Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is een van de eerste kaarten van Noord en Zuid Amerika. Maar ik moest wel even lachen
![]() Ach ja, als je bedenkt dat het rond 1500 gemaakt is hebben ze nog best veel, uhm, vormen goed gekregen. Een klein beetje ![]() Maar je lacht je pas rot als je een Mesopotamische kaart ziet ![]() |
![]() |
|
Ja zeg
![]() ![]()
|
Nou ja, dit is dus VIA bol, want het is van een externe verkoper die dat boek dus heeft. Maar hallo, hier baal ik toch wel echt van. En ik kan nu niet terugvinden of de status inderdaad 'als nieuw' was, of dat ik dat heb verzonnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Oh, in mijn eigen verkoopaccount kan ik wel zien hoe een boek eruit hoort te zien als hij als 'als nieuw' wordt verkocht: 'lijkt niet gebruikt, schoon en intact, geschikt als cadeau'. Ja doei, dat is het dus niet. Eerder 'redelijk': 'gebruikt maar compleet, heeft sporen van gebruik (bijv. lichte verkleuring van de omslag, krassen op de hoes)'
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Leuke sogquiz: https://apps.facebook.com/durftedenken/
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent erg spiritueel en kan niet tegen dogmatisme. Je houdt van lezen, wijn en eten. gheh, mijn oma woonde vroeger op de Erasmuslaan ![]() |
![]() |
|
Arendt
Je bent politiek actief en vindt dat iedereen dat zou moeten zijn. Je probeert altijd de diepere laag te ontdekken achter de dingen die je ziet gebeuren.
|
Verwijderd
|
Hahaha
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Epicurus
Je maakt je niet snel druk, maar geniet van het leven. Je hebt niet veel nodig. Vrienden om je heen hebben vind je het belangrijkst. Epicurus was een hedonist en was van mening dat je pijn moest vermijden en genot na moest streven. Hiermee had hij geen, zoals later vaak gedacht, seks-drugs-en-rock-’n-roll-levensstijl in gedachten. Hij dacht juist dat een sober leven, waarin je niet te veel verlangens hebt en vriendschap een centrale rol heeft, het beste was. Hij bracht zijn filosofie in praktijk door de ‘Tuin van Epicurus’ te openen. Hier kwamen allerlei mensen samen (zelfs vrouwen!) om op hun gemak en in vriendschap te filosoferen. In de Tuin moeten ook de andere denkbeelden van Epicurus tot stand zijn gekomen. Hij dacht niet alleen na over hoe mensen het beste konden leven, maar ook over hoe de kosmos in elkaar zit. Hij was een van de eerste atomisten. Anders dan zijn voorgangers dacht hij niet dat de wereld gemaakt was uit een bepaald element zoals water of vuur. Ook in goden geloofde hij niet. In plaats hiervan dacht hij dat het leven een spel van atomen was, zonder verdere bedoeling. Na de dood was er volgens hem niets meer. De betekenis lag in het genieten van het leven dat nu is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Toen ik vorige week bezig was met een boek wou ik het per se diezelfde avond nog afhebben. Ik zat met onze studievereniging in de ub, en echt om half 12 wou ik zo graag klaar zijn. Toen moest ik nog twee pagina's, waarvan toen anderhalf bleek te bestaan uit een plaatje ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jouw filosofische soulmate is:
Coornhert Liefde is voor jou belangrijker dan familie. Het is onmogelijk om jou klein te krijgen. Zelfs in de gevangenis voel jij je vrij. Op jonge leeftijd verkoos Coornhert de liefde boven het familiefortuin. Zijn rijke ouders waren het niet eens met zijn partnerkeuze en onterfden hem. Het motto van Coornhert werd dan ook: ‘verkiezen doet verliezen’. Een belangrijke keuze in Coornherts leven kostte hem zijn vrijheid. Een groot gedeelte van zijn leven bracht Coornhert in de gevangenis door of was hij op de vlucht. In zijn strijd voor tolerantie en redelijkheid maakte hij in de 16e eeuw veel vijanden. Zowel de calvinisten als de katholieken (waar hij zelf toe behoorde) wist hij tegen zich te krijgen. Hij was tegen het calvinistische idee van predestinatie (het idee dat mensen geen vrije wil hebben, maar dat God alles heeft vastgelegd) en de katholieken noemde hij corrupt. Ook was hij adviseur van Willem van Oranje die in opstand kwam tegen de Spaanse heerser van Nederland, de katholieke koning Filip II. Met als resultaat: een gevangenisstraf. Maar zelfs in de gevangenis bleef hij schrijven. Hij schreef het invloedrijke boek ‘Boeventucht’. Daarin stelt hij dat gevangenen als mensen moeten worden behandeld en dat het beter is om gevangenen nuttig werk te laten doen dan om ze te martelen. Coornhert zelf doorstond de zware straffen die hij kreeg, omdat niemand hem zijn innerlijke vrijheid kon afnemen. Zelfs in de gevangenis kon niemand bepalen wat hij dacht of wie hij was. |
![]() |
|
MSTERDAM - De ouders die hun kinderen Adolf Hitler en Aryan Nation hebben genoemd, mogen niet langer voor hun kinderen zorgen.
Dat heeft een Amerikaanse rechtbank bepaald, meldt Fox News. Volgens de rechtbank is er echter geen sprake van mishandeling. "De reden dat we onze ouderlijke macht zijn kwijtgeraakt, heeft te maken met de namen van onze kinderen", zegt vader Heath Campbell tegenover televisieomroep NBC. De zaak rond de familie kreeg bekendheid toen een plaatselijke winkel weigerde de naam Adolf Hitler op een voor de zoon bestemde verjaardagstaart te zetten. Destijds verklaarden de ouders zich bewust te zijn van de lading van de namen van hun kinderen. Reden tot zorg zou echter ongegrond zijn. "Dit is Amerika, ze zeggen dat je hier vrij bent. Je hebt hier het recht je kind iedere gewenste naam te geven. Hij wordt heus geen moordenaar, alleen omdat hij Adolf Hitler heet" aldus Campbell. Misbruik Welzijnswerkers toonden een jaar geleden aan dat Hitler en zijn zusjes in hun familie zouden blootstaan aan misbruik en verwaarlozing. Heath en Deborah Campbell zouden zelf vroeger slachtoffer zijn geweest van misbruik. Zij werden ook niet adequaat behandeld voor hun ernstige psychologische problemen. De drie kinderen werden begin 2009 ook al uit huis gehaald.
|
![]() |
|
|