Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2011, 19:25
Achterwerk
Achterwerk is offline
Stemlijstje. Hij klopt volgens mij. Behalve, ik weet niet precies of Cliché precies nummer 17 was.

Hangronde 2

Snaartje
1. Stoer.
5. the economist
9. Spaanse Kraag
13. Lady Grey
14. Japonica
15. Rare Vogel

the economist
2. Kutjeplof
3. Isaja
6. Yin Li
7. Derk Boerrigter
8. Mariken92
20. Achterwerk

Yin Li
4. Pluizig Kutje
12. Kaylee Frye
16. Snaartje
17. Cliché
18. Black Mamba
19. benbekant16

Fawkes
10. Alpaca’s

benbekant16
11. Fawkes
Oud 03-12-2011, 21:06
Yin Li
Yin Li is offline
Jeetje, zeg. Ben ik even een paar uur weg, staat er ineens een heel stemrijtje onder mij? Wat zijn de redenen voor deze verdenking? Van niemand die op mij stemt heb ik daadwerkelijk duidelijke redenen gezien.
Verder vind ik Fawkes typisch en opvallend spelen. De volgende hangronde denk ik dat er een grote kans is dat ik op hem stem. Morgen zal ik even alles uiteenzetten, want nu moet ik weer aan sint-verplichtingen gaan doen.
Oud 04-12-2011, 01:53
Martiño
Martiño is offline
Jongens, ik ben een ontzettende sufferd: ik ben het wachtwoord van het spelleidersaccount vergeten ik sta thuis altijd standaard ingelogd, dus dan hoef ik het nooit in te typen, maar als ik mobiel forum dus wel!

Ik ga heel hard proberen om het te herinneren, maar als het niet lukt kan ik zondagavond laat pas op het account. Ik stel dan ook voor om eetronde twee door te schuiven naar maandag.
Oud 04-12-2011, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Jongens, ik ben een ontzettende sufferd: ik ben het wachtwoord van het spelleidersaccount vergeten ik sta thuis altijd standaard ingelogd, dus dan hoef ik het nooit in te typen, maar als ik mobiel forum dus wel!

Ik ga heel hard proberen om het te herinneren, maar als het niet lukt kan ik zondagavond laat pas op het account. Ik stel dan ook voor om eetronde twee door te schuiven naar maandag.
Oud 04-12-2011, 09:48
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:

Neeee!! Ik ging gisteravond/nacht al af en toe bij lezen, maar kon niet gaan posten, want we vierden sinterklaas. Eerste wat ik smorgens doe is dit spel checken..., staat er zo'n post

Maar prima om door te schuiven als je het ww niet herrinerd.
Oud 04-12-2011, 09:51
Verwijderd
Martiño, heb je het wachtwoord gewijzigd? Ja zeker ?
Oud 04-12-2011, 10:58
Em.
Em. is offline
Citaat:

Idioot!

Maar ik kan het wachtwoord van de Spelleider veranderen, en het veranderde wachtwoord naar jou pmen? Want ik wil eigenlijk wel weten wie er opgehangen is.
Oud 04-12-2011, 11:43
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Idioot!

Maar ik kan het wachtwoord van de Spelleider veranderen, en het veranderde wachtwoord naar jou pmen? Want ik wil eigenlijk wel weten wie er opgehangen is.
ja!!
Oud 04-12-2011, 12:14
Em.
Em. is offline
Oké, ik verzin even een nieuw wachtwoord, en dan pm ik dat. Ik weet niet of Martino nog van plan was om online te komen voor vanavond, maar áls dat zo is, hebben we de uitslag hopelijk iets sneller.
Oud 04-12-2011, 12:51
Fawkes
Fawkes is offline
Citaat:

Geen probleem! Want ik dacht dat sowieso het hele Sinterklaasweekend het spel stil zou liggen.

Dus mensen helaas heb ik echt geen tijd voro dit spel tot ongeveer weer maandag.

En ja ik weet het, dan word ik verdacht omdat ik niet actief genoeg bent blabla. Het zij zo, familieverplichtingen en zulke avonden gaan nu eenmaal voor
Oud 04-12-2011, 13:10
Isaja
Isaja is offline
Ghehe... Goeie actie Martino

Ik dacht inderdaad ook dat het stil zou liggen. Vond het niet erg dat het niét zo was, maar ik zit er dus ook niet mee dat we even moeten wachten. Ben vandaag toch bezig met Sinterklaas. En morgen ook. Dus nou ja.
Oud 04-12-2011, 13:28
Cliché
Cliché is offline
Citaat:

Awwww. Geeft niets, joh.
Oud 04-12-2011, 13:52
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Awwww. Geeft niets, joh.
nou, niets...? Ik ben toch wel sterk benieuwd naar de uitslag
Oud 04-12-2011, 14:20
Cliché
Cliché is offline
Ja, natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de uitslag, maar hij is ook maar een mens en foutjes zijn snel gemaakt, en de wereld draait nog steeds. Niet zo ongeduldig doen.
Oud 04-12-2011, 14:39
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de uitslag, maar hij is ook maar een mens en foutjes zijn snel gemaakt, en de wereld draait nog steeds. Niet zo ongeduldig doen.
ik was heus wel best aardig voor Martino hoor.
Maar ik ben ook gewoon nieuwsgierig.
Oud 04-12-2011, 15:50
Spelleider
Spelleider is offline
Dankje Em. voor het veranderen van het wachtwoord.

Oke! Het blijkt dus gelijkspel te zijn geworden, de wolven weten nu tussen wie. Zij mogen kiezen en tegelijkertijd hun eetkeuze doorgeven! Dan krijgen jullie de uitslagen tegelijkertijd.
Oud 04-12-2011, 16:04
Stoer.
Stoer. is offline
eigenlijk best k*t dat het echt gelijkspel is...
Oud 04-12-2011, 16:05
Achterwerk
Achterwerk is offline
Hmm, zou ik dan het gelijkspel veroorzaakt hebben? Het hoeft natuurlijk niet - er zijn talloze andere scenario's te bedenken - maar ik vermoed eigenlijk wel.
Oud 04-12-2011, 16:07
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Hmm, zou ik dan het gelijkspel veroorzaakt hebben? Het hoeft natuurlijk niet - er zijn talloze andere scenario's te bedenken - maar ik vermoed eigenlijk wel.
Dat is best mogelijk aangezien je je stem door hebt gegeven 8 minuten voor de deadline..

Maar we weten niet tussen wie het gelijkspel is geworden, dus even de uitslag afwachten, maar dan wordt het nog steeds gokken wie dan de tweede persoon is - misschien is het wel gelijkspel tussen alle drie.
Oud 04-12-2011, 16:15
Achterwerk
Achterwerk is offline
Citaat:
Dat is best mogelijk aangezien je je stem door hebt gegeven 8 minuten voor de deadline..

Maar we weten niet tussen wie het gelijkspel is geworden, dus even de uitslag afwachten, maar dan wordt het nog steeds gokken wie dan de tweede persoon is - misschien is het wel gelijkspel tussen alle drie.
Wat maakt het uit wanneer ik mijn stem heb doorgegeven? Nou ja, je hebt gelijk dat het dan minder waarschijnlijk is dat de slechteriken met een stem hebben lopen kloten. Of de geliefden. Maar wat ik bedoeld was eigenlijk dat het heel goed kan dat er BIJVOORBEELD twee wolven onder the economist staan en dat met mijn stem erbij the economist nog steeds een minderheid had tov de andere twee lijstjes. Bijvoorbeeld.
Oud 04-12-2011, 16:39
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Wat maakt het uit wanneer ik mijn stem heb doorgegeven? Nou ja, je hebt gelijk dat het dan minder waarschijnlijk is dat de slechteriken met een stem hebben lopen kloten. Of de geliefden. Maar wat ik bedoeld was eigenlijk dat het heel goed kan dat er BIJVOORBEELD twee wolven onder the economist staan en dat met mijn stem erbij the economist nog steeds een minderheid had tov de andere twee lijstjes. Bijvoorbeeld.
Oh, dat het gelijkspel tussen Yin Li en Snaartje was? Ja, dat kan natuurlijk ook, maar dat is nu net het probleem: wij kunnen niet weten tussen wie het gelijkspel precies is. Een gelijkspel op papier is eigenlijk alleen handig als het niet daadwerkelijk gelijkspel wordt, zoals de vorige ronde.

Maar ik bedoelde inderdaad dat jouw stem te laat was doorgegeven om de verrader/evilziener/geliefden kans te geven met de stemmen te rotzooien, dus het is heel goed mogelijk dat dit gelijkspel jouw "schuld" is.
Oud 04-12-2011, 16:52
Yin Li
Yin Li is offline
Mm, gelijkspel. Nu we drie rijtjes hebben waar het gelijkspel tussen kan zijn, weten we nog niks. Als het nu twee rijtjes waren geweest, wisten we tenminste tussen wie het gelijkspel was en dat er dus evenveel valse stemmen onder hadden moeten staan. Maargoed, het is nu zo.

Ik heb gisteren Fawkes als opvallend genoemd, nu ik het vandaag goed bekeken heb, is het lastiger geworden, maar dit zijn de posts die mij in het oog sprongen.

Citaat:
@ iedereen:

Oei sorry! Ik bedoel onder die andere 2 lijstjes natuurlijk. Ik moet ook niet snel gaan posten als expeditie robinson erop is

Ik ga het nog even rustig bekijken maar het is natuurlijk volstrekt idioot om onder dat lijstje te gaan kijken. Excuses
Deze quote naar aanleiding van de fout die iedereen is opgevallen. Natuurlijk is het menselijk om fouten te maken, maar voordat je zoiets post denk je normaal wel even na. Verder zegt hij nu dat het 'volstrekt idioot is om onder dat lijstje te gaan kijken', dat vind ik ook wel weer ver gaan. Want volstrekt idioot is het natuurlijk niet, er kunnen nog altijd wolven (of andere slechteriken) in dat rijtje staan.

Een andere post die me opviel:

Citaat:
Mijn stem gaan naar benbekant16. Enkel is dit puur gebaseerd op het stemlijstje en logisch nadenken omdat ik geen enkele tijd heb alles na te lezen. Ik moet zometeen al weer weg en nog een gedicht in elkaar knallen, cadeaus inpakken etc..
(zie voor de hele theorie de oorspronkelijke post, anders is het zo'n lange quote)

Hij gaat nu ineens benbekant16 stemmen. Zijn theorie is natuurlijk niet helemaal onzinnig, maar dat hij meteen de conclusie trekt dat benbekant16 wolf is, vind ik opvallend. Het lijkt me meer iets om benbekant16 voorlopig in de gaten te houden.
Door deze stem staat hij lekker veilig alleen in een rijtje. Het valt dus niet op als hij geen stem heeft, maar hij zou ook makkelijk zijn stem kunnen switchen.

Al met al weet ik niet goed wat ik van Fawkes moet denken, want de bewijzen zijn een stuk minder dan mijn gevoel zegt. En gevoel is iets waar je niet op af kan gaan in een weerwolfspel, dus ik ben benieuwd dat jullie ervan denken.
Oud 04-12-2011, 17:01
Verwijderd
Rhodium heeft als enige zijn stem niet doorgegeven in het topic deze hangronde. Ik vraag me eigenlijk af of hij nog wel een stem heeft doorgegeven aan de Spelleider, en zo ja, op wie die stem dan was. Als hij daadwerkelijk gestemd heeft en ons ook nog laat weten op wie, dan hebben we misschien alsnog toch een iets beter beeld tussen wie het gelijkspel moet zijn geweest. Dus Rhodium, zou je zo goed willen zijn om ons wat meer duidelijkheid te verschaffen daarover?
Oud 04-12-2011, 17:04
Rhodium
Rhodium is offline
Deze ronde heb ik niet gestemd in verband met tijdgebrek wat ik niet had voorzien. Morgen of vanavond zal ik alles eens bijlezen en zal ik even inhoudelijk posten.
Oud 04-12-2011, 17:06
Achterwerk
Achterwerk is offline
@Black Mamba: Aha! Dus toch iemand die z'n stem niet door heeft gegeven. Ik dacht gisteren dat iedereen dat had gedaan omdat ik even dacht dat er nog maar 20 spelers over waren. Even veranderen in het lijstje.

En, @ Yin Li: Het is niet helemaal waar dat als we twee stemlijstjes gehad zouden hebben met evenveel stemmen, dat we dan zouden weten tussen wie het gelijkspel was. Er kan op dit moment door heel veel mensen erg gekloot worden, dus je weet met meer dan twee ongeveer even grote lijstjes eigenlijk nooit tussen wie het gelijkspel was.

En daarbij, meer in het algemeen, ik had onmogelijk twee lijstjes kunnen creeëren met evenveel stemmen. Want voordat ik ging stemmen stond het 6-5-6 en ik kon óf 7-5-6 (ja, of 6-5-7) of 6-6-6 veroorzaken. Rhodium had nog eventueel 7-5-7 veroorzaakt kunnen hebben.
Oud 04-12-2011, 18:45
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Onzin. Stille spelers zijn juist vaak de eersten die verdacht worden, omdat er dan nog geen serieuze verdenkingsredenen zijn, dus als wolf verklein je daarmee juist je winkansen.

Verder is nog nooit aangetoond dat er een verband is tussen stil spelen en wolf zijn; het is zo'n onzinnige regel die mensen op een gegeven moment maar geaccepteerd hebben.

De waarheid is dat er nog niet echt serieuze verdenkingen te maken zijn. The economist; mwoah, lijkt me onwaarschijnlijk dat een wolf zo zou handelen.

Dus ik doe gewoon weer mee aan het maken van een papieren gelijkspel, en ik stem op Yin Li.
Was de laatste pagina's weer even aan het doorlezen en deze had ik over het hoofd gezien.

Stille spelers worden imo vaak wel even genoemd, maar uiteindelijk liggen zij er niet vaak uit. Ze zijn inactief dus minder kans om 'fouten' te maken in wat ze posten, waar anderen over kunnen struikelen. Zeker met zo'n groot spelersaantal als nu en het feit dat het UC is en we er niet over kunnen vallen dat iemand normaal misschien anders speelt, is het zeker wel handig om je als wolf een beetje op de achtergrond te houden. bovendien stond je in een verkeerd lijstje.
en dat er niet zoveel serieuze verdenkingen te maken zijn vind ik ook een beetje matig. Er is genoeg gepost om ergens mee te komen lijkt me.

Nou goed, misschien heb ik ongelijk en lig jij er zo uit en blijk je toch dorpeling...
Oud 04-12-2011, 19:57
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
En, @ Yin Li: Het is niet helemaal waar dat als we twee stemlijstjes gehad zouden hebben met evenveel stemmen, dat we dan zouden weten tussen wie het gelijkspel was. Er kan op dit moment door heel veel mensen erg gekloot worden, dus je weet met meer dan twee ongeveer even grote lijstjes eigenlijk nooit tussen wie het gelijkspel was.
Ja maar als er twee rijtjes zijn en geen duidelijke derde (alleen enkele losse) is dat echt wel duidelijk. Nu is het moeilijker iets uit de stemming te halen dan met twee rijtjes denk ik.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar de uitslag.
Oud 04-12-2011, 20:30
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Ja, jeetje! Spannend zo, met die twee rondes langs elkaar!
Oud 04-12-2011, 20:33
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Ja, jeetje! Spannend zo, met die twee rondes langs elkaar!
Twee rondes langs elkaar?
Oud 04-12-2011, 20:35
Kaylee Frye
Kaylee Frye is offline
uitslag eet- en hangronde komen tegelijk...
Oud 04-12-2011, 20:36
Derk Boerrigter
Derk Boerrigter is offline
Wel opvallend dat de wolven schijnbaar niet zo snel eruit zijn qua wie te kiezen bij het gelijkspel..? Dus waarschijnlijk geen dorpeling vs. weerwolf ofzo.

Duurt lang
Oud 04-12-2011, 20:37
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
uitslag eet- en hangronde komen tegelijk...
Ah okay. Ik dacht dat het tot morgen was opgeschoven. Ik ben nu inderdaad ook wel benieuwd naar de uitslag.
Oud 04-12-2011, 20:40
Kaylee Frye
Kaylee Frye is offline
Citaat:
Wel opvallend dat de wolven schijnbaar niet zo snel eruit zijn qua wie te kiezen bij het gelijkspel..? Dus waarschijnlijk geen dorpeling vs. weerwolf ofzo.

Duurt lang
hoezo.? tis ook eetronde. Dus tot half 9 de tijd en daarna uitslag.
Oud 04-12-2011, 20:56
Achterwerk
Achterwerk is offline
Citaat:
Ja maar als er twee rijtjes zijn en geen duidelijke derde (alleen enkele losse) is dat echt wel duidelijk. Nu is het moeilijker iets uit de stemming te halen dan met twee rijtjes denk ik.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar de uitslag.
Ik zeg dan ook in de zin erna of zo dat wat ik zeg het geval is bij twee of meer dezelfde rijtjes Verkeerde reactie Mja, zelfs als er maar twee duidelijke rijtjes zijn, kan er nog van alles gebeuren, en ik spreek uit ervaring als Spelleider (tmi? ). Maar, het is wel minder waarschijnlijk, ja.

En, inderdaad, ik ben ook benieuwd! : nagelbijt: Alleen moet ik zo weg, dus ik hoop dat de uitslag snel komt (niet dat ik de Spelleider wil aansporen of zo, maar gewoon, ik hoop dat hij snel de kans heeft om de uitslag te posten)
Oud 04-12-2011, 21:38
Yin Li
Yin Li is offline
Wat wil ik graag de uitslag! Maar ik zal me geduldig houden
Oud 04-12-2011, 22:06
RareVogel
RareVogel is offline
Nou dan ga ik toch maar slapen
Oud 04-12-2011, 22:07
Achterwerk
Achterwerk is offline
Ik zie de uitslag ook morgen wel
Oud 04-12-2011, 22:24
Spelleider
Spelleider is offline
Zo, ik ben thuis.

Ik heb van spelers protest ontvangen tegen het bekend maken van de uitslag van de hang- en eetronde op een avond omdat ik gisteren gepost heb dat ik de eetronde een dag zou opschuiven. Het zou de dorpelingen niet de kans geven te reageren en dat kan eventueel de keuze van de wolven beïnvloeden.

Hoewel ik het er zelf niet mee eens bent maakt belofte helaas wel schuld (dan had ik het gisteren maar anders moeten verwoorden). Dus vanavond alleen de uitslag van gisteren (jaja), en morgen rond een uur of 20.30 de uitslag van vandaag.

Sorry voor de chaotische gang van zaken.
Oud 04-12-2011, 22:26
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Dat heeft dus met de Spelleider te maken en niet met de wolven.
Oud 04-12-2011, 22:32
Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 2

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92
10. Alpaca's
11. Black Mamba
12. Rhodium
13. Pluizig Kutje
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li
16. Isaja
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje
22. Japonica
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

Er was zaterdagavond gelijkspel, en de wolven mochten kiezen. Zij hebben economist laten ophangen, een simpele dorpeling. Vandaag hebben zij een hapje uitgekozen, dat de spelleider nog een nachtje op het vuur laat stoven (maar mochten de wolven (of de ziener, tovenaar of evilziener) nog iets anders willen, dan mogen ze dat doorgeven).
Oud 04-12-2011, 23:03
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Geeft niet hoor spelleider! Wel jammer dat er geen verhaaltje is. Maar, druk natuurlijk. Geeft niks, als ik maar in het volgende verhaal de hoofdrol krijg en alles! grapje. Maar even srs bsns. Interessant dat de wolven de economist hebben gekozen, ik hoop dat in een van de andere rijtjes ene bozerik zit! Maar het is natuurlijk, zelfs als dat niet zo is, interessant om te bedenken wat de wolven hun keus heeft doen maken. Misschien juist verdenkingen die wij zelf hebben uitgesproken. Spannend! Ik slaap er een nachtje over.
Oud 04-12-2011, 23:40
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje opvallend hoe de wolven wéér een voorzichtige keuze hebben genomen en wéér ons dorpelingen het ophangwerk hebben bespaard. Ik bedoel, van Icesoul was het duidelijk dat wij die op een gegeven moment ook wel zouden ophangen (gezien zijn lage mate van activiteit en de commotie rondom zijn UC). Inplaats van dat zij ons een ophangronde laten verspillen aan Icesoul, eten ze hem al voor ons op. En dan nu The Economist, waarvan ook duidelijk was dat iedereen hem graag opgehangen zou zien: inplaats van dat ze Snaartje of Yin Li (beiden weinig verdacht, althans in vergelijking met The Economist) als hapje kozen en ons weer een hangronde aan The Economist lieten verspillen, hingen ze hem voor ons op. Waarom niet Snaartje of Yin Li? Zou hun dood te veel over de wolven prijs hebben gegeven (bijvoorbeeld vanwege hun mogelijke functie, of vanwege de mensen die in hun rijtjes stonden)? Dat geeft wel te denken.

Misschien heb ik het mis, maar ergens krijg ik de indruk dat we ze met die drie papieren gelijkspel-rijtjes steeds nogal het vuur aan de schenen hebben gelegd, waardoor ze zich erg geneigd voelen om op veilig te spelen en dus wel drie keer nadenken over wie het veiligste hapje is om te eten. Dat is een goed teken; we moeten deze druk op hen vast blijven houden, of nog verder opvoeren.

Tot zover mijn eerste indruk. Morgen vast nog wel meer, als ik weer frisser en fruitiger ben.

Laatst gewijzigd op 05-12-2011 om 12:28. Reden: Verkeerde naam vervangen door de goede.
Oud 05-12-2011, 03:10
Snaartje
Snaartje is offline
Citaat:
En dan nu The Economist, waarvan ook duidelijk was dat iedereen hem graag opgehangen zou zien: inplaats van dat ze Pluizig Kutje of Yin Li (beiden weinig verdacht, althans in vergelijking met The Economist) als hapje kozen en ons weer een hangronde aan The Economist lieten verspillen, hingen ze hem voor ons op. Waarom niet Pluizig Kutje of Yin Li?
Aan de stemlijst te zien heeft niemand op Pluizig Kutje gestemd, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat die tot de mogelijkheden behoorde. En Yin Li wordt ongeveer net zo veel verdacht als The Economist.
Oud 05-12-2011, 05:10
Derk Boerrigter
Derk Boerrigter is offline
Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje opvallend hoe de wolven wéér een voorzichtige keuze hebben genomen en wéér ons dorpelingen het ophangwerk hebben bespaard. Ik bedoel, van Icesoul was het duidelijk dat wij die op een gegeven moment ook wel zouden ophangen (gezien zijn lage mate van activiteit en de commotie rondom zijn UC). Inplaats van dat zij ons een ophangronde laten verspillen aan Icesoul, eten ze hem al voor ons op. En dan nu The Economist, waarvan ook duidelijk was dat iedereen hem graag opgehangen zou zien: inplaats van dat ze Pluizig Kutje of Yin Li (beiden weinig verdacht, althans in vergelijking met The Economist) als hapje kozen en ons weer een hangronde aan The Economist lieten verspillen, hingen ze hem voor ons op. Waarom niet Pluizig Kutje of Yin Li? Zou hun dood te veel over de wolven prijs hebben gegeven (bijvoorbeeld vanwege hun mogelijke functie, of vanwege de mensen die in hun rijtjes stonden)? Dat geeft wel te denken.

Misschien heb ik het mis, maar ergens krijg ik de indruk dat we ze met die drie papieren gelijkspel-rijtjes steeds nogal het vuur aan de schenen hebben gelegd, waardoor ze zich erg geneigd voelen om op veilig te spelen en dus wel drie keer nadenken over wie het veiligste hapje is om te eten. Dat is een goed teken; we moeten deze druk op hen vast blijven houden, of nog verder opvoeren.

Tot zover mijn eerste indruk. Morgen vast nog wel meer, als ik weer frisser en fruitiger ben.
Ze hebben hem niet opgegeten.
Oud 05-12-2011, 05:25
Cliché
Cliché is offline
@ Spelleider: Ik vind het prima en geeft niets.

Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje opvallend hoe de wolven wéér een voorzichtige keuze hebben genomen en wéér ons dorpelingen het ophangwerk hebben bespaard. Ik bedoel, van Icesoul was het duidelijk dat wij die op een gegeven moment ook wel zouden ophangen (gezien zijn lage mate van activiteit en de commotie rondom zijn UC). Inplaats van dat zij ons een ophangronde laten verspillen aan Icesoul, eten ze hem al voor ons op. En dan nu The Economist, waarvan ook duidelijk was dat iedereen hem graag opgehangen zou zien: inplaats van dat ze Pluizig Kutje of Yin Li (beiden weinig verdacht, althans in vergelijking met The Economist) als hapje kozen en ons weer een hangronde aan The Economist lieten verspillen, hingen ze hem voor ons op. Waarom niet Pluizig Kutje of Yin Li? Zou hun dood te veel over de wolven prijs hebben gegeven (bijvoorbeeld vanwege hun mogelijke functie, of vanwege de mensen die in hun rijtjes stonden)? Dat geeft wel te denken.
Ten eerste: Pluizig Kutje heeft geen stemmen gekregen dus die heeft er weinig mee te maken. Het ging tussen Snaartje, the economist en Yin Li, remember?

Ten tweede: ik ben het met je eens dat de uitslag niet logisch is. Volgens mij was er bijna niemand die the economist er per se in wilde houden, dus hadden de wolven ons beter nog een hangronde kunnen laten verspillen door the economist op te hangen. Maar de conclusie die je eruit trekt vind ik vreemd; natuurlijk is het mogelijk dat de dood van Snaartje en/of Yin Li ons te veel informatie zou geven en ze daarom the economist hebben gekozen, maar je vergeet een hele andere mogelijkheid: Het gelijkspel was tussen the economist en een wolf.

Dát is het eerste wat ik dacht toen ik deze uitslag zag.. Yin Li of Snaartje is wolf. Het is wel jammer dat we niet weten tussen wie het gelijkspel was. Ik neig overigens het meest naar Snaartje, want Yin Li is me eerlijk gezegd helemaal niet negatief opgevallen - afgelopen hangronde stemde ik eigenlijk alleen op haar omdat het doel een gelijkspel was.

Citaat:
Hier ben ik het mee eens, maar hoe stel je voor dat we dat nog gaan doen? We weten niet tussen wie het gelijkspel was en zoals deze ronde wel aangaf is het toch een beetje risky om steeds gelijkspel te maken, want dan geven we de wolven steeds de keuze. En om eerlijk te zijn vind ik verder niet echt iemand verdacht..

Nou goed, eerst maar eens de uitslag van de eetronde afwachten.
Oud 05-12-2011, 05:57
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Zo, ik ben thuis.

Ik heb van spelers protest ontvangen tegen het bekend maken van de uitslag van de hang- en eetronde op een avond omdat ik gisteren gepost heb dat ik de eetronde een dag zou opschuiven. Het zou de dorpelingen niet de kans geven te reageren en dat kan eventueel de keuze van de wolven beïnvloeden.

Hoewel ik het er zelf niet mee eens bent maakt belofte helaas wel schuld (dan had ik het gisteren maar anders moeten verwoorden). Dus vanavond alleen de uitslag van gisteren (jaja), en morgen rond een uur of 20.30 de uitslag van vandaag.

Sorry voor de chaotische gang van zaken.
Dus vanavond krijgen we te zien wie gegeten is en dan is dinsdag weer hangronde neem ik aan? of moeten we wel vanavond hangen én krijgen we die uitslagen dan in één avond?
Oud 05-12-2011, 05:59
Stoer.
Stoer. is offline
@ Black Mamba; misschien ben je in de war omdat je verwachtte dat er ook iemand gegeten zou worden vanavond? maar nu is idd alleen de uitslag van het gelijkspel gepost en dus vanavond wie er gegeten wordt.

Jammer van een dorpeling. Ik blijf erbij dat we nu iemand onder het economist rijtje (van ronde 1) moeten gaan hangen...
Oud 05-12-2011, 06:23
Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Dus vanavond krijgen we te zien wie gegeten is en dan is dinsdag weer hangronde neem ik aan? of moeten we wel vanavond hangen én krijgen we die uitslagen dan in één avond?
Ik neem aan dat eerste, want als we dat laatste doen kunnen we dezelfde doodmaken
Oud 05-12-2011, 07:00
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ik neem aan dat eerste, want als we dat laatste doen kunnen we dezelfde doodmaken
ook goeiemorgen...
oke, dinsdag hangronde dus. prima.
Oud 05-12-2011, 07:59
Japonica
Japonica is offline
Ben niet rouwig om the economist, maar wel zonde dat hij maar een simpele dorpeling was. Blijkt wel dat die post over 'eten' echt een gruwelijke fout was, maar nou ja. En inderdaad niet handig dat we nu niet kunnen opmaken waartussen het gelijkspel was. Nu maar afwachten wat de lieve wolfjes doen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten