Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2011, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Nou, hangt er uiteraard wel vanaf wat er aan de hand is. Maar die kabels eruit kunnen we testen wat er aan de hand is / of er monteur langs moet komen, en zo ja, of dat kpn is of dat dat een van de tele2 storingsmonteurs is.

Anders moet er verplicht tele2 storingsmonteur komen -> 2 werkdagen. En grote kans dat die dan gaat constateren dat er een kpn monteur naartoe moet. -> die bellen binnen 3 uur voor een afspraak, vaak komen ze volgende dag langs als bericht ingezet voor 3 uur, en anders de dag erna. Maar ja, als je direct weet dat kpn er naartoe moet, gaat het eruit weer 2 dagen sneller.
Maar waarom moeten daarvoor de kabels uit de muur?
Advertentie
Oud 05-07-2011, 19:53
Verwijderd
Nou, eigenlijk doen ze dan twee metingen, op het moment dat er gezien wordt dat er geen signaal bij het modem aankomt. Eentje met de hele rotzooi aangesloten, daar moet bepaald cijfer + short uitkomen. Betekent dat er iets is aangesloten en dat de lijn lengte heeft. Meet eigenlijk gewoon de hoeveelheid kabel naar het huis toe. Tweede meting moet schoon zijn, en daar hoort normaal gesproken ook een andere waarde bij. Cijfer + open bijvoorbeeld. Of ander cijfer + short. Maar ja, daarvoor moeten die kabels er dus wel uit. Als de metingen hetzelfde zijn is het kpn probleem. Zijn de metingen verschillend is het (waarschijnlijk, niet 100% zeker) modem/kabel probleem.

Het is allemaal best wel kut om te doen, en mensen zeuren er wel vaker over. In jouw geval is het gewoon superkut omdat je moeder het niet zelf kan doen, en dan is het niet netjes om maar gewoon te zeggen, ja dan gaan we niet verder helpen . Eigenlijk had er gewoon gezegd moeten worden of er misschien even buren bij kunnen komen / familie. Als het allemaal niet snel te regelen is had ik eigenlijk zelf toestemming gevraagd om kosteloos een van onze eigen monteurs aan te sturen voor de volgende dag als dat mogelijk is, en dan hem te laten kijken wat het probleem is. En het zelf volgende dag weer opgepakt, omdat als er gewoon een probleem is met signaal naar het modem toe de kpn erbij moet komen.

Wat een verhaal
Oud 05-07-2011, 19:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, hangt er uiteraard wel vanaf wat er aan de hand is. Maar die kabels eruit kunnen we testen wat er aan de hand is / of er monteur langs moet komen, en zo ja, of dat kpn is of dat dat een van de tele2 storingsmonteurs is.

Anders moet er verplicht tele2 storingsmonteur komen -> 2 werkdagen. En grote kans dat die dan gaat constateren dat er een kpn monteur naartoe moet. -> die bellen binnen 3 uur voor een afspraak, vaak komen ze volgende dag langs als bericht ingezet voor 3 uur, en anders de dag erna. Maar ja, als je direct weet dat kpn er naartoe moet, gaat het eruit weer 2 dagen sneller.

Maar goed het helpt de helpdesk dus bij constateren wat het probleem is. Wat Martiño al zegt, het gaat het probleem inderdaad niet verhelpen. Maar het gaat het wel sneller verhelpen .
Ach nonsens. Het probleem ligt zelden in huis, modems gaan niet zomaar kapot. Als binnen alles goed is aangesloten ligt het in 99,99999999999999999% van de gevallen aan de provider of het netwerk. Kabels opnieuw aansluiten lost niks op.
Verwijderd
Citaat:
Nou, eigenlijk doen ze dan twee metingen, op het moment dat er gezien wordt dat er geen signaal bij het modem aankomt. Eentje met de hele rotzooi aangesloten, daar moet bepaald cijfer + short uitkomen. Betekent dat er iets is aangesloten en dat de lijn lengte heeft. Meet eigenlijk gewoon de hoeveelheid kabel naar het huis toe. Tweede meting moet schoon zijn, en daar hoort normaal gesproken ook een andere waarde bij. Cijfer + open bijvoorbeeld. Of ander cijfer + short. Maar ja, daarvoor moeten die kabels er dus wel uit. Als de metingen hetzelfde zijn is het kpn probleem. Zijn de metingen verschillend is het (waarschijnlijk, niet 100% zeker) modem/kabel probleem.

Wat een verhaal
Maar dan kan je toch gewoon de kabels uit het modem halen?
Verwijderd
Oh, en nog even een toevoeging: kabels moeten niet helemaal uit muur. Het aansluitpunt moet gewoon helemaal leeg zijn, dus als ze zo'n vierpuntsstekker heeft, die er gewoon uit.

Edit: Probleem kan in de kabel naar het modem toe liggen, en dan komt de test hetzelfde uit, terwijl het geen kpn probleem is. Ik accepteerde het eigenlijk altijd wel als mensen dat deden, want het is inderdaad 9 van de 10 keer gewoon een probleem bij kpn.

En modems gaan wel degelijk "gewoon" kapot. Het is een kutsmoes van: Ja, het heeft altijd zo gewerkt. Auto's werken ook altijd tot ze het niet meer doen. Lampen ook, álles werkt altijd, tot het moment dat het niet meer zo is. (Het is dus wel vaak netwerkprobleem hoor, daar niet van. Maar het is wel mogelijk. En als we kpn aansturen duurt het 3 werkdagen, en als dan na 3 werkdagen blijkt dat tóch het modem kapot is, duurt het nog eens 3 werkdagen = 6 werkdagen zonder diensten . Toch liever uitsluiten dat het aan het modem ligt of niet
Oud 05-07-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Ach nonsens. Het probleem ligt zelden in huis, modems gaan niet zomaar kapot. Als binnen alles goed is aangesloten ligt het in 99,99999999999999999% van de gevallen aan de provider of het netwerk. Kabels opnieuw aansluiten lost niks op.
\

knip.

Ik had even niet goed gelezen Als alles goed is aangesloten kan het wel aan kabels / modems liggen hoor. Maar mééstal is het gewoon netwerk kpn / wijkcentrale tele2 / modem.

Overigens, als een modem kapot is gaan de lampjes anders brandden . Dus dat is vrij duidelijk. En wij kunnen het ook in de systemen zien, want signaal komt wel aan, maar modem is dan niet online. Maar als ze gaan beginnen met kabels die uit de muur moeten , dan ligt het wel degelijk aan het netwerk hoor.
Oud 05-07-2011, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Je wilt ze de kost niet geven hoor.
'Mijn internet werkt niet'
'Waar zit de kabel in?'
'LAN 1'
nee, dat werkt inderdaad niet. Een hoop mensen gaan eerst zelf prutsen, en bekabeling nalopen scheelt een hoop boze mensen omdat ze anders 80 euro moeten betalen voor een monteur.
Ik had toevallig tele2 vorige week ook aan de lijn. Ik verzocht om een nieuwe receiver voor m'n televisie omdat hij het signaal van de afstandsbediening niet goed verwerkt. Uiteindelijk na 1000 vragen beantwoord te hebben krijg ik een nieuwe afstandsbediening
Oud 05-07-2011, 20:05
Sherlock
Sherlock is offline
Tl;dr
Oud 05-07-2011, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ik had toevallig tele2 vorige week ook aan de lijn. Ik verzocht om een nieuwe receiver voor m'n televisie omdat hij het signaal van de afstandsbediening niet goed verwerkt. Uiteindelijk na 1000 vragen beantwoord te hebben krijg ik een nieuwe afstandsbediening
Heb je toevallig een samsung decoder?
Oud 05-07-2011, 20:06
Pierrot
Pierrot is offline
Wij hebben een aantal weken (acht of zo?) moeten wachten op internet omdat volgens Tele2 ons adres niet bestaat.
Oud 05-07-2011, 20:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Intrigerende discussie.
Verwijderd
Citaat:
Heb je toevallig een samsung decoder?
Nee, die van tele2 zelf.
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben een aantal weken (acht of zo?) moeten wachten op internet omdat volgens Tele2 ons adres niet bestaat.
Gebeurt wel eens ja. Ik weet niet wat dat is, maar het is zeker wel kut.
Oud 05-07-2011, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Intrigerende discussie.

Dit deed ik nou tot voor kort 8 uur op een dag

Citaat:
Nee, die van tele2 zelf.
Dan is het wel apart. Maar volgens mij moet dan sowieso eerst andere ab getest worden.
Oud 05-07-2011, 20:09
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Op zich zou ik daar best om kunnen lachen voor een paar weken
Oud 05-07-2011, 20:09
Verwijderd
Citaat:

Je kreeg zeker geen bonus als je klanten tot tevredenheid toe had geholpen?
Oud 05-07-2011, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Je kreeg zeker geen bonus als je klanten tot tevredenheid toe had geholpen?
Nee.

Maar aan de andere kant kregen we gelukkig ook geen boete als mensen boos ophingen. Óf als we zelf boos ophangen .
Oud 05-07-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Op zich zou ik daar best om kunnen lachen voor een paar weken
Echt, je kan je soms helemaal kapot lachen.

'Ik heb geen internetsignaal meer.'
'Hoe merkt u dat dan?'
'Nou, ik wil mijn computer aanzetten, maar op het beeldscherm staat alleen geen signaal'

Ik heb het serieus twee keer gehad.
Oud 05-07-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:

Dan is het wel apart. Maar volgens mij moet dan sowieso eerst andere ab getest worden.
Ik had het afstandsbedieningssignaal zelf al getest aan de hand van een infrarode Fourierseriedecompositie. Maar die man weigerde een modem toe te sturen.
Oud 05-07-2011, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Nee.

Maar aan de andere kant kregen we gelukkig ook geen boete als mensen boos ophingen. Óf als we zelf boos ophangen .
Ja dat is tegenwoordig nieuw, dat de helpdesk mag ophangen. Slaat nergens op.
Oud 05-07-2011, 20:13
Verwijderd
Oh.

(Hokjes geest. Die volgt letterlijk het systeem, en dat is gewoonweg kut.) Trouwens, merk je ook dat het 's avonds erger is als 's ochtend bijvoorbeeld? Zo'n voorbeeld heb ik wel eens retour zien komen van hoofdkantoor.
Oud 05-07-2011, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is tegenwoordig nieuw, dat de helpdesk mag ophangen. Slaat nergens op.
Dus als ik naar mijn hoofd krijg dat ik een teringhoer ben, omdat ik iemand met een betalingsachterstand niet kan en mag aansluiten, mag ik niet zelf zeggen 'Fijne dag nog meneer?'
Oud 05-07-2011, 20:14
Pierrot
Pierrot is offline
Toen ik ze er uiteindelijk van overtuigd had dat ik toch echt in een bestaand huis woon, stuurden ze een defecte modem, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, .
Oud 05-07-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Oh.

(Hokjes geest. Die volgt letterlijk het systeem, en dat is gewoonweg kut.) Trouwens, merk je ook dat het 's avonds erger is als 's ochtend bijvoorbeeld? Zo'n voorbeeld heb ik wel eens retour zien komen van hoofdkantoor.
Geen idee, ik kijk alleen 's avonds tv.
Oud 05-07-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Toen ik ze er uiteindelijk van overtuigd had dat ik toch echt in een bestaand huis woon, stuurden ze een defecte modem, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, .
Gelukkig maar. .

@ Calculi, dan weet ik het niet anders te bedenken dat decoder inderdaad kaput is. Heb je enig idee of ze de verbinding zelf hebben nagekeken?
Oud 05-07-2011, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik naar mijn hoofd krijg dat ik een teringhoer ben, omdat ik iemand met een betalingsachterstand niet kan en mag aansluiten, mag ik niet zelf zeggen 'Fijne dag nog meneer?'
Nouja, als je uitgescholden wordt wel. Maar ik ben ook wel eens opgehangen omdat de helpdesk weigerde toe te geven dat ze ongelijk hadden.
Helpdesk: Nee meneer dat kunnen we niet doen?
Waarom niet?
HD: Omdat we dat zo bepaald hebben
Maar dat staat nergens
HD: Jawel.
Waar dan?
HDp internet
Waar op internet?
HD: onze site
Waar op jullie site
HD: Moet je even zoeken
Heb ik gedaan, maar ik zie het nergens staan
HD: Ik kijk wel even.
*15 minuten K3 muziek*
HD: Ik kan het niet vinden
Nou dan kunt u het dus wel doen
HD: Nee meneer
Waarom niet?
HDat heb ik u net uitgelegd
Maar u komt net tot de conclusie dat het nergens staat
HD: Meneer ik ga nu ophangen, dit heeft geen zin

Oud 05-07-2011, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig maar. .

@ Calculi, dan weet ik het niet anders te bedenken dat decoder inderdaad kaput is. Heb je enig idee of ze de verbinding zelf hebben nagekeken?
Nee, hij ging alleen die 10 standaard vragen weer stellen. Ik snap niet dat ze dat niet gewoon opslaan in het systeem.
Elke keer moet je beantwoorden hoever het modem van de meterkast hangt, of je een splitter hebt, of je kabel direct in het modem zit, etc.
Oud 05-07-2011, 20:24
Verwijderd
Het kan veranderen. Geloof me, ik heb mensen wel echt serieus voor 5de keer moeten vertellen dat de kabel van is/ra naar modem toch echt niet langer mag zijn dan 2 meter. En dan bellen ze de week daarna weer, en hebben ze het niet aangepast. Je moet het altijd controleren. Het moet gewoon verplicht van tele2, hebben zij als eis , daar moet het callcenter dan aan voldoen. Het beste wat je daarmee kan doen is zodra ze beginnen over aansluitstituatie reoepn dat je het in de meterkast hebt, zonder splitter en met een kabel van onder de 2 meter. Dat kost nog geen halve minuut, en dan is iedereen blij .
Oud 05-07-2011, 20:25
Verwijderd
ex-collega gaat praten tegen mij. Volgens mij heb je hem aan de lijn gehad .
Oud 05-07-2011, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Het kan veranderen. Geloof me, ik heb mensen wel echt serieus voor 5de keer moeten vertellen dat de kabel van is/ra naar modem toch echt niet langer mag zijn dan 2 meter. En dan bellen ze de week daarna weer, en hebben ze het niet aangepast. Je moet het altijd controleren. Het moet gewoon verplicht van tele2, hebben zij als eis , daar moet het callcenter dan aan voldoen. Het beste wat je daarmee kan doen is zodra ze beginnen over aansluitstituatie reoepn dat je het in de meterkast hebt, zonder splitter en met een kabel van onder de 2 meter. Dat kost nog geen halve minuut, en dan is iedereen blij .
Maar onze lijn komt niet binnen in de meterkast, maar bij de voorgevel. Echt 50% van de medewerkers snapt niet dat het niet uitmaakt dat hij niet in de meterkast staat. Maar ik zeg dus tegenwoordig inderdaad dat hij in de meterkast staat.
Oud 05-07-2011, 20:27
Verwijderd
Zwemmen was leuk. Wat heb ik gemist?
Oud 05-07-2011, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Zwemmen was leuk. Wat heb ik gemist?
Een werkelijk fascinerende discussie over helpdesks.
Oud 05-07-2011, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Een werkelijk fascinerende discussie over helpdesks.
Helpdesks.
Oud 05-07-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Maar onze lijn komt niet binnen in de meterkast, maar bij de voorgevel. Echt 50% van de medewerkers snapt niet dat het niet uitmaakt dat hij niet in de meterkast staat. Maar ik zeg dus tegenwoordig inderdaad dat hij in de meterkast staat.
Kijk dat is juist goed . Kan heel goed binnenkomen bij de voorgevel. Is echt bij 60 of 70% zo ofzoiets dacht ik. Ik vind het prima als mensen het aansluiten, zolang het maar op de begane grond is, want op een eerste verdieping kan het écht niet het hoofdaansluitpunt zijn .

Ik heb overigens in 8 maanden semi-fulltime werken maar 3 gehad dat het probleem was opgelost door het modem te verplaatsen naar de meterkast ook hoor. kpn heeft gewoon kutlijnen die constant kapot gaan.
Verwijderd
Over helpdesks gesproken, ik moet regelmatig bellen met een helpdesk in India. Dat is het allerergste.
Verwijderd
Ik voel me hier niet meer welkom . Volgens mij heeft iedereen een hekel aan helpdesks
Oud 05-07-2011, 20:32
Verwijderd
Oud 05-07-2011, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me hier niet meer welkom . Volgens mij heeft iedereen een hekel aan helpdesks
Ik wel in ieder geval, maar niet aan de medewerkers hoor! <3 Het is meer dat ik na veertig minuten wachten de opnemende medewerker persoonlijk wil komen zoenen. <3
Oud 05-07-2011, 20:34
Verwijderd
oooh kennen jullie dat filmpje van die Belgen die in een container bij Mobistar gingen zitten? Briljant. Hebben we op de belvloer een keer gekeken.
Oud 05-07-2011, 20:34
Verwijderd
Citaat:
oooh kennen jullie dat filmpje van die Belgen die in een container bij Mobistar gingen zitten? Briljant. Hebben we op de belvloer een keer gekeken.
Ja, zo terecht. Jammer dat het niet langer duurde.
Oud 05-07-2011, 20:36
Geel
Geel is offline
Zo, ik heb alle dubbelposts weer samengevoegd hoor.
Oud 05-07-2011, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik wel in ieder geval, maar niet aan de medewerkers hoor! <3 Het is meer dat ik na veertig minuten wachten de opnemende medewerker persoonlijk wil komen zoenen. <3
KPN toevallig ? Onze wachtrijen vallen mééstal wel mee. Ten minste, dat was zo toen ik er nog werkte. Lekker 20 wachtenden.... agents dan he.
Oud 05-07-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
KPN toevallig ? Onze wachtrijen vallen mééstal wel mee. Ten minste, dat was zo toen ik er nog werkte. Lekker 20 wachtenden.... agents dan he.
Nee, niet KPN. De Office-helpdesk wilde vandaag niet echt voortmaken.
Oud 05-07-2011, 20:37
Verwijderd
Geen ervaring mee. Wel met andere interne dingen. Die gingen soms ook niet helemaal lekker .

Maarr, als niemand meer ontiegelijk dringende vragen heeft over waarom kabels uit de muur moeten enzo zullen we dan ergens anders over hebben? Ik was zo blij , dat ik weg was bij tele2, en nu zit ik hier alsnog erover te praten .
Oud 05-07-2011, 20:39
Verwijderd
Ik geloof dat ik nog bijna nooit een helpdesk heb moeten bellen. Lijkt me trouwens niet echt werk dat gewaardeerd wordt.
Oud 05-07-2011, 20:40
Verwijderd
Misschien dat als mensen lief doen tegen helpdeskmedewerkers, er dan meer mensen helpdeskmedewerker willen worden. Dan lossen wachtrijen zichzelf op!
Oud 05-07-2011, 20:41
Verwijderd
Laten we allemaal de helpdesk bellen en zeggen: 'Awh, wat lief dat u opneemt!'
Oud 05-07-2011, 20:41
Verwijderd
Helpdeskmedewerker zijn kan ook leuk zijn hoor! Ik heb ook heel vaak leuke klanten aan de lijn gehad . Die gewoon ook echt blij waren enzo .

Of mensen die schreeuwen, en dat je het probleem dan oplost, dat ze dan hun excuses aan gaan bieden. Dat vind ik ook altijd echt top . Bij die mensen zette ik ook nooit in het bericht dat ze stonden te schreeuwen.
Oud 05-07-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Helpdeskmedewerker zijn kan ook leuk zijn hoor! Ik heb ook heel vaak leuke klanten aan de lijn gehad .
Heb je wel eens mensen gehad die hun levensverhalen vertelden, of gebeurt dat alleen in boeken?
Oud 05-07-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Heb je wel eens mensen gehad die hun levensverhalen vertelden, of gebeurt dat alleen in boeken?
Niet ikzelf, maar toen ik aan het meeluisteren was bij iemand . Echt .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten