Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2011, 08:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oooh ik hou zo van oude kaarten <3333
Oud 27-10-2011, 08:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Verjaardag zaterdagavond

Het komt ook wel goed hoor, ik vind druk zijn helemaal niet erg, maar op en neer blijven reizen en rennen wel.
Oja, je feest

Ik heb er inderdaad ook een hekel aan om de hele tijd te moeten reizen. Kost ook heel veel extra energie vreemd genoeg.
Oud 27-10-2011, 08:50
Verwijderd
Haha, die boot is toch veel te groot, dat kan helemaal niet joh :;d;D:;D;D:
Oud 27-10-2011, 08:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
D'oh!
Oud 27-10-2011, 08:52
Verwijderd
Het is een van de eerste kaarten van Noord en Zuid Amerika. Maar ik moest wel even lachen

Ach ja, als je bedenkt dat het rond 1500 gemaakt is hebben ze nog best veel, uhm, vormen goed gekregen. Een klein beetje

Maar je lacht je pas rot als je een Mesopotamische kaart ziet die lui hadden echt een apart wereldbeeld.
Oud 27-10-2011, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Oud 27-10-2011, 09:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hihi

[afbeelding]

Zo vonden ze vroeger dat Amerika eruit zag
wat een rare projectie!
Oud 27-10-2011, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Vooral niet je best gaan doen hetero te worden trouwens, dat slaat nergens op!
Qft.
Oud 27-10-2011, 09:16
Verwijderd
mijn powerpoint werkt niet mee
Oud 27-10-2011, 09:19
Verwijderd
Ah

Mesopotamische visie van de wereld
Oud 27-10-2011, 09:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja zeg boek besteld bij bol.com, tweedehands, volgens mij 'als nieuw', maar boek heeft vlekken op de pagina's en de rug is helemaal gebogen enzo. En als ik 'm terug wil sturen zijn de verzendkosten voor mijn rekening, en hij past niet door de brievenbus, dus dat is iets van 7 euro
Oud 27-10-2011, 09:29
Verwijderd
Whuuut. Ik dacht dat dat bij bol.com wel wat beter ging
Oud 27-10-2011, 09:29
Verwijderd

Ik heb net deze voor m'n verjaardag gevraagd
Oud 27-10-2011, 09:30
Verwijderd
Zoals die lui er ook bijzitten

Ik denk dat ik hem ook maar voor m'n verjaardag vraag.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou ja, dit is dus VIA bol, want het is van een externe verkoper die dat boek dus heeft. Maar hallo, hier baal ik toch wel echt van. En ik kan nu niet terugvinden of de status inderdaad 'als nieuw' was, of dat ik dat heb verzonnen.
Verwijderd
Nou ja, ik weet dat het bij bol.com meestal wel goed geregeld is, dat als iets niet goed gaat, ook bij externe verkopers, dat het dan vaak toch wel netjes geregeld wordt, maar dit vind ik wel heel belachelijk eigenlijk.
Oud 27-10-2011, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dit is dus VIA bol, want het is van een externe verkoper die dat boek dus heeft. Maar hallo, hier baal ik toch wel echt van. En ik kan nu niet terugvinden of de status inderdaad 'als nieuw' was, of dat ik dat heb verzonnen.
Je kunt iig die verkoper een heel slechte rating geve. Heb je zelf niks meer aan, maar ja.
Oud 27-10-2011, 09:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, in mijn eigen verkoopaccount kan ik wel zien hoe een boek eruit hoort te zien als hij als 'als nieuw' wordt verkocht: 'lijkt niet gebruikt, schoon en intact, geschikt als cadeau'. Ja doei, dat is het dus niet. Eerder 'redelijk': 'gebruikt maar compleet, heeft sporen van gebruik (bijv. lichte verkleuring van de omslag, krassen op de hoes)'
Oud 27-10-2011, 09:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je kunt iig die verkoper een heel slechte rating geve. Heb je zelf niks meer aan, maar ja.
Oja. Misschien dat ik ook maar even ga zeuren bij de klantenservice.
Oud 27-10-2011, 09:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wel belachelijk dat je verzendkosten moet betalen als de bestelling niet is wat was beloofd, dus als het niet jouw fout is.
Oud 27-10-2011, 09:35
Verwijderd
Minder zeg
Oud 27-10-2011, 09:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
F my life!
Oud 27-10-2011, 09:37
Verwijderd
Leuke sogquiz: https://apps.facebook.com/durftedenken/
Oud 27-10-2011, 09:38
Verwijderd
Jouw filosofische soulmate is:

Popper
Je bent erg rationeel. Je probeert altijd het tegendeel te bewijzen. Niet iedereen kan jouw gevoel voor humor op prijs stellen.
Oud 27-10-2011, 09:40
Verwijderd
Het klopt zeg maar zo erg dat ik nu wil bewijzen dat iedereen mij grappig vindt
Oud 27-10-2011, 09:42
Verwijderd

Montaigne
Met je beste vriend(in) deel je alles. Je houdt van reizen en je kan overal over schrijven. Je probeert jezelf elke dag beter te leren kennen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ERASMUS
Je bent erg spiritueel en kan niet tegen dogmatisme. Je houdt van lezen, wijn en eten.

gheh, mijn oma woonde vroeger op de Erasmuslaan
Chick Rock
Chick Rock is offline
Arendt

Je bent politiek actief en vindt dat iedereen dat zou moeten zijn. Je probeert altijd de diepere laag te ontdekken achter de dingen die je ziet gebeuren.
Oud 27-10-2011, 09:43
Verwijderd
Hoeveel zijn er eigenlijk ?
Oud 27-10-2011, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Arendt

Je bent politiek actief en vindt dat iedereen dat zou moeten zijn. Je probeert altijd de diepere laag te ontdekken achter de dingen die je ziet gebeuren.
Die had ik ook, en ik kan niet zeggen dat ik me er erg in herken
Oud 27-10-2011, 09:45
Verwijderd
Bij mij klopt het grotendeels wel
Oud 27-10-2011, 09:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind jodelen zo gaaf
Oud 27-10-2011, 09:53
Verwijderd
Hahaha Het boek zegt nu dat studenten voetnoten en bronnen vaak heel irritant vinden tijdens het lezen. Ik vind ze niet irritant, ik sta meer te juigen :'). Dan sla je een bladzijde om, en dan staat de pagina voor de helft gevuld met bronnen! Daar wordt een mens toch blij van?
Oud 27-10-2011, 09:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hahaha Het boek zegt nu dat studenten voetnoten en bronnen vaak heel irritant vinden tijdens het lezen. Ik vind ze niet irritant, ik sta meer te juigen :'). Dan sla je een bladzijde om, en dan staat de pagina voor de helft gevuld met bronnen! Daar wordt een mens toch blij van?
Ik lees de bronnen altijd, soms staan er heel interessante dingen bij en dan ga ik soms dat boek ook lezen [/nerd]
Oud 27-10-2011, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel zijn er eigenlijk ?
12 die ze bespreken in dat programma geloof ik!
Oud 27-10-2011, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook ja
Oud 27-10-2011, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Ik lees de bronnen altijd, soms staan er heel interessante dingen bij en dan ga ik soms dat boek ook lezen [/nerd]
Maar dan vind je ze alsnog niet vervelend toch?

Ik snap niet waar de auteur het vandaan haalt dat bronnen vervelend zouden zijn voor studenten.
Oud 27-10-2011, 09:57
Carn
Carn is offline
Epicurus

Je maakt je niet snel druk, maar geniet van het leven. Je hebt niet veel nodig. Vrienden om je heen hebben vind je het belangrijkst.

Epicurus was een hedonist en was van mening dat je pijn moest vermijden en genot na moest streven. Hiermee had hij geen, zoals later vaak gedacht, seks-drugs-en-rock-’n-roll-levensstijl in gedachten. Hij dacht juist dat een sober leven, waarin je niet te veel verlangens hebt en vriendschap een centrale rol heeft, het beste was.

Hij bracht zijn filosofie in praktijk door de ‘Tuin van Epicurus’ te openen. Hier kwamen allerlei mensen samen (zelfs vrouwen!) om op hun gemak en in vriendschap te filosoferen.

In de Tuin moeten ook de andere denkbeelden van Epicurus tot stand zijn gekomen. Hij dacht niet alleen na over hoe mensen het beste konden leven, maar ook over hoe de kosmos in elkaar zit. Hij was een van de eerste atomisten. Anders dan zijn voorgangers dacht hij niet dat de wereld gemaakt was uit een bepaald element zoals water of vuur. Ook in goden geloofde hij niet. In plaats hiervan dacht hij dat het leven een spel van atomen was, zonder verdere bedoeling. Na de dood was er volgens hem niets meer. De betekenis lag in het genieten van het leven dat nu is.
Oud 27-10-2011, 09:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

\m/ *meezing probeer*
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook ja
Ik heb het ook met plaatjes

Toen ik vorige week bezig was met een boek wou ik het per se diezelfde avond nog afhebben. Ik zat met onze studievereniging in de ub, en echt om half 12 wou ik zo graag klaar zijn. Toen moest ik nog twee pagina's, waarvan toen anderhalf bleek te bestaan uit een plaatje en ik ben nog nooit zó gelukkig geweest volgens mij :').
Verwijderd
Ik heb nooit plaatjes
Oud 27-10-2011, 10:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar dan vind je ze alsnog niet vervelend toch?

Ik snap niet waar de auteur het vandaan haalt dat bronnen vervelend zouden zijn voor studenten.
Nee, inderdaad. Als ze dat denken, moeten ze er ook niet zoveel in zetten
Citaat:
Epicurus

Je maakt je niet snel druk, maar geniet van het leven. Je hebt niet veel nodig. Vrienden om je heen hebben vind je het belangrijkst.

Epicurus was een hedonist en was van mening dat je pijn moest vermijden en genot na moest streven. Hiermee had hij geen, zoals later vaak gedacht, seks-drugs-en-rock-’n-roll-levensstijl in gedachten. Hij dacht juist dat een sober leven, waarin je niet te veel verlangens hebt en vriendschap een centrale rol heeft, het beste was.

Hij bracht zijn filosofie in praktijk door de ‘Tuin van Epicurus’ te openen. Hier kwamen allerlei mensen samen (zelfs vrouwen!) om op hun gemak en in vriendschap te filosoferen.

In de Tuin moeten ook de andere denkbeelden van Epicurus tot stand zijn gekomen. Hij dacht niet alleen na over hoe mensen het beste konden leven, maar ook over hoe de kosmos in elkaar zit. Hij was een van de eerste atomisten. Anders dan zijn voorgangers dacht hij niet dat de wereld gemaakt was uit een bepaald element zoals water of vuur. Ook in goden geloofde hij niet. In plaats hiervan dacht hij dat het leven een spel van atomen was, zonder verdere bedoeling. Na de dood was er volgens hem niets meer. De betekenis lag in het genieten van het leven dat nu is.
Die past ook deels wel bij mij. Behalve dat ik dus wel spiritueel ben en in een hiernamaals geloof.
Oud 27-10-2011, 10:00
Verwijderd
Tsja. Met een studie als de mijne kun je niet zonder plaatjes !

Ik denk dat als je bij de boeken die wij hebben bronvermeldingen en plaatjes weglaat, je ongeveer een half tot drie kwart boek overhoudt
Oud 27-10-2011, 10:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Damn, ik kan al die jodelliedjes heel makkelijk zingen, alleen klinkt het niet als jodelen omdat mijn registers juist heel mooi netjes dezelfde klankkleur hebben
Oud 27-10-2011, 10:10
Verwijderd
Dan kun je het toch niet?
Oud 27-10-2011, 10:10
Verwijderd
Je moet goed leren jodelen, en dan wil ik het daarna een keertje horen!

Mijn studiegenootjes verklaren me voor gek dat ik dat boek nog wil lezen . Nu heb ik het idee dat het niet meer gaat lukken
Oud 27-10-2011, 10:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dan kun je het toch niet?
Ik zeg toch ook niet dat ik het kan? Ik kan ook niet jodelen.
Maar ik kan de melodielijnen wel zingen
Citaat:
Je moet goed leren jodelen, en dan wil ik het daarna een keertje horen!
Ja ik wil leren jodelen ik vind het zo gaaf
Oud 27-10-2011, 10:18
Verwijderd

Coornhert

Liefde is voor jou belangrijker dan familie. Het is onmogelijk om jou klein te krijgen. Zelfs in de gevangenis voel jij je vrij.

Op jonge leeftijd verkoos Coornhert de liefde boven het familiefortuin. Zijn rijke ouders waren het niet eens met zijn partnerkeuze en onterfden hem. Het motto van Coornhert werd dan ook: ‘verkiezen doet verliezen’. Een belangrijke keuze in Coornherts leven kostte hem zijn vrijheid.
Een groot gedeelte van zijn leven bracht Coornhert in de gevangenis door of was hij op de vlucht. In zijn strijd voor tolerantie en redelijkheid maakte hij in de 16e eeuw veel vijanden. Zowel de calvinisten als de katholieken (waar hij zelf toe behoorde) wist hij tegen zich te krijgen. Hij was tegen het calvinistische idee van predestinatie (het idee dat mensen geen vrije wil hebben, maar dat God alles heeft vastgelegd) en de katholieken noemde hij corrupt. Ook was hij adviseur van Willem van Oranje die in opstand kwam tegen de Spaanse heerser van Nederland, de katholieke koning Filip II. Met als resultaat: een gevangenisstraf. Maar zelfs in de gevangenis bleef hij schrijven. Hij schreef het invloedrijke boek ‘Boeventucht’. Daarin stelt hij dat gevangenen als mensen moeten worden behandeld en dat het beter is om gevangenen nuttig werk te laten doen dan om ze te martelen. Coornhert zelf doorstond de zware straffen die hij kreeg, omdat niemand hem zijn innerlijke vrijheid kon afnemen. Zelfs in de gevangenis kon niemand bepalen wat hij dacht of wie hij was.
Oud 27-10-2011, 10:21
Verwijderd
Ik heb mijn laptop boos gemaakt
Oud 27-10-2011, 10:22
Carn
Carn is offline
MSTERDAM - De ouders die hun kinderen Adolf Hitler en Aryan Nation hebben genoemd, mogen niet langer voor hun kinderen zorgen.

Dat heeft een Amerikaanse rechtbank bepaald, meldt Fox News.

Volgens de rechtbank is er echter geen sprake van mishandeling. "De reden dat we onze ouderlijke macht zijn kwijtgeraakt, heeft te maken met de namen van onze kinderen", zegt vader Heath Campbell tegenover televisieomroep NBC.

De zaak rond de familie kreeg bekendheid toen een plaatselijke winkel weigerde de naam Adolf Hitler op een voor de zoon bestemde verjaardagstaart te zetten. Destijds verklaarden de ouders zich bewust te zijn van de lading van de namen van hun kinderen. Reden tot zorg zou echter ongegrond zijn.

"Dit is Amerika, ze zeggen dat je hier vrij bent. Je hebt hier het recht je kind iedere gewenste naam te geven. Hij wordt heus geen moordenaar, alleen omdat hij Adolf Hitler heet" aldus Campbell.

Misbruik

Welzijnswerkers toonden een jaar geleden aan dat Hitler en zijn zusjes in hun familie zouden blootstaan aan misbruik en verwaarlozing.

Heath en Deborah Campbell zouden zelf vroeger slachtoffer zijn geweest van misbruik. Zij werden ook niet adequaat behandeld voor hun ernstige psychologische problemen. De drie kinderen werden begin 2009 ook al uit huis gehaald.

Regels voor berichten