Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2011, 12:31
Strueg
Strueg is offline
Ik ben op dit moment 15 jaar en werk in een restaurant. Dit doe ik samen met een groep jongeren die wat ouder zijn en regelmatig uitgaan. Mijn broer werkt er ook.

Hij heeft me afgelopen week meegenomen naar het cafe waar ze altijd naar toe gaan en ik vond het erg gezellig. Alleen hij vertelde me dat, wanneer er bepaalde mensen meegaan, ze wel eens blowen. Ik zei tegen hem dat ik een keer mee zou gaan aangezien het met de mensen is met wie ik ook werk. Ik weet alleen nog niet of ik wel wil blowen.

Wat is jullie mening over blowen?
Denken jullie dat het voor mij leuk is als iedereen stoned is en ik dan niet? of dat het dan niet gezellig is omdat ik wel normaal bij kennis ben?

Ik sport 3x per week en doe dit vrij serieus. Blowen zal niet erg bevorderend zijn voor mijn sportprestaties. Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2011, 14:09
Bird.
Bird. is offline
Oké ik heb niet veel ervaring, maar de eerste keer blowen merkte ik niks.
En verder was mijn tweede keer blowen geweldig, dus ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 22:03
Verwijderd
Als je wil blowen, dan doe je het wel, als je het niet wil, dan doe je het niet.

En tja, hoe het is om niet stoned te zijn terwijl de rest dat wel is, is een beetje afhankelijk van jezelf vind ik... Het worden vast geen zombies.

Ik denk trouwens niet dat een jointje je sportprestaties erg zullen beïnvloeden, behalve als je bij wedstrijden dopingcontrole hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 22:43
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Mijn mening over blowen is dat je het NIET moet doen. Het beschadigt je hersenen.
En blowers onder jullie, kom aub niet zeiken over dat het onzin is of 'dat het best kan'.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Mijn mening over blowen is dat je het NIET moet doen. Het beschadigt je hersenen.
En blowers onder jullie, kom aub niet zeiken over dat het onzin is of 'dat het best kan'.
Ben jij ook sterk tegen alcohol alcohol, of kan dat volgens jou wel?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:34
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
Ben jij ook sterk tegen alcohol alcohol, ...
Ja
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:42
Strueg
Strueg is offline
@LaReine. Mijn longen zijn erg gevoelig voor rook enzo. Vandaar dat ik me zorgen maak over sportprestaties
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:53
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Blowen/roken die ene keer zal niet zoveel uitmaken voor je sporten. Blowen/roken is wel gelijk verslavend. Blijven blowen/roken heeft een heel slechte invloed op je sportprestatie.

Pas op hoor. Als je een gezellige avond hebt waarbij je blowt/rookt en je denkt achteraf dat dat kwam omdat je mee hebt gedaan, waar ligt dan de grens voor de volgende gezellige avond?

Lees voordat je beslist alsjeblieft deze korte tekst even helemaal door: Hoe raak je aan roken verslaafd

Laatst gewijzigd op 04-12-2011 om 01:02.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 07:07
EZBlade
EZBlade is offline
Ik hou van deze reacties :')
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Laat op bed voor 15-jarigen ook.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 09:25
Verwijderd
Als je denkt dat je het beter niet kan doen, dan doe je het toch niet? Je bent het niet verplicht.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 09:29
Verwijderd
Je kunt proberen of je erbij kunt zitten en zelf niks neemt, is dit leuk? Dan opgelost. Is het dat niet? Dan overweeg je of jij dit echt wel wil, of dat je wel ergens anders gaat hangen.

Op dit moment twijfel je behoorlijk, dan zou ik zeggen: doe het in elk geval voorlopig niet. Je bent jong en hebt last van je longen, keuze is snel gemaakt. Later proberen kan altijd nog en enkel blowen zodat je erbij mag zitten is erg jammer.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Heavy Marijuana Use Doesn't Damage Brain
Analysis of Studies Finds Little Effect From Long-Term Use
By Sid Kirchheimer
WebMD Medical NewsJuly 1, 2003 -- Long-term and even daily marijuana use doesn't appear to cause permanent brain damage, adding to evidence that it can be a safe and effective treatment for a wide range of diseases, say researchers.

The researchers found only a "very small" impairment in memory and learning among long-term marijuana users. Otherwise, scores on thinking tests were similar to those who don't smoke marijuana, according to a new analysis of 15 previous studies.

In those studies, some 700 regular marijuana users were compared with 484 non-users on various aspects of brain function -- including reaction time, language and motor skills, reasoning ability, memory, and the ability to learn new information.

Surprising Finding

"We were somewhat surprised by our finding, especially since there's been a controversy for some years on whether long-term cannabis use causes brain damage," says lead researcher and psychiatrist Igor Grant, MD.

"I suppose we expected to see some differences in people who were heavy users, but in fact the differences were very minimal."

The marijuana users in those 15 studies -- which lasted between three months to more than 13 years -- had smoked marijuana several times a week or month or daily. Still, researchers say impairments were less than what is typically found from using alcohol or other drugs.

"All study participants were adults," says Grant, professor of psychiatry and director of the Center for Medicinal Cannabis Research Center at the University of California, San Diego School of Medicine.

"However, there might be a different set of circumstances to a 12-year-old whose nervous system is still developing."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 11:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Dus jij mag wel je mening geven maar mensen met een andere mening niet?
Oud 04-12-2011, 11:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
De invloed op je sportprestaties zal wanneer je af en toe cannabis rookt verwaarloosbaar zijn. De gezondheidsschade in het algemeen is veel kleiner dan bij alcohol. Cannabis is verder ook niet verslavend, al zal de nicotine wanneer je het met tabak rookt dat wel zijn. Een nicotineverslaving is overigens ook vrij makkelijk af te komen wanneer je een beetje persoonlijkheid hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 11:40
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@deadlock: Ik vond ook deze van 5 jaar daarna - Marijuana can cause brain damage

Citaat:
Dus jij mag wel je mening geven maar mensen met een andere mening niet?
Ja, dat mogen ze wel
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 11:42
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
Laat op bed voor 15-jarigen ook.
Sterker nog, ik sliep pas om 5 uur
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:
@deadlock: Ik vond ook deze van 5 jaar daarna - Marijuana can cause brain damage

Ja, dat mogen ze wel
Er zijn net zoveel onderzoeken die zeggen dat het geen schade toebrengt als onderzoeken die zeggen dat het wel schade toebrengt. De quote uit de studie die ik gaf is vooralsnog de meest omvangrijke van allemaal.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Blowen/roken is wel gelijk verslavend.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:01
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@Mutant: Vind jij van niet?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:04
EZBlade
EZBlade is offline
Een geestelijke verslaving treedt niet in 1x op nee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:14
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
In het artikel van Stivoro
Hoe raak je aan roken verslaafd
staat van wel. Voor mij in ieder geval genoeg reden om het niet te proberen. Ik raad daarom ook anderen af om er mee te gaan experimenteren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:20
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
staat van wel. Voor mij in ieder geval genoeg reden om het niet te proberen. Ik raad daarom ook anderen af om er mee te gaan experimenteren.
Nee daar staat dat het kan, en dat het ook na een aantal pakjes kan zijn. Dat is persoonsafhankelijk. Dus je refereert helemaal verkeerd. Geloof me, er is niemand na één sigaret verslaafd.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:27
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Ik vind dat hetzelfde als dat je zo een tekst leest op een pakje "Roken veroorzaakt kanker" en dat je dan denk van "dat is onzin want niet iedere roker krijgt kanker" en dat je gerust doorrookt. Ik geloof wel dat het na 1 keer voorkomt bij (die bepaalde) mensen en dat het daarom dus gebeurt en dat ik het daarom niet moet proberen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:28
Verwijderd
Volgens mij snap je niet helemaal wat hij bedoelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2011, 13:32
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@deadlock: Dat zou kunnen. Dan hoor ik het misschien vanzelf wel
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:36
Verwijderd
Ik kan je wel vertellen dat het best leuk is als anderen een beetje stoned zijn en jijzelf volledig nuchter. Dus je hoeft het echt niet te doen als je bang bent er anders voor jan lul bij te zitten, want dat is niet zo. Mensen die stoned zijn, zijn niet compleet van de wereld ofzo, je kunt gewoon met ze praten en dat ze rare verbanden leggen of impulsieve gedachtesprongen maken is dan juist grappig.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:12
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ik vind dat hetzelfde als dat je zo een tekst leest op een pakje "Roken veroorzaakt kanker" en dat je dan denk van "dat is onzin want niet iedere roker krijgt kanker" en dat je gerust doorrookt. Ik geloof wel dat het na 1 keer voorkomt bij (die bepaalde) mensen en dat het daarom dus gebeurt en dat ik het daarom niet moet proberen.
Jij beweert n.a.v. een artikel dat roken na 1x verslavend kan zijn, terwijl dat helemaal niet gezegd wordt. Goed dat jij het daardoor niet wilt proberen, maar zo mag je naar mijn mening niet anderen aanraden om het niet te proberen. Dan geef je een argument wat niet op waarheid berust.

Dan kan je net zo goed zeggen dat niemand mag gamen of internetten, of misschien een keer poker te spelen. Allemaal verslavend.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:21
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
Jij beweert n.a.v. een artikel dat roken na 1x verslavend kan zijn, terwijl dat helemaal niet gezegd wordt. ...
In het artikel staat "Al na het roken van één of een paar sigaretten kun je verslaafd raken."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:42
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
In het artikel staat "Al na het roken van één of een paar sigaretten kun je verslaafd raken."
Citaat:
Een geestelijke verslaving treedt niet in 1x op nee
Citaat:
staat van wel.
Ja maar dat het daar staat betekent nog niet dat het zo is.
Het staat dat het kan. Ik kan dadelijk ook in één keer dood neervallen. De kans dat het gebeurt is echter te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 15:40
Sam...
Sam... is offline
Citaat:
Net zoals Alcohol dus. Ik doe het niet, ik ken de situatie waar je in zit.
Als mijn collega's drinken en blowen, doe ik niet mee.
Maar dan nog is het gezellig. Je kunt natuurlijk gaan blowen, maar dan moet je het niet doen om het dan gezelliger te maken.
Zeker niet als je zoveel bezig bent met sport, dat ga je dan toch niet verpesten door te blowen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat het daar staat betekent nog niet dat het zo is.
Het staat dat het kan. Ik kan dadelijk ook in één keer dood neervallen. De kans dat het gebeurt is echter te verwaarlozen.
Dat.
Ik blow eens per jaar, misschien 2x. Duidelijk dat ik niet verslaafd ben, maar volgens jou ben ik dat wel, omdat ik 1x gerookt heb?

Overigens zou ik wel wat andere bronnen willen zien dan dan iets dat meteen pleit voor een rookvrije omgeving en dus sowieso baat bij heeft bij fabeltjes over sigaretten die de anti-kant steunen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:30
EZBlade
EZBlade is offline
Ze hebben een mooie rubriek feitjes en cijfers, maar niks over de mate van verslaving of her percentage dat na 1 of enkele sigaretten verslaafd is
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:37
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@EZ_Blade: Je zet heel creatief een klein stukje van onze discussie in verkeerde volgorde in je bericht. Ik snap niet waarom je dat deed. Je opmerking daarbij bevestigt alleen maar wat ik bedoelde, ook mbt die waarschuwing op sigarettenpakjes.
Typ bij Google gewoon eens "addiction first sigaret" in en ga aan het lezen. Je vertelt namelijk niets op basis waarvan jij je mening vormt maar je stelt wel mijn mening en de kwaliteit van het door mij gevonden artikel ter discussie.
Ik vind dat ik hierbij mijn standpunt voldoende heb onderbouwd en zal het wat onze discussie betreft hierbij laten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:41
EZBlade
EZBlade is offline
:')

Ik zeg alleen dat je verkeerd refereert.
Ik basseer mijn mening op eigen ervaring en die van vele anderen. En geloof me, ik weet wel wat af van verslaving en de snelheid waarin die komt
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:42
EZBlade
EZBlade is offline
Daarnaast is Google niet echt betrouwbaar als het gaat om wetenschappelijke artikelen. Ga Google Scholar gebruiken en kom daarna eens terug
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 21:13
Strueg
Strueg is offline
Bedankt mensen. Ik ben er over uit. Ik wacht nog een tijd, ga kijken hoe het is om er bij te zitten zonder zelf te blowen en kijk het even aan. Bedankt voor alle reacties.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 00:01
Verwijderd
Citaat:
@EZ_Blade: Je zet heel creatief een klein stukje van onze discussie in verkeerde volgorde in je bericht. Ik snap niet waarom je dat deed. Je opmerking daarbij bevestigt alleen maar wat ik bedoelde, ook mbt die waarschuwing op sigarettenpakjes.
Typ bij Google gewoon eens "addiction first sigaret" in en ga aan het lezen. Je vertelt namelijk niets op basis waarvan jij je mening vormt maar je stelt wel mijn mening en de kwaliteit van het door mij gevonden artikel ter discussie.
Ik vind dat ik hierbij mijn standpunt voldoende heb onderbouwd en zal het wat onze discussie betreft hierbij laten.
Weet je wat omgekeerde bewijslast is?

http://en.wikipedia.org/wiki/Philoso...urden_of_proof
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 00:02
Verwijderd
Ik zal de laatste zijn die zegt dat je moet gaan roken of blowen hoor, maar van je redenatie klopt niets, Kevin.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 11:01
Verwijderd
Stivoro is wel de laatste instantie die ik vertrouw als ik eerlijke informatie wil over roken :')
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 11:50
Verwijderd
Ja, goed punt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Stivoro is wel de laatste instantie die ik vertrouw als ik eerlijke informatie wil over roken :')
and i lol'd
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:47
Crosser45
Crosser45 is offline
ey gek, als iemand de sloot in springt spring jij dan ook?
Niet luisteren naar anderen doen wat je zelf wilt man.
Als hun doen van hier neem een jointje en je wilt niet moet je gewoon weg gaan en niks van aantrekken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 19:02
Devy
Devy is offline
Je hoeft 't niet te nemen maar je kan er altijd eentje proberen, tip; zorg dat je alvast vrolijk bent en niet nerveus als je 't probeert, anders is er een kans dat je bad gaat. Verder is gewoon de keus aan jouw, en wees gerust, onder één keer een jointje proberen zullen je sportprestaties zeker niet lijden. Ik blow van tijd tot tijd, ben fanatiek sporter en heb een prima conditie, dat met een lichte vorm van astma. MAAR. Laat je nergens toe dwingen, het moet wel gewoon leuk zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 12:30
imosed
imosed is offline
"Bad" gaan is eigenlijk een en al bangmakerij. Het is niet zo dat je van wiet ooit dood zou kunnen gaan (het tegenovergestelde), wiet is niet lichamelijk verslavend en de enige reden dat het illegaal is (in Nederland gedoogd dan) is omdat de papierindustrie ten onder zou gaan omdat hennep een te goede grondstof is (voor papier, kleding e.d.) en de Amerikaanse overheid nogal wat aandelen had in de papierindustrie.

Blowen moet je gewoon doen met mensen die je wel relaxed vind, als je wat meer er aan gewend bent raad ik je aan een keer naar een feestje (wat van de diepere muziek soorten, dubstep, drum 'n bass, jungle) te gaan terwijl je stoned bent, je bent gegarandeerd verliefd op de subwoofer.

Simpelweg, er kan niet zo veel mis gaan (het is heus niet zo dat je opeens roze kaboutertjes langs ziet komen), kotsen hebben sommigen bij hun eerste paar keren, maarja wat is daar zo erg aan? (gebeurd na een avondje zuipen ook bij sommige)

Ik voelde de eerste 2x blowen niet zo veel, hou daar rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 12:55
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
de enige reden dat het illegaal is (in Nederland gedoogd dan) is omdat de papierindustrie ten onder zou gaan omdat hennep een te goede grondstof is (voor papier, kleding e.d.) en de Amerikaanse overheid nogal wat aandelen had in de papierindustrie.
:')

En waarom moeten mensen er rekening mee houden dat jij de eerste twee keer er niks van voelde?
Dat lijkt me niet van toepassing
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 12:58
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
"Bad" gaan is eigenlijk een en al bangmakerij. Het is niet zo dat je van wiet ooit dood zou kunnen gaan (het tegenovergestelde), wiet is niet lichamelijk verslavend en de enige reden dat het illegaal is (in Nederland gedoogd dan) is omdat de papierindustrie ten onder zou gaan omdat hennep een te goede grondstof is (voor papier, kleding e.d.) en de Amerikaanse overheid nogal wat aandelen had in de papierindustrie.

Blowen moet je gewoon doen met mensen die je wel relaxed vind, als je wat meer er aan gewend bent raad ik je aan een keer naar een feestje (wat van de diepere muziek soorten, dubstep, drum 'n bass, jungle) te gaan terwijl je stoned bent, je bent gegarandeerd verliefd op de subwoofer.

Simpelweg, er kan niet zo veel mis gaan (het is heus niet zo dat je opeens roze kaboutertjes langs ziet komen), kotsen hebben sommigen bij hun eerste paar keren, maarja wat is daar zo erg aan? (gebeurd na een avondje zuipen ook bij sommige)

Ik voelde de eerste 2x blowen niet zo veel, hou daar rekening mee.
bullshit.
ik heb ergens gelezen dat cannabis dus ook lichamelijk verslavend is. (ik heb hier zo gauw geen bron voor; ik zal hem vanavond wel even zoeken.). en bad gaan op wiet is zowiezo geen bangmakerij. ik heb het zelf wel eens gehad en vrienden met wie ik blow ook. eigenlijk gebeurd het wel bij alle drugs "alle voordelen hebben nadelen" zeggen we hier altijd maar over drugs.

en voor iemand die niet gewend is om te blowen is een plek waar ze hard drum and bass draaien nou niet bepaald meteen de meest geschikte plek.
Oud 19-12-2011, 12:58
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Citaat:
Ik ben op dit moment 15 jaar en werk in een restaurant. Dit doe ik samen met een groep jongeren die wat ouder zijn en regelmatig uitgaan. Mijn broer werkt er ook.

Hij heeft me afgelopen week meegenomen naar het cafe waar ze altijd naar toe gaan en ik vond het erg gezellig. Alleen hij vertelde me dat, wanneer er bepaalde mensen meegaan, ze wel eens blowen. Ik zei tegen hem dat ik een keer mee zou gaan aangezien het met de mensen is met wie ik ook werk. Ik weet alleen nog niet of ik wel wil blowen.

Wat is jullie mening over blowen?
Denken jullie dat het voor mij leuk is als iedereen stoned is en ik dan niet? of dat het dan niet gezellig is omdat ik wel normaal bij kennis ben?

Ik sport 3x per week en doe dit vrij serieus. Blowen zal niet erg bevorderend zijn voor mijn sportprestaties. Wat zouden jullie doen?
nog een beter idee: doe het niet, het is gewoon rete slecht voor je
Oud 19-12-2011, 13:01
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
nog een beter idee: doe het niet, het is gewoon rete slecht voor je
beter cannabis dan alcohol.
canabis is eigenlijk helemaal niet zo schadelijk voor je lichaam in tegenstelling tot wat alcohol kan aanrichten in 1 avond.

verder bij twijfel niet doen. voor je sportprestaties hoef je bij 1 keer niet bang te zijn en als je het vaker doet moet je gewoon meer gaan trainen om de ergste klap op te vangen die komt van de tabak.
Oud 25-12-2011, 01:21
Prospect
Prospect is offline
Je moet je eigen keuzes maken, laat je dus sowieso niet overhalen tegen je wil in!

Verder, ik zeg doen, maar die keus is dus aan jou. Je weet zelf het best of je snel "afhankelijk" wordt van dingen, in de zin van verslaafd. Als je denkt dat je het niet bij 1x zal laten, moet je het niet doen.

Maar oke, stel dat je het doet. Het kan heel goed zijn dat je de eerste keer niks voelt. Dit had ik. Maar een vriend van me waarmee ik het toen samen deed, die deed het ook voor de eerste keer en die voelde zich heel chill! (Er was uiteraard wel iemand bij die al meer ervaring had, de eerste keer blowen zou ik nooit doen zonder iemand erbij die het vaker heeft gedaan.)

Ik zou wel zorgen dat je wat hebt gegeten van tevoren! En zorg dat er geen of in ieder geval niet veel alcohol bij in combinatie is bij de eerste keer, ik heb ooit 1 keer een joint in combinatie met alcohol gedaan en dat ging, laten we zeggen, niet zoals ik verwacht had.
Als je het doet, probeer je op dat moment gewoon zo chill mogelijk te voelen, niet gestresst zijn of bang zijn. De cannabis versterkt het gevoel hoe je je op dat moment voelt, dus ga er gewoon relaxt voor zitten en neem de tijd.

En tja, verder kan ik alleen zeggen, zet een chill muziekje aan op de achtergrond & have fun!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten