Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2011, 07:16
hookee
hookee is offline
3. Subtract b^2 \,
a^2 - b^2 = ab - b^2 \,
Dat gaat zomaar niet, als je in het begin stelt dat a=b moet je niet éénzijdig een factor (b) toevoegen/afhalen. Doe dan eerlijk:: a^2 - b^2 = ab + b^2.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2011, 11:24
Jarich
Jarich is offline
Dat mag gewoon nog hoor, als je in een vergelijking aan beide kanten B^2 aftrekt dan blijft de vergelijking geldig. Het gaat pas later mis als je een factor wegdeelt die 0 is.

Dan kun je net zo goed zeggen dat 2*0=4*0 dus 2=4
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 07:45
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ja, mijn slechtste vak is wiskunde hoor

het was meer , om het feit dat je eruiteindelijk op uitkomt dat 1 = 4 etc
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 18:34
666METAL666
666METAL666 is offline
Als iemand bijvoorbeeld lepra heeft gaat hij naar verloop van tijd dood. Als je hem medicijnen geeft gaat hij niet dood.
Het verloop van je leven hangt ervan af welke keuzes je maakt.
Oud 21-06-2011, 21:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het verloop van je leven hangt ervan af welke keuzes je maakt.
En die keuzes hangen af van de situatie, als je nog niet levensmoe bent, neem je dus die medicijnen ==> voorspelbaar.
Zelfs het winnen van een loterij zou je zo kunnen voorspellen, al zal dat wat ingewikkelder worden. Waarom kiest de één nummer 24 en de ander 18, waarom schrijf ik deze nummers op en geen andere? Waarom zijn ze beide even? Toch zal er een patroon in zitten waar ik zelf niet eens bewust van ben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 10:53
arPos
arPos is offline
hmm ja, dat klopt als je de omstandigheden kan voorspellen kan je ook de reactie op die omstandigheden voorspellen.

Hoef je alleen aan te tonen dat omstandigheden zich volgens een vast patroon vormen.
Oud 22-06-2011, 11:34
Verwijderd
Ik mis het antwoord; Het is volledig onbelangrijk. Als het vaststaat dan kunnen we er toch niets aan veranderen en als het niet vaststaat dan wát.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 13:38
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik mis het antwoord; Het is volledig onbelangrijk. Als het vaststaat dan kunnen we er toch niets aan veranderen en als het niet vaststaat dan wát.
Je hebt nog steeds invloed op jouw toekomst, je kan zoveel dingen in je leven veranderen als je wil, maar... al jouw (toekomstige) keuzes staan wèl vast, dáár kun je niks aan veranderen.
Maar nogmaals, dit is niet van boven opgelegd (tenminste, dat geloof ik), het zijn door hormonen, omstandigheden (die weer door derden veroorzaakt zijn , die op hun beurt...), het weer, de stand van de maan, sterren, je vroegere jeugdvriendje, noem het maar, ingegeven keuzes.
Met de kennis dat die toekomst vast staat kunnen we dan ook weinig of niks, er zijn teveel factoren die meespelen.
Ik kan echter wèl voorspellen dat jouw eerstvolgende reactie op T_ID negatief is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Je hebt nog steeds invloed op jouw toekomst, je kan zoveel dingen in je leven veranderen als je wil, maar... al jouw (toekomstige) keuzes staan wèl vast, dáár kun je niks aan veranderen.
Maar nogmaals, dit is niet van boven opgelegd (tenminste, dat geloof ik), het zijn door hormonen, omstandigheden (die weer door derden veroorzaakt zijn , die op hun beurt...), het weer, de stand van de maan, sterren, je vroegere jeugdvriendje, noem het maar, ingegeven keuzes.
Met de kennis dat die toekomst vast staat kunnen we dan ook weinig of niks, er zijn teveel factoren die meespelen.
Ik kan echter wèl voorspellen dat jouw eerstvolgende reactie op T_ID negatief is.
niet van boven opgelegd? eh, de stand van de maan en de sterren zijn ook boven je...

en ja, ik geloof dat God mijn toekomst weet en die van iedereen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 16:59
Verwijderd
Citaat:
niet van boven opgelegd? eh, de stand van de maan en de sterren zijn ook boven je...

en ja, ik geloof dat God mijn toekomst weet en die van iedereen
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 18:20
hookee
hookee is offline
Citaat:
niet van boven opgelegd? eh, de stand van de maan en de sterren zijn ook boven je..
Over een uurtje of wat staat de maan weer onder mij, wat wou je daarmee zeggen? Dat God de maan /sterren is? Als je dan wil zeggen God is alles, zeg dan gewoon "het heelal", blijft het vaag om die als persoon te aanbidden of te verwachten dat er daarom een hiernamaals is. Maar..dat is een ander topic.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Over een uurtje of wat staat de maan weer onder mij, wat wou je daarmee zeggen? Dat God de maan /sterren is? Als je dan wil zeggen God is alles, zeg dan gewoon "het heelal", blijft het vaag om die als persoon te aanbidden of te verwachten dat er daarom een hiernamaals is. Maar..dat is een ander topic.
nee, dat wou ik niet zeggen, je begrijpt me verkeerd. ik bedoel er maar mee, jij zegt dat je gelooft dat de toekomst vast ligt, maar dat dat komt door de stand van de maan, de sterren etc. ik zei dat de maan en de sterren (en idd, ik had erbij moeten zetten op z'n tijd) ook boven je zijn. en dat je daar wel in gelooft. maar daar geloof ik niet in. ik geloof dat God alles weet wat er gaat gebeuren,
@syori, waarom ik dat geloof? omdat veel mensen alles afdoen als 'puur toeval' maar omdat ik er van overtuigd ben dat God alles bestuurd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 18:49
Verwijderd
Citaat:
nee, dat wou ik niet zeggen, je begrijpt me verkeerd. ik bedoel er maar mee, jij zegt dat je gelooft dat de toekomst vast ligt, maar dat dat komt door de stand van de maan, de sterren etc. ik zei dat de maan en de sterren (en idd, ik had erbij moeten zetten op z'n tijd) ook boven je zijn. en dat je daar wel in gelooft. maar daar geloof ik niet in. ik geloof dat God alles weet wat er gaat gebeuren,
@syori, waarom ik dat geloof? omdat veel mensen alles afdoen als 'puur toeval' maar omdat ik er van overtuigd ben dat God alles bestuurd.
Ik kan je verzekeren dat er bijna niemand is die alles af doet als puur toeval. "Alles" heeft niets met toeval te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 20:54
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik geloof dat god alles weet wat er gaat gebeuren,
Irrelevant, het probleem is namelijk dat niemand god kan definiëren, het is wel leuk om te beweren dat god vanalles doet maar wat is god.

Hookee stelt terecht dat je met jouw post het universum lijkt te bedoelen; nu mag je dat van mij gerust god noemen maar dan moet je niet het woord "weten" of "besturen gebruiken".
Reageren

Regels voor berichten