| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Nou, eigenlijk doen ze dan twee metingen, op het moment dat er gezien wordt dat er geen signaal bij het modem aankomt. Eentje met de hele rotzooi aangesloten, daar moet bepaald cijfer + short uitkomen. Betekent dat er iets is aangesloten en dat de lijn lengte heeft. Meet eigenlijk gewoon de hoeveelheid kabel naar het huis toe. Tweede meting moet schoon zijn, en daar hoort normaal gesproken ook een andere waarde bij. Cijfer + open bijvoorbeeld. Of ander cijfer + short. Maar ja, daarvoor moeten die kabels er dus wel uit. Als de metingen hetzelfde zijn is het kpn probleem. Zijn de metingen verschillend is het (waarschijnlijk, niet 100% zeker) modem/kabel probleem.
Het is allemaal best wel kut om te doen, en mensen zeuren er wel vaker over. In jouw geval is het gewoon superkut omdat je moeder het niet zelf kan doen, en dan is het niet netjes om maar gewoon te zeggen, ja dan gaan we niet verder helpen . Eigenlijk had er gewoon gezegd moeten worden of er misschien even buren bij kunnen komen / familie. Als het allemaal niet snel te regelen is had ik eigenlijk zelf toestemming gevraagd om kosteloos een van onze eigen monteurs aan te sturen voor de volgende dag als dat mogelijk is, en dan hem te laten kijken wat het probleem is. En het zelf volgende dag weer opgepakt, omdat als er gewoon een probleem is met signaal naar het modem toe de kpn erbij moet komen.Wat een verhaal
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Oh, en nog even een toevoeging: kabels moeten niet helemaal uit muur. Het aansluitpunt moet gewoon helemaal leeg zijn, dus als ze zo'n vierpuntsstekker heeft, die er gewoon uit.
Edit: Probleem kan in de kabel naar het modem toe liggen, en dan komt de test hetzelfde uit, terwijl het geen kpn probleem is. Ik accepteerde het eigenlijk altijd wel als mensen dat deden, want het is inderdaad 9 van de 10 keer gewoon een probleem bij kpn. En modems gaan wel degelijk "gewoon" kapot. Het is een kutsmoes van: Ja, het heeft altijd zo gewerkt. Auto's werken ook altijd tot ze het niet meer doen. Lampen ook, álles werkt altijd, tot het moment dat het niet meer zo is. (Het is dus wel vaak netwerkprobleem hoor, daar niet van. Maar het is wel mogelijk. En als we kpn aansturen duurt het 3 werkdagen, en als dan na 3 werkdagen blijkt dat tóch het modem kapot is, duurt het nog eens 3 werkdagen = 6 werkdagen zonder diensten . Toch liever uitsluiten dat het aan het modem ligt of niet
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
knip. Ik had even niet goed gelezen Als alles goed is aangesloten kan het wel aan kabels / modems liggen hoor. Maar mééstal is het gewoon netwerk kpn / wijkcentrale tele2 / modem. Overigens, als een modem kapot is gaan de lampjes anders brandden . Dus dat is vrij duidelijk. En wij kunnen het ook in de systemen zien, want signaal komt wel aan, maar modem is dan niet online. Maar als ze gaan beginnen met kabels die uit de muur moeten , dan ligt het wel degelijk aan het netwerk hoor.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ik heb geen internetsignaal meer.' 'Hoe merkt u dat dan?' 'Nou, ik wil mijn computer aanzetten, maar op het beeldscherm staat alleen geen signaal' Ik heb het serieus twee keer gehad.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
.@ Calculi, dan weet ik het niet anders te bedenken dat decoder inderdaad kaput is. Heb je enig idee of ze de verbinding zelf hebben nagekeken? |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Helpdesk: Nee meneer dat kunnen we niet doen? Waarom niet? HD: Omdat we dat zo bepaald hebben Maar dat staat nergens HD: Jawel. Waar dan? HD p internetWaar op internet? HD: onze site Waar op jullie site HD: Moet je even zoeken Heb ik gedaan, maar ik zie het nergens staan HD: Ik kijk wel even. *15 minuten K3 muziek* HD: Ik kan het niet vinden Nou dan kunt u het dus wel doen HD: Nee meneer Waarom niet? HD at heb ik u net uitgelegdMaar u komt net tot de conclusie dat het nergens staat HD: Meneer ik ga nu ophangen, dit heeft geen zin |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Elke keer moet je beantwoorden hoever het modem van de meterkast hangt, of je een splitter hebt, of je kabel direct in het modem zit, etc. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Het kan veranderen. Geloof me, ik heb mensen wel echt serieus voor 5de keer moeten vertellen dat de kabel van is/ra naar modem toch echt niet langer mag zijn dan 2 meter. En dan bellen ze de week daarna weer, en hebben ze het niet aangepast. Je moet het altijd controleren. Het moet gewoon verplicht van tele2, hebben zij als eis
, daar moet het callcenter dan aan voldoen. Het beste wat je daarmee kan doen is zodra ze beginnen over aansluitstituatie reoepn dat je het in de meterkast hebt, zonder splitter en met een kabel van onder de 2 meter. Dat kost nog geen halve minuut, en dan is iedereen blij |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat is juist goed . Ik heb overigens in 8 maanden semi-fulltime werken maar 3 gehad dat het probleem was opgelost door het modem te verplaatsen naar de meterkast ook hoor. kpn heeft gewoon kutlijnen die constant kapot gaan.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
? Onze wachtrijen vallen mééstal wel mee. Ten minste, dat was zo toen ik er nog werkte. Lekker 20 wachtenden.... agents dan he .
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Geen ervaring mee. Wel met andere interne dingen. Die gingen soms ook niet helemaal lekker
.Maarr, als niemand meer ontiegelijk dringende vragen heeft over waarom kabels uit de muur moeten enzo zullen we dan ergens anders over hebben? Ik was zo blij , dat ik weg was bij tele2, en nu zit ik hier alsnog erover te praten .
|
|
|
|
Verwijderd
|
Helpdeskmedewerker zijn kan ook leuk zijn hoor! Ik heb ook heel vaak leuke klanten aan de lijn gehad
. Die gewoon ook echt blij waren enzo .Of mensen die schreeuwen, en dat je het probleem dan oplost, dat ze dan hun excuses aan gaan bieden. Dat vind ik ook altijd echt top |
![]() |
|
|