Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Wie is de betere uitvinder?
Professor Barabas 30 38.96%
Willie Wortel 47 61.04%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2007 @ 20:46 :
Dan ben ik diep bedroefd over jouw gebrek aan goede verhalen en kwaliteitscriteria. Jij moet nog eens aankomen over 'smaak' in een filmtopic.
Het is lange tijd geleden dat ik de verhalen heb gelezen, dus van eventuele plotgaten waar Rosa zich schuldig aan zou maken weet ik niets meer.

Maar de tekenstijl wasstukken beter dan in de andere verhalen. Veel meer detail en veel meer sfeer in de omgevingen.
Advertentie
Oud 25-02-2007, 22:03
Martiño
Martiño is offline
Om enigzins ontopic te blijven:
Ik stem voor Barabas (hoewel ik ze allebei goed vind).
Hoewel Willie Wortel veel meer heeft uitgevonden (en soms indrukwekkender), gaan zijn uitvindingen ook veel vaker de mist in. Daarbij waardeer ik in Barabas dat hij zijn uitvindingen vrijwel altijd maakt met het doel om de mensheid en de wetenschap te helpen, en daarin een sterk gevoel van moraliteit en ethiek toont. Willie Wortel daarintegen maakt uitvindingen in opdracht (vaak voor het financieele gewin van anderen, zoals Dagobert Duck) en denkt vaak niet zo goed na over de gevolgen.
Oud 25-02-2007, 22:38
Bongalientje
Bongalientje is offline
barabas,
er is geen uitzondering op worels dingen die het volhouden tot het einde van een verhaal.. barabas kenk amper
Oud 25-02-2007, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2007 @ 20:56 :
Zoals bekend ben ik ook niet tevreden met al die overvloedige informatie die Rosa geeft, maar ik zie nog steeds niet in wat er mis is met gesuggereerde seks in een Duckverhaal.
Ten eerste omdat het niet thuishoort in een Disney-verhaal en ten tweede omdat het zielig is om op die manier lezers te lokken. Rosa heeft van minstens een jaar tevoren op DCML (Disney Comic Mailing List) zijn beroemde sex-scène aan zitten kondigen, als een klein jongetje dat stiekem de Playboy mee naar het schoolplein neemt voor zijn vriendjes. Stel je voor: een vijftiger die tieners benieuwd maakt naar een Disney-verhaal vanwege vrijscènes tussen klassieke stripcharacters. Ik vind dat erg laag.

Citaat:
Volgens mij is de voornaamste reden dat jij Rosa niet ziet zitten hoe hij met de oude verhalen van Barks omgaat (die overigens ook nog wel eens plotgaten bevatten). Wat is er mis mijn zijn Duckverhalen waarin hij het verleden met rust laat.
Ik was vroeger een enorme fan van Don Rosa en zijn verhalen. Ik heb alle albums in de kast staan. Maar ik merkte langzamerhand dat hij geen respect heeft voor Barks (zowel in zijn verhalen als in zijn e-mail correspondenties), maar ondertussen wel de lieve lezers zover krijgt dat zij geloven dat hij de volgende Barks is. Ondertussen schrapt Rosa rustig het ene Barks-verhaal na het andere, en zijn fans doen hem na. Zodoende lijkt het alsof Barks de fouten heeft gemaakt ipv Rosa (jij refereert ook al aan 'plotgaten').

Maar dat is niet de enige reden dat ik Rosa al lang niet meer zie zitten. De verhalen waarin hij het verleden met rust laat worden sowieso extreem schaars. Het lijkt wel alsof hij op eigen houtje niks meer kan verzinnen. Maar de verhalen die hij maakt, staan op drijfzand. Zo haalde ik in het 'Duck-topic' (door Hanneke gesloten) een stuk of 30 punten aan die het verhaal om zeep hielpen. Rosa heeft na 20 jaar strips maken nog steeds niet door hoe hij een verhaal op moet bouwen. Rosa heeft vroeger leuke verhalen gemaakt ('Son of the Sun' vond ik zelfs uitstekend) en kon vroeger ook best aardig tekenen, maar de status van tweede Barks of 'de beste Duck-tekenaar van dit moment' heeft hij niet verdiend.

Citaat:
N00dles schreef op 25-02-2007 @ 21:11 :
Het is lange tijd geleden dat ik de verhalen heb gelezen, dus van eventuele plotgaten waar Rosa zich schuldig aan zou maken weet ik niets meer.
Voor een voorbeeld daarvan, in 'A letter from home', zie het topic waarnaar ik eerder in antwoord op Juice naar verwees.

Citaat:
Maar de tekenstijl was stukken beter dan in de andere verhalen. Veel meer detail en veel meer sfeer in de omgevingen.
Rosa kon vroeger heel aardig tekenen. Helaas is hij na verloop van tijd de pagina's veel te veel gaan dichttimmeren door teveel panels op een pagina te zetten met teveel dialoog, waardoor zijn tekeningen, naar mijn mening, niet meer konden 'ademen'.

Overigens vind ik dat je met je opmerking dat zijn tekenstijl stukken beter was dan de meeste verhalen, veel tekenaars tekort doet. Daan Jippes bijvoorbeeld, of Daniel Branca, Mark de Jonge, Marco Rota etc. Die mannen kunnen echt tekenen, vanuit zichzelf, terwijl Rosa werkt met linealen en sjablonen, wat de personages stijf en stram maakt.

Maar dit is offtopic en ik wil Hanneke niet voor een tweede maal tot een slotje dwingen...
Oud 26-02-2007, 06:29
de kip
de kip is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 17:02 :
Barabas! Omdat suske en wiske strips veel leuker zijn dan donald duck.
Oud 14-01-2012, 00:01
Macrador
Macrador is offline
Barabas natuurlijk!
Oud 14-01-2012, 00:09
Verwijderd
Wat een kankerup Pardon my french.
Oud 14-01-2012, 00:36
Uice
Uice is offline
Wat mis ik Mark Almighty toch.
Oud 14-01-2012, 00:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gvd, ik kan me dit topic nog herinneren en dacht al: Uice heeft dat al eens eerder gezegd!
Oud 14-01-2012, 05:11
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Wortel kan een met paar draadjes + een lampje een nieuw leven maken en dan ook nog geen zombie-wezen maar een wezen dat slim is en eigen keuzes maakt.

Enough said
Oud 14-01-2012, 05:13
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Om enigzins ontopic te blijven:
Ik stem voor Barabas (hoewel ik ze allebei goed vind).
Hoewel Willie Wortel veel meer heeft uitgevonden (en soms indrukwekkender), gaan zijn uitvindingen ook veel vaker de mist in. Daarbij waardeer ik in Barabas dat hij zijn uitvindingen vrijwel altijd maakt met het doel om de mensheid en de wetenschap te helpen, en daarin een sterk gevoel van moraliteit en ethiek toont. Willie Wortel daarintegen maakt uitvindingen in opdracht (vaak voor het financieele gewin van anderen, zoals Dagobert Duck) en denkt vaak niet zo goed na over de gevolgen.
Wortel krijgt daar amper duckcenten voor.

Dagobert wilt graag onmogelijke dingen en Wortel ziet dat als een uitdaging. Een waar gedreven uitvinder in hart en nieren.
Oud 14-01-2012, 06:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Barabas natuurlijk!
Zeg meneer de forumbaas, wilt u geen onnodige klotetopics meer uppen aub. Ge zit nie op onzin, zenne!

(k)
Oud 14-01-2012, 10:37
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zeg meneer de forumbaas, wilt u geen onnodige klotetopics meer uppen aub. Ge zit nie op onzin, zenne!

(k)
Ik vind dit helemaal geen klotetopic.
Ik vind het onrechtvaardig dat Barabas zo wordt benadeeld.
Oud 14-01-2012, 11:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Een forumlid dat een jaren oud topic upt, krijgt een officiële waarschuwing en dan wordt het topic gesloten, maar als een forumbaas dat doet, krijgt ie een kusje? :\ Klassejustitie!
Oud 14-01-2012, 11:12
Verwijderd
En dan ook nog om zo'n kutuitvinder als barabas.
Oud 14-01-2012, 11:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wortel krijgt daar amper duckcenten voor.

Dagobert wilt graag onmogelijke dingen en Wortel ziet dat als een uitdaging. Een waar gedreven uitvinder in hart en nieren.
Wortel faalt keer op keer om de consequenties van zijn uitvindingen in te zien, vindt wel het meest fantastische uit, maar is niet in staat de volledige potentie in te schatten en staat toe dat Dagobert Duck zijn uitvindingen voor puur eigen gewin gebruikt in plaats van dat zijn uitvindingen worden gebruikt voor de verbetering van de eendheid.

Barabas leert juist van zijn fouten en is zich zeer bewust van de potentie en consequenties van zijn wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast is de primaire drijfveer van Barabas het dienen en verbeteren van de mensheid.
Oud 14-01-2012, 12:08
Verwijderd
Willie wortel is misschien technisch de betere uitvinder, maar Barabas is ontegenzeglijk de betere wetenschapper.
Oud 14-01-2012, 12:11
Hanneke
Hanneke is offline
Goed topic.
Oud 14-01-2012, 17:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Willie wortel is misschien technisch de betere uitvinder, maar Barabas is ontegenzeglijk de betere wetenschapper.
Hoezo?

Trouwens nog een reden waarom Wortel beter is: voor zover ik weet heeft Barabas nooit een kunstmatig intelligente vriend voor zichzelf uitgevonden.
Oud 14-01-2012, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoezo?

Trouwens nog een reden waarom Wortel beter is: voor zover ik weet heeft Barabas nooit een kunstmatig intelligente vriend voor zichzelf uitgevonden.
Lampje is niet uitgevonden maar per ongeluk ontstaan, door een freak accident waarbij technologie werd gebruikt die verdacht veel lijkt op de klankentapper die Barabas heeft ontwikkeld. Daarbij heeft Barabas natuurlijk Tedere Tronica gemaakt, een androïde, en laterna een mannelijke tegenhanger zodat Tronica niet alleen is, terwijl Willie Wortel lampje nooit heeft na kunnen maken.
Oud 14-01-2012, 17:23
Verwijderd
Willie denk ik.
Oud 14-01-2012, 17:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Een forumlid dat een jaren oud topic upt, krijgt een officiële waarschuwing en dan wordt het topic gesloten, maar als een forumbaas dat doet, krijgt ie een kusje? :\ Klassejustitie!
Meestal wordt alleen het topic gesloten hoor, daar krijg je niet meteen een waarschuwing voor.

En ik wou gewoon zien waar dit topic heen ging.
Oud 14-01-2012, 18:11
Elmp
Elmp is offline
Willie Wortel natuurlijk, hij heeft je uitvindingen klaar terwijl je wacht
Oud 14-01-2012, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit helemaal geen klotetopic.
Ik vind het onrechtvaardig dat Barabas zo wordt benadeeld.
Inderdaad zeg. Het is uiteraard Barabas met de Gyronef en de Teletijdmachine.
Oud 14-01-2012, 18:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat een kutup.

En Willie Wortel.
Oud 14-01-2012, 18:45
Verwijderd
Ik ga voor de underdog: LAMPJE.
Oud 14-01-2012, 20:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het is wel weer genoeg geweest zo.