Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2011, 15:02
daanvankampen11
daanvankampen11 is offline
weet iemand nog gave ridder games die je kan downloaden op mac
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2011, 16:21
Verwijderd
Je kunt per definitie álles downloaden op een Mac.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:12
daanvankampen11
Ja maar zonder dat ingewikkelde gedoe
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:14
Verwijderd
Op de mac heb je alleen gay-ass sim games, geen gave ridders.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ja maar zonder dat ingewikkelde gedoe
Als je geen ingewikkeld gedoe wilde bij het gamen moest je geen Mac kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:44
Groentensoep
Groentensoep is offline
Assassins Creed?

- Maar gamen op een Mac is niet echt aan te raden. De meeste Mac OS X compatible games zijn ports vanaf de Windows-versie en draaien slecht. Koop een console of installeer Windows.

Citaat:
Als je geen ingewikkeld gedoe wilde bij het gamen moest je geen Mac kopen.
Ik snap 'm niet helemaal. Hoe is gamen op een Mac ingewikkelder dan op een Windows bak?

Installeren is zelfs makkelijker: versleep icoontje naar applications ipv volg installer en druk 10x op "next".

Geen directx gezeik. Geen driver problemen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ik snap 'm niet helemaal. Hoe is gamen op een Mac ingewikkelder dan op een Windows bak?
Citaat:
Maar gamen op een Mac is niet echt aan te raden. De meeste Mac OS X compatible games zijn ports vanaf de Windows-versie en draaien slecht. Koop een console of installeer Windows.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:59
Groentensoep
Groentensoep is offline
"draaien slecht" is niet hetzelfde als "ingewikkelder".

games spelen op Mac is tenminste net zo makkelijk, alleen de meesten draaien slechter in Mac OS X dan in Windows.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 19:56
Verwijderd
OS X compatible games zoeken en ze vervolgens aan de gang proberen te krijgen op een platform waar ze niet voor gemaakt zijn lijkt me weldegelijk te kwalificeren als 'ingewikkeld gedoe'. Zeker voor de doelgroep van Apple (namelijk, mensen die niet zoveel van computers weten).

Dit nog los van dat Macs - voor zo ver ik kan zien op de Apple-site - nog steeds standaard geleverd worden met een muis waar maar één muisknop op zit, terwijl er genoeg games zijn waar je ook de rechtermuisknop voor nodig hebt. Dus zelfs als je je shit kunt draaien is dat 'tenminste net zo makkelijk' een beetje fanboy bollocks.

Het is lepels met vorken vergelijken, en games zijn hierin de soep.

(Wat wel jammer is, want Macs zijn natuurlijk de vorken, maar eigenlijk hebben ze veel meer gemeen met lepels. Ze zijn met een paar dingen handiger zijn dan vorken, maar ook met een hoop dingen een stuk onhandiger, en ze zijn gebruiksvriendelijker want als je niet goed snapt hoe je met bestek moet omgaan kun je je er minder makkelijk mee verwonden. En lepels hebben een STRAK, ERGONOMISCH DESIGN. En zowel lepels als vorken worden gemaakt van exact hetzelfde staal. Computers en bestek, wie had ooit gedacht dat ze zoveel gemeen hadden.)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 20:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou Daan, je moet je ouders uitlachen omdat ze een Mac gekocht hebben, en zeggen dat ze een PC moeten kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 20:30
Verwijderd
runescape, niet dat het gaaf is, maar enigste wat in me opkomt. Je hoeft het geloof ik ook niet te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 21:23
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
OS X compatible games zoeken en ze vervolgens aan de gang proberen te krijgen op een platform waar ze niet voor gemaakt zijn lijkt me weldegelijk te kwalificeren als 'ingewikkeld gedoe'. Zeker voor de doelgroep van Apple (namelijk, mensen die niet zoveel van computers weten).

Dit nog los van dat Macs - voor zo ver ik kan zien op de Apple-site - nog steeds standaard geleverd worden met een muis waar maar één muisknop op zit, terwijl er genoeg games zijn waar je ook de rechtermuisknop voor nodig hebt. Dus zelfs als je je shit kunt draaien is dat 'tenminste net zo makkelijk' een beetje fanboy bollocks.

Het is lepels met vorken vergelijken, en games zijn hierin de soep.
De games zijn misschien niet ervoor gemaakt, maar wel ernaar geport en installatie en ik ken geen enkel spel waarbij de installatie en het starten van de game moeilijker is dan de windows versie ervan. (meestal zelfs makkelijker, omdat je geen installer hebt)

Daarbij zijn er wel degelijke Mac versies tegenwoordig. Valve maakt erg goede Mac OS X compatible games.

Verder worden macs niet meer met 1-knops muizen geleverd. Los van het feit dat die muizen totaal kut zijn, hebben ze wél een rechtermuisknop.

Overigens, je vergist je een beetje in de doelgroep. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik niet veel van computers weet, terwijl hier toch allemaal appels staan Apple is voor power-users. Mensen die willen dat hun shit gewoon werkt. Mensen die niet veel van computers weten, kopen geen apparaat van 1000en euro's maar kopen gewoon een simpele desktop.

Uiteindelijk blijft het wel zo dat Apple computers gewoon geen rendabele game PC's zijn. De machines die geschikt zijn voor gaming zijn 2x zo duur als PC's met vergelijkbare of zelfs betere performance.

Laatst gewijzigd op 06-09-2011 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 22:43
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
En nu weer ontopic.
Oud 06-09-2011, 23:22
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Portal 2. Een robot en een ridder hebben een even metaalachtige indruk en komen even slim over..
Eehm Half-Life 2? Nah.
Het zijn ook echt allemaal dingen die toevallig ook voor de Mac zijn.
Probeer eens in de Mac App Store te zoeken naar 'medieval' o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 09:31
Verwijderd
Regel gewoon dat je windows kan booten en alles is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 10:11
Verwijderd
Team fortress 2 werkt op mac.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:13
daanvankampen11
oke mensen maar ik sluit deze want ik krijg toch niks bruikbaars te horen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Apple is voor power-users. Mensen die willen dat hun shit gewoon werkt. Mensen die niet veel van computers weten, kopen geen apparaat van 1000en euro's maar kopen gewoon een simpele desktop.
Eeehr, sorry hoor, maar een poweruser zal zich eerder beperkt voelen door Apple. Of staat Apple mij toe het core voltage op het geheugen met .1V te verhogen, multipliers aan te passen (mits de hardware dat zonder hacks toestaat) of de FSB op te schroeven? Om maar te zwijgen over alle beperkingen die je opgelegd krijgt door Apple en haar softwarepolicies.

Juist dít is het USP geweest van Apple; leekvriendelijkheid. Gek dat je dit zo fundamenteel anders ziet.

@TS: Wat bedoel je precies met "riddergames"?

Laatst gewijzigd op 07-09-2011 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:24
Verwijderd
"Mac voor powerusers" Als ik om mij heen kijk naar mensen met een mac is het op een uitzondering na uitsluitend ultra noobs die een mac 'mooi' vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 00:03
Changshan
Changshan is offline
Games die door Blizzard gemaakt zijn, werken doorgaans zelfs heel goed op een Mac.
Oud 08-09-2011, 08:17
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
Eeehr, sorry hoor, maar een poweruser zal zich eerder beperkt voelen door Apple. Of staat Apple mij toe het core voltage op het geheugen met .1V te verhogen, multipliers aan te passen (mits de hardware dat zonder hacks toestaat) of de FSB op te schroeven? Om maar te zwijgen over alle beperkingen die je opgelegd krijgt door Apple en haar softwarepolicies.

Juist dít is het USP geweest van Apple; leekvriendelijkheid. Gek dat je dit zo fundamenteel anders ziet.

@TS: Wat bedoel je precies met "riddergames"?
Welke beperkingen door software policies??? Het is geen iOS
En ik het over powerusers; zij die de pc willen gebruiken zonder gekloot. niet tweakers die voor demonstratieve doeleinden uren willen kloten voor een hogere 3dmark score. Zij kopen een overklok bord.

Ik wil mijn pc niet tweaken, ik wil dat dat ding zijn werk doet zonder m te vertellen hoe.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 14:44
Vice
Vice is offline
Gratis games kun je vast wel via google vinden. Gewoon aangeven dat het voor de Mac moet zijn. En anders gewoon in de winkel kijken wat ze aan Mac-games hebben.

Zelf heb ik nog een zooi games zoals Star Trek en Tomp Raider liggen die ik gratis gekregen heb. Nooit gebruikt en dat zal ook niet meer gebeuren, aangezien ze nog voor de Mac Os zijn.

En als je gaat gamen, raad ik je aan om een goedkope muis te halen van bijvoorbeeld Logitech. Die hebben tenminste een rechtermuisknop. Sowieso raad ik dat elke Apple-gebruiker aan, omdat die muizen van Apple gewoon waardeloos zijn.
Oud 08-09-2011, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Welke beperkingen door software policies??? Het is geen iOS
En ik het over powerusers; zij die de pc willen gebruiken zonder gekloot. niet tweakers die voor demonstratieve doeleinden uren willen kloten voor een hogere 3dmark score. Zij kopen een overklok bord.

Ik wil mijn pc niet tweaken, ik wil dat dat ding zijn werk doet zonder m te vertellen hoe.
Dat snap ik ook wel; mijn stelling is dan ook dat een poweruser niets bij Apple te zoeken heeft, thanks for the confirm.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:50
daanvankampen11
Citaat:
Dat snap ik ook wel; mijn stelling is dan ook dat een poweruser niets bij Apple te zoeken heeft, thanks for the confirm.
ik heb een trackpad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten