|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: Seks buiten het huwelijk | |||
| Ik vind dat seks alleen binnen het huwelijk kan |
|
10 | 10.87% |
| Seks kan zowel binnen als buiten het huwelijk |
|
79 | 85.87% |
| Geen mening |
|
3 | 3.26% |
| Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als mijn vriend geen seks zou willen hebben voor het huwelijk zou hij mijn vriend niet zijn, want er is geen enkele goede reden voor. De enige reden die ik kan verzinnen is religieus van aard en ik wil per definitie geen relatie met een religieus persoon. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Nu ik er over nadenk; toen ik nog geen serieuze relatie - inclusief seks - had gehad, riep ik heel erg hard dat seks ook niet het allerbelangrijkste was en dat je goed zonder seks moest kunnen.
Nu zit ik zelf in een goede relatie, inclusief een gezond seksleven, merk ik pas hoe ontzettend belangrijk seks in een relatie is. Daar meet ik vrij veel aan af, of het goed tussen ons gaat en wat er met mezelf een beetje speelt. Hoe vreemd dat ook klinkt, voordat ik een normaal seksleven had met mijn ex, had ik niet in kunnen schatten dat ik het zo belangrijk zou vinden in een relatie. Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je nog nooit in een serieuze relatie hebt gezeten met een goed seksleven, je je weinig voor kunt stellen bij hoe belangrijk seks in een relatie is. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Mja, 'buitenechtelijke seks' is toch echt overspel volgensmij. Maar goed, ik snap waarom mensen zich willen bewaren voor de persoon met wie ze voor altijd willen samenzijn, maar je kunt het nooit zeker weten, en je maagdelijkheid kwijtraken aan een vreselijk persoon is toch beter dan trouwen met een vreselijk persoon. Ik vind niet dat het mensen opgelegd moet worden.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, maar even serieus. Zelfs als "seks buiten het huwelijk" wel "buitenechtelijke seks" zou betekenen was uit de context wel duidelijk wat de TS bedoelde en is dit een nutteloze semantische discussie.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Wat maakt deze discussie eigenlijk nutteloos, als ik vragen mag? Je vertelt hier gewoon je standpunt ten opzicht van de stelling en je argumenten. En als iemand in dit topic het daar niet mee eens is, ga je er vragen over stellen of diegene vertellen waarom het dan juist niet zo is. Dus in mijn ogen is deze discussie eigenlijk helemaal niet zo nutteloos. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik denk dat zij doelde op dat er een discussie ontstond over buitenechtelijke seks en seks buiten het huwelijk. En die discussie is behoorlijk nutteloos, want jouw bedoeling was volgens mij om discussie te krijgen over seks voor het huwelijk of alleen maar na het huwelijk.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb overigens niets gezegd over de rest van dit topic. Edit: Ik zag dat Apate het al had gezien.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
^Dat is voor ieder persoonlijk, niet iedereen verbindt seks automatisch met liefde. Er zijn ook mensen met een open relatie, die mogen seks hebben met wie ze dan willen, ook al zitten ze in een relatie. Het is maar net hoe je liefde en seks definieert en welke behoeftes jij (en je partner!) hebt.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik volg dus je hele indeling niet. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ik vind dus zoals ik al gezegd heb dat: seks na het huwelijk een mooier concept is
Maar tegenwoordig zie je dat nergens meer. Als het normaal zou zijn dat we allemaal maar 1, misschien 2 partners hebben in ons hele leven dus maar 1 (of 2) sekspartners hebben, dan zou de behoefte aan seks buiten het huwelijk om over het algemeen een stuk kleiner zijn. maar zo gaan die dingen nu eenmaal niet meer. Tegenwoordig wil iedereen experimenteren en ontdekken. Begrijp me niet verkeerd, daar heb ik niets op tegen, maar ik vind dat seks om liefde, voortplanten en die ´ene´ zou moeten gaan. |
|
|
|
||
|
Citaat:
De meeste mensen beginnen namelijk met 1 sekspartner en zijn dan vaak ook van plan met die persoon te blijven. Maar over het algemeen is dat ook seks voor het huwelijk. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Weet je, ik heb niet de moeite genomen om alle berichten te lezen.
Wat ik gewoon het belangrijkste vind met dit onderwerp is dat we elkaar respecteren. Iedereen heeft zijn eigen leven en maakt zijn eigen keuzes. De ene keuze kan goed zijn voor de een, maar niet voor de ander. Als iemand je om advies vraagt over dit antwoord dan kun je daar helaas geen antwoord op geven. Als buitenstaander kun je namelijk niet zuiver oordelen wat goed of slecht is voor de ander. Je kunt wel objectief voor- en tegen argumenten geven en dan vervolgens de vraagsteller zelf laten kiezen wat hij/zij dan wil. Mensen kun je niet in hokjes plaatsen en dit soort keuzes dus ook niet. Ik geloof echt in God, maar ik geloof ook dat Hij je wel begrijpt als je een keus maakt. Hij zal op een eerlijke manier over je oordelen, omdat Hij weet wat je denkt, voelt en meemaakt. Hij weet dat het leven niet makkelijk is en dit soort keuzes ook niet. Ga dus niet als onwetende mensen met de vinger naar anderen wijzen als zij niet kiezen voor wat jij vindt dat de juiste keus is. Respecteer elkaar! |
|
|
|
|
|
Ik heb geen mening die zwart/wit is. Opzich zeg ik seks binnen het huwelijk, maar geen enkel mens is hetzelfde dus kan ik dit niet zeggen voor iedereen. Daarom heb ik gewoon geen mening. lekker makkelijk, want dan hoef je je ook niet suf te piekeren
Heb je meer energie voor echt belangrijke dingen
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Seksualiteit |
sexverslaafd frysk | 259 | 05-07-2015 20:01 | |
| Seksualiteit |
Hoe denken jullie over seks? xLumos | 29 | 11-05-2012 15:45 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 15:28 | |
| Liefde & Relatie |
Relatie zonder seks? Iduna | 70 | 13-05-2006 12:32 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 21:37 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse artsen herstellen maagdenvlies JantjePietje | 129 | 22-05-2004 16:36 | |