Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Blowen/roken die ene keer zal niet zoveel uitmaken voor je sporten. Blowen/roken is wel gelijk verslavend. Blijven blowen/roken heeft een heel slechte invloed op je sportprestatie.
Pas op hoor. Als je een gezellige avond hebt waarbij je blowt/rookt en je denkt achteraf dat dat kwam omdat je mee hebt gedaan, waar ligt dan de grens voor de volgende gezellige avond? Lees voordat je beslist alsjeblieft deze korte tekst even helemaal door: Hoe raak je aan roken verslaafd Laatst gewijzigd op 04-12-2011 om 01:02. |
![]() |
||
Citaat:
|
De invloed op je sportprestaties zal wanneer je af en toe cannabis rookt verwaarloosbaar zijn. De gezondheidsschade in het algemeen is veel kleiner dan bij alcohol. Cannabis is verder ook niet verslavend, al zal de nicotine wanneer je het met tabak rookt dat wel zijn. Een nicotineverslaving is overigens ook vrij makkelijk af te komen wanneer je een beetje persoonlijkheid hebt.
|
![]() |
||
![]() |
@deadlock: Ik vond ook deze van 5 jaar daarna - Marijuana can cause brain damage
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In het artikel van Stivoro
Hoe raak je aan roken verslaafd staat van wel. Voor mij in ieder geval genoeg reden om het niet te proberen. Ik raad daarom ook anderen af om er mee te gaan experimenteren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat hetzelfde als dat je zo een tekst leest op een pakje "Roken veroorzaakt kanker" en dat je dan denk van "dat is onzin want niet iedere roker krijgt kanker" en dat je gerust doorrookt. Ik geloof wel dat het na 1 keer voorkomt bij (die bepaalde) mensen en dat het daarom dus gebeurt en dat ik het daarom niet moet proberen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan je wel vertellen dat het best leuk is als anderen een beetje stoned zijn en jijzelf volledig nuchter. Dus je hoeft het echt niet te doen als je bang bent er anders voor jan lul bij te zitten, want dat is niet zo. Mensen die stoned zijn, zijn niet compleet van de wereld ofzo, je kunt gewoon met ze praten en dat ze rare verbanden leggen of impulsieve gedachtesprongen maken is dan juist grappig.
|
![]() |
||
Citaat:
Dan kan je net zo goed zeggen dat niemand mag gamen of internetten, of misschien een keer poker te spelen. Allemaal verslavend. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het staat dat het kan. Ik kan dadelijk ook in één keer dood neervallen. De kans dat het gebeurt is echter te verwaarlozen. |
![]() |
||
Citaat:
Als mijn collega's drinken en blowen, doe ik niet mee. Maar dan nog is het gezellig. Je kunt natuurlijk gaan blowen, maar dan moet je het niet doen om het dan gezelliger te maken. Zeker niet als je zoveel bezig bent met sport, dat ga je dan toch niet verpesten door te blowen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik blow eens per jaar, misschien 2x. Duidelijk dat ik niet verslaafd ben, maar volgens jou ben ik dat wel, omdat ik 1x gerookt heb? Overigens zou ik wel wat andere bronnen willen zien dan dan iets dat meteen pleit voor een rookvrije omgeving en dus sowieso baat bij heeft bij fabeltjes over sigaretten die de anti-kant steunen. |
![]() |
|
![]() |
@EZ_Blade: Je zet heel creatief een klein stukje van onze discussie in verkeerde volgorde in je bericht. Ik snap niet waarom je dat deed. Je opmerking daarbij bevestigt alleen maar wat ik bedoelde, ook mbt die waarschuwing op sigarettenpakjes.
Typ bij Google gewoon eens "addiction first sigaret" in en ga aan het lezen. Je vertelt namelijk niets op basis waarvan jij je mening vormt maar je stelt wel mijn mening en de kwaliteit van het door mij gevonden artikel ter discussie. Ik vind dat ik hierbij mijn standpunt voldoende heb onderbouwd en zal het wat onze discussie betreft hierbij laten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Philoso...urden_of_proof |
![]() |
|
![]() |
Je hoeft 't niet te nemen maar je kan er altijd eentje proberen, tip; zorg dat je alvast vrolijk bent en niet nerveus als je 't probeert, anders is er een kans dat je bad gaat. Verder is gewoon de keus aan jouw, en wees gerust, onder één keer een jointje proberen zullen je sportprestaties zeker niet lijden. Ik blow van tijd tot tijd, ben fanatiek sporter en heb een prima conditie, dat met een lichte vorm van astma. MAAR. Laat je nergens toe dwingen, het moet wel gewoon leuk zijn natuurlijk.
|
![]() |
|
![]() |
"Bad" gaan is eigenlijk een en al bangmakerij. Het is niet zo dat je van wiet ooit dood zou kunnen gaan (het tegenovergestelde), wiet is niet lichamelijk verslavend en de enige reden dat het illegaal is (in Nederland gedoogd dan) is omdat de papierindustrie ten onder zou gaan omdat hennep een te goede grondstof is (voor papier, kleding e.d.) en de Amerikaanse overheid nogal wat aandelen had in de papierindustrie.
Blowen moet je gewoon doen met mensen die je wel relaxed vind, als je wat meer er aan gewend bent raad ik je aan een keer naar een feestje (wat van de diepere muziek soorten, dubstep, drum 'n bass, jungle) te gaan terwijl je stoned bent, je bent gegarandeerd verliefd op de subwoofer. Simpelweg, er kan niet zo veel mis gaan (het is heus niet zo dat je opeens roze kaboutertjes langs ziet komen), kotsen hebben sommigen bij hun eerste paar keren, maarja wat is daar zo erg aan? (gebeurd na een avondje zuipen ook bij sommige) Ik voelde de eerste 2x blowen niet zo veel, hou daar rekening mee. |
![]() |
||
Citaat:
En waarom moeten mensen er rekening mee houden dat jij de eerste twee keer er niks van voelde? Dat lijkt me niet van toepassing ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb ergens gelezen dat cannabis dus ook lichamelijk verslavend is. (ik heb hier zo gauw geen bron voor; ik zal hem vanavond wel even zoeken.). en bad gaan op wiet is zowiezo geen bangmakerij. ik heb het zelf wel eens gehad en vrienden met wie ik blow ook. eigenlijk gebeurd het wel bij alle drugs "alle voordelen hebben nadelen" zeggen we hier altijd maar over drugs. en voor iemand die niet gewend is om te blowen is een plek waar ze hard drum and bass draaien nou niet bepaald meteen de meest geschikte plek.
||
Citaat:
||
Citaat:
canabis is eigenlijk helemaal niet zo schadelijk voor je lichaam in tegenstelling tot wat alcohol kan aanrichten in 1 avond. verder bij twijfel niet doen. voor je sportprestaties hoef je bij 1 keer niet bang te zijn en als je het vaker doet moet je gewoon meer gaan trainen om de ergste klap op te vangen die komt van de tabak.
|
Je moet je eigen keuzes maken, laat je dus sowieso niet overhalen tegen je wil in!
Verder, ik zeg doen, maar die keus is dus aan jou. Je weet zelf het best of je snel "afhankelijk" wordt van dingen, in de zin van verslaafd. Als je denkt dat je het niet bij 1x zal laten, moet je het niet doen. Maar oke, stel dat je het doet. Het kan heel goed zijn dat je de eerste keer niks voelt. Dit had ik. Maar een vriend van me waarmee ik het toen samen deed, die deed het ook voor de eerste keer en die voelde zich heel chill! (Er was uiteraard wel iemand bij die al meer ervaring had, de eerste keer blowen zou ik nooit doen zonder iemand erbij die het vaker heeft gedaan.) Ik zou wel zorgen dat je wat hebt gegeten van tevoren! En zorg dat er geen of in ieder geval niet veel alcohol bij in combinatie is bij de eerste keer, ik heb ooit 1 keer een joint in combinatie met alcohol gedaan en dat ging, laten we zeggen, niet zoals ik verwacht had. Als je het doet, probeer je op dat moment gewoon zo chill mogelijk te voelen, niet gestresst zijn of bang zijn. De cannabis versterkt het gevoel hoe je je op dat moment voelt, dus ga er gewoon relaxt voor zitten en neem de tijd. En tja, verder kan ik alleen zeggen, zet een chill muziekje aan op de achtergrond & have fun! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Problemen met blowen Toneless | 24 | 31-01-2010 19:22 | |
Drugs & Alcohol |
Paar vraagjes over blowen Verwijderd | 17 | 15-02-2006 12:22 | |
Drugs & Alcohol |
blow enquete...zou je willen invullen please? evanescence | 73 | 09-07-2005 22:50 | |
Drugs & Alcohol |
eerste keer blowen xXxEvaxXx | 19 | 22-09-2003 21:36 | |
Drugs & Alcohol |
Hoe kom ik van het blowen af? w817 | 20 | 28-01-2003 22:10 | |
Drugs & Alcohol |
het lijkt wel alsof je MOET blowen devilcat | 14 | 23-05-2002 16:34 |