Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Jezus gaat het er nou nog steeds over?
Advertentie
Oud 08-07-2011, 15:39
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Cirkelredenering.
nee hoor
Oud 08-07-2011, 15:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
nee hoor
welles
Oud 08-07-2011, 15:41
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben best utlilitaristisch, maar niet elke keuze is te maken puur op basis van nut/effectiviteit.

het zou de samenleving een hoop geld schelen als alle zeventigplussers worden gefusilleerd. maarja.
Oud 08-07-2011, 15:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
welles
nietus! en ik heb altijd eentje meer gelijk als jou!
Oud 08-07-2011, 15:43
Rationeel
Rationeel is offline
maar nu is het tijd om mezelf nuttig te maken en wat terug te doen voor de maatschappij: ik ga bier drinken
Oud 08-07-2011, 15:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik ben best utlilitaristisch, maar niet elke keuze is te maken puur op basis van nut/effectieviteit.

het zou de samenleving een hoop geld schelen als alle zeventigplussers worden gefusilleerd. maarja.
Ja, en dan heb ik geen werk meer zonder al die zieke oudjes!
Oud 08-07-2011, 16:20
Verwijderd
http://www.toiletlandschap.nl/?page_id=124

Wat een toffe foto's van dixi's
Oud 08-07-2011, 16:22
Verwijderd
O.a.:

Oud 08-07-2011, 16:30
Verwijderd
Bonjour
Oud 08-07-2011, 16:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik ben best utlilitaristisch, maar niet elke keuze is te maken puur op basis van nut/effectiviteit.

Vrijwel geen utilitarist pleit voor het afmaken van bejaarden? Ik niet, in ieder geval.
Oud 08-07-2011, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Wat een kutfilm was die laatste. Totaal ander sfeertje.
Hou je even je muil

Deel 7.1 is een briljante film!
Oud 08-07-2011, 16:37
Verwijderd
Citaat:
ik hou ook van gezelligheid en lachen
Oud 08-07-2011, 16:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké, paar foto's, willen jullie lief zijn en even 3 uitkiezen, dank uuuuu.

Spoiler
Oud 08-07-2011, 16:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Dit is voor je werk? 1, 2 en 5 dan, inkijk kan echt niet hoor!
Oud 08-07-2011, 16:43
Verwijderd
@Phoebe:

3 4 en 6.
Oud 08-07-2011, 16:43
Verwijderd
Oh als het voor je werk is dan mss niet. Hm.
Oud 08-07-2011, 16:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
het is voor een promotie/catering bedrijf, van die mensen die met bier en koffie op hun rug lopen op evenementen en die met promotieshizzle staan.
Oud 08-07-2011, 16:48
Verwijderd
Ik weet het niet
Verwijderd
Ik zou de foto uit mijn avatar doen
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, nice
Oud 08-07-2011, 16:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik hoor van Doux dat ik meer foto's zonder piercing moet maken. Maar daar heb ik nu geen tijd voor, dus soit, ik doe het straks wel.

Kusje, ik ben weg!
Oud 08-07-2011, 16:51
Verwijderd
Ik ben het zowaar met Doux eens
Oud 08-07-2011, 16:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké, dan zal ik dat doen

Maar ik moet nu heel erg weg, ik ga bij mijn zus eten!
Oud 08-07-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:
@Quis: Dat iets een grondrecht is maakt het niet automatisch juist, of logisch. Ik vind het ronduit belachelijk dat iemand vanwege persoonlijke overtuigingen leed mag veroorzaken (bij mensen en/of dieren). Dat godsdienstvrijheid een grondrecht is doet niets af aan de morele implicaties.

Zo vind ik ook dat als er voor bepaalde handelingen/zaken een alternatief is dat minder leed veroorzaakt, efficiënter is en voor de samenleving meer voordelen oplevert, dat het dan immoreel is die alternatieven niet te benutten en die beslissing te baseren op het "geloof" van iemand. Dan komen we weer terug op orgaandonatie, bijvoorbeeld. Er is geen enkel logisch argument te verzinnen tegen verplichte "donatie".

"Ik kan niet logisch nadenken, ben bang voor de dood en een fictief hiernamaals en baseer daarom al mijn beslissingen op illusies" is geen argument.
Dat er mensen doodgaan aan nierfalen maakt mijns inziens het niet automatisch juist of logisch dat dus iedereen moet doneren. Ik vind het belachelijk dat iemand keuzevrijheid/overtuiging wordt beperkt omdat andere een causaal verband scheppen dat er niet noodzakelijk is. Dat mensen recht op leven hebben geeft ze niet het recht om van andere dingen te eisen.

Maar verder snap ik gewoon niet zo hoe je denkt. Als je al aangeeft dat er ''geen enkel logisch argument te verzinnen is'' zit je te erg in je eigen denkbeelden om uberhaupt open te staan voor andere denkbeelden, dus ik heb niet de indruk dat het zin heeft mijn punt nog verder uit te leggen.

En hu hoezo is dat geen argument? Je kunt godsdienst wel onzin vinden (eens), maar je kunt niet niet aan de realiteit onttrekken dat voor heel erg heel mensen godsdienst HEEL erg belangrijk is en in hun leven dus als een zwaarwegend ''iets'' moet worden beschouwd. Zolang we dat accepteren (dmv een grondrecht op vrijheid van (uitoefening van) godsdienst) impliceren we dat op grond daarvan keuzes mogen worden gemaakt. Maar als ik het dus goed begrijp (correct me if I'm wrong) ben je tegen godsdienstvrijheid. Zo ja, dan snap ik wel waar de rest van je gedachtes vandaan komen.

Citaat:
Nope. Juridisch gezien, misschien. (Natuur)wetenschappelijk niet.

Maar dat is een cirkelredenering, iets kan natuurlijk nooit moreel juist zijn puur en alleen omdat het in de wetboeken zo staat. Sterker nog, of iets in de wetboeken staat of niet is compleet irrelevant voor de vraag of het moreel juist is; wetten moet je maken aan de hand van morele/pragmatische principes, niet andersom.
Natuurlijkwetenschappelijk maakt het ook geen ene fuck uit of er mensen doodgaan aan nierfalen. En het juridisch (of alledaags) causaal verband lijkt me in dezen nogal iets belangrijker, juist als je stelt dat het onethisch is mensen te laten doodgaan omdat andere mensen niet willen doneren. (want dat is toch ook niet natuurwetenschappelijk vast te stellen, lijkt me?)

Ik beweer nergens dat wetboeken de morele juistheid in pacht hebben (al is het wel een sterke indicatie dat het zo is). Ik leg uit hoe de weging van verschillende botsende (grond)rechten in de praktijk werkt. En daarbij zei ik al dat ik misschien te veel een rechtspositivist ben en dus een gekleurde visie heb, want ja, het is voor mij in veel gevallen zo simpel dat ik zeg: "staat het in de Grondwet? Okay dan gaat het voor op al het andere."

En wat je daarna zegt klopt: de grondrechten zijn inderdaad zo geformuleerd omdat men vindt (of in elk geval toen vond) dat het hebben van een recht op vrijheid van godsdienst moreel juist is, dat het vermoorden van mensen moreel onjuist is en dat het al dan niet doneren van je organen een keuzevrijheid is.

Citaat:
Cirkelredenering.
Oud 08-07-2011, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het zowaar met Doux eens
hé eindelijk
Oud 08-07-2011, 16:58
Verwijderd
Citaat:

Ik vind alleen vijf redelijk geschikt, to be honest. En ik zou sowieso niet van die myspacefoto's sturen maar foto's die iemand anders van je gemaakt heeft. En zonder inkijk, inderdaad.
Oud 08-07-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:

He, die onderste is leuk!

Maar verder wat Quis zegt, ja, behalve dat ik #5 ook te MySpace vind.
Oud 08-07-2011, 17:05
Verwijderd
Trouwens, Quis, ken je Parks and Recreation? Dat is best een goede comedyserie in de stijl van The Office, over een vrouw die ambtenaar is. En aangezien je straks ook ambtenaar bent vind je hem misschien extra leuk Omdat herkenbare dingen altijd grappiger zijn.

Tevens Trimm Trabb naamzoek voor serieaanbeveling.
Oud 08-07-2011, 17:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Natuurlijkwetenschappelijk maakt het ook geen ene fuck uit of er mensen doodgaan aan nierfalen. En het juridisch (of alledaags) causaal verband lijkt me in dezen nogal iets belangrijker, juist als je stelt dat het onethisch is mensen te laten doodgaan omdat andere mensen niet willen doneren. (want dat is toch ook niet natuurwetenschappelijk vast te stellen, lijkt me?)
Nee, wetten en juridische argumenten zijn niet relevant voor moraal, nog niet in de geringste mate. Of ben jij zo iemand die gelooft in "natural law"? Dat vind ik zo infantiel.
Citaat:
Ik beweer nergens dat wetboeken de morele juistheid in pacht hebben (al is het wel een sterke indicatie dat het zo is). Ik leg uit hoe de weging van verschillende botsende (grond)rechten in de praktijk werkt. En daarbij zei ik al dat ik misschien te veel een rechtspositivist ben en dus een gekleurde visie heb, want ja, het is voor mij in veel gevallen zo simpel dat ik zeg: "staat het in de Grondwet? Okay dan gaat het voor op al het andere."
(Grond)rechten zijn niet relevant in een morele discussie.
Citaat:
En wat je daarna zegt klopt: de grondrechten zijn inderdaad zo geformuleerd omdat men vindt (of in elk geval toen vond) dat het hebben van een recht op vrijheid van godsdienst moreel juist is, dat het vermoorden van mensen moreel onjuist is en dat het al dan niet doneren van je organen een keuzevrijheid is.
Dat zou goed kunnen. Maar daar trek ik me niets van aan.
Citaat:
Jawel. Een regel of wet definiëren om daarmee vervolgens je argument te bewijzen is een cirkelredenering. Anders kan ik ook wel gaan zeggen dat ik jou moet kunnen vermoorden omdat anders mijn grondrecht tot Quismoord wordt overtreden, en dit grondrecht zwaarder weegt dan de wet tegen moord.
Oud 08-07-2011, 17:10
Verwijderd
Note to self, voortaan niet meer om vrijdag 4 uur een emergency fix er door willen hebben.

Laatst gewijzigd op 08-07-2011 om 17:24.
Oud 08-07-2011, 17:35
Verwijderd
Nou dat wordt nommen vanavond met port en bleu d'auvergne.
Oud 08-07-2011, 17:39
Verwijderd
Citaat:
gatver
Oud 08-07-2011, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Oei
Oud 08-07-2011, 17:45
Geel
Geel is offline
Het is vast omdat ik het nooit heb geprobeerd/geleerd te eten, maar ik krijg echt kotsneigingen van zulke soorten kaas. :\
Oud 08-07-2011, 17:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is vast omdat ik het nooit heb geprobeerd/geleerd te eten, maar ik krijg echt kotsneigingen van zulke soorten kaas. :\
Misschien komt het doordat je geen fanatieke masochist bent.
Oud 08-07-2011, 17:46
Verwijderd
Nom
Oud 08-07-2011, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, walgelijk.

En leren eten vind ik bij zoiets ook best wel raar, ik ga toch ook geen stront leren eten zodat ik het dan wel lust.
Oud 08-07-2011, 17:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Inderdaad, walgelijk.

En leren eten vind ik bij zoiets ook best wel raar, ik ga toch ook geen stront leren eten omdat ik het dan wel lust.
Goede Kazetvergelijking!
Oud 08-07-2011, 17:48
Verwijderd
Ik ben mezelf toch een beetje mayonaise aan het leren eten. Terwijl ik dat eigenlijk ook best stom vind, want het is natuurlijk niet echt gezond ofzo. Maar goed, friet ook niet.
Oud 08-07-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben mezelf toch een beetje mayonaise aan het leren eten. Terwijl ik dat eigenlijk ook best stom vind, want het is natuurlijk niet echt gezond ofzo. Maar goed, friet ook niet.
Ik lees dit zo eens na, en het klinkt echt totaal niet logisch
Oud 08-07-2011, 17:49
Geel
Geel is offline
Mja, het is alleen geen stront. Ik wil geen stront leren eten. Maar op zich wil ik best zulke soorten kaas leren eten.

Maar, ik ga House kijken. Weet iemand trouwens in welke seizoen het was dat House een nieuwe team samen ging stellen? Want ik ben vanaf seizoen 5 begonnen te kijken.
Oud 08-07-2011, 17:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ehh, dan eet je het toch met ketchup of gewoon naturel, ofzo?
Oud 08-07-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mja, het is alleen geen stront. Ik wil geen stront leren eten. Maar op zich wil ik best zulke soorten kaas leren eten.

Maar, ik ga House kijken. Weet iemand trouwens in welke seizoen het was dat House een nieuwe team samen ging stellen? Want ik ben vanaf seizoen 5 begonnen te kijken.
5 geloof ik. Maar LL weet dat wel.
Oud 08-07-2011, 17:53
Verwijderd
Ik vind mayonaise juist heerlijk

Als het niet zo dikmakend en ongezond zou zijn, zou ik het zo oplepelen uit de pot
Verwijderd
Citaat:
Ehh, dan eet je het toch met ketchup of gewoon naturel, ofzo?
Iiiieeeh, nee, ketchup, dáár ga ik van kotsen. naturel ja. Of met satésaus. Of stoofvlees.
Maar ik ging vorig jaar een keer uit eten in Brugge, en toen kregen we mayonaise bij de friet, en ik vond die er ineens zo goddelijk uitzien dat ik het toch weer een beetje geprobeerd heb, en dat vond ik - een piepklein beetje - best goed te hebben. Dus heel soms eet ik het nu wel, als er goeie mayonaise is, that is. Maar ik heb het dus jaren niet gegeten. Lustte het echt niet.
Verwijderd
Ketchup vind ik ook al hartstikke lekker
Maar alles wat van tomaat is gemaakt is awesome voedsel.
Oud 08-07-2011, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mayonaise juist heerlijk

Als het niet zo dikmakend en ongezond zou zijn, zou ik het zo oplepelen uit de pot
Oh bah, nee, dat dus echt niet

Volgens mij heb ik een mayonaise-trauma opgelopen toen ik als klein kind nogal eens met mijn ouders friet ging eten in België en dat ze er daar altijd zoveel mayo op kwakten. Toen vond ik het niet meer lekker.
Oud 08-07-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Ketchup vind ik ook al hartstikke lekker
Maar alles wat van tomaat is gemaakt is awesome voedsel.
Tomaat met poep? [/kazet]
Oud 08-07-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:

Begin seizoen 4.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten