Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2011, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Mja, nou, sommige kleuren moeten inderdaad wat langer intrekken dan anderen, maar je kent die vreselijke reclame toch wel van die man die binnen 5 minuten zijn haar heeft geverfd?
Ja, maar dan zouden vrouwen daar toch ook hun haar mee kunnen verven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2011, 21:47
Verwijderd
Ik ben er nog niet achter waarom Phoebes email in mijn uitrolvenster komt als ik in wil loggen op facebook.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 07:21
Gary Brown
Gary Brown is offline
Daar ben ik nog niet achter.
Oud 22-05-2011, 11:44
Verwijderd
Het wanneer wel en wanneer niet van een ''tussen-h'' in het Nederlands. Ik zie/hoor/begrijp niet waarom autoriteit zonder h is, sympathiek met, verticaal zonder, esthetisch met, et cetera.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 11:58
Verwijderd
Het waarom is omdat het van woorden afstamt waarin wel of niet een th-klank zit - met name de Griekse theta in bijvoorbeeld esthetisch. Terwijl verticaal uit het Latijn komt, en het Latijn kent geen theta. Hoewel veel Griekse leenwoorden via het Latijn in het Nederlands zijn gekomen en dan raakt er ook wel eens een h kwijt
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 12:00
Verwijderd
OK! Maar is er een soort van regel voor, of een richtlijn? Want ik heb er - door lichte dyslexie- heel erg moeite mee te onthouden hoe je dit soort woorden schrijft, tenzij de th-klank heel duidelijk is. Zo schrijf ik authoriteit net zo lief als autoriteit, beetje irritant.

Laatst gewijzigd op 26-05-2011 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 14:09
Verwijderd
Waarom mensen altijd zo snel een vooroordeel klaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 14:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
Waarom mensen altijd zo snel een vooroordeel klaar hebben.
volgens mij is dat een vooroordeel
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 16:29
Verwijderd
waarom ik het gevoel heb dat m'n hele omgeving DENKT dat ik homo ben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Dus jij denkt dat zij dat denken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 16:56
Verwijderd
nee, ik weet dat zij dat denken. Voorbeeldje: Dan kom ik de kleedkamer binnen hoor ik in een hoek 'hey dat is die rode!' 'ja die is homo' etc.

Maar ook gewoon m'n mentrix, tijdens een gesprek met haar, omdat een agressief jongetje me een bloedneus had geslagen omdat ik niet aan de kant ging (hallo, je hebt een hele gang en waarom wil je dan DOOR mij heen?), zegt zij: "Ja, homo's zijn hele aardige mensen hoor, dus het is helemaal niet erg om er eentje te zijn."

En elke week krijg ik wel weer vragen van "Ben jij homo?".

Ik negeer 't gewoon altijd, maar 'k snap niet waarom ze het denken. Daar wil ik wel graag achterkomen^^
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nee, ik weet dat zij dat denken. Voorbeeldje: Dan kom ik de kleedkamer binnen hoor ik in een hoek 'hey dat is die rode!' 'ja die is homo' etc.

Maar ook gewoon m'n mentrix, tijdens een gesprek met haar, omdat een agressief jongetje me een bloedneus had geslagen omdat ik niet aan de kant ging (hallo, je hebt een hele gang en waarom wil je dan DOOR mij heen?), zegt zij: "Ja, homo's zijn hele aardige mensen hoor, dus het is helemaal niet erg om er eentje te zijn."

En elke week krijg ik wel weer vragen van "Ben jij homo?".

Ik negeer 't gewoon altijd, maar 'k snap niet waarom ze het denken. Daar wil ik wel graag achterkomen^^
Tja... Kleding? Houding? Stem? Naar je klasgenoten staren in de kleedkamer? Zoenen met jongens?
Oud 22-05-2011, 17:36
Verwijderd
Kleding, hmm.. daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.. dus dat zal wel normaal zijn.

Houding naar wat? Naar jongens / meisjes?

Euwh, gadver, ik ga dus echt niet staren naar m'n klasgenoten in de kleedkamer. Bovendien zijn 't niet m'n klasgenoten die dat zeggen; want die kennen me beter. (we kleden altijd om in met een paar klassen tegelijk)

En natuurlijk ga ik niet zoenen met jongens, ik ben hetero....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Naar je klasgenoten staren in de kleedkamer? Zoenen met jongens?
Ik moest hardop lachen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:43
Martiño
Martiño is offline
Tja. Er zal wel iets zijn... Of ze zeggen het omdat ze weten dat ze je er makkelijk mee op de kast kunnen krijgen. ;-) Misschien moet je er gewoon niet op reageren.
Oud 22-05-2011, 17:46
Verwijderd
Mhm. Ik denk dat 't 'm in bepaalde handelingen zit, handgebaartjes, manier van spreken, woordkeus, und so weiter. Maar zelfs dan hoef je nog niet homoseksueel te zijn hoor, het is niet dat je óf het een, óf het ander bent. Je kunt ook best bischierig (huhuhu) zijn zonder het zelf te weten. Of je bent gewoon een wat mindere hork dan de rest van de guys. /shrug. Maar mijn ervaring is dat wanneer mensen dat soort dingen van je oppikken er vaak wel een (misschien nog niet ontdekte) kern van waarheid in zit. En daar is overigens helemaal niets mis mee.

Citaat:
Tja. Er zal wel iets zijn... Of ze zeggen het omdat ze weten dat ze je er makkelijk mee op de kast kunnen krijgen. ;-) Misschien moet je er gewoon niet op reageren.
Op de kast, in de kast.. Wat maakt het uit :;d;d;D;d;;D:;d;dD
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Mhm. Ik denk dat 't 'm in bepaalde handelingen zit, handgebaartjes, manier van spreken, woordkeus, und so weiter. Maar zelfs dan hoef je nog niet homoseksueel te zijn hoor, het is niet dat je óf het een, óf het ander bent. Je kunt ook best bischierig (huhuhu) zijn zonder het zelf te weten. Of je bent gewoon een wat mindere hork dan de rest van de guys. /shrug. Maar mijn ervaring is dat wanneer mensen dat soort dingen van je oppikken er vaak wel een (misschien nog niet ontdekte) kern van waarheid in zit. En daar is overigens helemaal niets mis mee.

Op de kast, in de kast.. Wat maakt het uit :;d;d;D;d;;D:;d;dD
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het meer uit jaloersheid zeggen, maar eigenlijk is het niet iets voor 't forum, want jullie kennen mij en 'de omgeving' niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het meer uit jaloersheid zeggen, maar eigenlijk is het niet iets voor 't forum, want jullie kennen mij en 'de omgeving' niet.
True, true.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 19:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het meer uit jaloersheid zeggen
Right, en je mentrix is ook zo jaloers op je dat ze aanziet voor een homo? Waar zijn ze dan jaloers op denk je?

Mijn gedachte is dat je wel heel verwijfd zal zijn, of een bepaalde stem of manier van lopen hebt die wat nichterig overkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 19:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En anders zeg je: "Ja, en ik ben hartstikke verliefd op je."
Oud 23-05-2011, 07:04
Verwijderd
Citaat:
volgens mij is dat een vooroordeel
echt, dat was niet de boedeling

wrom die kat altijd bij me op tafel komt zitten als ik aan het eten ben.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 08:28
Edelweiss
Edelweiss is offline
waarom ik sinds tijden weer een (soort van) ruzie heb...

ik maak echt (bijna) nooit ruzie, de laatste keer was in (het einde van)groep 6, en de laatste keer met een "groot meningsverschil" was in groep 8, en ik zit nu al in de 2e.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 09:02
Rationeel
Rationeel is offline
wout moet even 'taarten van abel' van gisteren kijken. dat jongetje knows what's up
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 12:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
waarom ik sinds tijden weer een (soort van) ruzie heb...

ik maak echt (bijna) nooit ruzie, de laatste keer was in (het einde van)groep 6, en de laatste keer met een "groot meningsverschil" was in groep 8, en ik zit nu al in de 2e.
En nu ben je aan het puberen en vraag je je af waarom je ruzie krijgt?
Oud 23-05-2011, 12:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En anders zeg je: "Ja, en ik ben hartstikke verliefd op je."
Of "Je moeder dacht daar anders over"
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 12:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
of "je moeder dacht daar anders over"
Oud 23-05-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Right, en je mentrix is ook zo jaloers op je dat ze aanziet voor een homo? Waar zijn ze dan jaloers op denk je?

Mijn gedachte is dat je wel heel verwijfd zal zijn, of een bepaalde stem of manier van lopen hebt die wat nichterig overkomt.
Geen flauw idee waarom m'n mentrix dat zei. Maar ik heb ook geen flauw idee waarom m'n gymdocent mij dik noemt, terwijl ik dat niet ben. Leerkrachten zeggen soms gewoon domme dingen

Citaat:
wout moet even 'taarten van abel' van gisteren kijken. dat jongetje knows what's up
En dat is .. ?

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 16:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Oud 23-05-2011, 16:57
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Dat is echt een lekker programma! En dan bedoel ik de taart.
Oud 26-05-2011, 11:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe calorieën en calorieverbranding meten. Steken ze dan een banaan in de fik en kijken ze hoelang het brandt?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
OK! Maar is er een soort van regel voor, of een richtlijn? Want ik heb - door lichte dyslexie- heel erg moeite mee te onthouden hoe je dit soort woorden schrijft, tenzij de th-klank heel duidelijk is. Zo schrijf ik authoriteit net zo lief als autoriteit, beetje irritant.
Eh ik kan er zo snel niet een bedenken, helaas...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:48
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hoe calorieën en calorieverbranding meten. Steken ze dan een banaan in de fik en kijken ze hoelang het brandt?
zo ongeveer ja
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 12:42
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Met een bomcaloriemeter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Met een bomcaloriemeter.
En dan meet je de temperatuur van het water oid, toch? Ik kan 't me niet meer goed herinneren, maar heb 't wel gehad op de middelbare school. En volgens mij lieten ze 't ook bij het Klokhuis een keer zien
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben een pinda in brand gestoken om de calorieën erin te meten ja.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fizzle, waarom ga je niet op een googlecursus?

http://www.slate.com/id/2099285/
Oud 26-05-2011, 14:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
omdat jullie dan jullie primaire vermaak verliezen. Waarom gaat iedereen in dit topic niet op een googlecursus
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 15:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
tering ze steken het ECHT in de fik
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 15:47
Verwijderd
Wat zijn de voordelen van dat 'Nieuwe Pinnen' boven het 'Oude Pinnen'? Waarom is het handiger om je pinpas ergens in een duister gat te steken dan om hem gewoon ergens doorheen te halen? Slijten de passen zo minder snel of zo?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 15:55
Verwijderd
Volgens mij was het veiliger ofzo, dat je met de chip betaalt ipv de magneetstrip.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
tering ze steken het ECHT in de fik
Wa-wat?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn de voordelen van dat 'Nieuwe Pinnen' boven het 'Oude Pinnen'? Waarom is het handiger om je pinpas ergens in een duister gat te steken dan om hem gewoon ergens doorheen te halen? Slijten de passen zo minder snel of zo?
Ik vind het maar irritant; nu kun je niet meer de pas er door halen en je pincode intoetsen terwijl het kassameisje nog bezig is. Inefficienter.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 12:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Het is niet handiger, het is minder fraude-gevoelig. Nu, op dit moment althans. Over een paar jaar hebben de stoute dieven hier ook wel weer iets op gevonden en moet het weer anders.
Oud 30-05-2011, 03:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ergens in een duister gat te steken
Oud 01-06-2011, 17:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Of ik eerst iets ga doen aan m'n lege maag of aan m'n stinkende voeten of dat ik misschien te lui ben en gewoon op de bank blijf hangen. Decisions decisions...
Oud 01-06-2011, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het maar irritant; nu kun je niet meer de pas er door halen en je pincode intoetsen terwijl het kassameisje nog bezig is. Inefficienter.
Idd, en ik vind het irritant dat er allerlei verschillende manieren zijn waarop dat nieuwe pinnen werkt. Soms moet je kiezen voor maestro vs chip, soms niet, soms moet je na je pincode nog op OK drukken, soms niet, soms staat het bedrag er voor je de pincode intoetst (en geef je daarmee min of meer akkoord, kennelijk), soms moet je nog weer apart op OK drukken voor het bedrag. Pfff, bij mijn AH jas ik lekker nog mijn pasje door het apparaat, pincode intoetsen en op OK drukken, klaaarrrrr
Maar goed, minder fraude-gevoelig dus. Ok.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:40
Verwijderd
Waarom je zin in chocolade krijgt als je ongesteld bent. (Of eigenlijk: net voordat je ongesteld wordt.) Of is dat gewoon iets psychisch?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 21:01
Verwijderd
Dat lijkt me een fabel. Maar je zou een verklaring kunnen vinden in ongesteld = chagrijnig = emotie-eten. En chocolade is nou eenmaal lekker.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 21:03
snoopy
snoopy is offline
Het schijnt zelfs slecht te zijn. Van suiker gaan je spieren meer krampen, dus heb je heftigere menstruatiekrampen ofzo
Reageren

Regels voor berichten