|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Dit is toch geen gekke variant op een open ruggetje? Wel gaaf dat hij ook daadwerkelijk is verbonden met het ruggenmerg. Zou er ook botweefsel in zitten?
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Ik ging vandaag eens vrijwilligerswerk doen. Ik deelde briefjes uit en vroeg de mensen of ze in de supermarkt misschien iets extra's wilden kopen voor de arme mensen in mijn dorp. Vraag ik dat aan zo'n vrouw, wordt ze helemaal boos op mij en ze zei dingen als: Jaa en toen ik 27 jaar in de shit zat kreeg ik nog geen zak aardappels! Ze kunnen mijn rug op! Je bent pas arm als je net als ik door je man uit huis bent getrapt! Etc. Dat is natuurlijk zielig voor haar, maar serieus wtf? Dat ga je toch niet allemaal tegen iemand van 14 zeggen?
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Vanochtend politie aan de deur. Ik schrok me een ongeluk, want ik heb een hele harde bel. Ik vroeg me ook af waarom de politie in hemelsnaam bij mij aanbelde, maar het bleek voor een van de andere bewoners in het pand te zijn... Het gesprek door de intercom was een beetje gek, ik nam de hoorn van de intercom op, en het ging een beetje zoals dit:
M: Hallo? P: Hallo *stilte* M: Ehm, wie is dit? P: Politie *stilte* M: Oh. *stilte* P: Kunt u misschien even openmaken? En toen liep ik naar de voordeur en het eerste wat ze zeiden was 'niet schrikken!' (DONT PANIC!!!11!), en toen legde ze uit dat ze voor een buurman kwamen. Ik zag de laatste tijd al veel post die veel op incasso's enzo leken, dus het zal daar wel iets mee te maken hebben.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Die reactie van die vrouw slaat nergens op, dat heeft niks met bedelen of vrijwilligerswerk te maken. En ik zie het niet als bedelen als je geld inzamelt voor de voedselbank of andersoortige goede doelen voor mensen die het niet zo breed hebben, dan heet het namelijk collecteren.
|
|
|
|
gister speelde ik reddead, en reed langs met me koets, zag ik een andere koets op het punt over te steken dus ik dacht, ff aan de kant, *floep* verdween hij zomaar in het niets,
whathefuck
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
wtf ik ga hier mobiel op in wtf bijna 100 kerstkaarten, deels met housewarminguitnodiging voor meerdere mensen. Wtf en dan moet ik nog kijken wie ik nog online moet aanvullen
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
wtf, zonet in de klas zat ee, meid te zeuren, en was de andere meid het zat en zei,: SA**** HOUW JE KOP OF IK DOUW AL ME VINGERS IN JE REET
wy kijken in stilte en open mond haar aan
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() En die studenten die werven voor goede doelen bij stations enzo, die worden ook betaald (en nog vrij aardig ook), dat vind ik ook een beetje dubieus
|
|
|
|
Het goedkoopste zijn vrijwilligers
Ik vind dat als je voor een goed doel werkt, dat het goede doel er beter van moet worden dan jijzelf. Tot een zekere hoogte vind ik een vergoeding voor wervers nog wel prima, maar sommige bureau's betalen die studenten best wel veel. Het is hetzelfde als met die directeur van de hartstichting die tonnen op bleek te strijken. Hij haalt waarschijnlijk ook wel meer binnen, maar wat jij aan salaris vangt gaat niet naar het uiteindelijke goede doel, dus bescheidenheid is gewenst.
|
|
|
|
Het probleem is natuurlijk vooral dat het werkt. Als mensen nu gewoon net zoals bepaalde niet nader te noemen superintelligente mensen nooit iets zouden kopen van (tele)marketeers/straatverkopers/etc. zouden ze ook niet bestaan en zouden ze iets nuttigs kunnen gaan doen. Na mijn staatsgreep komt er ook een accijns van 200% op alle verkopen via marketeers.
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik word altijd heel boos van die goededoelenwervers op straat. Omdat ze geen nee accepteren en ik bijna verantwoording moet afleggen voor het feit dat ik geen geld heb om álle doelen te steunen. Bovendien, ik denk dat ik veel minder te besteden heb dan die mensen die mij proberen te werven en zelf krijgen ze dus betaald, laten ze dat dan maar eerst afstaan voordat ze mij een schuldgevoel aanpraten dat ik niet, naast de doelen die ik al steun, ook nog hun doel steun.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Als ik nee zeg komt altijd de vraag 'waarom?' Of als ik meteen zeg dat ik geen tijd heb, is het 'het kost maar vijf minuutjes'. Het probleem is ook een beetje dat ik vaak lachend nee zeg. Ik wil te vriendelijk blijven, en dat snuiven ze meteen op. Dus tegenwoordig probeer ik een chagrijnig rotkop op te zetten als ik langs ze loop, niet aan kijken en doorlopen. Dan spreken ze me niet aan, dat is het beste. En ik probeer nu als ze me toch vragen of ik even tijd voor ze heb, niet stil te gaan staan en gewoon nee te zeggen. Maar dat voelt als liegen als ik eigenlijk wel tijd heb.
|
|
|
|
Verwijderd
|
^Wat ook werkt, is zeggen dat je al een goed doel steunt en student bent en dus geen geld hebt voor twee doelen. Sinds ik meld dat ik al een goed doel steun, laten ze me na die opmerking met rust. En als ze dan doorvragen, meld ik dat ik student ben en nou eenmaal geen geld heb voor twee goede doelen. Dat werkt prima!
|
|
|
|
Verwijderd
|
Het probleem is té beleefd willen zijn. Kijk, je hoeft niet onbeleefd te zijn tegen die mensen, ze doen ook maar hun werk, dus je hoeft ze niet te beledigen maar kunt gewoon glimlachend 'Nee sorry' zeggen of als je in een goed humeur bent 'Nee, maar veel succes nog vandaag he!'. Ik maak er nog een klein afwerend handgebaartje bij. En dan doorlopen. Maar als zij vervolgens onbeleefd tegen jou gaan doen door niet naar je te luisteren maar met je mee te lopen en door te blijven gaan, dan hoef je echt niet toch weer stil te staan en antwoord te geven op hun vragen; je hebt al nee gezegd, gewoon doorlopen en niets meer zeggen.
Als je dat niet kunt is een alternatief natuurlijk een leugentje: "ik ben al donateur van jullie". Laatst gewijzigd op 21-12-2011 om 10:18. |
|
|
|
|
Ik ben eigelijk veel te aardig in dat soort situaties
Ik zeg altijd dat ik al aan 4 goede doelen geef (en dat is ook zo), en toch vragen ze dan bijna allemaal of het dan niet eens tijd is om te switchen van doel.
|
|
|
|
als ze mij op straat vragen: zeg wil jij misschien wat geld geven, zeg ik:
S; nee geef al genoeg C: u kunt altijd meer geven S: nee doe ik gewoon niet, die lopen dan ze naar met me mee, en zeggen dan, ja alstublieft het is voor het kankerfonds, u móet ze helpen,, en dan wordt ik echt woedend, want ik heb zelf ook kanker gehad, en heb er ook moeten mee strijden, en dat zeg ze dan, en zeg ik erbij, ik heb kanker gehad, ik gaf geld, zo haal die kleine kale fucker van die machine af, want ik heb er voor betaald, en dan zijn ze stil, en lopen weg denk eigenlijk dat ik eens een keer, om zo'n collecte busje had moeten vragen om mee te nemen
|
|
|
|
@Lentekriebel: dat 'ik wil te vriendelijk blijven' heb ik ook hoor! En dan ben je inderdaad vaak de dupe, maar wat iedereen hierboven zegt klopt ook
![]() Ontopic: Eeeuh. Ik heb geen wtf-moment.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik steun nu helemaal geen goede doelen want ik ben zelf al m'n goede doel, ik heb totaal niets over. Daar ga ik me toch zeker niet voor verantwoorden? |
|
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() OT: WTF heeft m'n huisgenootje nu óók lekkage?? Er is een maand geleden een neiuw (tijdelijk) dak gekomen
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat: