Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 22:37
Catch
Catch is offline
Ik heb voor mijn gevoel wat advies nodig over het volgende. Ik heb sinds ik begon met studeren twee vriendinnetjes gehad met wie ik in het begin goed kon opschieten. Later ontstond er een soort van ongelijke verhouding tussen ons drietjes. Ik had het gevoel dat zij erg op mij leunden en uiteindelijk kostte mij dat alleen maar energie. Toen het uit ging met mijn ex waren zij er naar mijn gevoel niet voor mij en heb ik het maar gelaten voor wat het was. Andere mensen waren er gelukkig toen wel voor mij.
Nu is een van die meisjes nog wel in voor af en toe koffie en bijpraten. Het punt is dat ik mij ten eerste niet kan losmaken van negatieve gevoelens over hoe de vriendschap is gelopen, en ten tweede vergt ze nog steeds veel energie van me. Ze heeft nauwelijks interesse in hoe het met mij gaat en luistert niet naar mijn verhalen, maar ik zit wel een uur naar een ratelend verhaal over haarzelf te luisteren. Ik probeer nu afspreken te vermijden en dat bevalt me heel prima. Zij wil nog wel afspreken en praten en koffie drinken etc. Ik heb hier dus eigenlijk geen zin meer in. Wat zouden jullie in dit geval doen?

Ik wil de vriendschap eigenlijk niet officieel verbreken omdat ik dat wel erg kwetsen vind (ze staat ook niet echt open voor een gesprek daarover) en ik zie haar af en toe ook nog ivm mijn studie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2011, 06:06
Verwijderd
Heb jij al je gevoelens aan je vrienden uitgelegd? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar als jij je gevoelens niet naar hun uit dan weten zij ook niet dat de vriendschap jou energie kost. En dat je het jammer en vervelend vindt dat zij niet naar jou luisteren. Ik zou het er dus eerst met hun over hebben en dan kijken of de situatie wel of niet verbetert. Mocht het verbeteren dan is dat heel fijn, maar mocht het niet verbeteren dan zou ik in zo'n situatie de vriendschap een beetje laten gaan. Want afspraken met 'vrienden' vermijden is in mijn ogen geen vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 06:48
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Och als je het idee hebt dat het je energie kost, zou ik er vooral niet nog meer energie instoppen. Ik zou het wel een keer uitleggen. Maar als ze niet wil(len) luisteren, zou je het ook wel kunnen mailen. Misschien dat als ze er dan even over nadenken, ze je wat beter snappen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 10:34
Catch
Catch is offline
Ik heb haar al verteld dat ik het gevoel had dat ze er niet voor me was toen mijn relatie over was en dat ik daardoor een tijdje niets van me had laten horen. Zij kon zich hier niet in vinden en lulde er plat gezegd gewoon overheen. Ik kan haar best vertellen hoe ik mij voel maar ik heb niet het idee dat ze nu ineens wel snapt wat ik bedoel als ik zeg dat ik geen baat heb bij deze vriendschap. Dat is dus een beetje het punt. Als ik het idee zou hebben dat ze er wel iets mee zou kunnen zou ik het meteen zeggen. Maar dat gevoel heb ik totaal niet. Het is alsof je tegen een muur aanloopt.
Ik zoek dus geen contact met haar, maar als zij dat wel doet dan weet ik niet wat ik moet doen. Tegen mijn zin wat met haar afspreken?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 11:35
Verwijderd
Gewoon niet afspreken?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 11:57
Verwijderd
Ja gewoon niet afspreken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 16:09
Verwijderd
Of je kunt ook gewoon niet afspreken.

Als je de boot afhoudt dan bekoelt de relatie vanzelf wel en gaan jullie ieder je eigen weg. Probeer dan wel te zorgen dat je andere vriendinnen hebt die je wel energie geven zodat je er geen spijt van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 21:39
Verwijderd
Kijk jij kan er wel voor haar zijn maar als zij er niet voor jou is dan is het geen vriendschap
Mischien kan je is een keer met haar afspreken en dan ga jij gewoon de hele tijd echt lullen over koetjes en kalfjes en doe dat maar een paar keer dan voelt zij waarschijnlijk wat jij nu voelt
Suc6
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 08:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kunt ook proberen er met haar over te praten, als je met haar in gesprek raakt en ze alleen maar over zichzelf praat steeds geirriteerder gaan doen en vragen of ze uberhaubt wel eens naar jou luistert en je je er best wel aan ergert dat ze voor jou geen aandacht lijkt te hebben. Als het daarna niet beter wordt zou ik haar gewoon laten hangen, maar dan ben je in elk geval duidelijk geweest, heb je haar een kans gegeven en hoef je nergens spijt van te hebben.
Oud 11-10-2011, 11:39
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Je kunt ook proberen er met haar over te praten, als je met haar in gesprek raakt en ze alleen maar over zichzelf praat steeds geirriteerder gaan doen en vragen of ze uberhaubt wel eens naar jou luistert en je je er best wel aan ergert dat ze voor jou geen aandacht lijkt te hebben. Als het daarna niet beter wordt zou ik haar gewoon laten hangen, maar dan ben je in elk geval duidelijk geweest, heb je haar een kans gegeven en hoef je nergens spijt van te hebben.
Dit lijkt mij het juiste antwoord.

Denk voor je zelf is na wat je wilt.Wil ik er nog energie in steken? En je gedachtes duidelijk aan haar maken? En dan hopen dat zij er positief op reageert en eraan wil gaan werken? Of zeg je nee het is voor mij klaar.

dan is het gewoon niet meer afspreken en dan zal ze vanzelf ophouden contact met je op te nemen....succes!
Oud 11-10-2011, 12:05
Catch
Catch is offline
Ik wil er überhaupt geen energie meer in steken idd, ik ga dan maar gewoon de boot afhouden en zien waar het schip strandt (huhu). We zien wel waar dat toe leidt. Het ligt alleen wat gevoelig omdat andere vrienden van me wel redelijk met haar op kunnen schieten omdat ze bij hen heel anders is. Maar goed, bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 12:30
bierkoning
bierkoning is offline
ja succes!
of laat haar gewoon weten dat wat je ervan vind, en dat het wat jou betreft klaar is zo.
Oud 13-10-2011, 19:04
Zeepje
Zeepje is offline
De boot afhouden kan lang duren weet ik uit ervaring, misschien kost het minder energie om het gewoon nog een keer duidelijk tegen haar te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten