Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 20:33
Lunatix
Lunatix is offline
Want vinden jullie van deze stelling, ben zeer benieuwd naar jullie meningen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 20:34
^AmArU^
^AmArU^ is offline
naja
alleen
alleen
je kunt ze ook uitroeien
je kunt ook de aarde opblazen
maar goed
aangezien ik daar ook niet voor ben
misschien wel he
stukje zelf regulatie van de aarde

trouwens
ik ben niet tegen terrorisme hoor
een goeie zaak zolang met mij maar niets gebeurt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:38
Narrator
Narrator is offline
Impossible op korte termijn.
Op een (zeer) lang termijn, kunnen alle armelanden pas welvarend worden. Maar of dit gelijk het terrorisme oplost, er blijven namelijk altijd extremisten bestaan.

[Dit bericht is aangepast door Raptor (22-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:40
autodropje
autodropje is offline
oneens, Noord-ierland is bijvoorbeeld zo arm nog niet
Oud 22-01-2002, 21:03
the-tsjoepai-johnny
the-tsjoepai-johnny is offline
nee
Oud 22-01-2002, 21:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
oneens, Noord-ierland is bijvoorbeeld zo arm nog niet
Klopt, maar das wel een uitzondering. De werkloosheid is er bovendien hoog, en de IRA is decennia lang geldelijk gesteund door de CIA, anders zouden ze het niet gered hebben in financieel opzicht...
Oud 22-01-2002, 21:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
niet uitroeien wel verminderen, bovendien scheelt dat ook hoop andere problemen (asielbeleid bijv.)
Oud 22-01-2002, 22:14
PV
PV is offline
Niet mee eens, gezeik hou je toch (om een stuk land bijvoorbeeld, heeft weinig met welvaart te maken).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 22:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
naja
alleen
alleen
je kunt ze ook uitroeien
je kunt ook de aarde opblazen
maar goed
aangezien ik daar ook niet voor ben
misschien wel he
stukje zelf regulatie van de aarde

trouwens
ik ben niet tegen terrorisme hoor
een goeie zaak zolang met mij maar niets gebeurt

Misschien is het een goed idee interpunctie te gebruiken, verder is het ook niet nodig om na elke zin een nieuwe regel te beginnen. Dat leest namelijk wat onhandig.
Oud 23-01-2002, 06:17
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
PV schreef:
Niet mee eens, gezeik hou je toch (om een stuk land bijvoorbeeld, heeft weinig met welvaart te maken).

Kortzichtig. Als jij als leider meer land wilt hebben, moet jij wel mensen achter je kunnen krijgen. Economisch sterke mensen scheelt het opzich meestal niet zo heel veel of ze nou dat ene stukkie land wel of niet hebben. Als een land arm is is het veel makkelijker om mensen achter je te krijgen om zo bepaalde doelstellingen proberen te bereiken (giet het in een leuk verhaaltje en mensen lopen als blinde kippen achter een persoon waar ze vertrouwen in hebben aan..)
Of geloof je zelf dat het ongeacht de situatie in een land een gemiddelde inwoner dat stukkie land nou echt heel veel kan schelen....\

Oud 23-01-2002, 09:38
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
nee, want terrorisme is voor het merendeel op religie en ev. politieke overtuiging gebaseerd. Religie afschaffen zou volgens mij een oplossing zijn, maarja, da's een net zo onmogelijke opgave als alle arme landen welvarend maken...
Oud 23-01-2002, 10:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
je kunt een levensovertuiging (in dit geval een extremistische, anti-amerikaanse levensovertuiging) nooit met geweld uitroeien!

waarom krijgen mensen die overtuiging? Neem die oorzaak weg en je probleem gaat weg.
Oud 23-01-2002, 10:37
PV
PV is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Kortzichtig. Als jij als leider meer land wilt hebben, moet jij wel mensen achter je kunnen krijgen. Economisch sterke mensen scheelt het opzich meestal niet zo heel veel of ze nou dat ene stukkie land wel of niet hebben. Als een land arm is is het veel makkelijker om mensen achter je te krijgen om zo bepaalde doelstellingen proberen te bereiken (giet het in een leuk verhaaltje en mensen lopen als blinde kippen achter een persoon waar ze vertrouwen in hebben aan..)
Of geloof je zelf dat het ongeacht de situatie in een land een gemiddelde inwoner dat stukkie land nou echt heel veel kan schelen....\
Volgens mij willen de meeste rijke mensen alleen maar meer van alles wat ze al hebben.

En wat Dj Pjotr zegt, iemands religieuze overtuiging verdwijnt niet als ie geld heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:46
autodropje
autodropje is offline
Terrorisme komt meestal uit onvrede, daarbij kan geld wel een argument zijn, maar er zijn meerdere redenen die niet zo veek met geld te maken hebben.
Reageren

Regels voor berichten