| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
En mannelijke allemansvrienden zijn anders, omdat mannen sowieso meer zijn van zichzelf presenteren in groepen, en zeggen: hier ben ik, kijk maar naar mij, lieve mensen, want ik heb een piemel die misschien wel eindigt in een van jullie.
|
|
||
|
Citaat:
Maar hij wordt niet door iedereen gewaardeerd, omdat hij vrij duidelijk is in zijn meningen en zich niet gemakkelijk laat overtuigen. Ik denk dat allemansvrienden vaak veel meegaander zijn en niet graag de discussie opzoeken.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent een lastig persoon Uice En ok, daar kan ik wel mee leven En
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik snap allemansvrienden niet zo. Het prototype allemansvriend had me eens toevertrouwd dat ze mensen altijd direct plaatst in een 'die kan ik misschien ergens voor gebruiken'-groep of in een 'geen aandacht aan besteden, heb je toch niks aan'-groep. Wat moet je daar nou op zeggen
En later ging ze me bellen met allemaal doorzichtige, slijmerige complimenten. Voor een allemansvriend was ze niet zo heel sociaal vaardig.
|
|
|
|
|
Ik denk dat veel allemansvrienden onbetrouwbaar zijn. Ik wil een paar vrienden waarvan ik weet dat ze me zouden missen als ik wegging. Die heb ik ook, gelukkig.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hm, ik weet ook niet of ik echt een allemansvriend ben, maar ik vind gewoon heel veel mensen leuk, of aardig, of interessant. Niet perse alle drie tegelijk trouwens. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij is het andersom, over het algemeen. Maar ik kan m'n mening wel heel snel bijstellen. Ik wilde nog iets zeggen. Hm. Oh ja, dat ik wel met heel veel mensen goed overweg kan maar dat er niet heel veel mensen zijn die me echt kennen. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Superweinig.
Maar dat is meer omdat ik er zelf ook niet echt moeite in steek. Soms zit ik weleens van 'boohoo, ik heb weinig vrienden ', maar dan denk ik aan de mensen die ik ken, en aan de moeite die ik steek in contacten onderhouden, en dan denk ik 'Ja Ste, volgens mij zou je het als je het ECHT zou willen wel meer vrienden hebben, maar je bent gewoon best wel graag op jezelf'.
|
|
|
|
|
Ik zat onlangs in het atrium iets te bespreken met twee werkgroepgenoten. Toen zag ik een jongen uit een andere werkgroep, die naar mij knikte en aan een andere tafel ging zitten. Toen we nog een keer oogcontact hadden, glimlachte hij en kwam hij opeens aan onze tafel zitten. Hoe vroeg de andere twee mensen wat voor studie ze deden. Ze antwoordden verbaasd. Hij legde uit dat hij bij mij in een werkgroep zat. Er viel een stilte. Toen gingen we weer verder met praten over waar we het over hadden, terwijl die andere jongen erbij zat en meeluisterde.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ik heb wel een select groepje, ja. Maar ik ben ook wel graag op mezelf, dus ik steek er niet altijd even veel energie en moeite in. Maar het is natuurlijk best leuk om veel goede vrienden te hebben, alleen ben ik te beroerd om al die contacten continu te onderhouden, vrees ik
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan zijn er nog minder goede vrienden, goede bekenden en kennissen. Die vind ik bijna even leuk als goede vrienden, want het is allemaal leuk volk om naar feestjes mee te gaan, maar als ze een halfjaar in het ziekenhuis komen te liggen hoef ik daar niet de hele tijd te zitten. Ar ar ar. Missen vind ik een gek criterium, die loopt een beetje scheef bij mij. Want ik mis ook vaak zat mensen die ik het liefst maar eens per jaar zie. Dan heb ik ze dus al een jaar niet gezien en dan ga ik ze missen. |
|
![]() |
|
|