Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2011, 18:00
Geel
Geel is offline
Citaat:
In het Nederlands is er natuurlijk geen verschil, maar je moet het met die ergatief en absolutief zien; er zijn talen die die woorden op die posities anders markeren. In het Nederlands doen we dat met persoonlijke voornaamwoorden en nominatief versus accusatief. ("Ik zie een vogel." versus "De vogel ziet mij.")
Aha. Ik snap het. Een beetje. Ik zou het wel beter moeten snappen, aangezien in het Tsjetsjeens alles heel anders is qua zinsopbouw dan in het Nederlands, maar ik ken al die taalbegrippen niet en heb ook niet genoeg ervaring ermee om ze toe te passen, dus ik probeer niet al te veel aan zulke dingen te denken.
Oud 21-11-2011, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Aha. Ik snap het. Een beetje. Ik zou het wel beter moeten snappen, aangezien in het Tsjetsjeens alles heel anders is qua zinsopbouw dan in het Nederlands, maar ik ken al die taalbegrippen niet en heb ook niet genoeg ervaring ermee om ze toe te passen, dus ik probeer niet al te veel aan zulke dingen te denken.
Je spreekt Tsjetsjeens, dus je kunt ze wel toepassen, alleen niet noemen. Ik kon toch ook al weten dat je zegt "Я щас убью этого человека" en niet "Я щас убью этот человек" voor ik ooit wist dat dat te maken had met dat een persoon een bezield ding was, dat is net zoiets.

En net als dat we allebei al wisten dat je aan de ene kant zegt "Ik houd van je omdat je zo mooi bent" en aan de andere kant "Ik houd van je want je bent zo mooi", zonder te weten dat dat te maken had met het type voegwoord.

Wil je deze post trouwens samenvoegen met de post hierboven? Voor de mooiheid.

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 20:13.
Oud 21-11-2011, 18:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De Singer-naaimasjien an sich heeft weinig te maken met tekstverwerken, maar de manier waarop je LaTeX-ding aanprees deed me eraan denken.
Ja, LaTeX-adepten zijn een beetje zoals Apple-fanboys, met als verschil dat LaTeX beter is, niet slechter, en goedkoper, niet duurder, en je testosteronspiegel niet tot negatieve waarden daalt wanneer je het gebruikt.
Oud 21-11-2011, 18:10
Verwijderd
Goed, op weg naar huis. Hopelijk ben ik om 11 uur thuis
Oud 21-11-2011, 18:13
Verwijderd
eten was jam.

ik weet niet wat ik eerst moet doen: leren voor engels so, leren voor duits pw, leren voor aardijkskunde pw, leren voor scheikunde so, filmverslag christiane f maken. Waar moet ik in godsnaam mme beginnen.

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 18:32.
Oud 21-11-2011, 18:28
Verwijderd
Ik werd spontaan verliefd na het lezen van deze wiki. <333
Oud 21-11-2011, 18:30
Verwijderd
klinkt stoer

orka's
Oud 21-11-2011, 18:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
eten was jam.

ik weet niet wat ik eerst moet doen: leren voor engels so, leren voor duits pw, leren voor aardijkskunde pw, leren voor natuurkunde so, filmverslag christiane f maken. Waar moet ik in godsnaam mme beginnen.
Natuurkunde.
Oud 21-11-2011, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Natuurkunde.
eigelijk was dat scheikunde, ik heb niet eens natuurkunde meer.
Oud 21-11-2011, 18:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat een gemis.
Oud 21-11-2011, 18:34
Verwijderd
geldt het nog steeds??
Oud 21-11-2011, 18:52
Verwijderd
Mehh, rode wijn gemorst op mijn broek. Gelukkig had ik nog een gratis zakje Ariel Vlekverwijderaar, hoop dat het werkt!

/mutserige huishoudpost
Oud 21-11-2011, 19:03
Carn
Carn is offline
ik mors zelden iets.

Alhoewel ik wel soms iets te gulzig uit n flesje bier drink

Eigenlijk ben ik verdomd handig, als ik er nu zo over nadenk val nooit, stoot me nooit aan dingen
Oud 21-11-2011, 19:06
Verwijderd
Citaat:
ik mors zelden iets.

Alhoewel ik wel soms iets te gulzig uit n flesje bier drink

Eigenlijk ben ik verdomd handig, als ik er nu zo over nadenk val nooit, stoot me nooit aan dingen
Oh ik juist constant. Ik heb nu ook een enorme blauwe plek op mijn been omdat ik me stootte aan een fiets die gewoon voor een huis gestald stond :''')! Echt geen flauw idee hoe ik zulke dingen voor elkaar krijg.
Oud 21-11-2011, 19:12
Verwijderd
Ik heb informatie nodig, maar weet niet waar ik moet zoeken. /hulpeloos
Oud 21-11-2011, 19:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat een gezwam weer over Cruijff bij DWDD!
Oud 21-11-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Wat een gezwam weer over Cruijff bij DWDD!
Echt he, het boeit me geen reet. En telkens Peter R. de Vries er weer bij, walgelijke man.
Oud 21-11-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb informatie nodig, maar weet niet waar ik moet zoeken. /hulpeloos
Informatie waarover? Als Wikipedia oid het niet heeft vraag ik me af wat voor obscuur onderwerp het is
Oud 21-11-2011, 19:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Echt he, het boeit me geen reet. En telkens Peter R. de Vries er weer bij, walgelijke man.
Ja, sinds wanneer is hij expert? En Matthijs helemaal in zijn NOPJES, want dit is eindelijk weer een onderwerp waar hij iets van snapt.
Oud 21-11-2011, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, sinds wanneer is hij expert? En Matthijs helemaal in zijn NOPJES, want dit is eindelijk weer een onderwerp waar hij iets van snapt.
Hij heeft een seizoenskaart bij Ajax ofzo.
Oud 21-11-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
eten was jam.

ik weet niet wat ik eerst moet doen: leren voor engels so, leren voor duits pw, leren voor aardijkskunde pw, leren voor scheikunde so, filmverslag christiane f maken. Waar moet ik in godsnaam mme beginnen.
Christiane F. is het makkelijkst. "Jonge teef gaat neuken voor doekoe om haar shot te kunnen dokken."

Klaar.
Oud 21-11-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Informatie waarover? Als Wikipedia oid het niet heeft vraag ik me af wat voor obscuur onderwerp het is
Hm, er is wel ietsiepietsie op wikipedia, maar dat is nu niet echt een bron voor een profielwerkstuk
Oud 21-11-2011, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Christiane F. is het makkelijkst. "Jonge teef gaat neuken voor doekoe om haar shot te kunnen dokken."

Klaar.

en u in 120 woorden

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 19:46.
Oud 21-11-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Wikipedia heeft over heel veel dingen geen artikelen.
Oud 21-11-2011, 19:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
120?? Wat een lachertje :')
Oud 21-11-2011, 19:43
Verwijderd
Citaat:

enu ik 120 woorden
Lees eens terug wat je getypt hebt voordat je op verzenden klikt.
Oud 21-11-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Hm, er is wel ietsiepietsie op wikipedia, maar dat is nu niet echt een bron voor een profielwerkstuk
Oke. Nou, vroeger gingen mensen naar de bibliotheek!
Oud 21-11-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
120?? Wat een lachertje :')
meer valt er niet over te schrijven, het boek is zelfs dunner
Oud 21-11-2011, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Oke. Nou, vroeger gingen mensen naar de bibliotheek!
Wil ik ook wel Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen En naar welke bieb ik moet, want ik heb geen idee waar zo zoiets hebben.
Oud 21-11-2011, 19:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
meer valt er niet over te schrijven, het boek is zelfs dunner
120 woorden is een kwart A4. Niks dus. Ik kan je garanderen dat er véél meer valt te schrijven over Christiane F.
Oud 21-11-2011, 19:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het onderwijs gaat achteruit!
Oud 21-11-2011, 19:55
Verwijderd
Citaat:
120 woorden is een kwart A4. Niks dus. Ik kan je garanderen dat er véél meer valt te schrijven over Christiane F.
dan waren het er meer we moesten 2 a4tjes vol krabbelen.en nu durf ik niet meer naar bed.
Oud 21-11-2011, 19:55
Verwijderd
America's Next Top Model is weer begonnen en brr, wat is iedereen weer eng dun.
Oud 21-11-2011, 19:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
dan waren het er meer we moesten 2 a4tjes vol krabbelen.en nu durf ik niet meer naar bed.
Je kan toch makkelijk iets vertellen over de verschillende personages, hun eigenschappen, verhaallijnen enzo?
Oud 21-11-2011, 19:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
2 A4'tjes met 120 woorden? Dat is een flink lettertype!
Oud 21-11-2011, 19:58
Verwijderd
Oh er is nu eentje met heel dikke tieten, en de jury is geschokt.

Doe fucking normaal, dit is hoe tieten eruitzien wereldvreemde engerds
Verwijderd
ik heb de halve film gemist door zo vaak afwezig te zijn. maarja ik ga er wel iets van maken.
Verwijderd
Citaat:
Oh er is nu eentje met heel dikke tieten, en de jury is geschokt.

Doe fucking normaal, dit is hoe tieten eruitzien wereldvreemde engerds
daar is het nooit goed.
Oud 21-11-2011, 21:47
Verwijderd
Dooie boel hier
Oud 21-11-2011, 22:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie heeft er nog een exemplaar van het boek Een Avond Met, van L. Boer? Ik moet er nog een verslag van schrijven van 120 woorden.
Oud 21-11-2011, 22:42
Verwijderd
Ik heb The Ides of March gezien, topfilm
Oud 21-11-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er nog een exemplaar van het boek Een Avond Met, van L. Boer? Ik moet er nog een verslag van schrijven van 120 woorden.
Oud 21-11-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb The Ides of March gezien, topfilm
Welke Mike Leigh moest ik nou ook alweer kijken van jou?
Oud 21-11-2011, 22:51
Verwijderd
Another year?
Oud 21-11-2011, 22:54
Verwijderd
Ja, jij weet het

Maar oke. Ik loop altijd heel erg tegen nieuwe films aan te hikken hoor, dus het zal nog wel even duren voor ik 'm zie.

En All or Nothing? Of is die minder?
Oud 21-11-2011, 22:56
Verwijderd
All or Nothing is ook heel aardig Maar Another year is beter
Oud 21-11-2011, 22:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Volgens mijn dokter is dit mijn huidaids : http://nl.wikipedia.org/wiki/Pityriasis_rosea
en dat klopt als een bus, met die ene gekke vlek in het begin gevolgd door bultjes nu heb ik een zalf tegen de jeuk.
De oorzaak is onbekend. Men neemt aan dat een virus de oorzaak is; toch is er slechts zelden in de omgeving van de patiënt iemand aan te wijzen, die de besmettingsbron zou kunnen zijn. Er zijn wel onbevestigde berichten geweest van een associatie met bepaalde typen herpesvirus

Huhu. Is het besmettelijk Q?
Citaat:
America's Next Top Model is weer begonnen en brr, wat is iedereen weer eng dun.
Yay, binnenkort maar weer even bemachtigen. Was al bang dat cycle 16 de laatste was.
Oud 21-11-2011, 23:01
Verwijderd
toevallig, ik ben net met 16 begonnen.
Oud 21-11-2011, 23:06
Geel
Geel is offline
Ik vind cycle 17 stom. Ben na twee afleveringen gestopt. /
Oud 21-11-2011, 23:40
Verwijderd
Neeee, het is al half vier. Hoe kan dat überhaupt. En ik wil nog helemaal niet slapen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten