Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 15:59
Mimuna
Mimuna is offline
Heyhey

Eerst en vooral: ik heb last van muggebeten, maar echt heel heel veel.
Mijn been staat er vol mee. Het probleem is dat de beten echt gigantisch groot en opgezwollen zijn en zo, en het jeukt verschrikkelijk. Ze gaan ook niet snel weg. Ze blijven er meestal voor zon 3 weken staan. Heb al met zalfjes geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Iemand tips om de muggebeten snel weg te krijgen of de jeuk te verminderen? (Het is ook zo ontzettend moeilijk om niet te krabben,maar ik hou het vol )

+

Ben nu 16, en ik vind mijn borsten eigenlijk wel goed enzo, maar zou ze graag IETS groter hebben. Ik weet wel dat ze tot je 18e groeien, maar zo lang wil ik niet wachten .
Heb wel eens gehoord van iemand dat er trucjes bestaan om de groei van je borsten te "stimuleren". Klopt dat? Zo ja, iemand die zo'n trucje kent?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 16:12
Verwijderd
Om de jeuk te verminderen zou je mentholzalf kunnen proberen, dat kun je gewooon bij de apotheek of bij een grote drogist kopen. En verder kun je muggenbulten beter voorkomen dan genezen, bv. met citronellakaarsen op je kamer en je benen insmeren met citroenolie voor je gaat slapen.

De groei van je borsten kun je niet stimuleren behalve door hormonen te slikken en dat is illegaal en gevaarlijk je kunt wel je borstspieren trainen, dan kunnen ze iets groter lijken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 21:24
Verwijderd
Ik heb een allergie voor allerlei insectenbeten. Ook muggen dus. Het enige wat bij mij werkt tegen jeuk, is Nestosyl. Mijn wondermiddel na al die jaren. Wanneer jij ook last hebt van grote bulten die lang warm zijn en jeuken, dan is het wellicht handig ook als het uit de hand loopt Ceterizine te slikken. Ik neem dat wanneer mijn allergische reactie zo heftig wordt dat het verstandig is die hele reactie stop te zetten. Beide middelen kun je zonder recept bij apotheek en drogist halen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 22:25
Mimuna
Mimuna is offline
Zal het zeker eens proberen, bedankt !
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 11:34
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
een vliegenmepper wil ook wel eens helpen...

elke avond voor het slapengaan even een rondje door je kamer, kun je meteen je aggressie kwijt (werkt echt geweldig goed!) en het ontspant ook nog eens
Oud 18-08-2011, 12:20
chiara_
chiara_ is offline
Een product met DEET smeren helpt prima om muggen op een afstandje te houden. Het is best goor spul, maar als je je goed insmeert, blijven ze wel bij je uit te buurt ^^
Voor de rest, ik heb al een tijdje last van een allergie voor muggenbeten en slik daar medicijnen tegen (Telfast, ook wel bekend als fexofenadine). Sindsdien heb ik geen grote plakkaten meer. Heb daarbij wel aardig wat bijwerkingen, voornamelijk slaperigheid. Mijn broertje slikt wat anders, ik geloof dat het aerius heet, ook een antihistaminicum, waar je echter niet slaperig van wordt.
Je moet daar trouwens wel even voor langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 01:02
braadpan
braadpan is offline
k*tmuggen :@ kben niet vaak gestoken maar die van mij zijn ook ineens zo opgezwollen.. kheb om het uur/ 2 uur ingesmeerd en ze waren binnen 3 dagen alweer bijna helemaal weg
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 17:51
Verwijderd
doe de ramen dicht als je gaat slapen of als je lampen aan zet, want dan lok je muggen naar je slaapkamer...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 23:36
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Ik ga voor het slapen altijd ff op jacht.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:17
Verwijderd
Citaat:
doe de ramen dicht als je gaat slapen of als je lampen aan zet, want dan lok je muggen naar je slaapkamer...
Muggen komen niet af op licht, alleen kleinere vliegjes doen dat. Muggen komen af op geur.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:05
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Koop een klamboe! En anders een middel met Deet, maar om dit nou elke dag op te smeren is wel wat gedoe.
Oud 30-08-2011, 14:46
tuttebel
tuttebel is offline
ik had dit een aantal zomers terug ook, op zomerkamp in de biesbosch. als je echt heel veel muggenbulten hebt kun je hier zelfs ziek van worden omdat je lichaam het niet meer bij kan houden met antistofjes aanmaken. dus we kregen van de dokter pilletjes hiervoor mee. werkte niet zozeer tegen de jeuk, maar wel tegen de zwellingen en het zieke gevoel.
dus als het echt erg wordt, naar de huisarts.
Oud 30-08-2011, 17:04
Verwijderd
Stekkertje van Vapona gebruiken in het stopcontact, ik ben sindsdien niet meer geplaagd of gestoken door muggen. Bij het kamperen smeer ik veel Deet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 21:00
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
Een verhaal die niet veel mensen zullen geloven is dat knoflook werkt. door het te eten word een bepaalt stofje in je bloed opgenomen waardoor je bloed niet bij muggen in de smaak valt ofzzo. voor mensen die mij niet geloven check deze link
en dan het kopje geur
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoflook
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten