| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit heb ik uitgelegd. Ik vond Snoopy in mindere mate verdacht dan Mr. Mark. En dat bleek, vooralsnog, terecht. Het stond 7-5 nadat ik gestemd had, andere mensen hadden het nog makkelijk recht kunnen trekken, maar dat hebben ze niet gedaan. |
|
|
|
|||
|
Mijn hoofdverdachten op dit moment zijn Snoopy en Interglot.
Citaat:
Ik denk dat Interglot een wolf is, zeker omdat er gewoon te veel toevalligheidjes zijn bij hem, zoals bijvoorbeeld dat hij heel nadrukkelijk gaat zeggen dat hij zijn PM toch echt later heeft gekregen dan Sabir. Misschien is ie bang dat ie zichzelf ook versproken heeft, net zoals Sabir? Citaat:
) Daarom denk ik dat het inderdaad een goed idee is om Snoopy op te hangen.
|
|
||||||
|
Even een paar quotes; (ik quote selectief)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|||
|
Citaat:
Aan de ene kant zijn er acties die in zijn voordeel spreken, maar aan de andere kant zijn er dingen bij hem die ik in zijn nadeel vindt spreken. Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ik beide kanten heb bekeken. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met: "hoe zou Michelangelo's uitspraak hem ooit vrij kunnen pleiten in combinatie met de vier namen?" Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Over LP; hij zegt niet tegen haar dat ze misschien zelf wel wolf is en hij gaf haar geen compliment. Niet dat dat betekent dat ze geen wolf is, maar de 'hint' aan interglot is toch wel behoorlijk verdacht imo en staat overigens ook vrij los van andere zaken die Mark heeft gezegd. |
||
|
|
||
|
Citaat:
De wolven hadden best kunnen weten dat hij verrader was, ook als niet alle vier de namen in die ene post wolven zijn. Snoopy werd verdedigd door Mr. Mark, die opmerking naar Interglot... Als hij dan in zijn andere post "slechts" twee wolven noemt, is het voor de wolven volgens mij best duidelijk. Ik denk dat ik te moeilijk denk ![]() Edit: Over Interglot: ik vind dat er behalve de post van Mr. Mark niks verdachts aan haar is. Ik zeg niet dat die post haar niet verdacht maakt, maar die post is het enige. Terwijl ik vind dat er bij Snoopy meer is dat haar verdacht maakt. Dus ik zeg niet dat Interglot helemaal niet verdacht is, maar ik zie liever iemand anders de volgende ronde opgehangen worden. Ook omdat we volgens mij aan het weten van de functie van Snoopy meer hebben dan aan het weten van de functie van Interglot. Ik zie dit niet als het verdedigen van een andere speler, maar ik snap wel als anderen dit wel zo zien.
Laatst gewijzigd op 18-06-2011 om 17:17. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik heb nog even terug gelezen: voor de post van Mr.Mark heeft Arpos al aangegeven dat hij mij verdacht vond. Waarom zou Mr.Mark als verrader daar nog een schepje bovenop gooien? Arpos was tot dan toe de enige die mijn naam had genoemd, dus was ik dan nog veilig zeg maar. Waarom zou hij er juist dan op zinspelen dat ik wolf was? Hij had dat op een hele andere manier duidelijk kunnen maken. Op dat moment lag Mr.Mark al behoorlijk onder verdenking, en ik denk eigenlijk dat hij zelf wel gewoon doorhad dat er veel mensen op hem zouden stemmen, en dat de kans best aanwezig was dat hij eruit zou gaan. En in dat geval heeft hij mij dus beschuldigd van wolf zijn, met compliment, plus nog 4 andere namen. En als dan blijkt dat hij verrader is stort zich iedereen zich op zijn posts en kijkt wat hij daaruit kan halen, in dit geval dus mij.
Ik wacht de eetronde af, maar ik denk dat ik op Snoopy ga stemmen. Mr.Mark bleef haar lang verdedigen ondanks het feit dat hij samen met haar onder vuur lag. |
|
|
|
|
Eetronde 2
De mensen van Vzryv vroegen zich – nu er elke dag wel iemand leek dood te gaan – of hun dodendanstradities niet een beetje intensief waren. Er werd daarom een commissie bijeengeroepen om te bepalen welke mensen een verering mochten krijgen. De commissie bestond uit Syori, Schrödinger, snoopy en Röps. Schrödinger was er omdat hij geacht werd wereldwijs te zijn – hij had immers de hele wereld bevaren, bevlogen en bewandeld, ten minste, dat is wat hij zei. Syori vertegenwoordigde de stem van de nieuwelingen. Dat was blijkbraar belangrijk omdat nieuwelingen nieuwe inzichten brachten. Degene die dat ooit had opgemerkt was in Vzryv een held geworden en had een standbeeld op het dorpsplein (het was des te meer mooier omdat het een abstrect kunstwerk voorstelde van een paar met secondelijm bijeengeplakte takken). snoopy was er om het hart van het dorp tot zijn recht te laten komen. Wat Röps in de commissie deed was niemand echt duidelijk, behalve snoopy dan. snoopy had Bright Blue (die immers voor het kind zorgde) verteld dat Röps essentiëel was om een beslissing te maken over een zo’n belangrijke vraag. De leden van de commissie sloten zich voor drie dagen op in de kerk. Terwijl de commissie – waarschijnlijk, hopelijk – aan het vergaderen was, was het dorp alweer vergeten dat ze er één hadden samengesteld. Het leven ging gewoon verder, alsof Schrö, snoopy, Syori en Röps niet toebehoorden aan het dorp. Men zou zich afvragen waarom het dorp dan überhaupt doden eerde. Ach, het was vast iets communistisch. Op de nacht voorafgaande op de dag dat de commissie uit de kerk zou komen gebeurde er iets opmerkelijks in het dorp. Er gebeurden heel veel dingen die een buitenstaander opmerkelijk zou noemen in Vzryv, maar dit keer keken zelfs de dorpelingen op van wat er gebeurde. Midden in de nacht werd het dorp gewekt door een ijzingwekkend gegil. Een enorm luide stem riep door het dorp: “Wat er vannacht gebeurt, zal gebeuren, Wie niet treurt zal het te verduren krijgen. Lenin! Een kind zal een kind niet meer zijn, een vriend zal zijn vriend niet meer herkennen. Een rijmen, rijmen, dat gaat zelfs een orakel moeilijk af.” Toen men zich verzameld had voor het orakel zagen ze dat iemand er een hele grote megafoon voor de mond van Absinthe had gezet. Absinthe was net klaar met haar voorspelling en sloot haar ogen en mond met krakende geluiden, om weer in slaap te vallen. Toen de volgende ochtend de Centrale zijn dagelijkse eerste knal liet horen – de Centrale werd soms ook wel de Haan genoemd – werd er in het dorp niemand wakker. Zelfs de vroegste vogels (lees: vodkadrinkers) bleven in hun bedden. Langzaam gingen de deuren van de kerk open. Eerst kwam Syori naar buiten lopen. Haar ogen waren bloeddoorlopen en ze mompelde in haar zelf. Als iemand dicht genoeg bij haar had gestaan, had kunnen horen dat ze zei: “Het leven is te kort voor geheimen. Ik moet het doen. Het leven kan zo eindigen. Ik moet het doen, doen, doen nu het nog kan. Doen. Leven. Dood. Arm kind!” Daarna kwam Schrödinger naar buiten strompelen. Had liet zichzelf geloven dat hij moeilijk kon lopen naar drie dagen niet slapen; natuurlijk had het feit dat hij drie dagen niet geslapen had geenszins zijn grove motoriek aangetast. Hij benutte zijn vermogen tot de waarheid niet vertellen tot in zijn extreme om zichzelf doen te geloven dat de afgelopen drie dagen niet gebeurd waren. Het ging het wonderbaarlijk goed af, want toen hij thuiskwam pakte zijn spullen in en vertrok op een zakenreis voor een afspraak die voor drie dagen geleden stond gepland en die hij daarbij drie dagen geleden ook had afgezegd. Als laatste liep snoopy de kerk uit. Ook zij leek niet helemaal in orde te zijn. Haar gezicht en lichaam straalde een emotie van tevredenheiduit. snoopy, die nooi tevreden was! keek blij! Ik, als een toch niet zo’n neutrale verteller zal u, de lezer, verklappen dat snoopy wel degelijk blij en tevreden kon zijn. Zij was de enige die nog weet had van de oeroude tradities van de mensen die in het gebied woonden dat nu Vzryv heette. Zij wist als enige wat men moest doen om de goden tevreden te stellen, moge god door Lenin, Stalin, het communisme of toch door een almachtig wezen belichaamd worden. Een zuigeling offeren. Dat was dè manier om een belangrijke beslissing te nemen. --- De wolven eten Röps op, hij was hun medestander, de evilziener! De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur de tijd om te stemmen. Deelnemerslijst: 1. Schrödinger 2. Syori 3. Sabir (weerwolf) 4. Uice 5. arPos 6. .sann 7. Onait Sirch 8. Little Phoebe 9. snoopy 10. Michelangelo 11. Röps (evilziener) 12. Eye of Sauron 13. Interglot 14. Mr.Mark (verrader) 15. Bright Blue 16. Fantôme 17. Furby Feeder 18. Vegs (dorpeling) 19. Absinthe 20. Heksjuh Blauw = opgehangen. Rood = opgegeten
|
|
|
|
Ik had niet verwacht dat hij slecht was ![]() Ik ben morgen weg en ik weet niet zeker of ik voor half negen terug ben. Dus ik geef nu alvast mijn stem door, op Snoopy. Ik ben morgen dus niet zo actief. Over stemmen gesproken: op wie heb jij de vorige ronde gestemd Syori?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
). Ik kom net terug van lakedance dus ik ga geen theorieen posten (pas als ik nuchter bne ) maar ik heb mijn verdachten al op een rijtje staan. Fijne uitslag |
|
|
|
|
|
Ik denk ook dat de geliefden onze prioriteit moeten hebben. Zoals ik al eerder zei zou het goed kunnen dat Sabir twee wolven geliefden heeft gemaakt. Wolven eruit stemmen is dus gevaarlijk, hoewel we ons er nog één kunnen permitteren voordat we de geliefden eruit gooien.
Heeft iemand enig aanknopingspunt over de geliefden?
|
|
||
|
Citaat:
Snoopy vind ik nog steeds niet verdacht ik zou niet weten waarom ze wel verdacht zou zijn. OJA omdat michelangelo en heksjuh beweren dat snoopy in ronde 1 een wolf verdedigde.... goh wat toevallig. jij praat gewoon michelangelo na dus staan jij en michelangelo bovenaan het geliefderijtje.
|
|
|
Verwijderd
|
Wat snoopy zegt over Sabir en de geliefden, kan natuurlijk waar zijn, maar met vijf wolven in het spel vind ik dat ze wel erg gebrand is op het nu al eruit spelen van de geliefden. Misschien is ze zelf wolf én geliefde? In de eerste ronde verdedigde ze Sabir, toen was ze misschien nog 'gewoon wolf'. Ik weet dat deze theorie niet echt hout snijdt, maar omdat ik toch al van plan was Snoopy te gaan stemmen, vind ik het nu nog steeds een prima optie. Ondanks of misschien ook wel dankzij haar hameren op de geliefden.
Snoopy it is dus. Ik zal het er nu iets duidelijker neerzetten, anders denkt men weer dat ik m'n keuze pas na de uitslag doorgegeven heb
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik moet trouwens wel even zeggen dat Onait Sirch en Michelangelo bijzonder 'vriendelijk' spelen dit spel. Vooral bij de eerste gaan bij mij dan alarmbellen rinkelen, want vaak als hij dat doet is ie een smerige wolf die zichzelf bij andere spelers inlikt, waar hij bloedirritant en onaardig is wanneer hij gewoon dorpeling is. Iets om te onthouden en in de gaten te houden. Michelangelo verdenk ik vooralsnog niet echt, maar dat is ook omdat hij veelal hetzelfde vindt/denkt als ikzelf. Wat natuurlijk ook gevaarlijk kan zijn als ie wél slecht is
|
|
|
|
|
Ik twijfel voor deze ronde tussen Interglot/EoS of Michelangelo/heksjuh
De eerste 2 met de rede dat ze in ronde 1 laat stemmen en de lijst sabir langer maken (sure ik zal wel weer naar mn kop krijgen dat het geen goede reden is ondanks dat er plenty mensen al opgemerkt hebben dat je richting een gelijkspel wilt als dorpeling) + voor interglot de directe toenadering van mr Mark Michelangelo en heksjuh vedenk ik van geliefde zijn. Bij Onait krijg ik ook een slecht gevoel hij is zo rustig meegaand en informatief, maar ik ben verre van overtuigd. gezien de algeme tendens onder de spelers zal het wel Interglot worden voor mij.
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb geen aanknopingspunt over de geliefden, maar ben het met je eens dat het mogelijk mensen uit zijn wolventeam zijn. ik zou dan wel wolven geliefde maken die (nog) niet zo in de picture zijn (ik bedoel niet per sé verdacht, maar gewoon, die met theorieen komen of die aanvallen etc). Dus stel dat Snoopy of Furby Feeder of Sann bijv. wolf zouden zijn, zou ik hen niet zo snel geliefde maken. Naja, Sann misschien wel want die kletst zich overal doorheen ![]() [edit]als Onait Sirch wolf is en ik zou dat weten als cupido, zou ik hém dan weer wel geliefde maken. maar goed, het blijft een gok natuurlijk.[/edit] Ik heb trouwens gezegd op Interglot te stemmen, maar ik vertrouw Onait Sirch eigenlijk ook niet (zie hierboven) en vind het prima om voor hem te gaan.
Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 10:53. |
||
|
|
|
|
Zo, ik ben er ook weer. Mooi van Rups, had alleen helemaal niet verwacht dat hij slecht was.
Dat Soija stil en vriendelijk is, was me ook al opgevallen ja, maar ik weet niet hoe slecht dat is. Ik stem vandaag op Interglot. Ik denk dat ze wolf is, vanwege de post van mr Mark en haar verweer erop. Het was me iets te zwak en ongeloofwaardig. Soija, Heksjuh en Michelangelo staan ook zeker op mijn lijst. |
|
|
|
||
|
Citaat:
ik stem dus interglot, het is van mijn verdachten toch degene die het meeste tegen zich heeft.
|
|
|
Verwijderd
|
Ik moet zo weg, want Mundial festival, dus ik ben er niet weer tot vanavond laat/morgen. Zoals gezegd vind ik Snoopy niet bijzonder verdacht, want plausibele/eerlijke verdediging. Wil wel verdeelde stemlijstjes en zoals het er nu naar uitziet gaat het tussen Snoopy en Interglot dus ik ga mee op Interglot.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik stem uit snoopy, meer uit zelfbehoud omdat ik hoop dat er genoeg mensen op haar stemmen.
Ik kan me wel heel fel gaan verdedigen, maar dat helpt ook niet gezien de eerdere reacties: Dan verdedig je je weer te veel of te fel.. Bovendien kan ik me moeilijk verdedigen tegen wat Mr.Mark heeft gezegd, want dat slaat gewoon nergens op. Jammer dat iedereen zo veel aandacht hecht aan 1 opmerking van de verrader Edit: Ik moet overigens zo werken, dus ik denk niet dat ik vandaag nog ga reageren ergens op, ik moet zo weg. Ik hoop om 8 uur weer thuis te zijn ofzo , dus dan zie ik wel weer verder.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik moet nu gaan brunchen, en die post van gister was ook niet meer helemaal nuchter zie ik
Dus namiddag probeer ik terug te zijn en te posten! Zie ik nu weer dat ik alwéér verdachte ben van geliefde? Jongens ik kan het niet élk spel zijn hè. ''Want als we nu zien dat Michelangelo geen wolf is en we hem daar niet van kunnen verdenken hebben we altijd de geliefdenkaart' Pff.. Ik geef namiddag/vroeg-avond een uitgebreidere analyse. |
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben niks niet vriendelijk. En verder weten jullie dat ik al jaren niet meer zo grof speel als vroeger. Stil ben ik ook niet, minder actief dan gewoonlijk, want andere bezigheden maar dat valt ook reuze mee, kijk maar naar de postaantallen. ![]() De enige reden dat ik nog niemand heb aangevallen, is omdat niemand mij daartoe nog aanleiding heeft gegeven, maar daar komt kennelijk binnenkort verandering in. Dit riekt zó naar verraderlijkheid, niet ééns zo subtiel ook. Fantôme en Absinthe komen hoger op mijn lijstje. Ik stem nu op snoopy.
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het heeft helemaal niets met verraderschap te maken, het is al vaker gebleken dat het een solide theorie is. Hij heeft namelijk al vaker geklopt. Maar prima dat ik hoger op jouw lijstje kom, jij komt hoger op de mijne. Typisch geval van 'jij verdenkt mij, dan ik jou'. |
|
|
|
|
|
Goed... nou, ik zie geen reden om van snoopy af te wijken, dus daar gaat mijn stem wederom heen.
Over het lijstje van Mr. Mark: ik denk dat we dat inderdaad voorlopig moeten negeren. Misschien is er echter wel meer uit te halen zodra er mensen uit dat lijstje doodgaan, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat het de vier wolven zijn. Over de geliefden: omdat Sabir een weerwolfn00b is, is het ook wel lastig in te schatten wie hij geliefden heeft gemaakt, en in hoeverre de andere wolven daar invloed op gehad hebben. Wat wel vaak is gebleken in het verleden is dat nieuwe spelers vaak een heteroseksueel koppel uitzoeken, misschien is dat iets om in het achterhoofd te houden. |
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En de manier waarop jij meteen ingaat op Absinthes post (= iedere aanleiding aangrijpen om te gisten op een theorie), ga ik er voorlopig van uit dat jij de verrader bent, am I right? Jij krijgt mijn volgende stem, honey.Van Absinthe durf ik nog in aanmerking te nemen dat zij dat als dorpeling zou kunnen posten. Maar goed, zoals ik zei, beiden gestegen in mijn lijst. |
||
|
|
|
|
Het lijkt erop dat Snoopy eruit gaat. DIt is het lijstje
Snoopy Heksjuh Furby Feeder Uice (voorlopig) Absinthe Interglot Onait Sirch Schrodinger Interglot little phoebe fantome arpos Sann @ Michelangelo; dat valt toch best mee? alleen de vorige ronde wist ik het echt niet, maar ben blij dat ik mee ben gegaan op Mr. Mark en niet op Snoopy. En nu zei ik al in het begin dat ik op Interglot zou stemmen. dat doe ik ook. En daarnaast vind ik Onait Sirch verdacht. Maargoed, het lijkt erop dat Snoopy toch gaat hangen. Als Snoopy geen wolf is, draai je misschien een beetje bij
|
|
||
|
Citaat:
Zelfs al zou ik verrader zijn, ga ik hier toch niet in het topic zeggen; Nou Onait Sirch, inderdaad. ![]() En dat is prima hoor, jij de mijne
|
|
|
|
Het is inderdaad opvallend dat zowel Soija als Michelangelo minder irritant spelen dan normaal. Dat zou inderdaad kunnen betekenen dat ze een slechte rol hebben en dus proberen om niet op te vallen. Heck, misschien zijn ze wel geliefden met elkaar? Zou een sterk team zijn, dus zo'n gekke gedachte is dat niet. Aan de andere kant denk ik dat ze allebei spelers zijn van een zeker kaliber die de kunst van het misleiden goed genoeg beheersen dat ze zich niet zo makkelijk in de kaart laten kijken.
Qua geliefden ga ik er wel met 90% zekerheid van uit dat minstens 1 van de geliefden een wolf is. Sabir de weerwolf heeft de geliefden uitgekozen, en net zoals iedereen wil hij natuurlijk het spel winnen. En die kans is natuurlijk het grootste met een geliefdenteam dat precies weet wie de wolven zijn. Grote voordeel voor ons is dat de wolven dit ongetwijfeld ook al bedacht hebben, dus die zullen elkaar op het moment niet echt veel vertrouwen ![]() Maargoed, dit heeft mij nog geen stap verder gebracht met mijn keuze voor vanavond. Ik vind beide personen verdacht. Op het moment lijkt het erop dat Snoopy eraan gaat, wat mij betreft prima omdat dat ook degene is uit wiens dood het meeste af te leiden is. Onder voorbehoud zet ik mijn naam ook neer bij Snoopy, tenzij er mensen zijn die met mij willen switchen om een gelijkspel te forceren. Want het zou natuurlijk prachtig zijn als we de wolven moeten laten kiezen uit twee wolven
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #87 Furby Feeder | 500 | 02-08-2011 21:33 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #86 Geel | 500 | 17-06-2011 19:21 | |