Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2011, 10:06
SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Wat is jullie mening erover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2011, 10:10
Lente
Lente is offline
wat later is fijner voor gasten, zeker als ze van ver moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 10:20
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Lente xD <3.. Erg gevatte opmerking hoor @ts.. Definieer "vroeg".. Op jonge leeftijd of vroeg in een relatie of zoals lente aangeeft op een vroeg tijdstip xD

Laatst gewijzigd op 23-08-2011 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 10:27
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Citaat:
wat later is fijner voor gasten, zeker als ze van ver moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 10:29
Verwijderd
Het interesseert me helemaal geen reet of mensen wel of niet vroeg trouwen.

Laatst gewijzigd op 23-08-2011 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 10:36
Verwijderd
Wat is vroeg?
Vroeg in een relatie lijkt me niet zo slim. Vroeg alsin op jonge leeftijd lijkt me niet per se een probleem, mits de relatie goed zit natuurlijk En 's ochtends vroeg lijkt me niet zo handig, maar ik heb er niets op tegen. Uiteindelijk maakt het mij natuurlijk allemaal niets uit; mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen; vroeg in de relatie, jong en 's ochtends: fine!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 10:42
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Wat is vroeg?
Vroeg in een relatie lijkt me niet zo slim. Vroeg alsin op jonge leeftijd lijkt me niet per se een probleem, mits de relatie goed zit natuurlijk En 's ochtends vroeg lijkt me niet zo handig, maar ik heb er niets op tegen. Uiteindelijk maakt het mij natuurlijk allemaal niets uit; mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen; vroeg in de relatie, jong en 's ochtends: fine!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 12:33
Verwijderd
Vinden van, vinden van... het ligt totaal aan de relatie, natuurlijk. Ik ken gevallen waarbij het prima is gegaan (o.a. m'n ouders, mijn moeder was 20), en ook gevallen die veel te hard van stapel zijn gelopen en dus hebben moeten scheiden, of erger nog, die nog bij elkaar zijn maar helemaal niet gelukkig. Mja. Ik denk dat als je écht eerlijk bent tegen jezelf, je op elke leeftijd wel weet of het verstandig is of niet. Maar veel mensen houden zichzelf graag een romantisch verhaal voor ogen. Ik denk wél dat het handig is als je ietsje meer levenservaring hebt opgedaan, zodat je een beetje verder kunt kijken dan alleen het huidige moment. Maar ook als je niet weet waar je aan begint, kan het natuurlijk prima gaan. En als je wél weet waar je aan begint, kan het net zo goed mislopen. Tja.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:18
Verwijderd
Ik was net 21 toen ik trouwde, toen waren we 6 jaar samen en woonden we 4 jaar samen. Nu vind ik dat allemaal best vroeg klinken eigenlijk, maar de relatie zat toen gewoon goed - en nu nog steeds Ik heb iig toen absoluut niet het gevoel gehad dat het misschien te vroeg of snel oid was, het was juist heel logisch (of ja, iig iets was logisch; partnerschapsregistratie, samenlevingscontract... Mja, trouwen vonden we gewoon leuker ) En ook achteraf zou ik 't ook gewoon weer zo doen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:29
Verwijderd
trouwen. Tja. Als dat per se moet, dan kun je het doen. Ik heb er niet zoveel mee, vind het te burgertruttig voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 14:07
highplaces
highplaces is offline
Ligt eraan. Als het gedwongen is, vind ik het hartstikke erg. Als je het zelf wilt, moet je het ook zelf weten. Maar dat lijkt me wel verschrikkelijk. Zoveel vastigheid dan al.
Oud 23-08-2011, 16:59
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wat is vroeg?
dit idd!
Oud 24-08-2011, 00:33
Verwijderd
Ik wil sowieso niet trouwen, maar denk maar zo als je later trouwt heb je meer geld om een knalfeest te geven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 01:19
Thomas.
Thomas. is offline
Je trouwt als je er klaar voor bent. Dat kan op je 16de zijn, maar ook op je 36ste zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 03:20
Verwijderd
Citaat:
Je trouwt als je er klaar voor bent. Dat kan op je 16de zijn, maar ook op je 36ste zijn.
op je 16e? Tenzij je ouders streng gelovig zijn, en vinden dat er in het huwelijk voor god zoveel mogelijk kindertjes gefokt dienen te worden, lijkt het mij, dat er weinig ouders toestemming zullen geven om voor je 18e te trouwen. "Klaar" of niet...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Je trouwt als je er klaar voor bent.
Dat ben ik met je eens, maar tegelijkertijd denk ik dat mensen, gemiddeld genomen, op latere leeftijd beter weten wat ze willen/ verwachten in een relatie en ook makkelijker kunnen zien of hun partner daar aan voldoet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 09:35
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Zelf zou ik rond mn 24ste willen trouwen oid.
Vind ik wel mooie leeftijd
maarja,
vroeg.

Ik denk dat je niet moet trouwen...
...als je nog geen 20 bent.
...als je nog niet beide een mbo of hbo hebt afgerond.
...je minder dan 4 jaar bij elkaar bent.

Als je na de middelbare denkt te moeten trouwen dan gaat het mis, aangezien je leven en visie op het leven (+sociale aspecten) erg veranderen tijdens een beroeps opleiding.
(verder heb je totaal geen zekerheid zonder enige diplomas....)
Oud 24-08-2011, 10:04
Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
Zelf zou ik rond mn 24ste willen trouwen oid.
Vind ik wel mooie leeftijd
maarja,
vroeg.

Ik denk dat je niet moet trouwen...
...als je nog geen 20 bent.
...als je nog niet beide een mbo of hbo hebt afgerond.
...je minder dan 4 jaar bij elkaar bent.

Als je na de middelbare denkt te moeten trouwen dan gaat het mis, aangezien je leven en visie op het leven (+sociale aspecten) erg veranderen tijdens een beroeps opleiding.
(verder heb je totaal geen zekerheid zonder enige diplomas....)
Oh jee! Hoe moet dat nu met m'n wo opleiding???

Ik vind dit trouwens een beetje te specifiek. Iedere relatie is anders, ieder mens is anders dus ik denk niet dat je zo wat getallen/cijfers aan wel of niet 'moeten' trouwen kunt hangen.

Ik ken mensen die getrouwd zijn toen ze 19/20 waren en nog studeren en dat werkt prima, maar ook mensen die zijn getrouwd toen ze 34/35 waren en nu gescheiden zijn.
Oud 24-08-2011, 15:08
Thomas.
Thomas. is offline
mijn ouders zijn alleen maar getrouwd omdat het financieel aantrekkelijker was. Trouwen vind ik niet zo'n "big deal". Want stelletjes kunnen ook gelukkig zijn zonder een ring.
Reageren

Regels voor berichten