Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik dacht trouwens dat het zó dom is van the Economist dat hij misschien gewoon een dorpeling is, maar wel eentje die denkt dat-ie eetrondes heeft. Ik bedoel, een wolf die openlijk vraagt 'wanneer moet ik iemand opeten??' is eigenlijk nog dommer dan een dorpeling die niet weet dat hij geen rol heeft bij eetrondes. Of even dom ofzo. Het is in ieder geval zo dom, dat ik me ook nog wel een beetje kan voorstellen dat het een domme dorpeling is.
![]() Maar ook iemand van wie ik niet getreurd ben/zou zijn om 'm te verliezen. ![]() Oh, trouwens, áls the Economist wolf is, zegt dat wel iets over de mogelijkheid 'twee wolven in het rijtje van PK en the Economist' - want the Economist heeft niet gestemd en staat er niet tussen, en als hij wolf is, zitten er maar drie wolven in de stemlijstjes. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maarja, misschien issie wél wolf, en dan kan ie er hoe dan ook maar beter uit. Maar dat weten we dus niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En ja, de cupido mocht ze aanwijzen, dus dan wordt het volgens mij meestal gelijk daarna verstuurd. Iig de volgende hangronde zullen de geliefden er tussen zitten en kunnen ze kloten, daarom is het nog wel fijn dat we uit de afgelopen ronde wat info kunnen halen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En misschien dat je de volgende ronde weer zo'n soort gelijkspel maakt, en dan tussen the Economist en een 'hé zou dit een wolf zijn'-iemand? |
![]() |
|||||||||||||
Citaat:
Wat ik vooral bedoelde is dat het logischer is om eerst op de andere twee rijtjes te focussen en daarna eventueel op die van Pro-Ananiem. Citaat:
Ik denk dat het nu gewoon sowieso nog veel te vroeg is om echte conclusies te trekken uit deze lijstjes, met zoveel spelers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder ben ik het ook eens met Kaylee Frye, die eigenlijk al een beetje zei wat ik ook wilde zeggen, namelijk dat conclusies trekken een beetje gevaarlijk is, want wat zij hier zegt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Vandaag is de eetronde. De wolven moeten nu iemand eten. Morgen moet je weer stemmen in het topic. Ik zit een beetje in dubio. Óf hij is een dorpeling die een hele domme fout maakt, óf hij is een wolf die een hele domme fout maakt. Maar gaan we dat risico echt nemen? Als we er gewoon vanuit gaan dat 'ie een dorpeling is, laten we er straks bewust een wolf in.. En dit: Citaat:
Citaat:
![]() Mijn mening is dat we nu het lijstje van hangronde 1 even laten voor wat het is, omdat we er nu toch geen conclusies aan kunnen verbinden (nog niet) en we ons anders alleen maar blijven blindstaren. Natuurlijk ga ik wel extra letten op de mensen uit de andere twee rijtjes (the economist en Pluizig Kutje) om te zien of ze zich ergens verdacht mee maken. En verder maar even de uitslag van vanavond afwachten. |
![]() |
||
Dit was gepost terwijl ik aan het typen was:
Citaat:
1. The economist is wolf en heeft er verder weinig van begrepen. 2. The economist is dorpeling en heeft er weinig van begrepen. In beide gevallen zijn we er liever vanaf, lijkt me? En ik vraag me af hoe groot de kans is dat we voor morgenavond een écht goed alternatief hebben.. Maar we kunnen hem er ook in laten zitten, want we vergeten deze verspreking toch niet meer. We kunnen hem altijd nog ophangen, zeg maar. Hoewel we er misschien later in het spel steeds niet aan toe komen omdat we drukker zijn met andere verdachten. Wat mij betreft zou ik er ook niet echt wakker van liggen. |
![]() |
|
Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom we m erin zouden laten. Ja, omdat hij, juist als ie wolf is, heel suf doet. En dat een suffe wolf positief zou zijn voor ons.
Maar een suffe dorpeling kan echt de doodsteek voor het spel zijn (denk maar even terug aan het vorige spel). Ik ben trouwens nog wel erg benieuwd naar zijn reactie op deze post! |
![]() |
||
Citaat:
En ik zou inderdaad sowieso er niet van uitgaan dat het een dorpeling is, omdat ie dom meespeelt. Hij is wat dat betreft (zonder duidelijke vermoedens over andere badguys, want hé, pas één stemronde) wel nog degene op wie ik zou stemmen als we spontaan een hangronde hadden. Het nadeel is wel dat het de stemlijstjes nog onduidelijker maakt, met een wolf meer. Voor het vorige lijstje ging het niet op, maar voor de volgende weer wel (tenzij hij ons een uur later vertelt dat ie niet wist dat hij met pm moest stemmen ![]() Oh, en als het een dorpeling is, betwijfel ik of de wolven 'm willen opeten. Daarvoor willen wij hem geloof ik nog wel graag genoeg ophangen - en iedere gehangen dorpeling is een gehangen wolf minder. Misschien helemaal aan het einde van het spel, maar in het begin denk ik niet dat ze 'm graag opeten. En als het een wolf is, willen ze dat zeker niet. Dus wat dat betreft denk ik niet dat het is 'ach, die wordt wel eens opgegeten, die hoeven we niet op te hangen'. In ieder geval: ik ben ervoor 'm ergens in de eerste rondes (deze, de volgende, zoiets) op te hangen. Een overtuigende meerderheid zodat hij zéker dood is, hoeft wat mij betreft dan weer niet, omdat je volgens mij veel meer informatie uit (bijna) gelijkspel kan halen. En ik geef meer om informatie uit stemlijstjes, dan om het zo snel mogelijk ophangen van the Economist. En weer even bijlezen wat nu weer getypt is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
sluit me volledig aan bij cliché.
Twee toevoegingen: 1. tis ook mogelijk dat de verrader 's avonds niet online kon en niet eens mogelijkheid had om gelijkspel te maken 2. zit me niet lekker dat twee mensen onder pro-anoniem sterk pleiten dat zij en de rest geen wolf/verrader zijn. Overige rijtjes verdachter: ja. Zij dus onschuldig: nee. ben altijd wantrouwend zodra mensen grote groepen uit gaan sluiten.. laatste optie die nog niet genoemd is: - the_economist of pluizig kutje is wólf. Dan heb je als verrader een goeie reden om geen gelijkspel te willen.. zou niet de eerste keer zijn dat een verrader in ronde 1 bij een wolf staat als 'hint'... als dan in ieder ander rijtje een wolf staat en onder de wolf geen. dan zou de wolf er uit vliegen. wat de geliefden betreft... kutjeplof en pluizig kutje zouden een leuk stel maken... ![]()
|
Goede laatste optie! Die had ik inderdaad niet bedacht.
En ik ga ook niet denken 'iedereen onder PA is per definitie onschuldig', want dat is helemaal niet waar. Dat is alleen waar als de verrader gelijkspel wilde en dat absoluut niet kon, enzovoort. En dat hoeft helemaal niet. Ik ga meer voor 'de mensen in dat rijtje zijn momenteel wat onschuldiger, en die in dat rijtje wat schuldiger'. Er zijn natuurlijk nog tal van opties om gewoon een wolf (of wolven? twee kan ook, maar alleen als iemand vergeten is te stemmen, en de verrader onder PK of the Economist stond en geswitcht is en...) |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Volgens mij is er voorlopig nog erg weinig van te zeggen.
Citaat:
Even een vraagje: mag je je stem nog weer wijzigen (voor 2030 dan uteraard) (o ja, en ik heb even gemist vanwege drukte elders - sorry) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Anyway: met zoveel spelers zijn de geliefden wel wat minder gevaarlijk, dan met zo'n klein clubje. Maar ik zie ze er toch graag uit natuurlijk ![]() @ Mariken: vorig spel is gewonnen door de wolven, oa door een inactieve dorpeling die het allemaal niet zo goed snapte. Niet op de juiste persoon gestemd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Toch nog even een melding van mij:
Ik houd weer alle lijstjes bij, dus als mensen ze allemaal bij elkaar willen zien: http://weerwolfspel.blogspot.com/ En nu ga ik weer stil zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dit topic zien we een gelijkspel. Dat werd 't echter niet. Dus ofwel die met vijf stemmen kregen er in werkelijkheid eentje minder (maar dat zijn twee namen); ofwel P-A kreeg er eentje meer. Voorlopig kunnen we eerst even uitgaan van het tweede, dat is iets waarschijnlijker. Degenen die nogal switchten zijn daarom extra verdacht. degenen die (hierboven) op P-A stemden zijn juist iets minder verdacht: PA heeft hun stem toch zeker gehouden, en er zelfs meer bijgekregen. (en degenen die niet stemden zijn helemaaal niet verdacht ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En om het nu weer in 't algemeen te gooien: als the Economist wolf is dan: - pleit hij wel héél graag de rijtjes van PK en The Economist vrij - pleit hij zichzelf sowieso vrij, want 'degenen die helemaal niet stemden zijn helemaal niet verdacht' - wil hij graag switchende mensen verdacht maken. En als the Economist wat dan ook is: - speel hij heel erg dom In ieder geval, ik ben nu wel heel erg benieuwd of hij wolf is. Als hij wolf is ![]() En als het een dorpeling is... nevermind, dan mag ie ook dood. Want als dit een serieuze poging is, dan, nou ja, hebben we er niks noppes nada aan. Oh, en @the Economist: wil je alsjeblieft de regels héél goed doorlezen? Iedereen zegt in het topic waarop diegene "stemt" en brengt dan een echte stem uit via pm. Die stemmen bepalen wie wordt opgehangen, máár de wolven (in dit geval: 4 wolven) kunnen niet stemmen. Er is één iemand (de verrader) die aan de kant van de wolven staat, en weet wie ze zijn, en wel mag stemmen. Die kan dan expres gelijkspel maken (want hij weet welke stemmen wel tellen, en welke niet omdat het wolven zijn). In dat licht kloppen jouw beweringen ("we kunnen beter uitgaan van het tweede, dat PA een stem extra kreeg") niet. Sterker: ze slaan als een tang op een varken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is mijn tweede spel, en mijn eerste ging heel wat beter, dan het jouwe nu gaat. Ik wist wel dat je nooit moest laten merken als je een slechte functie had (had ik dan weer niet, maar wel ééntje die je beter niet kon vertellen), en dat de stemmen van wolven niet meetellen, en dat soort dingen die allemaal heel duidelijk in de regels staan. Ik heb eigenlijk nog níets gevonden dat niet in de regels staat (behalve 'als de tovenaar de bane beschermt, en de wolven proberen de bane op te eten, is de bane bij een volgende eetpoging dan wél of níet gevoelig voor de wolven?'). Ik heb ze wel meerdere keren doorgelezen, vooral de functies die in het spel zitten/zaten. Maar ik vind dus dat jij ze wel beter had moeten begrijpen, óók voor de eerste keer. Een beetje onduidelijkheid, prima, oké, eerste keer, maar jij slaat de plank volledig mis en doet mee aan een heel ander spel, lijkt wel. Dat zijn geen kinderziekten meer. Maar goed, ik heb geen zin om hier nu een hele discussie over te beginnen. Ik hoop gewoon dat je nu heel snel de regels door gaat lezen. ![]() Oh, en ik ben niet boos op je, ik vind het vooral gewoon heel erg onhandig van je. ![]() |
![]() |
|
![]() |
- ik heb zeker twee zaken gevonden die niet in de spelregels staan, en waarvoor ik dingen nageplozen heb via andere weerwolfspellen op internet. Ik kan ze na het spel laten zien
- het is de bedoeling van het spel niet te duidelijk te zijn (zoals bij wie is de mol), en juist te liegen en te bedriegen - en je moet, ook vanwege reden twee, nooit te persoonlijk worden - en dit is het laatste dat ik erover zeg. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en mocht je het bij 2. over mij hebben. Ik wou niet zeggen dat mensen onder pro-ananiem, waaronder ikzelf per sé onschuldig zijn hoor. Enkel dat we redelijk kans maken met stemmen onder die andere twee, ook gezien de verrader opties ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ga mezelf maar eens ernstig verdacht maken door te vertellen dat ik helemaal niet op Stoer. gestemd heb, maar op the economist. Dat maakt de rijtjes 5-5-6, en maakt het extra vreemd dat Pro-Anoniem eruit ging. Zeker door de posts die the economist nu gemaakt heeft (waaronder de vreemde post over 'wanneer we stemmen om te eten') en het de mogelijkheid die Kaylee Frye opperde (nl, PK of the economist is wolf) moet ik zeggen dat ik de neiging heb om te denken dat the economist inderdaad wolf is. Daarna speelt hij erger en slechter dan de meeste mensen die voor de eerste keer meedoen, en ben ik best bereid hem hoe dan ook op te offeren, eigenlijk. Als je al niet doorhebt dat alleen de dorpelingen stemmen en wanneer dat dan gebeurt, wat voor inbreng kan hij dan nog hebben die wel nuttig is?
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik zette meer dingen voor mezelf op een rijtje en trok een aantal conclusies die volgens mij het meest voor de hand liggen. jouw conclusies tel ik daar wel even bij op, want dat is een nuttige toevoeging, die laatste vooral. Maar alle opties zijn wat mij betreft open, dus mensen onder Pro Ananiem kunnen zeker wel wolf zijn, alleen dan zijn er andere scenario's gaande. Vandaar. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En ik ga zo even opnieuw naar de rijtjes kijken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maargoed. Nieuwe lijst is dan: Pro-Ananiem Stoer. Derk Boerrigter Pluizig Kutje RareVogel Mariken92 Fawkes Icesoul Rhodium Achterwerk Pluizig Kutje Cliché Kutjeplof Isaja Yin Li Alpaca's Stoer. Pro-Ananiem the economist benbekant16 Lady Grey Kaylee Frye Fawkes Snaartje Japonica Icesoul Spaanse Kraag Rhodium Derk Boerrigter Black Mamba Niet gestemd: the economist Dat maakt overigens de uitslag wel bijzonderder. 6 stemmen onder the economist en iemand met 5 stemmen vliegt eruit. Misschien ben ik je toch wel dankbaar voor deze actie. Maar damn, ik zou het fijn hebben gevonden als je dat eerder gemeld had ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Stoer.: ik meld het nu pas omdat dit de eerste mogelijkheid voor mij was om te posten. ![]() |
![]() |
|
[edit] waar ik trouwens aan dacht. Maar te laat want ik ben daar niet zo goed in (in die tactiek dus). Is nu we allemaal UC spelen het best makkelijk is op de achtergrond te blijven. Volgens mij blijven mensen die op de achtergrond zijn redelijk buiten schot (hoewel het hier wel meevalt) en kun je er ook niet op afgerekend worden van 'maar normaal speel je actiever' etc. Dat zou dus best een veilige weerwolfkoers kunnen zijn.
Zomaar een idee hoor. en ik gooi graag al mn ideeen dit topic in ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik bedoelde: wou je het überhaupt niet vertellen daarna, zo interpreteerde ik het. maar dat bedoelde je dus niet ![]() |
![]() |
|
Pro-Ananiem
Stoer. Derk Boerrigter Pluizig Kutje RareVogel Mariken92 Pluizig Kutje Cliché Kutjeplof Isaja Yin Li Alpaca's the economist benbekant16 Lady Grey Kaylee Frye Fawkes Snaartje + Japonica ----- Zo dus. Stel, de verrader staat los oid, en heeft op PA gestemd, PA had 5 echte stemmen, en door de verrader had ie er 6. Dat 'zou' dan gelijkspel moeten zijn met the Economist. Omdat dat niet het geval is, moet er sowieso een wolf staan onder the Economist. (Ténzij er iemand onder the Economist vergeten is te stemmen.) Als het verschil zelfs nog groter was, en PA had "maar" 5 echte stemmen, dan staan er zelfs twee valse stemmen onder the Economist. Ook moet er dan één valse stem onder PK staan. = 3 wolven, zou er nog één los staan. Als PA er 4 had, 4 echte stemmen, dan moet PK 2 onechte stemmen hebben (wolf, verrader, vergeten door te geven, whatever) en the Economist zelfs 3. Als PK 4 stemmen heeft (1 onechte) en PK 2, en TE 3, dan maakt dat samen 6 onechte stemmen. Wat weer wel meer is dan wolven (4, geen 3 ![]() ![]() Dit maakt het dus het meest waarschijnlijk dat er onder PA 0 of 1 wolf staat. Lijkt me. En onder the Economist minimaal één valse stem, en maximaal, nou ja, er moet er nog één voor PK overblijven (zodat ze van PA verliest), maar maximaal dus 3 oid. - Ik ga trouwens even het hele topic nalopen of de stemmen in deze rijtjes kloppen. Denk ik. Laatst gewijzigd op 02-12-2011 om 16:11. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|