Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Conflictzones zijn vooral bij de grensgebieden met Pakistan en China. Chennai is in dat opzicht dus redelijk veilig
![]() Ik ben zelf niet in Tamil Nadu geweest, het meest zuidelijke van mijn reis was Karnataka. Daar kan ik je dus niets over vertellen. Ik vond het zuiden wel een stuk vriendelijker dan het noorden. De meeste mensen in India vinden het trouwens erg moeilijk om nee te zeggen. Als je bijvoorbeeld in een restaurant om cola vraagt en ze hebben het niet, dan zullen ze dat nooit zeggen: of ze sturen iemand naar de winkel om de cola te halen, of je krijgt gewoon iets anders te drinken (zonder uitleg ofzo). Dat kan nogal problemen opleveren als je daar moet werken, lijkt me: ze zullen je niet snel zeggen dat iets niet kan en antwoorden met wat zij denken dat jij wilt horen. Oh, en wees (als man) erg voorzichtig met het contact met vrouwen: iemand te lang aankijken kan verkeerde reacties opwekken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben nog nooit in India geweest, maar wat geldt voor alle landen met een andere (eet-)cultuur: opbouwen. Het is op dag 1 niet echt heel verstandig om al allerlei dingen aan te nemen van duistere straathoekwinkeltjes waar de ratten tussen de lamskoppen doorlopen. Je kan het beste beginnen met 'veilig' voedsel. Niet dat je dus alleen nog maar cola, rijst en brood hoeft te eten, maar gewoon, geen dingen van straatverkopers en twijfelachtige kraampjes. Als na een paar weken je maag wat meer aan het eten gewend is, kan je veel meer gaan eten en drinken.
Dat had je vast zelf ook al wel bedacht, trouwens, maar het leek me toch wel nuttig om te zeggen. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
India lijkt me een intense ervaring. Ik heb met veel mensen gesproken die er geweest zijn. Bijna allemaal hebben ze dezelfde verhalen. Sommigen vonden het ook geweldig en andere waren er nu nog vol van en vonden het niet al te leuk. Het ligt eraan waar je tegen kunt denk ik en hoe je dingen op kunt nemen.
Voor mij persoonlijk zou het misschien niet de beste optie zijn. Ondanks dati k veel heb gereisd in Azië.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Nederlandse jongeren maken muziek in India ChangeBeats2010 | 0 | 09-06-2010 10:53 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Aardrijkskunde Noord-India Lebron_38 | 6 | 04-02-2007 18:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
India weigert Nederlandse hulp aan kastelozen Verwijderd | 56 | 08-02-2005 13:41 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Belegingsfonds India mrmateja | 1 | 07-01-2004 16:48 | |
De Kantine |
india of een motorrijbewijs? Lolita | 65 | 31-10-2003 19:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Kernoorlog Pakistan en India dreigt". Ar-Tuur | 16 | 14-01-2002 21:15 |