| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
Vanuit een orgaanpatiënt kan ik me best voorstellen dat het leuk zou zijn als er een keur aan organen zou zijn, maar ik ben nou niet dermate betrokken met zieke mensen die ik niet ken, dat ik vind dan men alle principes maar overboord moet gooien om aan organen te komen. Als ik zelf patiënt zou worden of een naast familielid, zou ik ook niet ineens aan het voorfront van de pro-donorkant staan, maar gewoon zeggen "geen organen? nja, better luck next time." |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om maar even /nerd mode in te gaan: "The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one. Live long and prosper."
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
) ben je onwaardig om te erven en heb je ook geen recht meer op de legitieme portie.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hopelijk gaat ie nog lang niet dood
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar mijn punt is dat het MIJN keuze is wie ik waardig vind. Als ik mijn kinderen (niet dat die er ooit komen ) geen geld wil geven is dat toch mijn zaak? Dat kindsdeel is gewoon onzin. Laat het dan nuttig gebruikt worden.
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw argumenten zijn heel veel gebruikt hoor, ik ben me nu aan het verdiepen in de overwegingen om de legitieme portie toch te laten bestaan, kom er zo op terug
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan dit niet uitleggen/rationaliseren er moet toch met een beetje respect worden omgegaan met een dode vind ik.
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Dat wil overigens niet zeggen dat we dan maar geen medisch onderzoek moeten verrichten of dat daarvoor niet meer betaald hoeft te worden via belasting. Ik betaal niet graag belasting, maar voor medisch onderzoek/zorg wil ik best betalen. Citaat:
|
|||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Tegen legitieme portie:
-Vrijheid van iedere mens om met zijn vermogen te doen wat hem goeddunkt Voor legitieme portie bij invoering nieuwe BW: - Te weinig steun - Zou in de weg kunnen staan van spoedige invoering (oei wat een slechte reden ) Inhoudelijk tegen: - Bescherming van het gezin. - Bescherming van kinderen tegen bevooroordeling van derden Dit is ook een mooie: - Kinderen die op kosten van de staat leven krijgen legitieme portie en maken zo geen aanspraak meer op een uitkering ![]() ![]() - Beschermende functie als het gaat om testamenten van oudere kwetsbare personen: de legitieme stelt een grens aan de mogelijkheden van beinvloeding door een derde ten behoeve van zichzelf (Gnork: volgens mij was hier een heel naar arrest over, over iemand die gruwelijk misbruik maakte van een omaatje en volgens mij ging ik toen een beetje overstag ) Overigens: in het nieuwe BW is de legitieme portie wel beter dan vroegah. Toen werden makingen en giften vernietigd a.g.v. legitieme portie. Dat is nu niet meer zo. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jaaa het moordhuwelijk-arrest
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
huhu als je googelt op moordhuwelijk arrest is deze post van mij de vijfde hit ofzo
![]() Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|