Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 20:33
Verwijderd
De culturen van Mesopotamië en Anatolië! De Hettieten, Babyloniërs, Assyriërs etc.

En daarbij dus ook als talen Akkadisch, Sumerisch en Hettitisch.
Advertentie
Oud 13-12-2011, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Goezo . Hoe ben je erachter gekomen dat je dit wilde gaan doen?
Mijn vader vroeg net aan me: Wat ga je doen, weet je dat al? En ik antwoordde: Ja, assyriologie.

Maar eigenlijk had ik het nog niet besloten. Maar het voelt wel goed
Oud 13-12-2011, 20:34
Miekje*
Miekje* is offline
Zolang het goed voelt, voelt het goed, toch?
Oud 13-12-2011, 20:35
Verwijderd
Huhu Ik heb 1 andere mede student
Oud 13-12-2011, 20:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb vet geen energie meer over!
Je bent de enige die reageert
Oud 13-12-2011, 20:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Je bent de enige die reageert
Geen tijd en ruimte in mijn hoofd om de verhalen aandachtig te lezen en erop te stemmen. Volgende keer beter?
Oud 13-12-2011, 20:44
Verwijderd
Ik maak me echt druk om mijn mondeling voor morgen. Ik kan me niet voorstellen dat ik Frans kan praten tegen mijn leraar.
Oud 13-12-2011, 20:44
Verwijderd
Waarom niet SweetSmile?
Oud 13-12-2011, 20:46
Verwijderd
Ik vind het een beetje eng . En ik ben bang dat ik een onderwerp krijg waar ik niks over weet en dat ik dan dichtklap en dat het niet meer lukt.
En eigenlijk ben ik ook bang dat hij dom vindt.
Oud 13-12-2011, 20:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Geen tijd en ruimte in mijn hoofd om de verhalen aandachtig te lezen en erop te stemmen. Volgende keer beter?
En als je ze onaandachtig leest en stemt op die die jou het meest aanspreekt?

Iedereen doet steeds van volgende keer beter en ik heb daar absoluut geen empathie voor want ik vind dat letteren sowieso actiever moet.
Oud 13-12-2011, 20:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sorry dat ik chagrijnig doe maar ik heb een beetje migraine.
Oud 13-12-2011, 20:51
Verwijderd
Zijn er mensen hier met een hartslagmeter?
Oud 13-12-2011, 20:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De culturen van Mesopotamië en Anatolië! De Hettieten, Babyloniërs, Assyriërs etc.

Holy moly, dat klinkt best moeilijk en ingewikkeld Maar heel erg goed dat je nu in ieder geval een beetje een beeld hebt

Citaat:
Mijn vader vroeg net aan me: Wat ga je doen, weet je dat al? En ik antwoordde: Ja, assyriologie.

Maar eigenlijk had ik het nog niet besloten. Maar het voelt wel goed
Zo heb ik ook een more or less ook mijn studie gekozen huhu! En die bevalt heel erg goed!
Oud 13-12-2011, 20:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zijn er mensen hier met een hartslagmeter?
Jup. Wieso?
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Sorry dat ik chagrijnig doe maar ik heb een beetje migraine.
Misschien moet je dan even niet computeren .
Verwijderd
Mehhh ik haat het dat ik zo leeg raak van sociale dingen met veel mensen die heus wel gezellig zijn.
Verwijderd
Citaat:
Zo heb ik ook een more or less ook mijn studie gekozen huhu! En die bevalt heel erg goed!
Mooi dat het werkt op die manier Wat studeer je?
Oud 13-12-2011, 20:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mooi dat het werkt op die manier Wat studeer je?
Kunstgeschiedenis . Ik wilde eigenlijk diergeneeskunde studeren, maar dat is nogal een zware studie en ik zou er bovendien voor moeten verhuizen. Door m'n vermoeidheidsproblemen zou dat niet lukken. Toen heb ik op het laatste moment nog een andere studie gekozen!
Oud 13-12-2011, 20:55
Verwijderd
Dat is maar beetje een andere richting
Verwijderd
Citaat:

Huhu, wow. Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat je zo gaat voor iets dat zo enorm specifiek is en weinig praktisch nut, als ik het even lomp mag zeggen.
Verwijderd
Citaat:
Jup. Wieso?
Wil dr een kopen, maar geen ervaring mee.

http://www.futurumshop.nl/product/60...rce=kieskeurig

Ik denk aan deze. Is dat een prima denk je?
Oud 13-12-2011, 20:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat is maar beetje een andere richting
Een beetje maar

Citaat:
Wil dr een kopen, maar geen ervaring mee.

http://www.futurumshop.nl/product/60...rce=kieskeurig

Ik denk aan deze. Is dat een prima denk je?
Geen flauw idee, ik heb er geen verstand van. Kreeg de mijne van m'n ouders. Dat is ook een Polar geloof ik. In principe denk ik dat dat een prima merk is, maar toevallig doet de mijne het niet goed meer..
Oud 13-12-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Een beetje maar

Geen flauw idee, ik heb er geen verstand van. Kreeg de mijne van m'n ouders. Dat is ook een Polar geloof ik. In principe denk ik dat dat een prima merk is, maar toevallig doet de mijne het niet goed meer..
Hm, ok ok. Had je die al lang?
Oud 13-12-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Huhu, wow. Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat je zo gaat voor iets dat zo enorm specifiek is en weinig praktisch nut, als ik het even lomp mag zeggen.
Tsja. Dat mag je best lomp zeggen hoor . Daarom heb ik lang getwijfeld of ik met deze studie überhaupt wilde beginnen. Maar gelukkig zijn wij (van onze studie) met onze BA's toelaatbaar tot Masters van Geschiedenis als we 1 aanvullend vak doen in keuzeruimte in het laatste semester van onze bachelor.

Dus ja, in feite is het niet geheel nutteloos. Bovendien zijn er niet veel assyriologen, dus ik vind het wel stoer dat ik gewoon dingen ga leren die maar heel weinig mensen weten

En als het niet bevalt wordt ik lekker alsnog banketbakker.
Oud 13-12-2011, 21:07
Verwijderd
Ik heb liever dat mensen gewoon lomp zeggen dat het ze geen bal aan lijkt of dat het nutteloos is dan dat ze proberen om er rare grapjes over te gaan maken ofzo. Ik ken wel van die mensen die gewoon weigeren om te zeggen dat je een kutstudie doet , en dat wordt dan altijd heel awkward
Oud 13-12-2011, 21:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hm, ok ok. Had je die al lang?
Een jaar ofzo. Maar misschien is het puur toeval dat 'ie raar doet hoor.
Oud 13-12-2011, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb liever dat mensen gewoon lomp zeggen dat het ze geen bal aan lijkt of dat het nutteloos is dan dat ze proberen om er rare grapjes over te gaan maken ofzo. Ik ken wel van die mensen die gewoon weigeren om te zeggen dat je een kutstudie doet , en dat wordt dan altijd heel awkward
Ik zou wel zeggen dat het me nutteloos lijkt, maar zeggen dat het een kutstudie is, terwijl iemand het leuk vind (tenminste, volgens mij vind je het leuk), dat kan ik niet
Oud 13-12-2011, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Tsja. Dat mag je best lomp zeggen hoor . Daarom heb ik lang getwijfeld of ik met deze studie überhaupt wilde beginnen. Maar gelukkig zijn wij (van onze studie) met onze BA's toelaatbaar tot Masters van Geschiedenis als we 1 aanvullend vak doen in keuzeruimte in het laatste semester van onze bachelor.

Dus ja, in feite is het niet geheel nutteloos. Bovendien zijn er niet veel assyriologen, dus ik vind het wel stoer dat ik gewoon dingen ga leren die maar heel weinig mensen weten

Oh, dat is wel fijn, van die msater. En natuurlijk is het cool dat je zo'n expert wordt. And then again: er zat ook een compliment in mijn opmerking verpakt, want het is super goed dat je er zo voor gaat.
Oud 13-12-2011, 21:14
Em.
Em. is offline
Citaat:

Die talen. Omg, ik wil dat echt eens horen/zien/whatever als je dat spreekt!

Ik zou niet eens de namen van de talen kunnen onthouden, trouwens.

Citaat:

Kun je je taarten Hettitische namen geven enzo.

Citaat:
Ik vind het stiekem wel heel gaaf klinken. Al die talen. Alleen lijkt het me verschrikkelijk ze te moeten leren. Oude culturen zijn dan weer wel leuk.

Al zou ik zelfs liever gaan voor een iets nuttigere studie. Maar hé, dan denk ik gewoon aan jouw studie en dan wordt alles ineens heel nuttig! Zelfs zonder banketbak-noodplan. En als de laatste twee Akkadisch sprekende mensen ruzie krijgen, is er tenminste nog iemand die dat spreekt. hoewel, met 1 studiegenoot behoor je al bijna tot die laatste 2 ;d
Oud 13-12-2011, 21:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben altijd wel heel beleefd over studies, maar soms lijkt het me zó kut dat ik er echt niet om kan liegen
Oud 13-12-2011, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben altijd wel heel beleefd over studies, maar soms lijkt het me zó kut dat ik er echt niet om kan liegen
Zoals?
Oud 13-12-2011, 21:15
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zou wel zeggen dat het me nutteloos lijkt, maar zeggen dat het een kutstudie is, terwijl iemand het leuk vind (tenminste, volgens mij vind je het leuk), dat kan ik niet
Als je zo'n studie doet en 'm niet leuk vindt, dan is dat wel heel, eh, dom. Dat vind ik ook wel gaaf, zoiets durven, want dat zou ik zelf nooit durven.
Oud 13-12-2011, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zoals?
Nou ja, als het iets economisch is ofzo. Dan zeg ik uiteindelijk toch maar zoiets als "goh, daar heb nou helemaal níets mee *beleeft lachje*"
Oud 13-12-2011, 21:17
Verwijderd
Ik zeg meestal maar meteen dat ik een alfa cursusje doe of voltijd hippie ben! Werkt wel.
Oud 13-12-2011, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als het iets economisch is ofzo. Dan zeg ik uiteindelijk toch maar zoiets als "goh, daar heb nou helemaal níets mee *beleeft lachje*"
Hmm, zoiets zou ik ook wel zeggen denk ik. Alleen heb ik meestal dat zo'n studie me best leuk lijkt, maar niks voor mij, ofzo.
Oud 13-12-2011, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Godsamme er is lekkage in de badkamer en nu is de douchemat nat. Ik ben heb nu al 4x een nieuwe droge sok moeten aantrekken
Je hebt helemaal geen douchemat.
Oud 13-12-2011, 21:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zoek m'n bed maar eens op. Gute nacht!
Oud 13-12-2011, 21:23
Verwijderd
Trusten!
Oud 13-12-2011, 21:24
Verwijderd
Slaap lekker!
Oud 13-12-2011, 21:27
Verwijderd
Citaat:
*verhaal*
Ik kan de namen van de meeste talen die wij moeten leren goed onthouden hoor! We hebben nu een inleiding gehad tot:

Grieks, Latijn, Akkadisch, Sumerisch, Hettitisch, Hurritisch, Luwisch, Palaïsch, Koptisch, Hieratisch, Hierogliefenschrift, Aramees, Hebreeuws.
Oud 13-12-2011, 21:27
Verwijderd
Welterusten!
Oud 13-12-2011, 21:29
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
shit, broertje heeft rode sok in de witte was "perongeluk" gegooid, probeer te kijken of er nog wat te redden valt
Oud 13-12-2011, 21:34
Verwijderd
Dan heb je straks zachtroze handdoeken.
Oud 13-12-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik kan de namen van de meeste talen die wij moeten leren goed onthouden hoor! We hebben nu een inleiding gehad tot:

Grieks, Latijn, Akkadisch, Sumerisch, Hettitisch, Hurritisch, Luwisch, Palaïsch, Koptisch, Hieratisch, Hierogliefenschrift, Aramees, Hebreeuws.
Met zo'n lijst lijkt het me niet zozeer leren, als 'oppervlakkig kennis maken met'.
Oud 13-12-2011, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Met zo'n lijst lijkt het me niet zozeer leren, als 'oppervlakkig kennis maken met'.
Dat lijkt mij ook, of je moet een soort supertalenknobbel hebben.
Oud 13-12-2011, 21:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nerds, ik heb jullie hulp nodig.

Wat zouden jullie voor kerst willen hebben?
Dvd's enzo niet, sokken niet, games niet. Iemand?
Oud 13-12-2011, 21:49
Verwijderd
Phoebe mag ik jouw nazi skills inroepen ?
Oud 13-12-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ik zei ook, een inleiding tot .
Oud 13-12-2011, 21:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Phoebe mag ik jouw nazi skills inroepen ?
Altijd!

Wat is het en wanneer moet je het inleveren?
Oud 13-12-2011, 21:51
Verwijderd
Het is mijn laatste 275 woorden ding, het moet morgen voor 3 uur ingeleverd, maar ik maak het nu. Ik heb het voor half 12 af en stuur het dan naar je op!

Dan krijg ik daarna een massage van mijn huisgenoot, die niet geloofde dat ik dat binnen een uur kon doen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten