dat ik bij vraag 14 de waarde van a berekend heb met de originele functie in plaats van met de afgeleide (al weet ik dat dus niet zeker), daar heb ik mezelf ook minder punten voor gegeven. Vraag 17 heb ik dus helemaal niet.
Maar meestal ben ik zelf een stuk strenger dan docenten, dus wie weet. Ik ben allang blij dat het zo goed ging, want ik heb in de vierde klas nog wiskunde A gehad en dat hele jaar ingehaald in de zomervakantie, waardoor ik behoorlijk wat vastigheid mis.
Oud 19-05-2011, 14:59
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik had vraag 17 helaas niet. Maar ik ga nog door voor de 8. En scheikunde ging wel aardig, geloof ik. Ik had 52 punten. Hopelijk zijn de correctors wat minder streng. Een 8,6 zou namelijk mooi zijn.
Ja, vraag 17 vonden wel meer mensen moeilijk. Maar dat heb je altijd met dat soort vragen, je moet het maar net even zien.

Citaat:
Da's niet erg handig, nee. Ik heb me voor vraag 7 niet het volledige aantal punten gegeven, omdat ik niet meer weet hoe duidelijk ik dat geformuleerd heb. Bij vraag 8 mis ik punten omdat ik L = sqrt(1 + (f(x))^2) gebruikte, in plaats van L = sqrt(1 + (f'(x))^2), dat is een beetje zonde. Verder denk ik dat ik bij vraag 14 de waarde van a berekend heb met de originele functie in plaats van met de afgeleide (al weet ik dat dus niet zeker), daar heb ik mezelf ook minder punten voor gegeven. Vraag 17 heb ik dus helemaal niet.
Maar meestal ben ik zelf een stuk strenger dan docenten, dus wie weet. Ik ben allang blij dat het zo goed ging, want ik heb in de vierde klas nog wiskunde A gehad en dat hele jaar ingehaald in de zomervakantie, waardoor ik behoorlijk wat vastigheid mis.
Jammer van wiskunde. Maar het moet wel goed gaan bij jou, je wilt nota bene sterrenkunde studeren
Ik was in klas 3 en 4 ook echt slecht in wiskunde hoor, nu is het echt een stuk beter.
Oud 19-05-2011, 17:15
Imaginairy
Imaginairy is offline
En hoe ging M&O bij de mensen hier?

Bij mij niet zo best. Nou ja, het is waarschijnlijk wel een voldoende, maar ik had het zoveel beter gekund. Ik had het vakantiegeld vergeten bij de loonkosten bij vraag 25, waardoor 26, 27 en 28 ook fout zijn. Prutzooi. En ik denk dat ik daar echt belabberd weinig punten voor haal, omdat mijn antwoord niet realistisch was.

Ik heb hooguit 45 punten...
Oud 19-05-2011, 18:40
Camou
Camou is offline
Wordt het niet geteld als doorrekenfout dan? Misschien krijg je dan nog wel punten.
Oud 19-05-2011, 19:05
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
45 punten is hartstikke veel joh! =) Ik heb er denk ik 30 ofzo... maar goed... we hebben 1,5 jaar geen les gehad. Lekker zo'n school. =) Ik moest een 3,6 halen, dus dat zal wel gelukt zijn!
Oud 19-05-2011, 19:17
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Bij mij niet zo best. Nou ja, het is waarschijnlijk wel een voldoende, maar ik had het zoveel beter gekund. Ik had het vakantiegeld vergeten bij de loonkosten bij vraag 25, waardoor 26, 27 en 28 ook fout zijn. Prutzooi. En ik denk dat ik daar echt belabberd weinig punten voor haal, omdat mijn antwoord niet realistisch was.
Doorrekenfouten worden niet foutgerekend .
Oud 19-05-2011, 21:54
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Jammer van wiskunde. Maar het moet wel goed gaan bij jou, je wilt nota bene sterrenkunde studeren
Ik was in klas 3 en 4 ook echt slecht in wiskunde hoor, nu is het echt een stuk beter.
Dat is toch best goed? Ik hoef geen tien te halen ofzo, ik ben ook geen supermens. We zien wel wat ik heb, ik denk sowieso wel een 7.7, maar richting de 8.5/9 is ook nog steeds haalbaar en dat zou wel heel mooi zijn, natuurlijk.
Oud 19-05-2011, 22:35
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dat is toch best goed? Ik hoef geen tien te halen ofzo, ik ben ook geen supermens. We zien wel wat ik heb, ik denk sowieso wel een 7.7, maar richting de 8.5/9 is ook nog steeds haalbaar en dat zou wel heel mooi zijn, natuurlijk.
Klopt, ik zit alleen maar wat raar te doen, natuurlijk is het hartstikke goed! Volgende week natuurkunde... ben benieuwd...
Ligt dat vak jou een beetje?
Oud 20-05-2011, 09:04
Imaginairy
Imaginairy is offline
Citaat:
Doorrekenfouten worden niet foutgerekend .
Wel als je antwoord niet realistisch is. Bij mij kwam eruit dat de mensen met 'losse' uren meer moesten betalen dan bij het voordeelabonnement Maar ik had geen tijd meer om te verbeteren
Oud 20-05-2011, 13:34
Syfra
Syfra is offline
Scheikunde ging beter als verwacht! Ik vreesde echt voor het examen Maar er waren maar weinig reken opgaven
Voor Duits heb ik tussen de 6,4 en 8,4. Ik hoop zo dat ik een 7.0 heb, dan blijf ik een acht gemiddeld houden!
Oud 20-05-2011, 16:13
Imaginairy
Imaginairy is offline
Wow, Economie was wel moeilijk zeg!
Oud 20-05-2011, 16:37
Femkuhhh
Femkuhhh is offline
Tussen de 6,7 en 7,5 voor Duits Eco vond ik ook moeilijk, hoop op een 6,7 want dan sta ik nog een 8 Heb niet naar de antwoorden gekeken en denk dat ik dat ook niet ga doen.
Oud 20-05-2011, 16:44
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik denk ook niet dat ik dat durf. Maar 3,5 week tot de uitslag is nog wel lang...

Maar Femkuhhh, hoe weet je of je tussen de 6.7 en 7.5 hebben gescoord? De normering is nog niet bekend, dus dat is dan sowieso met een marge van 2 punten toch?
Oud 20-05-2011, 17:21
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Wow, Economie was wel moeilijk zeg!
Economie, tja. De eerste en de laatste opgaven waren wel te doen, verder zaten er best pittige vragen tussen. De betoogvraag sloeg helemaal nergens op vond ik .

Duits ging op zich wel, maar er zaten dit jaar wel erg veel 'twijfel-'vragen bij om het zo maar te noemen.

Edit: En een klacht voor het CSE Duits is weer naar het LAKS gestuurd.

Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 18:21.
Oud 20-05-2011, 18:34
HomoSignificans
Waarover heb je geklaagd bij Duits?
Oud 20-05-2011, 18:37
Kesa
Kesa is offline
Over vraag 36. Óf alinea 4 én 3 moeten goedgekeurd worden en anders zijn beide antwoorden gewoon voor 100% fout. Over het hoe en wat heb ik een té lang verhaal getypt op de klachtenpagina, dus die zal ik je verder besparen , maar ik heb wel aangetoond over het hoe en wat omtrent mijn standpunt.
Oud 20-05-2011, 19:43
Verwijderd
Ik had ook alinea 3. Verder vond ik Duits best makkelijk vergeleken met me laatste SE. Alleen die over pedagogie was moeilijk, maar daar heb ik nog redelijk wat goed gegokt!
Oud 20-05-2011, 21:59
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Klopt, ik zit alleen maar wat raar te doen, natuurlijk is het hartstikke goed! Volgende week natuurkunde... ben benieuwd...
Ligt dat vak jou een beetje?
Jazekerwel. Ik ben alleen een beetje een sloddervos, dus ik laat overal punten liggen. (wat een geweldige vergelijking, eigenlijk ) Ik moet er gewoon echt even om blijven denken dat ik het examen niet voor mezelf maak, maar voor een ander. Ik mág sommige stappen niet overslaan, al kan ik het wel en kom ik er prima mee uit.
Oud 21-05-2011, 10:34
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Ik had ook alinea 3.
Ik ook, na lang twijfelen tussen alinea 3 en 4. Echter, in beide alinea's komen niet alle elementen van het aspect van het citaat voor de volledige 100% erin terug, dus beide alinea's zijn op basis daarvan goed te rekenen, of beide fout te rekenen. Dat is ook datgene waarover ik heb geklaagd, uiteraard wel met het nauwkeurige hoe-en-wat.
Oud 23-05-2011, 18:13
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Vandaag natuurkunde
Best moeilijk nog wel...
Oud 23-05-2011, 21:59
chiara_
chiara_ is offline
Ik vond hem niet echt moeilijk, maar wel een beetje vaag zo nu en dan. Vrij eenzijdig ook; veel vragen over bepaalde onderwerpen, veel bepalen mbv grafieken en relatief weinig berekeningen. Maar ja, wij hebben dan ook bizar moeilijke SE's gehad, dus het kon ook bijna alleen maar meevallen xD
Advertentie
Oud 23-05-2011, 23:33
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik vond hem niet echt moeilijk, maar wel een beetje vaag zo nu en dan. Vrij eenzijdig ook; veel vragen over bepaalde onderwerpen, veel bepalen mbv grafieken en relatief weinig berekeningen. Maar ja, wij hebben dan ook bizar moeilijke SE's gehad, dus het kon ook bijna alleen maar meevallen xD
Ja, er zijn op het correctievoorschrift soms hele vreemde antwoorden.
Oud 24-05-2011, 13:27
Infidel
Infidel is offline
Wat een vreemd examen was natuurkunde, zeg. Ik heb soms echt totaal iets anders gedaan dan wat er in het correctievoorschrift stond en sommige vragen daar begreep ik gewoon geen biet van. Zo vind ik vraag 6 sowieso erg vaag geformuleerd. Ik snap 'm intussen wel, hoe ze het bedoelden, maar tjonge jonge jonge. Dat hele examen had nog wel eventjes opgepoetst mogen worden hoor, wat een zooitje.
Oud 24-05-2011, 16:23
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Wat een vreemd examen was natuurkunde, zeg. Ik heb soms echt totaal iets anders gedaan dan wat er in het correctievoorschrift stond en sommige vragen daar begreep ik gewoon geen biet van. Zo vind ik vraag 6 sowieso erg vaag geformuleerd. Ik snap 'm intussen wel, hoe ze het bedoelden, maar tjonge jonge jonge. Dat hele examen had nog wel eventjes opgepoetst mogen worden hoor, wat een zooitje.
Mee eens. Ik durf eigenlijk niet zo goed in het correctievoorschrift te kijken, bang dat alles fout is.. Als je dat examen vergelijkt met de vorige jaren is het echt heel veel moeilijker en totaal anders. Het lijkt net of ze alle moeilijke onderwerpen bij elkaar hebben gepakt en in dat examen hebben gestopt. Een troost, bij iedereen (die ik ken dan) ging het slecht..
Oud 24-05-2011, 16:42
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Mee eens. Ik durf eigenlijk niet zo goed in het correctievoorschrift te kijken, bang dat alles fout is.. Als je dat examen vergelijkt met de vorige jaren is het echt heel veel moeilijker en totaal anders. Het lijkt net of ze alle moeilijke onderwerpen bij elkaar hebben gepakt en in dat examen hebben gestopt. Een troost, bij iedereen (die ik ken dan) ging het slecht..
Ik hoorde allemaal mensen zeggen dat het goed ging! Ik vond het echt supermoeilijk, ik heb ongeveer een 3.. :$
Oud 24-05-2011, 17:30
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Ik hoorde allemaal mensen zeggen dat het goed ging! Ik vond het echt supermoeilijk, ik heb ongeveer een 3.. :$
Oh.. Volgens het laks zijn er iig 5000 klachten geplaatst, dat is 1 van de 4 leerlingen. Ik moet minstens een 4,2 hebben voor een 6, dat zit er hopelijk wel in.. Vind alleen zo zonde van mijn 7.
Oud 24-05-2011, 18:08
Infidel
Infidel is offline
Ik moest een 7.2 voor een acht, dat is me dus echt niet gelukt. Ik heb een 5.2 nodig voor een zeven en dat zit er wel in, hoop ik, maar ik weet het gewoon niet zo goed. Ging niet lekker, in ieder geval.
Oud 24-05-2011, 20:01
Kesa
Kesa is offline
Nieuwtje: bij M&O heeft iedereen standaard 2 punten gehaald. Volgens het aanvullende correctievoorschrift moet voor vraag 19 altijd 2 punten worden toegekend, ongeacht het antwoord.
Oud 25-05-2011, 15:22
Imaginairy
Imaginairy is offline
Frans ging behoorlijk... déplorable...
Oud 25-05-2011, 15:38
Geriananas
Geriananas is offline
Ik moest opzoeken wat dat betekent dat is pas betreurenswaardig.. =(

Maar bij mij ging het.. Ik weet niet. Ik vond de teksten niet echt moeilijk maar sommige vragen wel. Vooral die over de zwempakjes en de vakanties.
Oud 25-05-2011, 16:23
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Bij mij ging het echt vreselijk... wat een ellende.
Oud 25-05-2011, 16:25
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Bij mij ging het echt vreselijk... wat een ellende.
Same (maar ach, ik mag iets van een 1,1 halen..)
Oud 25-05-2011, 16:31
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Same (maar ach, ik mag iets van een 1,1 halen..)
Je staat een 9,9?

Ik moest een 3 halen maar ik heb 38 van de 48 punten dus dat komt wel goed. (Yay, mijn eerste voldoende!)
Ik heb in de laatste tien minuten nog stel een paar vragen veranderd en daarom heb ik nu 6 punten minder.. Deed ik ook al bij wiskunde en natuurkunde, ik leer het echt nooit. Maarja. Anders doe ik het gewoon nog een keertje..
Citaat:
wat een ellende.
Hallo Michella.
Oud 25-05-2011, 16:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik mag een 0.3 halen
Nu heb ik 13 compensatiepunten en met een 0.3 zou ik nog wel een 4 hebben voor Frans
Oud 25-05-2011, 16:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Hallo Michella.
Hoi Geriananas.
Oud 25-05-2011, 16:37
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Je staat een 9,9?
Uh nee (5,9), maar ik slaag nog met een 4 en een 5. Aangezien ik een 9 heb staan voor een vak waar geen centraal van is -> compensatiepunten.
Oud 25-05-2011, 16:49
Geriananas
Geriananas is offline
Ohhh zo! Ik vond het al zo raar.
Oud 26-05-2011, 19:57
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Sowieso 2 punten voor vraag 4 bij natuurkunde
Ik had daar 1 punt eerst, nu dus 2
Oud 26-05-2011, 21:30
qwerty321
qwerty321 is offline
Citaat:
Sowieso 2 punten voor vraag 4 bij natuurkunde
Ik had daar 1 punt eerst, nu dus 2
ik ook, maar de n-term gaat hierdoor wel naar benede of niet
Oud 26-05-2011, 21:56
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
ik ook, maar de n-term gaat hierdoor wel naar benede of niet
Ja, dat is wel weer zo want nu gaat het gemiddelde puntenaantal wel omhoog. Maar goed, als je die vraag fout had heb je er sowieso voordeel aan.
Oud 27-05-2011, 07:27
HomoSignificans
Nou gaat mijn cijfer dus omlaag.
Oud 27-05-2011, 08:41
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Ja, dat is wel weer zo want nu gaat het gemiddelde puntenaantal wel omhoog. Maar goed, als je die vraag fout had heb je er sowieso voordeel aan.
Ik had die vraag dus wel goed. En vraag 12 bij scheikunde ook.. Dus ik ben er niet zo blij mee.
Oud 27-05-2011, 17:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Wat een vreselijk examen was biologie
Echt, wat een ellende. Naja, ik hoop op een 5.7, dan heb ik nog een 7 op m'n eindlijst.
Oud 27-05-2011, 17:16
roos93
roos93 is offline
Bij mij ging bio echt ***. Ik geloof dat dit mijn herkansing wordt. Ik wil een goed cijfer voor bio, aangezien ik het ga studeren..
Oud 27-05-2011, 17:23
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Bij mij ging bio echt ***. Ik geloof dat dit mijn herkansing wordt. Ik wil een goed cijfer voor bio, aangezien ik het ga studeren..
Ja, dan moet je haast wel
Wat voor cijfer heb je voor je schoolexamen dan?
Oud 27-05-2011, 17:58
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Ja, dan moet je haast wel
Wat voor cijfer heb je voor je schoolexamen dan?
Op zich niet heel hoog; 6,7. Maar met een 6 kan ik ook gewoon biologie gaan studeren hoor (met een 5 ook, maar die bewaar ik liever voor een taal ). En niet alleen biologie is belangrijk voor die studie, maar ook scheikunde, natuurkunde en wiskunde.. En dat zit wel goed volgens mij.
Advertentie

Regels voor berichten