Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2011, 13:45
art4live
art4live is offline
Citaat:
Hmm ik herken het wel van toen mijn eerste liefde uitging. Het is heel cliché, maar probeer zo veel mogelijk afleiding te vinden. Langzaam, heel langzaam schuift het gevoel wat naar de achtergrond.

Het gaat lang duren misschien, maar uiteindelijk zul je zien dat er ruimte is voor meerdere echte liefdes in je leven en dat er waarschijnlijk ook een reden is waarom het tussen jou en haar wel fout moest lopen. Succes man.
Dankjewel hier heb ik veel aan
Oud 04-12-2011, 16:01
Verwijderd
Dat waren 22 heel leuke uren.
Oud 04-12-2011, 17:28
Noctiluca
Noctiluca is offline
Mijn exscharrel is boos op me. Hij zegt dat ik vrijdag rot tegen hem gedaan heb, maar het lijkt er meer op dat hij jaloers is dat ik met iemand anders was die avond. Hij heeft me boze smsjes gestuurd en over me geklaagd tegen mijn beste vriendin. Ik kan dit niet loslaten, ik vind het verschrikkelijk dat hij boos op me is. Ik snap het ook niet, ik dacht juist dat hij wilde dat ik verder ging. We hadden er samen een punt achter gezet omdat het gevoel ontbrak en we meer open moesten staan voor andere mensen. Waarom wordt hij dan boos als ik dat doe? Als ik hieruit moet concluderen dat hij gevoelens voor me heeft weet ik niet meer wat ik ermee aan moet.
Oud 04-12-2011, 17:38
art4live
art4live is offline
Citaat:
Mijn exscharrel is boos op me. Hij zegt dat ik vrijdag rot tegen hem gedaan heb, maar het lijkt er meer op dat hij jaloers is dat ik met iemand anders was die avond. Hij heeft me boze smsjes gestuurd en over me geklaagd tegen mijn beste vriendin. Ik kan dit niet loslaten, ik vind het verschrikkelijk dat hij boos op me is. Ik snap het ook niet, ik dacht juist dat hij wilde dat ik verder ging. We hadden er samen een punt achter gezet omdat het gevoel ontbrak en we meer open moesten staan voor andere mensen. Waarom wordt hij dan boos als ik dat doe? Als ik hieruit moet concluderen dat hij gevoelens voor me heeft weet ik niet meer wat ik ermee aan moet.
Ik denk dat hij inderdaad nog gevoelens voor je heeft. Hij weet misschien ook niet zo goed hoe hij er mee om moet gaan. Ik zal er gewoon met hem over gaan praten als ik jou was
Oud 04-12-2011, 17:43
Catch
Catch is offline
Ik heb het zo fijn, en het voelt allemaal heel erg goed. En het is ook niet erg dat ik nu weer thuis ben en niet daar, en ik ben daar heel trots op. Zo.
Oud 04-12-2011, 18:07
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Contact verbreken tot hij normaal kan doen.
Oud 04-12-2011, 18:08
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
En dat zeg ik uit ervaring als man die in zo'n situatie boos doet .
Oud 04-12-2011, 18:14
Verwijderd
We zijn weer terug van een heel erg vermoeiend maar fijn weekend bij mijn ouders. Het is fijn om bij mensen te zijn die weten waar ik vandaag kom en die mij heel erg goed kennen en weten waar ik ben gewest en mijn humor snappen. En afgelopen woensdag belde ene klasgenootje mij in paniek op omdat ze stress had met d'r exscharrel en diezelfde meid vroeg gisteren of ik zin heb om donderdag mee uit te gaan. Erg leuk om te merken dat mensen mij tof vinden terwijl ik daar weinig tot geen moeite voor doe, dat is ook wel eens anders geweest...
Oud 04-12-2011, 18:16
Noctiluca
Noctiluca is offline
Citaat:
Ik denk dat hij inderdaad nog gevoelens voor je heeft. Hij weet misschien ook niet zo goed hoe hij er mee om moet gaan. Ik zal er gewoon met hem over gaan praten als ik jou was
Ik wist in de eerste plaats niet dat hij gevoelens voor me had, hij wilde altijd juist wel afstand proberen te houden.. Ik heb hem gelijk gebeld om het erover te hebben maar toen hing hij op en smste daarna dat hij me niet wilde spreken omdat hij veel te boos was.
Citaat:
Contact verbreken tot hij normaal kan doen.
Dat is wat lastig want ik zie hem meerdere keren per week en we hebben deels dezelfde vriendengroep..
Oud 04-12-2011, 18:58
art4live
art4live is offline
Citaat:
Ik wist in de eerste plaats niet dat hij gevoelens voor me had, hij wilde altijd juist wel afstand proberen te houden.. Ik heb hem gelijk gebeld om het erover te hebben maar toen hing hij op en smste daarna dat hij me niet wilde spreken omdat hij veel te boos was.
Dan zal ik me er niet zoveel van aantrekken als hij die kans wilt mislopen om nog dingen goed te maken dan heeftie dat wel beetje verpest zou ik zeggen
Oud 04-12-2011, 19:02
Verwijderd
Dan zou ik het even latn bezinken en over een week ofzo nog eens bellen. Laat hem dan maar even boos zijn en nadenken en stom doen, en bel hem over anderhalve week ofzo. Zou ik doen. Of smsen met de mededeling: 'we wilden beiden dat we verder gingen, dus doe ik dat. Waarom ben je nou boos?' Of iets in die trant Wat je ook doet, succes ermee!
Oud 04-12-2011, 19:51
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik lees zojuist dat m'n ex zijn facebookvriendenlijst wat heeft opgeschoond, en ik ben gesneuveld. Toevallig nadat gister het nieuwe vriendje facebookofficieel is geworden. Ik kan het hem niet echt kwalijk nemen aangezien we elkaar sinds begin oktober niet meer gesproken of gezien hebben, maar ik hoopte stiekem dat we na verloop van tijd gewoon vrienden konden blijven en we elkaar niet zouden gaan haten ofzo. Eigenlijk wil ik het er met hem over hebben maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. Of ik wel wil weten wat hij ervan vindt. Of ik niet teveel medelijden met hem krijg of me teveel met hem ga bemoeien.
Oud 04-12-2011, 20:00
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik lees zojuist dat m'n ex zijn facebookvriendenlijst wat heeft opgeschoond, en ik ben gesneuveld. Toevallig nadat gister het nieuwe vriendje facebookofficieel is geworden. Ik kan het hem niet echt kwalijk nemen aangezien we elkaar sinds begin oktober niet meer gesproken of gezien hebben, maar ik hoopte stiekem dat we na verloop van tijd gewoon vrienden konden blijven en we elkaar niet zouden gaan haten ofzo. Eigenlijk wil ik het er met hem over hebben maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. Of ik wel wil weten wat hij ervan vindt. Of ik niet teveel medelijden met hem krijg of me teveel met hem ga bemoeien.
Ik zou het zo laten als ik jou was. Dat hij je heeft verwijderd is naar mijn idee wel een duidelijke hint.
Oud 04-12-2011, 20:00
art4live
art4live is offline
Mijn ex heeft me ook overal op verwijderd... Ik denk dat je hem wel even kan aanspreken of hij nog vrienden wilt blijven? dat is toch niet zo raar om te doen? Misschien heeft hij je verwijderd omdat hij dacht dat je toch geen vrienden wilde blijven. Maar het kan ook pijnlijk worden. Het is altijd een risico maarja daar heb je nu niks aan...
Oud 04-12-2011, 20:06
Verwijderd
Nou, om eerlijk te zijn, vind ik 'we zouden toch vrienden blijven' een beetje een rare vraag nadat iemand je van B heeft verwijdert. Ik zou het ook zo houden. Ik geloof niet zo in vriendschap na een relatie, iig het eerst jaar erna niet, zeker niet als je en lange en serieuze relatie hebt gehad. Daarna kun je het altijd nog oppakken, maar geef je ex nu ook even de tijd om weer bij zichzelf te komen zonder jou. Het is een vrij duidelijke hint dat hij op dit moment geen behoefte heeft aan jou.
Oud 04-12-2011, 20:57
Balance
Balance is offline
Lijkt mij ook. Ofwel hij vindt je niet interessant meer als vriendin.
Ofwel het doet hem te veel pijn dat je een ander hebt.
In beide gevallen is een vriendschap niet heel handig..

Ot: top! Het is zo leuk!!
Oud 05-12-2011, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ofwel het doet hem te veel pijn dat je een ander hebt.
In beide gevallen is een vriendschap niet heel handig..
Dit, lijkt me. Vooral met rust laten ( wat je hoogstwaarschijnlijk toch niet gaat doen omdat je gebukt gaat onder de illusie dat jullie vrienden kunnen worden...).
Oud 05-12-2011, 11:48
Cherry Springs
Ik hoef ook niet per se vrienden te worden maar we delen nog wel een paar goede vrienden (en mijn beste vriendin woont bij hem in huis) dus als we in elk geval beleefd kunnen zijn is dat toch mooi meegenomen. Ik heb hem een mailtje gestuurd dat ik hem geen dingen kwalijk neem en hij mij hopelijk ook niet, dat ik het begrijp als hij geen vrienden op facebook wilt zijn, maar ook dat ik niet hoop dat we elkaar nooit meer zien en gewoon, don't be a stranger.
Maar goed, ergens is het wel heel makkelijk als hij geen vrienden wil blijven. Als hij mijn e-mail niet beantwoordt (en ik verwacht eigenlijk ook dat hij dat niet doet, want zo gaat ie vaker met dingen om) dan weet ik weer genoeg. Ik vond het wel fijn om hem even iets te laten horen omdat we elkaar helemaal niet meer gesproken hebben sinds het uit is en dat niet per se slecht was, maar we waren wel redelijk goed uit elkaar gegaan dus er is niet echt reden om elkaar te ontwijken.
Oud 05-12-2011, 12:05
miekmuis
miekmuis is offline
Wow, na een heftige start wordt het nu weer een beetje rustig in Sydney. Ik snap alleen niks van mijn reisgenoot. Hij lijkt erg afstandelijk, maar net niet genoeg om het echt zeker te weten. Nou ja de gezamelijke introductie zit er bijna op, dus ik zal we zien hoe het daarna gaat.
Oud 05-12-2011, 13:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik hoef ook niet per se vrienden te worden maar we delen nog wel een paar goede vrienden (en mijn beste vriendin woont bij hem in huis) dus als we in elk geval beleefd kunnen zijn is dat toch mooi meegenomen. Ik heb hem een mailtje gestuurd dat ik hem geen dingen kwalijk neem en hij mij hopelijk ook niet, dat ik het begrijp als hij geen vrienden op facebook wilt zijn, maar ook dat ik niet hoop dat we elkaar nooit meer zien en gewoon, don't be a stranger.
Maar goed, ergens is het wel heel makkelijk als hij geen vrienden wil blijven. Als hij mijn e-mail niet beantwoordt (en ik verwacht eigenlijk ook dat hij dat niet doet, want zo gaat ie vaker met dingen om) dan weet ik weer genoeg. Ik vond het wel fijn om hem even iets te laten horen omdat we elkaar helemaal niet meer gesproken hebben sinds het uit is en dat niet per se slecht was, maar we waren wel redelijk goed uit elkaar gegaan dus er is niet echt reden om elkaar te ontwijken.
Dat hij je van facebook verwijdert (en dus waarschijnlijk gewoon niet dagelijks wil lezen dat jij een ander hebt en daar allemaal leuke dingen mee doet), wil toch niet zeggen dat hij jou in het echt gaat ontwijken en niet meer wil zien?
Ik had zelf echt zo'n mail niet gestuurd, voordat je uberhaupt irl hebt ervaren dat hij je ontwijkt. Je trekt conclusies die misschien niet terecht zijn. Net als dat je al een conclusie hebt klaarleggen voor als hij niet gaat antwoorden op je email, wat je eigenlijk ook nog van hem verwacht
Oud 05-12-2011, 13:04
Cherry Springs
Er zitten vast heel onhandige kanten aan dat ik hem een mail stuur en ik heb natuurlijk geen idee over wat hij wel of niet wil, maar ik doen nu maar gewoon eens wat goed voelt. Verdere meningen erover hoef ik ook niet echt te horen van jullie.
Oud 05-12-2011, 14:11
Verwijderd
Dat was dan de laatste sinterklaas... Ik gok erop dat mijn ma volgend jaar toch echt wel lang en breed dood is.
Ik had nooit zoveel met sinterklaas. Maar beseffen dat het echt passé is, is toch iets anders.
Had dit graag met mijn ex kunnen doen, maar ook dat zat er niet in.

In deze situatie is december eigenlijk een maand dat ik gewoon in winterslaap zou willen zijn...
Oud 05-12-2011, 20:22
Verwijderd
Ik geloof dat ik voor het eerst in mijn leven geen rillingen krijg van klef gedoe/tekenen van aanhankelijkheid.
Oud 06-12-2011, 10:41
Verwijderd
We hebben het net voor de um.. 4e, 5e (?) keer uitgemaakt en dit was de kutste keer ooit inclusief schreeuwen en hem dingen toewensen. Echt zo kinderachtig En ik kamp met haat-en-wraakgevoelens die nergens op gebaseerd zijn want hij heeft me niks aangedaan maar toch voelt het zo. Ik denk dat ik het hem kwalijk neemt dat hij de relatie wéér heeft laten mislukken, hoewel ik daar natuurlijk zelf net zo schuldig aan ben maar hij heeft al weken geleden opgegeven en dat maakt me echt kwaad. Gatverdamme kutgevoel
Oud 06-12-2011, 10:46
Volk
Volk is offline
Citaat:
We hebben het net voor de um.. 4e, 5e (?) keer uitgemaakt en dit was de kutste keer ooit inclusief schreeuwen en hem dingen toewensen. Echt zo kinderachtig En ik kamp met haat-en-wraakgevoelens die nergens op gebaseerd zijn want hij heeft me niks aangedaan maar toch voelt het zo. Ik denk dat ik het hem kwalijk neemt dat hij de relatie wéér heeft laten mislukken, hoewel ik daar natuurlijk zelf net zo schuldig aan ben maar hij heeft al weken geleden opgegeven en dat maakt me echt kwaad. Gatverdamme kutgevoel
Maar als hij je niks heeft aangedaan, hoezo is het dan dat hij weer de relatie heeft laten mislukken?

ot: Hier alles goed, heb echt het gevoel dat ik een soort van roes leef. Alles lijkt te kloppen
Oud 06-12-2011, 10:50
Verwijderd
Ik zeg in de zin erna ook niet voor niks dat ik er evengoed deel aan heb. Maar gevoelens zijn soms hypocriet.
Oud 06-12-2011, 16:49
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik zeg in de zin erna ook niet voor niks dat ik er evengoed deel aan heb. Maar gevoelens zijn soms hypocriet.
Tell me about it..
Oud 06-12-2011, 18:06
Verwijderd
Ieieieh we gaan gewoon trouwen
Oud 06-12-2011, 19:10
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ieieieh we gaan gewoon trouwen
Hahaha, je blijft erin, hè?
Oud 06-12-2011, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, je blijft erin, hè?
Haha het is toch ook gewoon gaaf dat we dit leven lekker samen gaan doen
Oud 06-12-2011, 20:00
Catch
Catch is offline
Citaat:
Haha het is toch ook gewoon gaaf dat we dit leven lekker samen gaan doen
Hihi, ik denk ook niet dat het veel wordt in je eentje.

OT: Oh, fijne kriebels!
Oud 06-12-2011, 20:08
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Hihi, ik denk ook niet dat het veel wordt in je eentje.

OT: Oh, fijne kriebels!
Haar leven niet, of trouwen zonder partner niet? Want zoals het er nu staat komt het op me over als het eerste

OT: Ups, downs and everything in between... Beetje chaotisch op relationeel gebied in bredere zin. En met vriendje ook niet altijd even stabiel, maar ach, we komen er iedere keer weer uit.
Oud 06-12-2011, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Haar leven niet, of trouwen zonder partner niet? Want zoals het er nu staat komt het op me over als het eerste
Hahah ja, ben ik zonder deze gozer een hopeloos geval?
Oud 06-12-2011, 20:47
Verwijderd
nee joh, ook met die gozer is het hopeloos
Oud 06-12-2011, 20:48
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oud 06-12-2011, 21:09
Verwijderd
Citaat:
inkoppertje natuurlijk. Maar ik vind mezelf eigenlijk best wel succesvol
Oud 06-12-2011, 21:11
Verwijderd
Dat heeft niks met de gozer te maken trouwens.
Oud 06-12-2011, 21:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pf, ik vind het moeilijk dat hij zo vastzit. Hij kan er op het moment ook weinig aan doen, maar wat hij eraan zou kunnen doen doet hij volgensmij ook niet echt. Maar ik snap het wel. Ik wil hem zo graag helpen, want als hij gewoon gaat studeren weet ik zeker dat hij veel gelukkiger is en ook weer veel meer wil, maar ik kan hem niet vertellen hoe hij zijn leven moet leiden. Het is superfijn bij hem, maar ik ben niet graag het enige dat hem plezier bezorgt. Dat is nogal een verantwoordelijkheid.
Oud 06-12-2011, 23:28
Akhlys
Akhlys is offline
*zucht* Tijd geleden alweer dat ik hier wat heb gepost. Druk met van alles en nog wat en druk in m'n hoofd, dus straal vergeten.

Inmiddels zitten we alweer op een ruime maand en het hele verliefde gevoel begint bij mij alweer weg te ebben. Ze is nu elk weekend, van vrijdag tot zondagavond, bij mij aangezien we elkaar doordeweeks niet kunnen zien en eigenlijk vind ik dat meer dan prima. Naar mijn gevoel inmiddels zelfs te veel. Heeft dat te maken met dat ik ruim 2 jaar niet ZO close met iemand ben geweest? Ik had natuurlijk wel de crushes tussendoor, maar dat is nooit verder gekomen dan een keertje zoenen en dan volle bak ruzie. Misschien ligt het wel aan het feit dat ik nu ook andere kanten van haar begin te zien, juist omdat ze er het hele weekend is? Of dat we het hele weekend een kamer van 12 m2 moeten delen en we teveel op elkaars lip zitten? Het hoort in ieder geval niet dat ik meer irritaties krijg als ik aan haar denk dan kriebels... Ik weet het allemaal niet. Er zitten wat dingen dwars en dat zit me echt niet lekker, maar ik kan niet echt m'n vinger erop leggen wat het me nou precies dwars zit.
Oud 07-12-2011, 00:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Aan de ene kant gefrustreerd dat ze niet reageert op mijn toch redelijk normale berichtje of ze toevallig zin had om afgelopen weekend film te kijken, aan de andere kant hoopvol omdat ze blijkbaar aan dr huisgenote heeft gevraagd hoe t zit met mij en een andere dame.
Maar waarom ze dat niet gewoon aan mij vraagt.....
Oud 07-12-2011, 08:11
Verwijderd
Citaat:
*zucht* Tijd geleden alweer dat ik hier wat heb gepost. Druk met van alles en nog wat en druk in m'n hoofd, dus straal vergeten.

Inmiddels zitten we alweer op een ruime maand en het hele verliefde gevoel begint bij mij alweer weg te ebben. Ze is nu elk weekend, van vrijdag tot zondagavond, bij mij aangezien we elkaar doordeweeks niet kunnen zien en eigenlijk vind ik dat meer dan prima. Naar mijn gevoel inmiddels zelfs te veel. Heeft dat te maken met dat ik ruim 2 jaar niet ZO close met iemand ben geweest? Ik had natuurlijk wel de crushes tussendoor, maar dat is nooit verder gekomen dan een keertje zoenen en dan volle bak ruzie. Misschien ligt het wel aan het feit dat ik nu ook andere kanten van haar begin te zien, juist omdat ze er het hele weekend is? Of dat we het hele weekend een kamer van 12 m2 moeten delen en we teveel op elkaars lip zitten? Het hoort in ieder geval niet dat ik meer irritaties krijg als ik aan haar denk dan kriebels... Ik weet het allemaal niet. Er zitten wat dingen dwars en dat zit me echt niet lekker, maar ik kan niet echt m'n vinger erop leggen wat het me nou precies dwars zit.
Nee, het ligt aan het feit dat je gewoon helemaal niet echt verliefd op haar bent. Misschien op het idee dat je van haar had. Je kunt wel allemaal excuses gaan verzinnen, maar het lijkt me zo klaar als een klontje.
Oud 07-12-2011, 09:17
Verwijderd
Ik ben het met Freyja eens. Als verliefdheid na een maand al af begint te nemen, ben je niet echt verliefd.
Oud 07-12-2011, 09:57
art4live
art4live is offline
Woee mijn ex heeft een ander en op een of andere manier ben ik nu blij en opgelucht waarschijnlijk omdat er toch geen hoop nu meer is en de boodschap duidelijk is en ik denk ook niet meer aan haar enzo veel contact met andere meisjes heeft idd ook wel geholpen
Oud 07-12-2011, 10:29
Catch
Catch is offline
Citaat:
Haar leven niet, of trouwen zonder partner niet? Want zoals het er nu staat komt het op me over als het eerste .
Ik bedoelde trouwen natuurlijk! Van de rest weet ik niet zoveel af dat ik daar iets over kan zeggen.
Oud 07-12-2011, 12:45
Verwijderd
Zo mooi om te zien hoe verliefd hij is op onze dochter
Oud 07-12-2011, 13:44
WolterB
WolterB is offline
We gaan samenwonen
Oud 07-12-2011, 13:45
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
We gaan samenwonen
Oh echt?

*gaat PM'en*
Oud 08-12-2011, 04:51
miekmuis
miekmuis is offline
Wow, de dude met wie ik hier ben is echt heel erg kortaf aan het doen, ook nu we niet meer met de organisatie zijn, maar nog maar met zijn tweeen. Ik ben nu aan het kijken voor nanny werk hier en dan ga ik lekker in mijn uppie verder.
Oud 08-12-2011, 08:11
Chevy
Chevy is offline
4 jaar alweer.
Oud 08-12-2011, 08:24
Verwijderd
Gefeli Chevy! Wat lang al
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten