Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Seks buiten het huwelijk
Ik vind dat seks alleen binnen het huwelijk kan 10 10.87%
Seks kan zowel binnen als buiten het huwelijk 79 85.87%
Geen mening 3 3.26%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2011, 10:21
Verwijderd
Wat ik me afvraag hier he. alle mensen die zeggen 'ik wil wachten tot het huwelijk', willen jullie dan ook alleen maar met iemand trouwen die hetzelfde doet? Iemand die zich ook 'bewaart heeft tot het huwelijk?' En is het wel mgoelijk om vantevoren met je partner dingen te bespreken? Een oud-klasgenoot van mij wachtte ook tot na het huwelijk, en zij zei op een gegeven moment 'Ja, seks is prima hoor, maar ik ga dat ding echt niet aanraken!'. Denk je niet dat het wachten tot na het huwelijk ook een bepaalde prestatiedrang met zich meebrengt? 'Nu moet ik presteren, en het moet goed zijn, want hier zit ik voor de rest van mijn leven aan vast?'

ot: Mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen, maar ik vind het niks om te wachten tot na het huwelijk. Seks is vrij belangrijk in een relatie en ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die geen seks wil, een heel ander beeld heeft van hoe de seks ingevuld moet worden of compleet andere denkbeelden/ideeën heeft over de seksuele relatie. Je zult toch maar getrouwd zijn en er dan achter komen dat je partner en jij toch echt wel heel anders denken over seks. Ik moet er niet aan denken zeg....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 15:53
xMeisjeMeisjex
xMeisjeMeisjex is offline
ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 15:57
Em.
Em. is offline
Citaat:
ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.
En wat als jouw vriend nu alleen seks binnen het huwelijk wil? Ga je daar dan zonder morren in mee, of zou je 'm proberen om te praten oid?
Oud 05-09-2011, 17:57
xMeisjeMeisjex
Ehm, goeie vraag. Naja als hij dat wilt, dan zou ik dat respecteren. Ik ben niet zo'n iemand die mensen ompraat, ik vind dat iedereen voor zichzelf kan beslissen en je dat moet respecteren. Al ben ik ook weer iemand die niet perse hoeft te trouwen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ehm, goeie vraag. Naja als hij dat wilt, dan zou ik dat respecteren. Ik ben niet zo'n iemand die mensen ompraat, ik vind dat iedereen voor zichzelf kan beslissen en je dat moet respecteren. Al ben ik ook weer iemand die niet perse hoeft te trouwen
Dus jij zou serieus een relatie aangaan met iemand zonder seks met die persoon te hebben, waardoor je er dus ook meteen van uitgaat dat je ooit met hem gaat trouwen? Want anders komt er nooit seks bij kijken..

Als mijn vriend geen seks zou willen hebben voor het huwelijk zou hij mijn vriend niet zijn, want er is geen enkele goede reden voor. De enige reden die ik kan verzinnen is religieus van aard en ik wil per definitie geen relatie met een religieus persoon.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 19:34
xMeisjeMeisjex
Ja, daar heb Je gelijkin
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 20:06
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ik vind gewoon dat je sex moet hebben als je dat wilt, niet per se, voor of na het huwelijk
Oud 05-09-2011, 22:26
Verwijderd
Nu ik er over nadenk; toen ik nog geen serieuze relatie - inclusief seks - had gehad, riep ik heel erg hard dat seks ook niet het allerbelangrijkste was en dat je goed zonder seks moest kunnen.
Nu zit ik zelf in een goede relatie, inclusief een gezond seksleven, merk ik pas hoe ontzettend belangrijk seks in een relatie is. Daar meet ik vrij veel aan af, of het goed tussen ons gaat en wat er met mezelf een beetje speelt. Hoe vreemd dat ook klinkt, voordat ik een normaal seksleven had met mijn ex, had ik niet in kunnen schatten dat ik het zo belangrijk zou vinden in een relatie. Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je nog nooit in een serieuze relatie hebt gezeten met een goed seksleven, je je weinig voor kunt stellen bij hoe belangrijk seks in een relatie is.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde even aangeven hoe belachelijk het is om mensen te gaan opdragen wanneer ze wel of niet seks kunnen gaan hebben
goed punt, heel goed punt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Nu ik er over nadenk; toen ik nog geen serieuze relatie - inclusief seks - had gehad, riep ik heel erg hard dat seks ook niet het allerbelangrijkste was en dat je goed zonder seks moest kunnen.
Nu zit ik zelf in een goede relatie, inclusief een gezond seksleven, merk ik pas hoe ontzettend belangrijk seks in een relatie is. Daar meet ik vrij veel aan af, of het goed tussen ons gaat en wat er met mezelf een beetje speelt. Hoe vreemd dat ook klinkt, voordat ik een normaal seksleven had met mijn ex, had ik niet in kunnen schatten dat ik het zo belangrijk zou vinden in een relatie. Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je nog nooit in een serieuze relatie hebt gezeten met een goed seksleven, je je weinig voor kunt stellen bij hoe belangrijk seks in een relatie is.
Seks wordt pas een probleem wanneer je het volgens 'logisch redeneren' wel zou moeten hebben, maar niet hebt. Seks geeft binnen je relatie inderdaad veel weer van hoe het gaat. Het is zelden dat het een fantastisch gaat en het ander belabberd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:22
Volk
Volk is offline
Ik doe aan seks buiten het huwelijk, vooral omdat ik niet in het huwelijk geloof. Daarbij zie ik mensen die niet doen aan seks voor het huwelijk heel vroeg trouwen en later spijt hebben van het vroege trouwen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 07:43
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik wilde even aangeven hoe belachelijk het is om mensen te gaan opdragen wanneer ze wel of niet seks kunnen gaan hebben
Dat wordt je dan door niet veel mensen opgedragen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 08:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dat je ook ongetrouwd seks mag hebben, maar niet dat je buiten het huwelijk seks moet hebben. Want dat houdt in dat je seks hebt terwijl je getrouwd bent, met iemand anders dan met wie je getrouwd bent, toch?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 14:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik vind dat je ook ongetrouwd seks mag hebben, maar niet dat je buiten het huwelijk seks moet hebben. Want dat houdt in dat je seks hebt terwijl je getrouwd bent, met iemand anders dan met wie je getrouwd bent, toch?
Over het algemeen bedoelt men met die term dat je seks hebt voordat je in het huwelijk zit.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 15:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mja, 'buitenechtelijke seks' is toch echt overspel volgensmij. Maar goed, ik snap waarom mensen zich willen bewaren voor de persoon met wie ze voor altijd willen samenzijn, maar je kunt het nooit zeker weten, en je maagdelijkheid kwijtraken aan een vreselijk persoon is toch beter dan trouwen met een vreselijk persoon. Ik vind niet dat het mensen opgelegd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 19:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mja, 'buitenechtelijke seks' is toch echt overspel volgens mij.
Met seks buiten het huwelijk wordt hier geen buitenechtelijke seks bedoeld, maar seks terwijl je (nog) niet getrouwd bent.
Oud 09-09-2011, 00:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
Met seks buiten het huwelijk wordt hier geen buitenechtelijke seks bedoeld, maar seks terwijl je (nog) niet getrouwd bent.
Inderdaad, in mijn boekje zijn buitenechtelijke seks en seks buiten het huwelijk 2 verschillende dingen. Maar misschien komt dat door mijn gelovige opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, in mijn boekje zijn buitenechtelijke seks en seks buiten het huwelijk 2 verschillende dingen. Maar misschien komt dat door mijn gelovige opvoeding.
In mijn boekje ook, hoor. Maar misschien komt het door mijn geloofvrije opvoeding.

Nee, maar even serieus. Zelfs als "seks buiten het huwelijk" wel "buitenechtelijke seks" zou betekenen was uit de context wel duidelijk wat de TS bedoelde en is dit een nutteloze semantische discussie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:00
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
In mijn boekje ook, hoor. Maar misschien komt het door mijn geloofvrije opvoeding.

Nee, maar even serieus. Zelfs als "seks buiten het huwelijk" wel "buitenechtelijke seks" zou betekenen was uit de context wel duidelijk wat de TS bedoelde en is dit een nutteloze semantische discussie.
Seks buiten het huwelijk om en buitenechtelijke seks zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Wat maakt deze discussie eigenlijk nutteloos, als ik vragen mag? Je vertelt hier gewoon je standpunt ten opzicht van de stelling en je argumenten. En als iemand in dit topic het daar niet mee eens is, ga je er vragen over stellen of diegene vertellen waarom het dan juist niet zo is. Dus in mijn ogen is deze discussie eigenlijk helemaal niet zo nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:05
Verwijderd
Ik denk dat zij doelde op dat er een discussie ontstond over buitenechtelijke seks en seks buiten het huwelijk. En die discussie is behoorlijk nutteloos, want jouw bedoeling was volgens mij om discussie te krijgen over seks voor het huwelijk of alleen maar na het huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 09:34
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik denk dat zij doelde op dat er een discussie ontstond over buitenechtelijke seks en seks buiten het huwelijk. En die discussie is behoorlijk nutteloos, want jouw bedoeling was volgens mij om discussie te krijgen over seks voor het huwelijk of alleen maar na het huwelijk.
Mijn bedoeling was ten eerste gewoon zo'n peiling te houden. En ten tweede geef je dan aan waarom je voor iets bent, hoe je erover denkt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Seks buiten het huwelijk om en buitenechtelijke seks zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Wat maakt deze discussie eigenlijk nutteloos, als ik vragen mag? Je vertelt hier gewoon je standpunt ten opzicht van de stelling en je argumenten. En als iemand in dit topic het daar niet mee eens is, ga je er vragen over stellen of diegene vertellen waarom het dan juist niet zo is. Dus in mijn ogen is deze discussie eigenlijk helemaal niet zo nutteloos.
Ik zei dat het (hierboven) een nutteloze semantische discussie was. Het maakt in dit geval toch niets uit wat een term precies betekent en of de TS het goed heeft gedefinieerd? Iedereen weet wat ze bedoelt.

Ik heb overigens niets gezegd over de rest van dit topic.

Edit: Ik zag dat Apate het al had gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 07:38
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zei dat het (hierboven) een nutteloze semantische discussie was. Het maakt in dit geval toch niets uit wat een term precies betekent en of de TS het goed heeft gedefinieerd? Iedereen weet wat ze bedoelt.

Ik heb overigens niets gezegd over de rest van dit topic.

Edit: Ik zag dat Apate het al had gezien.
Hmm... okay dan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 11:29
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
als je maar open blijft tegen elkaar, kun je best seks met een ander hebben tijdens je huwelijk...
Oud 13-09-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
als je maar open blijft tegen elkaar, kun je best seks met een ander hebben tijdens je huwelijk...
dat kan niet als seks om liefde draait.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:07
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat kan wel als die persoon bijvoorbeeld fantasieën heeft en jij ze wilt inwilligen uit liefde. Niet?
Oud 13-09-2011, 17:12
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Seks kan een onderdeel zijn van liefde... Maar je kunt prima seks hebben zonder liefde... Of liefde zonder seks kan ook...
Oud 13-09-2011, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Dat kan wel als die persoon bijvoorbeeld fantasieën heeft en jij ze wilt inwilligen uit liefde. Niet?
wacht ff, dat snap ik niet helemaal. als het goed is houd je toch van de persoon met wie je getrouwd bent? dan wil je toch tijdens je huwelijk geen seks met iemand anders??
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:28
Verwijderd
^Dat is voor ieder persoonlijk, niet iedereen verbindt seks automatisch met liefde. Er zijn ook mensen met een open relatie, die mogen seks hebben met wie ze dan willen, ook al zitten ze in een relatie. Het is maar net hoe je liefde en seks definieert en welke behoeftes jij (en je partner!) hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 07:30
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Seks kan een onderdeel zijn van liefde... Maar je kunt prima seks hebben zonder liefde... Of liefde zonder seks kan ook...
Dus eigenlijk bedoel je seks om de lust? Of dat niet alleen; ook bijvoorbeeld seks 'voor de fun'?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 12:47
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dus eigenlijk bedoel je seks om de lust? Of dat niet alleen; ook bijvoorbeeld seks 'voor de fun'?
Er bestaat ook nog zoiets als seks om seks.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 13:08
Verwijderd
^dat snap ik niet, want wat is dan seks voor de lust, seks 'voor de fun' of seks om de seks? Dat valt bij mij ongeveer in hetzelfde straatje...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 13:23
Volk
Volk is offline
Citaat:
^dat snap ik niet, want wat is dan seks voor de lust, seks 'voor de fun' of seks om de seks? Dat valt bij mij ongeveer in hetzelfde straatje...
Seks voor lust is seks om de geilheid, seks voor de fun is voor de geinigheid en seks om seks is gewoon seks om seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Seks voor lust is seks om de geilheid, seks voor de fun is voor de geinigheid en seks om seks is gewoon seks om seks te hebben.
Volgens mij hebben mensen die zeggen 'seks voor de fun' te hebben niet voor de hoeveelheid lachen dat eraan te pas komt.

Ik volg dus je hele indeling niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben mensen die zeggen 'seks voor de fun' te hebben niet voor de hoeveelheid lachen dat eraan te pas komt.

Ik dacht al dat het aan mij lag. Zijn het niet gewoon dezelfde dingen maar dan anders verwoord? Tenminste, volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 17:54
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik dacht al dat het aan mij lag. Zijn het niet gewoon dezelfde dingen maar dan anders verwoord? Tenminste, volgens mij wel.
Volgens mij wel ja.
Oud 14-09-2011, 18:40
Volk
Volk is offline
Citaat:

Oh ok. Dan heb ik gewoon een andere indeling dan de meeste mensen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 19:32
Verwijderd
Van mij mag het allebei, zolang het maar om pure liefde gaat en niets gedwongen ofzo is. Anders is het echt zonde.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 19:50
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
er is niks mis met seks om de lust... Je hebt gewoon je behoeftes en die moet je af en toe gewoon bevredigen...
Oud 16-09-2011, 00:17
Toallita
Toallita is offline
Ik vind dus zoals ik al gezegd heb dat: seks na het huwelijk een mooier concept is
Maar tegenwoordig zie je dat nergens meer.
Als het normaal zou zijn dat we allemaal maar 1, misschien 2 partners hebben in ons hele leven dus maar 1 (of 2) sekspartners hebben, dan zou de behoefte aan seks buiten het huwelijk om over het algemeen een stuk kleiner zijn. maar zo gaan die dingen nu eenmaal niet meer.
Tegenwoordig wil iedereen experimenteren en ontdekken. Begrijp me niet verkeerd, daar heb ik niets op tegen, maar ik vind dat seks om liefde, voortplanten en die ´ene´ zou moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 00:28
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als het normaal zou zijn dat we allemaal maar 1, misschien 2 partners hebben in ons hele leven dus maar 1 (of 2) sekspartners hebben, dan zou de behoefte aan seks buiten het huwelijk om over het algemeen een stuk kleiner zijn.
Ik denk niet dat het hebben van minder sekspartners de behoeft aan seks voor het huwelijk doet afnemen. Of begrijp ik je nu verkeerd?

De meeste mensen beginnen namelijk met 1 sekspartner en zijn dan vaak ook van plan met die persoon te blijven. Maar over het algemeen is dat ook seks voor het huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 07:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
er is niks mis met seks om de lust... Je hebt gewoon je behoeftes en die moet je af en toe gewoon bevredigen...
Dat hangt dus van de persoon af. Er zijn mensen die er bewust voor kiezen, en zo'n sterke overtuiging hebben, dat ze tot na het huwelijk wachten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 15:07
Rivka
Rivka is offline
Ik ben religieus maar ik vind seks voor het huwelijk geen probleem als we van elkaar houden en we een relatie hebben.
Oud 16-09-2011, 15:55
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik ben religieus maar ik vind seks voor het huwelijk geen probleem als we van elkaar houden en we een relatie hebben.
1 offtopic vraagje voor de nieuwschierigheid: Welke religie hang je eigenlijk aan?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 10:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind dus zoals ik al gezegd heb dat: seks na het huwelijk een mooier concept is
Maar tegenwoordig zie je dat nergens meer.
Als het normaal zou zijn dat we allemaal maar 1, misschien 2 partners hebben in ons hele leven dus maar 1 (of 2) sekspartners hebben, dan zou de behoefte aan seks buiten het huwelijk om over het algemeen een stuk kleiner zijn. maar zo gaan die dingen nu eenmaal niet meer.
Tegenwoordig wil iedereen experimenteren en ontdekken. Begrijp me niet verkeerd, daar heb ik niets op tegen, maar ik vind dat seks om liefde, voortplanten en die ´ene´ zou moeten gaan.
Ja, tegenwoordig neukt iedereen er maar op los! Vroeger ging men nooit vreemd.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
wacht ff, dat snap ik niet helemaal. als het goed is houd je toch van de persoon met wie je getrouwd bent? dan wil je toch tijdens je huwelijk geen seks met iemand anders??
Nog even iets wat mensen hier lijken te vergeten: veel mensen die een buitenechtelijke relatie hebben, zijn ook verliefd op die nieuwe persoon! Je kunt best van twee mensen tegelijkertijd houden. De meeste relaties overleven het alleen niet. Maar dat je verliefd wordt op iemand anders, wil niet zeggen dat je niet meer van je partner houdt. En dat je van iemand houdt, wil dus niet zeggen dat je nooit meer verliefd op iemand anders zult worden. (Nog los van het feit dat mensen natuurlijk wel opgewonden kunnen raken van iemand anders als ze van hun partner houden).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 23:09
Elimat777
Elimat777 is offline
Weet je, ik heb niet de moeite genomen om alle berichten te lezen.

Wat ik gewoon het belangrijkste vind met dit onderwerp is dat we elkaar respecteren.
Iedereen heeft zijn eigen leven en maakt zijn eigen keuzes.
De ene keuze kan goed zijn voor de een, maar niet voor de ander.

Als iemand je om advies vraagt over dit antwoord dan kun je daar helaas geen antwoord op geven. Als buitenstaander kun je namelijk niet zuiver oordelen wat goed of slecht is voor de ander. Je kunt wel objectief voor- en tegen argumenten geven en dan vervolgens de vraagsteller zelf laten kiezen wat hij/zij dan wil.

Mensen kun je niet in hokjes plaatsen en dit soort keuzes dus ook niet.
Ik geloof echt in God, maar ik geloof ook dat Hij je wel begrijpt als je een keus maakt.
Hij zal op een eerlijke manier over je oordelen, omdat Hij weet wat je denkt, voelt en meemaakt. Hij weet dat het leven niet makkelijk is en dit soort keuzes ook niet.

Ga dus niet als onwetende mensen met de vinger naar anderen wijzen als zij niet kiezen voor wat jij vindt dat de juiste keus is.

Respecteer elkaar!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 23:38
Verwijderd
En wat vind je zelf? Seks binnen en/of buiten het huwelijk?

Het ia niet dat mensen elkaar hier niet respecteren. Maar meer om te discussiëren over het onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 23:46
Elimat777
Elimat777 is offline
Ik heb geen mening die zwart/wit is. Opzich zeg ik seks binnen het huwelijk, maar geen enkel mens is hetzelfde dus kan ik dit niet zeggen voor iedereen. Daarom heb ik gewoon geen mening. lekker makkelijk, want dan hoef je je ook niet suf te piekeren Heb je meer energie voor echt belangrijke dingen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Elimat77 schreef:
Heb je meer energie voor echt belangrijke dingen
voor seks, bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten