Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2011, 21:40
Verwijderd
Ik vind het wel een moedige poging.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 23:00
LouBega
LouBega is offline
Citaat:
Jij gooit de hele tijd met termen die je niet eens uitlegt. Leg dan eens fatsoenlijk uit wat je dan wél bedoeld met reeele bedreigingen, jaloezie, liefde en verliefdheid.
Oké ik zal het nog 1x neer typen. Een reële bedreiging t.a.v. jaloezie is dat wanneer de relatie met een ander bedreigd wordt door een derde. Neem aan dat dit duidelijk genoeg is?

Jaloezie is eigenlijk een heleboel emoties bij elkaar. Denk aan angst, bezorgdheid, wantrouwen, hebzucht etc. Aangezien er meerdere soorten jaloezie zijn, vind ik het moeilijk om jaloezie in het algemeen te beschrijven. Maar hoop dat het zo duidelijk is.

Wat nu echt 'liefde' is, wordt door iedereen anders beschreven. Ik zelf zie liefde als datgene wat partners tot elkaar aantrekt en bij elkaar houdt.

Verliefdheid is de eerste fase van liefde. (Liefde kun je opdelen in verschillende fases, de verliefdheidsfase en de hechtingsfase, de fase waarbij je kort gezegd aan elkaar gehecht raakt). Verliefdheid geeft je de knikkende knieën, klamme handen, hoofd in de wolken, gebrek aan eetlust, en alleen nog maar dagdromen over die ene, geweldige persoon. Verder geeft verliefdheid je de energie en de motivatie om binding / hechting tot stand te brengen.

en.. @bartezz Jaloers? Haha grapje, nee ik ben wel iets langer bezig dan de eerste module van een LOI opleiding
Oud 19-11-2011, 01:44
TheHitch
TheHitch is offline
LouBega ik ben het helemaal met je eens het is goed dat je het kan verduidelijke met onderzoeken. Je bent goed in gevoelens en meningen in text te laten blijken mooi om te zien. Jaloezie is een factor in een relatie wat er altijd bij komt kijken. Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 13:00
Vowel
Vowel is offline
Het valt mij op dat LouBega en TheHitch elkaar steeds zo geweldig vinden. UC anyone?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 14:04
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het valt mij op dat LouBega en TheHitch elkaar steeds zo geweldig vinden. UC anyone?
LouBega deelt ip's met het halve forum. O.a. met TheHitch, maar ook met genoeg mensen die in ieder geval iemand anders zijn. En dat is net iets technisch voor mij, dus ik word er niet helemaal wijs uit.

Wel vraag ik me af waarom TheHitch vindt jaloezie 'sowieso' een onderdeel is van élke relatie? Terwijl er toch genoeg mensen gepost hadden dat zij in ieder geval geen jaloezie ondervonden en niet bang waren de ander kwijt te raken.
Oud 19-11-2011, 14:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
Jaloezie is eigenlijk een heleboel emoties bij elkaar. Denk aan angst, bezorgdheid, wantrouwen, hebzucht etc. Aangezien er meerdere soorten jaloezie zijn, vind ik het moeilijk om jaloezie in het algemeen te beschrijven. Maar hoop dat het zo duidelijk is.
Ah kijk, daar ga ik de mist in. Voor mij is jaloezie 1 opzichzelfstaande emotie en zijn angst, bezorgdheid en al die andere ook opzichzelfstaande emoties. Verder doe ik ook gewoon niet aan jaloezie.

En tja, ik ben raar. Bij mij is verliefdheid niet de eerste fase. Ik word eerst vriendjes en ga me dan vertrouwd voelen bij iemand en dan kijk ik of ie geschikt relatiemateriaal is en of hij dat ook van mij vindt en dan pas laat ik er verliefdheid op los. Maar de liefde is er dan al door de jarenlange vriendschap. Verliefdheid is bij mij dus eigenlijk de laatste stap
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 12:44
LouBega
LouBega is offline
Raar is niemand, verschillend is iedereen!
Oud 20-11-2011, 16:37
Verwijderd
Dan ben ik wel benieuwd waarom ik volgens jullie jaloers zou moeten worden als mijn vriend met een model praat. Hoe is mijn vriend die met een model praat een reële bedreiging voor mijn relatie?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 22:55
SayWhat
SayWhat is offline
Ik denk persoonlijk dat in elke relatie jaloezie voorkomt, maar dat je voor je zelf de innerlijke keuze hebt om het te onderdrukken of het de vrije loop te laten gaan. Ik denk dat LouBega voornamelijk het onderdrukte jaloezie in een relatie?

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 04:56
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dan ben ik wel benieuwd waarom ik volgens jullie jaloers zou moeten worden als mijn vriend met een model praat. Hoe is mijn vriend die met een model praat een reële bedreiging voor mijn relatie?
Vraag ik me ook af.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 10:37
Verwijderd
Dat hangt helemaal jouw ass en die van het model af, sarah.

Citaat:
LouBega ik ben het helemaal met je eens het is goed dat je het kan verduidelijke met onderzoeken. Je bent goed in gevoelens en meningen in text te laten blijken mooi om te zien. Jaloezie is een factor in een relatie wat er altijd bij komt kijken. Greetz TheHitch
Tsja, als je de hele tijd onzin praat heb je wel een UC nodig om het af en toe met je eens te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat in elke relatie jaloezie voorkomt, maar dat je voor je zelf de innerlijke keuze hebt om het te onderdrukken of het de vrije loop te laten gaan. Ik denk dat LouBega voornamelijk het onderdrukte jaloezie in een relatie?

SayWhat
Dat is dus bullshit. Ik ben ook écht niet jaloers in deze relatie, want ik sta er gewoon totaal niet onzeker in. Voor we wat hadden was ik wel jaloers op de meisjes met wie hij zelfs maar praatte want ík wilde hem
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:12
SayWhat
SayWhat is offline
Freyja,

Het heeft ook te maken met leeftijd. Ik bedoel u bent een vrouw van 27 jaar, heeft waarwschijnlijk een paar kinderen en bent al getrouwd, bij wijze van. In het begin van de relatie is er altijd sprake van jaloezie, ikzelf onderdruk dit altijd! Jij bent 27 en bent al moeder, dus ik snap wel dat er in jongere leeftijd relaties meer onzekerheid is. Hoe langer de relatie duurt des te zekerder wordt ie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:16
LouBega
LouBega is offline
Citaat:

Tsja, als je de hele tijd onzin praat heb je wel een UC nodig om het af en toe met je eens te zijn.
mm oke, dat ik dus mijn mening beargumenteer door wat ik weet uit de boeken is dus onzin? Terwijl de rest eigenlijk alleen komt met hun eigen ervaring?
Oud 21-11-2011, 12:25
Lente
Lente is offline
Citaat:
mm oke, dat ik dus mijn mening beargumenteer door wat ik weet uit de boeken is dus onzin? Terwijl de rest eigenlijk alleen komt met hun eigen ervaring?
ja ehh superleuk allemaal, maar ook in de literatuur verschillen de meningen over (soorten) jaloezie. Het is dus iets om over te discussieren en geen vaststaand feit zoals bijvoorbeeld een cirkel geen hoeken heeft.

Verder heb je het over een reële bedreiging door een derde, als voorbeeld geef je dat je vriend staat te kletsen met een supermooie vrouw. Dat een reële bedreiging voor jaloezie zorgt ben ik met je eens, maar praten met een mooiere vrouw wordt gelukkig voor veel mensen, met een goede relatie, niet als reële bedreiging gezien en zorgt dan dus niet voor jaloezie.

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Freyja,

Het heeft ook te maken met leeftijd. Ik bedoel u bent een vrouw van 27 jaar, heeft waarwschijnlijk een paar kinderen en bent al getrouwd, bij wijze van. In het begin van de relatie is er altijd sprake van jaloezie, ikzelf onderdruk dit altijd! Jij bent 27 en bent al moeder, dus ik snap wel dat er in jongere leeftijd relaties meer onzekerheid is. Hoe langer de relatie duurt des te zekerder wordt ie.
<3

Citaat:
Beargumenteer je mening dan, geef eens een antwoord op de vraag die Sarah stelt? Je gooit met een hoop maar gaat imo nergens inhoudelijk op in als iemand om verduidelijking vraagt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:31
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Freyja,

Ahahahaha.

Zeg Freyja, been holding out on us?!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Weet? Het enige wat jij doet is wat dingen uit een boek voorlezen zonder dat je zelf begrijpt wat het nou eigenlijk betekent
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 12:48
Qimm
Qimm is offline
haha alle vrouwen van 27 hebben een langdurige relatie met kinderen, logisch!
Oud 21-11-2011, 12:59
Verwijderd
Ik zal het vriendje even laten weten dat hij zonder het te weten vader is geworden

@Saywhat: in het begin van mijn relatie (zo'n 2,5 jaar geleden, dat lukt je op je 18e ook wel ) was ik wel onzeker, maar niet jaloers. Het een veroorzaakt niet per se het andere.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 18:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Freyja,

Oh jeetje, dan ben ik zeker ook al getrouwd met kinderen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 19:55
Volk
Volk is offline
Citaat:
Freyja,

Ik denk niet dat het met leeftijd te maken heeft maar met het hebben van een goede relatie. Er zijn ook mensen die gewoon een goede relatie hebben op hun 16de en dus helemaal geen jaloezie ervaren. Het is echt niet zo dat er altijd sprake is van jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 20:57
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat het niks te maken heeft met leeftijd. Ik ben nooit jaloers geweest in relaties. Wel onzeker of bezorgd, maar jaloers niet. Ik zie niet in waarom ik jaloers zou moeten zijn. Ik was in het begin van mijn relatie ook niet jaloers. Onzeker, ja, maar jaloers niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 22:27
SayWhat
SayWhat is offline
Onzekerheid gaat gepaard met jaloersheid!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 23:25
Verwijderd
Zoals eerder gezegd, veroorzaakt t een niet per sé t ander.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Je luistert niet echt of wel?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 14:56
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit kan wel, maar hoeft niet zo te zijn, hoor. Dat hebben meerdere mensen in dit topic al gezegd. Je kunt toch ook onzeker zijn over iets dat helemaal niets met andere mensen te maken heeft? Dan is er überhaupt geen kans dat je er jaloers door wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 16:21
Verwijderd
Onzekerheid gaat gepaard met onlogica op internetforums.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 16:44
Verwijderd
<3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
hmmm de meeste modellen hebben geen ass ( op doutzen na) dus sarah hoeft zich geen zorgen te maken!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 10:38
Verwijderd
Hangt er natuurlijk vanaf wat je bedoelt met modellen. Die lelijke dunne chicks die de voorkant van blaadjes sieren vind ik geen modellen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 13:00
Verwijderd
Een beetje jaloezie in een relatie is juist goed imo. Dat zorgt ervoor dat de "sleur" er niet in komt en je partner zijn of haar best voor je blijft doen. Hoewel ik het met nadruk heb over een BEETJE jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 13:11
Lente
Lente is offline
Citaat:
Een beetje jaloezie in een relatie is juist goed imo. Dat zorgt ervoor dat de "sleur" er niet in komt en je partner zijn of haar best voor je blijft doen. Hoewel ik het met nadruk heb over een BEETJE jaloezie.
je relatie en elkaar niet als vanzelfsprekend zien, is iets anders dan jaloezie hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft geen deuk te maken met jaloezie. Ik ben al twee en een half jaar samen met mijn vriendje en ik vind hem nog steeds de allerallerleukste en ben nooit jaloers. Is dat in elke relatie nodig dan, volgens jou? Geloof jij ook niet in relaties zonder jaloezie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten