Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2011, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie ook er last van dat je mysteriën eigenlijk gewoon te leuk vindt om ze op rationele wijze op te lossen, of überhaupt op te lossen, omdat je ze dan ontheimd?
Deels

En verder: Hoerending
Advertentie
Oud 24-10-2011, 17:27
Verwijderd
Welke bieren zijn glutenvrij en welke bevatten gluten?
“Er is weinig wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd over gluten in bier. Over het algemeen kan je stellen dat tarwebieren meer gluten bevatten dan bieren op basis van gerstemout die zeer weinig gluten bevatten. In geval van gerstemout worden de gluten grotendeels afgebroken bij het kiemen.
Bieren die op een normale wijze verzuurd zijn (bijvoorbeeld Rodenbachbieren) bevatten nog minder gluten dan bieren op basis van gerstemout. Zeker wanneer ze gedurende enkele jaren gelagerd werden.
Tenslotte zullen ook bieren die nog nagisten in de fles zeer weinig gluten bevatten, omdat bij fermentatie in de fles de gluten die nog aanwezig zijn, verder afgebroken worden.
Naar mensen met coeliakie toe kan men stellen dat gewoon pilsbier veilig is. Bieren bevatten zeker niet meer dan 200 p.p.m. gluten. Maar dat is voor de meeste bieren nooit onderzocht.”
Donald Kasarda, chemicus in de “Crop Improvement and Utilisation Research Unit of the USA Departement of Agriculture”:
Oud 24-10-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Hoef je geen maag-/darmonderzoek dan? Dat was bij mij nodig om glutenallergie uit te sluiten.
Nu eerst bloedonderzoek, weet niet of ze daarna nog meer willen.
Oud 24-10-2011, 17:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nu eerst bloedonderzoek, weet niet of ze daarna nog meer willen.
Ah oke, hopelijk is dat dan genoeg
Oud 24-10-2011, 17:30
Verwijderd
Dus sann er is nog hoop qua bier drinken! mocht je glutenallergie hebben ;d
Verwijderd
Citaat:
Welke bieren zijn glutenvrij en welke bevatten gluten?
“Er is weinig wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd over gluten in bier. Over het algemeen kan je stellen dat tarwebieren meer gluten bevatten dan bieren op basis van gerstemout die zeer weinig gluten bevatten. In geval van gerstemout worden de gluten grotendeels afgebroken bij het kiemen.
Bieren die op een normale wijze verzuurd zijn (bijvoorbeeld Rodenbachbieren) bevatten nog minder gluten dan bieren op basis van gerstemout. Zeker wanneer ze gedurende enkele jaren gelagerd werden.
Tenslotte zullen ook bieren die nog nagisten in de fles zeer weinig gluten bevatten, omdat bij fermentatie in de fles de gluten die nog aanwezig zijn, verder afgebroken worden.
Naar mensen met coeliakie toe kan men stellen dat gewoon pilsbier veilig is. Bieren bevatten zeker niet meer dan 200 p.p.m. gluten. Maar dat is voor de meeste bieren nooit onderzocht.”
Donald Kasarda, chemicus in de “Crop Improvement and Utilisation Research Unit of the USA Departement of Agriculture”:
Gewoon proberen dus
Verwijderd
Lekker zelfgemaakt bier drinken wat blijft gisten!
Oud 24-10-2011, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ah oke, hopelijk is dat dan genoeg
Mja ik vraag het me ook af eigenlijk, want ik heb alleen gewichtsverlies van de symptomen, maar dat geldt voor elke ziekte natuurlijk. Zucht. En ik ben weer 2 kg lichter dan vanochtend, ik begrijp er echt geen zak van

Citaat:
Dus sann er is nog hoop qua bier drinken! mocht je glutenallergie hebben ;d
Desnoods ga ik het zelf brouwen
Oud 24-10-2011, 17:32
Verwijderd
Oh dat is echt heel leuk en makkelijk
Oud 24-10-2011, 17:33
Verwijderd
Mijamoto, mag ik jouw laptop
Oud 24-10-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Mijamoto, mag ik jouw laptop
Oh, het is weer terug?

Sure, doet dat ding wat anders dan op de grond in een hoek hier stof verzamelen
Oud 24-10-2011, 17:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mja ik vraag het me ook af eigenlijk, want ik heb alleen gewichtsverlies van de symptomen, maar dat geldt voor elke ziekte natuurlijk. Zucht. En ik ben weer 2 kg lichter dan vanochtend, ik begrijp er echt geen zak van
He gatver, echt heel klote ik heb het al eerder gezegd, ik snap je frustraties. Eigenlijk is dat van jou nog veel frustrerender, straks is er verdorie niks van je over
Oud 24-10-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
He gatver, echt heel klote ik heb het al eerder gezegd, ik snap je frustraties. Eigenlijk is dat van jou nog veel frustrerender, straks is er verdorie niks van je over
14 november is ook over 3 weken bedenk ik nu, aka 10,5 kg
Oud 24-10-2011, 17:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
14 november is ook over 3 weken bedenk ik nu, aka 10,5 kg
Nee nee, op een gegeven moment ga je vast toch wel iets minder snel afvallen? Zou je zeggen iig...
Oud 24-10-2011, 17:38
Verwijderd
Dan blijft er niets van je over Sann
Oud 24-10-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Nee nee, op een gegeven moment ga je vast toch wel iets minder snel afvallen? Zou je zeggen iig...
Nou ja, ik verlies per 2 dagen ongeveer een kilo, gemiddeld genomen over de laatste 7 weken.

Edit: meer. Ik ben nu 30 kg kwijt in 7 weken dus ehm 0,6 kg per dag.
Oud 24-10-2011, 17:39
Verwijderd
Oud 24-10-2011, 17:39
Verwijderd
Dan moet je het wat beter in de gaten houden!

Met deze heel slechte grap verlaat ik jullie om weer even te studeren.
Oud 24-10-2011, 17:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou ja, ik verlies per 2 dagen ongeveer een kilo, gemiddeld genomen over de laatste 7 weken.

Edit: meer. Ik ben nu 30 kg kwijt in 7 weken dus ehm 0,6 kg per dag.
He bah ik vind het wel echt zorgwekkend hoor! En zo stom dat het dan altijd zo lang duurt voordat er uitslag is van tests
Oud 24-10-2011, 17:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Weg jij! Aan de studie!
Oud 24-10-2011, 17:42
Verwijderd
Goed, supermarkttijd. En ik mag me zorgeloos overgeven aan m'n ongestelde chocolade craving
Oud 24-10-2011, 17:46
Verwijderd
Sann, je moet gewoon een aantal keer hier komen eten , dan prop ik je vol met allerlei dingen die ik heb gebakken en dan kom je in no-time weer aan
Oud 24-10-2011, 17:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Doen, en dan hele slechte chocola met heel veel vet nu mag het
Oud 24-10-2011, 17:47
Verwijderd
In Duitsland kun je soms marsepein uit de automaat op het station halen!
Oud 24-10-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:

Oh! Misschien hoeft het toch niet ik flikkerde MSE eraf, en ineens doet ie het een stuk beter
Oud 24-10-2011, 17:49
Verwijderd
MSE?
Oud 24-10-2011, 17:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Lekker zelfgemaakt bier drinken wat blijft gisten!
Oh daar is mijn pa ook wel goed in ja. Hij en z'n buurman hebben een schuur vol apparatuur staan, en ze kunnen best brouwen, maar het gist zoveel na in de fles, dat het bij opening gewoon uit spuit
Oud 24-10-2011, 17:50
Verwijderd
Microsoft Security Essentials

Ik ben eens gaan strepen en dat is het enige wat al die tijd op mijn laptop staat

Ik gebruik andere internetbrowser, ander programma voor muziek, VLC is nog niet geïnstalleerd, er is nog geen tekstverwerker geïnstalleerd, Powerpoint viewer wel, maar die zat er hiervoor weer niet op. En zo gaat het maar verder.
Oud 24-10-2011, 17:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gewoon proberen dus
Wat gebeurt er eigenlijk als je glutenallergie hebt en gluten binnenkrijgt?
Oud 24-10-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Microsoft Security Essentials

Ik ben eens gaan strepen en dat is het enige wat al die tijd op mijn laptop staat

Ik gebruik andere internetbrowser, ander programma voor muziek, VLC is nog niet geïnstalleerd, er is nog geen tekstverwerker geïnstalleerd, Powerpoint viewer wel, maar die zat er hiervoor weer niet op. En zo gaat het maar verder.
Ik zou het wel een beetje vreemd vinden als dat de oorzaak zou zijn.
Oud 24-10-2011, 17:52
Verwijderd
Nou, mijn laptop houdt van geen MSE. Dus. Ik heb /care voor wat vreemd is, want het hele probleem OP ZICH is al vreemd, en hoort niet te bestaan, en toch bestaat het.
Oud 24-10-2011, 17:54
Verwijderd
Omnomnom creditcard bestellen. Amnamnam straks een legale versie van al mijn teken- en videosoftware. Het voelt wel lekker eerlijk en professioneel
Oud 24-10-2011, 18:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zware maag- darmklachten als ik mij niet vergis.
Oud 24-10-2011, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Quis naamzoek. Jij woonde ook in Maastricht?!
Ooit, ja.
Oud 24-10-2011, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Sann, je moet gewoon een aantal keer hier komen eten , dan prop ik je vol met allerlei dingen die ik heb gebakken en dan kom je in no-time weer aan
Lief Maar ik eet hier ook gewoon goed hoor, dus geen zorgen Hoewel geen taartenbaksels enzo. Dus, dat wil ik best een keer komen doen bij je

Citaat:
Doen, en dan hele slechte chocola met heel veel vet nu mag het
Bon bon bloc NOMNOM.

Citaat:
Citaat:
Zware maag- darmklachten als ik mij niet vergis.
Mja dat heb ik dus niet. Alleen het afvallen dat er (soms) bij komt kijken. Maar prima, dan hou ik gewoon 1x per maand een balansweekje met brood
Oud 24-10-2011, 18:19
Verwijderd
En ze hebben weer gruwelijk mis geprikt, m'n halve arm is weer blauw en het is pas 3 uur geleden
Oud 24-10-2011, 18:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja heerlijk bloed prikken ik kwam er ook altijd vandaan alsof iemand mij zwaar mishandeld had
Oud 24-10-2011, 18:21
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Als ik me niet vergis valt je lichaam die gluten dan aan.
Oud 24-10-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Nou, mijn laptop houdt van geen MSE. Dus. Ik heb /care voor wat vreemd is, want het hele probleem OP ZICH is al vreemd, en hoort niet te bestaan, en toch bestaat het.
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat MSE niet de boosdoener is en dat het probleem gewoon weer zal terugkeren
Oud 24-10-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Oja heerlijk bloed prikken ik kwam er ook altijd vandaan alsof iemand mij zwaar mishandeld had
De laatste keer had ik NIKS. Like, niet eens een klein plekje ofzo. Dus ik dacht/hoopte dat het vanaf nu goed zou gaan. Nope Gelukkig is het winter en kan ik shirts met lange mouwen aan
Oud 24-10-2011, 18:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
'n Avond.
Oud 24-10-2011, 18:24
Verwijderd
Coeliakie (glutenallergie) wordt al decennia lang voornamelijk geassocieerd met maagdarmklachten. Echter uit recenter onderzoek blijkt dat tegenover elke patiënt met maagdarmklachten er acht staan zonder deze symptomen.[1]

Ah.

En kat heeft gelijk: De aandoening wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een immunologische reactie tegen een van de eiwitten van het glutencomplex. Er worden bij zo'n reactie antistoffen gevormd uit de IgA-klasse.
Oud 24-10-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat MSE niet de boosdoener is en dat het probleem gewoon weer zal terugkeren
Want ?
Oud 24-10-2011, 18:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De laatste keer had ik NIKS. Like, niet eens een klein plekje ofzo. Dus ik dacht/hoopte dat het vanaf nu goed zou gaan. Nope Gelukkig is het winter en kan ik shirts met lange mouwen aan
Aw bij mij konden ze nooit een ader vinden en moesten ze eerst links 3 keer prikken, rondpoeren met die naald in m'n arm, zonder resultaat, en dan 3 keer prikken en rondpoeren in m'n rechterarm :')
Oud 24-10-2011, 18:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Apate, waarom formatteer je dat ding niet gewoon?
Oud 24-10-2011, 18:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
"We get on like a house on fire."
Oud 24-10-2011, 18:28
The Larch
The Larch is offline
Ik vond bloedprikken altijd heel naar, tot ik een superlieve arts had. Het was een wat oudere man die eerst even met of praatte, hij liet niet zien welke nare dingen hij ging doen, hij praatte alleen, zodat ik wat kalmeerde. En toen hij prikte, deed hij dat zo goed dat het bijna geen pijn deed en er helemaal geen blauwe plek had. Ik heb niet gekeken hoe hij heet en dat spijt me eeuwig, want het was in het ziekenhuis waar Martin ook werkt. Misschien kende die hem wel en had hem kunnen zeggen dat hij in tijd minuten een eeuwig dankbaar meisje van een diepe prikangst had afgeholpen, maar daar komt hij nu natuurlijk nooit achter.
Oud 24-10-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Want ?
Je laptop had het toen je geen MSE had, het blijft terugkomen na 2 keer formatteren, het is gewoon niet logisch dat het aan MSE ligt.
Citaat:
Apate, waarom formatteer je dat ding niet gewoon?
Hahahahahhahaahah
Oud 24-10-2011, 18:32
Carn
Carn is offline
yes, Batman: Arkham City

En een DVD-speler voor Absinthe zodat ze niet meer op haar laptopje films hoeft te kijken!
Oud 24-10-2011, 18:47
Verwijderd
Mijn laptop heeft altijd MSE gehad dus ik weet niet hoe je daar bij komt ik heb altijd dit erop gehad, en de problemen spelen vaak met een proces wat zich bezig houdt met beveiliging. Dus. Ik vind het logisch.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten