Advertentie | |
|
![]() |
|
breng je het nu niet in de war met een psychiater. een psycholoog behandeld geen mensen met een aandoening maar met emotionele problemen (teminste zo is het mij ooit uitgelegd toen ik by de psychiater zat) en ook een psycholoog kan je gewoon vergoed krijgens volgens mij als jou dokter een verwijzing ervoor geeft. zonder een verwijzing is het weer een heel ander verhaal wat dan wordt het volgens mij niet bekeken als een noodzakelijk iets.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Uhm kijk waarschijnlijk werkt het niet maar als jullie nou eens proberen vrienden te blijven en langzaam tegen hem te zeggen dat een relatie niet werkt maar dat je hem wel graag mag.
Want jullie relatie is meer een vriendschappelijke dan een liefdesrelatie...
||
Citaat:
Maar ik denk nu wel dat het het juiste was om uit elkaar te gaan want het werkte gewoon niet en misschien hadden we het over 3 jaar uitgemaakt maar dan was het alleen maar pijnlijker... En als het voorbestemd is kom je toch weer bij elkaar maar weet je wel wat je aan elkaar hebt en weet je precies wat je wel en niet bij elkaar moet doen. Dan krijg een hele sterke relatie ![]() Dus doe jezelf dit niet aan uiteindelijk mislukt de relatie toch wel. En des te langer je wacht des te pijnlijker het word. Of gun jezelf op zijn minst rust van hem en maak het uit onder het mom van "pauze"
||
Citaat:
|
![]() |
|
@ Ertur: ik wilde flikker of kanker toch op schrijven maar dat vond ik niet aardig en jouw naam schoot me als eerste te binnen als vervangwoord omdat het lekker uitspreekt. Neem het maar op als een compliment ^_^
|
Als je bang bent om spijt te krijgen kun je altijd nog een deur open laten (zonder te vertellen uiteraard).
Als hij nu al zegt "voor jou tien andere" (ja ik was 't nog niet vergeten) mag hij dat bewijzen.. Maak het uit en zie 'm vervolgens smeken om hem terug te nemen, dàn weet je hoe desperate hij zelf is en kun je je eigen eisen stellen. Niet dat ik verwacht dat hij verandert, ja, de eerste 4 weken is hij poeslief, daarna valt hij gewoon terug in z'n oude gedrag. Voor jou tien andere my ass... Die tien andere zullen 'm als een hete aardappel uitspugen. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
- Nooit kussen. - Niet geliefd. - Geen voorspel. - Hij pleziert jou niet. - Geen liefdevolle seks. Kortom, van liefde is al lang geen sprake meer in jullie relatie. Het komt op mij over alsof hij puur bij je is omdat dat nu eenmaal zo was, uit gewoonte niet omdat hij van je houdt of bij je wil zijn. Wat er vroeger misschien was, waardoor je hem geweldig vond, is er nu blijkbaar niet meer. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat je iemand die je zo behandelt, geweldig zou vinden. In een relatie is het belangrijkste dat het tweerichtingsverkeer is, en dat is het bij jullie gewoon echt niet. Wat ik hier zie is iemand (jouw vriend, voor de duidelijkheid) die jou heel geniepig manipuleert juist omdat je al onzeker bent en dus ook makkelijker te manipuleren bent. Dat is niet normaal in een relatie. Citaat:
Citaat:
Wat me echter tegen de borst stuit, is dat je zover gaat dat je maar bij hem blijft ondanks dat hij je onzekerder maakt. Leven in een ongelukkige relatie is iets dat je niet moet willen. Relaties horen beide partijen sterker te maken, en dat is hier niet het geval. Ik zat voor mijn huidige relatie in een soortgelijke situatie op het einde, alleen dan met nogal wat jaloezie van de andere kant erbij. Hoewel het nooit een makkelijke keuze is (en in mijn geval na 5 jaar zéker niet) heb ik het toch uitgemaakt toen ik doorkreeg wat het met me deed. Zoals het op mij overkomt is er voor jou eigenlijk maar 1 goede oplossing en dat is niet geheel verrassend, maar zeker niet makkelijker, om het uit te maken met jouw vriendje. Hij doet niks voor jou, zorgt er niet voor dat jij je geliefd voelt, heeft geen behoefte aan seks (en dat zegt veel hoor!) en hij manipuleert je bij het leven. Dat is geen relatie waar je in wilt zitten want uiteindelijk maakt het je absoluut niet gelukkig. Zeker gezien de overige uitspraken die ik voorbij zag komen ("Voor jou tien anderen.") moet je gewoon bij hem weggaan. Wanneer je om iemand geeft, manipuleer je diegene niet op zo'n manier. Dat is gewoon écht not-done. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het kan me niet schelen hoe onaantrekkelijk en waardeloos je jezelf vindt, er zijn echt duizenden jongens die je beter zullen behandelen dat dat stuk stront waar je nu mee zit. En natuurlijk hebben jullie al heel lang en is het ergens wel bijzonder en intiem, maar dat kunnen anderen het je ook bieden. En natuurlijk is het moeilijk om zomaar weg te gaan, maar dat is het voor iedereen en toch hebben velen het om minder gedaan. Die jongen gaat echt niet verbeteren en al zegt ie dat hij om je geeft, hij gedraagt zich er totaal niet naar en dan heb je er alsnog geen zak aan.
Maar goed, ik geloof dat we dat inmiddels duidelijk genoeg hebben gemaakt. Als jij zo vastbesloten bent om bij hem te blijven zal het mij een zorg zijn, blijf dan maar lekker ongelukkig. Wat wilde je dan precies van ons horen? Je bent gewoon bang voor de verandering. Je denkt toch zeker niet dat je in je eentje ongelukkiger bent dan met zo'n poepgat van een vriend waardoor je je alleen maar onbemind voelt? Ik weet niet of je veel vrienden hebt ofzo, ik vermoed van niet omdat je anders wel zou weten dat dit geen manier is om je te laten behandelen en bovendien vrienden wel eerder hadden geprobeerd je duidelijk te maken dat je niet bij die jongen moet blijven. Hoe dan ook, stel dat je geen vrienden hebt en daarom niet bij die jongen weg wilt omdat je dan niemand over meer hebt: je bent stukken beter af zonder die lul omdat je dan een beetje gevoel voor eigenwaarde op kunt bouwen zonder dat hij het steeds weer afbreekt. Dan kun je op zoek naar vrienden, dingen voor jezelf ondernemen en nieuwe mensen ontmoeten. Ik stel het me nu een beetje voor als een mensje met een piranha aan zijn voet vastgeklampt. Goed, de persoon heeft een beetje gezelschap en de piranha toont blijkbaar enig drang om zich aan je te hechten, maar denk je niet dat het een stuk minder pijnlijk en gezonder zou zijn om de piranha van je voet af te schudden? Maar goed, zoals ik al zei, als je liever ongelukkig blijft is dat ook goed. ![]()
|
Ik wilde alleen weten wat jullie hiervan vonden en dat hebben jullie gezegd. Daar ben ik erg blij mee.
Ik heb niet gevraagd of jullie mij wilde overhalen, en jullie worden nu allemaal een beetje boos op me omdat ik niet op jullie besluiten in ga. Dat vind ik niet eerlijk en ik voel me daar ook niet beter door. Ik ben blij dat jullie alles zo duidelijk vertellen en jullie mening erover geven. Jullie pushen mij nu een beetje over die rand heen. En dat geeft helemaal niks, misschien heb ik wel een beetje push nodig. Maar ik vind het onaardig om constant te veronderstellen dat ik een troll ben en dat alles wat ik zeg een leugen is, dit raakt mij nog meer omdat ik zelfs door mijn eigen vriend voor leugenaar wordt uitgemaakt omtrent dit en ook door zijn vrienden. Ik vind het leuk hier, op dit forum, hier zijn mensen met een beetje niveau en daar kan ik goed mee praten. Ik wil hier ook blijven, dus waarom zou ik leugens over mezelf verzinnen en mezelf belachelijk maken als ik hier wil praten? Dus houdt daar alsjeblieft mee op, neem het aan, wat ik vertel is waar. Ik ben blij dat jullie zo serieus met mijn situatie omgaan (de meeste dan) en er serieus op in gaan. Ik ben hier namelijk nog niet echt serieus over genomen en ik kan er met niemand over praten, dit helpt echt. Ik zie in dat dit niet goed voor mij is en dat als hij niet veranderd ik er gewoon een punt achter moet zetten. De meeste van jullie vinden dat ik dat nu al zou moeten doen, maar ik geen hem nog een kans. Ik heb hem nooit expliciet gevraagd om te veranderen en zich een klein beetje aan mij aan te passen, en dat ga ik nu wel doen. Ik ga morgen op vakantie met mijn vriend en zijn gezin. Ik hoop dat het leuk wordt en dat we misschien zelfs dingen kunnen bepraten samen. Laatst gewijzigd op 08-12-2011 om 12:35. |
![]() |
|
Jij hebt zeker een push nodig. Ik hoop van harte dat je het met je vriend er uitgebreid over gaat hebben.
We zeggen niet dat je liegt we vinden het alleen zo onwaarschijnlijk dat je zo'n dik bord voor je kop (sorry hoofd) kan hebben en proberen je iets duidelijk te maken. Jij vraagt onze mening en hier geven wij die.
||
Citaat:
en dan ga je met hem op vakantie? ![]() dit was nooit een aanrader en ik denk eerder dat dit nutteloos is en met hem op vakantie maak je je zelf alleen maar ongelukkiger mee en dat wil je toch niet? maarja ik praat blijkbaar voor niets *** im outta here |
![]() |
|
ehhhhh op zich is het natuurlijk niet zo raar dat ze niet zo hoppaaa besluit bij hem weg te gaan, als iedereen hier zegt dat ze dat moet doen. Ze heeft het zo ver laten komen, dus dat ze het moeilijk vindt om voor zichzelf op te komen, haar eigen grenzen aan te geven en voor zichzelf te kiezen, is wel duidelijk.
|
![]() |
||
Citaat:
Geloof me, je gaat achteraf heel blij zijn als je hardere knopen doorhakt dan je je nu hebt voorgenomen. Achteraf ga je opeens beseffen dat je inderdaad, zoals hierboven aangegeven, een probleem had met grenzen stellen en voor jezelf kiezen.
||
Citaat:
![]() Je wil graag een liefdevolle relatie maar wil niet doen wat er voor nodig is om er een te hebben. Ik zou mijn ergste vijand niet eens aandoen wat jouw vriendje jou aandoet... |
![]() |
|
@Volk Als ik wel eens om me heen kijk op het treinstation of in een winkelcentrum, dan zie je wel eens van die stelletjes waar de liefde er gewoon vanaf spat. Ik zag laatst een meisje in een rolstoel (ik denk dat ze verlamd was) en haar vriend liep erachteraan met een draagzak op z'n buik met een baby erin. Het was nog een heel klein frutseltje dus echt pasgeboren. En zij wilde kleding passen maar dat kon ze niet goed zelf ivm haar been/benen waar ze niet op kon staan, maar hij hielp haar met alles! Hij zorgde voor het kindje en tegelijkertijd voor haar, constant liep hij heen en weer voor haar om kleding opnieuw te pakken of iets leuks mee te brengen wat hij dan langs zag komen ( ik ben geen stalker maar ik was in diezelfde winkel in m'n eentje druk aan het zoeken naar een nieuwe trui en kon het niet vinden dus ik heb ze vaak genoeg gezien xD)
Maargoed, dat soort dingen maken mij een beetje jaloers en heel verdrietig tegelijkertijd. Misschien ook wel een klein beetje hoop. En dit zijn dingen die je standaard hoort te verwachten van je vriend, maar ik verwacht het niet. Want ik ken hem, ik zou alles zelf moeten doen. Dat doe ik eigenlijk al. Om half 1 ga ik op vakantie. Ik heb er echt heel veel zin in, dit vooral voor mezelf. Ik ben een bosmens (als in ik hou van het bos :3) dus daar ga ik vol van genieten. En ze hebben een ligbad. ![]() Verder ben ik nog steeds van plan dingen met hem te bespreken, hij kan nu moeilijk weglopen om me er niet over onder ogen te komen en hij kan me ook niet wegsturen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voordeel van ergens zijn waar je normaal niet bent, soms dingen beter te bespreken zijn... Misschien dat zijn ouders het ook gaat opvallen dat hij raar tegen je doet.
Maar ik heb al je posts gelezen Suvannah en ik snap niet dat je zin hebt in een vakantie met deze jongen. Dat hij het 'pas'/'al' na 1 jaar... Als jullie echt langer bij elkaar blijven moet je vast nog voor veel grotere en hetere vuren staan. Dat ga je echt niet redden met zo'n jongen. Dus ga naar de sportschool voor jezélf en versier daar een vent. ![]() |
![]() |
|
Ik hoop dat je na je vakantie nog wil laten weten hoe het allemaal gegaan is. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij er op zal reageren en of het nog goed kan komen met jullie.
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Succes met praten ![]() |
![]() |
|
Hey meisje,
Ik moet eerlijk zeggen dat mij die vriend van jou me niet aanstaat. Maargoed, dat kan ik natuurlijk beter niet zeggen. Ik weet dat hij heel veel voor je betekent en natuurlijk is er ook een 'grote liefde' tussen jullie, alhoewel ik denk dat die sterker komt van jouw kant. en misschien voelt hij het ook heel erg, maar hij heeft echt een gebrek aan inleving. Dat is gewoon het ergst om mee te leren leven want hij kan je helemaal kapot maken. Een vraagje hé; is hij een persoon die alles op zijn eigen manier wil? heeft hij b.v de vakantie uitgekozen? moet jij altijd naar hem? beslist hij wanneer jullie seks hebben? want daar lijkt het wel heel erg op.. hij wil je niet eens bevredigen. en jij hem wel zijn ding laten doen? nou vreselijk. jij hebt ook behoeften en die hoort hij te vervullen als hij zich een vriend van jou wil noemen. zo blijf je toch maar verlangen daarnaar en heb je steeds weer die stomme teleurstelling die je hart breekt? dat wil je echt niet.... toch? Maar je wilt hem ook niet kwijt..... het is zo speciaal voor je en ik denk dat jij zo onzeker bent over jezelf dat je denkt NOOIT meer zo'n (nou ja, een betere zou ik zeggen ![]() ![]() alhoewel dit in relaties bij mij anders gaat omdat ik lesbisch ben, maar ik heb ook wel relaties met mannen gehad dus weet heel goed waar ik over praat. en uhmm, daar bij wil ik zeggen, dumpen .... zou ik wel doen. maar deze jongen is jouw ware denk je... maar ik zou eens met je psycholoog of iemand anders die je verder kan helpen eens een paar vragen aan jezelf stellen en die goed analyseren hoe je hier mee om kunt gaan ; Eerst over ''ALS ik het ooit uit zal maken'' 1.Als ik het uitmaak, hoe moet ik dan verder? 2.Hoe kan ik met die emotionele pijn omgaan? 3.Hoe kan ik zeker zijn dat ik een leuke jongen ontmoet die me WEL zo neemt zoals ik ben? 4.Met wie kan ik praten als ik het ooit zal verbreken. 5.Als ik een jongen heb , die ik net zo koester als hem, maar mij wel meer geeft... meid het is totaal niet egoïstisch want dat is hij pffff ![]() ![]() En 1.Als ik met deze jongen blijf, hoe moet ik met deze teleurstellingen om leren gaan? 2.Zal ik niet wat meer zelfvertrouwen moeten kweken? 3.Zou ik niet wat meer ZELF RESPECT moeten op eisen aan hem? laat hem maar eens vechten voor je meid!!! 4.Zou ik hem niet een tijdje afstand bewaren totdat hij eens realiseert waar die mee bezig is? 5.Zou ik op mijn 50e het kunnen trekken om beide in een apart bed te slapen en te zeggen ''schat, pff ik begin het nou wel erg te missen... het is al een LANGE tijd geleden dat ik seks heb gehad... nee oke dat is een beetje té.. maar je begrijpt het wel.. JIJ BENT BELANGRIJK!!! Je moet echt meer van jezelf leren te houden en die gekko's laten zien dat jij de baas bent en niet met je laat sollen ![]() veel geluk |
![]() |
|
Goed, de vakantie zit er op. En ik moet zeggen dat ik mij prima vermaakt heb.
Niet boos worden, maar ik heb eigenlijk niet met hem gepraat. Ik zat met het hele gezin in 1 huisje van 6 personen en we waren met zijn zevenen. Dus, de tijd die je vrij hebt wordt snel opgevuld door: filmpje kijken, spelletje doen, zwemmen, terrasje pakken etc. Tijd samen heb je niet echt. Ik heb mij flink rot gevoeld af en toe. Maar misschien heb ik iets gevonden wat zowel mij als hem kan helpen, en dat is alleen dat ik mij assertiever op zal moeten stellen. Heel veel dingen stonden mij ook niet aan. Bijvoorbeeld dat we wéér niet gevreeën hebben enzo. Of gezoend, of wat dan ook. Dat maakte me tot op een bepaald punt zo verdrietig en boos tegelijk dat ik het niet meer binnen kon houden en wel moest laten merken omdat ik met hem 1 week lang samen was. Ik zei niet veel, ook tegen mijn schoonouders niet. Ik deed chagrijnig tegen hem (iets wat ik nooit doe, of durf te doen) en ik merkte dat hij daar op reageerde. Hij kwam vaker tegen mij aan zitten en knuffelde mij wel, gaf veel kusjes, lachte lief naar me. Hij vroeg zelfs nog aan mij of ik verdrietig was, keer op keer en wat er met mij was. Ik zei steeds dat er niks was omdat het hem toch niet kon schelen en hij zei toch dat het hem speet, waarschijnlijk omdat hij heel goed weet wat hij fout doet. Maar dat weet hij al sinds het begin. Ik weet nog dat hij voor het eerst bij mij kwam slapen, maar hij was zo moe dat hij in bed ging liggen zonder mij een kus te geven ofzo en vroeg of ik het licht uit wilde doen. Ik deed toen een beetje beledigd en toen zei hij: 'je hebt je dit echt heel anders voorgesteld hé? dat ik bij je kwam slapen? je had op iets anders gehoopt, het spijt me' Wat ook zo was, hij is het eerste vriendje bij wie ik mocht slapen van mijn ouders en hij bij mij. Dus je hoopt altijd dat dat knus en fijn is enzo. Het is een teleurstelling als zo'n droompje niet uitkomt. Dus hij wist het toen al. Denk ik. Thing is, mijn vriend en ik hebben face to face NOOIT ruzie. Ook in dit huisje niet, wat een ultieme proef is, we hebben (naast mijn gewoonlijke irritatie voor het feit dat hij geen intimiteit met mij wil delen) geen irritaties aan elkaar gehad. Sterker nog, iedereen in het huisje heeft ruzie met elkaar gehad, behalve wij samen. Wij hebben alleen ruzie over msn en de telefoon, en dat sinds de laatste paar maanden ook niet meer. Dit was voor mij wel een geruststelling. Naar aanleiding van de reacties hier heb ik ook eventjes nagedacht over de relatie in zijn algemeenheid, ook ivm een verkeerd opgevatte vriendschap. Dat antwoord heb ik ondervonden en dat is 'nee'. Het is geen vriendschap. Voor mij in elk geval niet. Natuurlijk is hij mijn beste vriend, ik bespreek alles met hem en hij luistert naar me (nogmaals, als het over seks gaat sluit hij zich af, verder is het een prima praatpaal). Maar hij is ook iemand van wie ik op een speciale manier houdt, en het voelt niet als een vriendschap. Het gaat veel verder en dieper dan een goede vriendschap, en ik denk dat dat ook voor hem geldt. Ik heb hier eigenlijk nog niet het begrip 'aseksualiteit' zien vallen. Misschien omdat de meeste vinden dat mijn vriend gewoon een klootzak is xD maar ik heb me erin verdiept, en bepaalde types van aseksualiteit komen wel overeen met mijn vriend, en dan met name type C. Hoewel mijn vriend zegt dat hij niet masturbeert. Het is namelijk ook niet zo dat hij niet geil kan worden (want dat lukt prima, hij heeft geregeld een stijve als hij bij mij in de buurt is) van mij of in het algemeen, hij kan het gewoon niet uiten op de een of andere manier. Of hij durft niet. Dus faalangst zou het ook nog kunnen zijn. |
![]() |
|
@Lente We praten ook écht, als ik ergens heel erg mee zit dat luistert hij altijd en probeert me ermee te helpen. Behalve dan als het om seks gaat. Maar ik zit ook wel eens met andere dingen.
En we praten genoeg. Over van alles, maar niet over seks. @Andijvie Als ik meer seks met hem zou hebben en fijner seks zou hebben is de rest voor mij praktisch ook opgelost. En met goede seks bedoel ik niet dat het voor hem als nog oppervlakkig is en door kan gaan met mij slecht behandelen, maar liefdevolle seks. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dus als jullie goede seks hebben, gaat hij ineens ook medeleven tonen wanneer je ziek bent en over moet geven etc? Volgens mij zeg je eigenlijk;'Als hij liefdevoller is, dan is alles opgelost.' ... Tja, dat is natuurlijk misschien wel zo, maar in mijn ogen is dit bij hem niet iets wat hij kan veranderen. Hij heeft jou zo vaak zo'n slecht gevoel gegeven, is dat niet genoeg bewijs voor wie hij is? Mensen kunnen maar minimaal veranderen... en jíj kan hem niet veranderen.
Ik begrijp zelf ook niet waar jullie diepe vriendschap op gebaseerd is, want uit wat je hier post vind ik geen vriendschap spreken. Ik heb het idee dat jij vooral het idee hebt dat je zonder hem niets meer hebt en dus moet hij wel een vriend zijn... Maar pak het dan anders aan; ga aan jezelf werken, bouw iets op onafhankelijk van hem (dus ga met collega's wat dingen doen buiten het werk om, ga een cursus doen, dat soort singen) en leer jezelf kennen en andere mensen buiten hem om. Dan word je vanzelf assertiever, ook in je relatie met hem. |
![]() |
|
![]() |
Beste Suvannah.
Wat een verschikkelijke sukkel is die vriend van je, Als ik jou was zou ik van die vriend heel snel een EXvriend maken dumpen die gast. ![]() Want van hem ga je echt niet gelukkig worden, Maar blijf je ongelukkig door sukkelen Dus hou op je zelf de schuld geven en jezelf naar beneden halen terwijl het zijn domme schuld is. Want met jou is er niets mis hoor jij wil wat iedere meid wil en de meeste ook krijgen. En er zijn zat jongens die wel weten hoe ze met een vrouw om moeten gaan en die wel lief en romantisch zijn, En ook een beetje meer fantasie hebbem als het om sex gaat ![]() Het zal mischien niet makkelijk zijn voor jou om je vriend te dumpen maar geloof me het is veel beter voor je zelf. En er is trouwens niets mis om jezelf te masturberen er zijn duizenden meiden en ook jongens die dat doen daar is helemaal niets mis mee en kan ook helemaal geen kwaad ik bedoel je moet toch af en toe aan je trekken komen toch. Nu succes en sterkte toegewenst |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Relatieproblemen, gebruikt worden door anderen, wantrouwen enz. Verwijderd | 0 | 04-05-2014 17:13 | |
Liefde & Relatie |
Op 2 personen verliefd zijn? Squitz | 26 | 18-07-2008 15:25 | |
Muziek |
infected abortion - bukakke smatjes Notorious P.I.S | 36 | 15-04-2006 08:43 | |
Psychologie |
hersenbeschadiging heavyukkie | 7 | 08-03-2005 18:33 | |
Liefde & Relatie |
Jongere bezoekers? Verwijderd | 54 | 16-05-2003 20:39 | |
Liefde & Relatie |
uitgemaakt Verwijderd | 34 | 22-06-2002 16:19 |