| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik heb deze twee net gepost op ARTistiek, als onderdeel van een kleurenanalyse, en ik verbaas me er nog steeds over. Het is een raar en heel kenmerkend contrast. Wat heeft men tegenwoordig toch tegen mooie dingen
Ik denk dat iedereen langzamerhand aan het vergeten is hoe mooi dingen kunnen zijn. Geen wonder dat alle tienermeisjes fan zijn van manga en anime, dat mag dan wel z'n eigen schrijnende tekortkomingen hebben maar daar wordt tenminste nagedacht over kleur en compositie. En geen wonder dat het tokkievolk niet meer snapt waarom er überhaupt geld moet naar de beeldende kunsten. Want zo beeldig zijn die kunsten momenteel niet.Vijftig jaar geleden met een klein budget: ![]() Nu, met een veel groter budget: ![]() Waarom.
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kun je die felgekleurde, ongeorganiseerde rotzooi op het tweede plaatje nou mooier vinden dan het harmonische, uitgebalanceerde van het eerste plaatje? Die tweede doet pijn aan mijn ogen. En dat meen ik, he, serieus en zonder aanstellerij. Als ik ernaar kijk moet ik een beetje fronzen/mijn ogen toeknijpen, want het is gewoon te fel, alles schreeuwt om je aandacht. Het is wat een muzikant zou ervaren als tien mensen in zijn oor zouden schreeuwen.Citaat:
Je bent ongetwijfeld sarcastisch maar ik ga het alsnog opvatten als een 'ik ben het geheel met je eens'. Dat zal je leren!
|
||
|
|
|
|
Ja, ik snap de kleurenkeuze bij Hercules nog wel hoor. Hercules zit animatie en kleurtechnisch prima in elkaar.
The Lion King is ook geniaal, maar kijk die felle kleuren, ohnoes: ![]() Niks mis mee, Yogi vind ik ook wel mooi, maar af en toe felle, vibrante kleuren mogen van mij ook mits dit niet misbruikt wordt. In het geval van Hercules is het toepasselijk.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|