Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nee, ik vind mijzelf totaal niet verwend.
Ik kreeg tot mijn 14e alles van mijn moeder, met als voorwaarde dat ik het echt nodig had bijvoorbeeld kleding enzovoorts. Daarnaast kreeg ik ook een klein bedrag dat ik dan zelf kon spenderen aan bijvoorbeeld snoep enzovoorts. Vanaf mijn 14e begon ik al te werken en kreeg ik van af dat moment geen zakgeld meer. Ik moest dan dus alles zelf betalen wat ik graag wou hebben, maar niet echt noodzakelijk was. Bijvoorbeeld snoep, een spelletje, beltegoed, cadeautjes, verzorgingsproducten zoals deo/douchespul, noem maar op. Kleren enzovoorts kreeg ik nog wel. Vanaf mijn 16e moest ik al meer gaan bijdragen. Ik moest bijvoorbeeld een deel van mijn kleding betalen. Vanaf mijn 18e moest ik ineens best veel bijdragen. Ik moest bijvoorbeeld: - Mijn eigen zorgverzekering betalen. - Mijn eigen studie betalen. - Klein bedrag aan kostgeld betalen. - Mijn eigen kleren kopen. - Eigen rijbewijs betalen. Enzovoorts enzovoorts. Dus als ik die verhalen lees van sommige, vind ik inderdaad dat sommige erg veel geluk hebben met zulke ouders. |
![]() |
|
![]() |
Ik moet werken voor mijn eigen spulletjes. 1 keer in het half jaar krijg ik kleren, maar niet veel. de rest moet ik dus echt zelf bijbetalen. ik heb een abbo van 23 euro, en een kat wat best veel kost. Ik heb wel wat merk kleren maar daar heb ik zelf voor gewerkt dus nee vindt me zelf niet verwend.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
edit: De OP quoten :') |
![]() |
|
![]() |
Lodewijk je bent zeker verwend en dat je zegt dat het meevalt maakt het alleen maar erger. Je bent zeker zo'n rijk verwend modekutje he? 450 euro gewoon in je hand gedrukt per maand. Dat is echt fantastisch, not :') Hoe leer je ooit zelfstandig worden? Auto EN motorrijbewijs. Motor is hobby auto is noodzakelijk. Tenzij je in een hele drukke binnenstad woont maar ja met zo een naam zal dat wel niet. Je hebt gerookt en krijgt het nog steeds, ook al was de afspraak duidelijk van niet. Mijn advies: ga werken en dingen zelf verdienen verwend rotjong :r
Mensen die de OP quoten :') |
![]() |
|
Ik ben niet verwend.
Ik heb alles zelf moeten betalen, school, boeken, kleding, verzekeringen, uitstapjes, fietsen en daar ben ik heel blij om. Als ik om me heen kijk hebben de meeste van mijn leeftijdsgenoten helemaal geen idee hoe ze met geld om moeten gaan omdat ze altijd alles kregen ook hebben ze geen waardering voor de dingen die ze wel krijgen. Ik was ook al heel vroeg financieel zelfstandig en omdat ik goed met geld om kan gaan zit ik eigenlijk nooit krap bij kas. Ik weet dat mijn moeder graag mijn studie had willen betalen als ze dat had gekund. En ze kon mijn rijbewijs niet betalen maar had ooit wel een autootje voor mij gereserveerd, die stond al voor de deur. Helaas heeft mijn opa die toen total loss gereden. Maar als student heb je eigenlijk toch geen auto nodig. Ik ben niet verwend op materieel gebied maar mijn moeder heeft me wel altijd alles gegeven wat ik nodig had. En ze heeft er voor gezorgd dat ik heel lang kind heb kunnen zijn. We hadden het vroeger slecht maar ik heb een heerlijke jeugd gehad in mijn ogen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
rijkeluiskind tjappie | 220 | 16-04-2007 14:35 | |
Psychologie |
Psychiatrische instelling. ScheleKameel | 21 | 26-08-2006 10:06 | |
Lifestyle |
Kakkers hier kijken Silver_Rose | 29 | 10-12-2005 15:39 | |
Liefde & Relatie |
Verantwoordelijkheid Jolt | 42 | 28-07-2005 19:28 | |
Psychologie |
Goed voor jezelf zorgen (!) (?) Snow White | 14 | 13-03-2004 19:27 | |
Drugs & Alcohol |
ik maak me zorgen....me vriend gaat pille slikken.... Janet | 176 | 22-07-2003 22:55 |