|
|
Bekijk resultaten poll: Wie is de betere uitvinder? | |||
Professor Barabas |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 38.96% |
Willie Wortel |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 61.04% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de tekenstijl wasstukken beter dan in de andere verhalen. Veel meer detail en veel meer sfeer in de omgevingen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Maar dat is niet de enige reden dat ik Rosa al lang niet meer zie zitten. De verhalen waarin hij het verleden met rust laat worden sowieso extreem schaars. Het lijkt wel alsof hij op eigen houtje niks meer kan verzinnen. Maar de verhalen die hij maakt, staan op drijfzand. Zo haalde ik in het 'Duck-topic' (door Hanneke gesloten) een stuk of 30 punten aan die het verhaal om zeep hielpen. Rosa heeft na 20 jaar strips maken nog steeds niet door hoe hij een verhaal op moet bouwen. Rosa heeft vroeger leuke verhalen gemaakt ('Son of the Sun' vond ik zelfs uitstekend) en kon vroeger ook best aardig tekenen, maar de status van tweede Barks of 'de beste Duck-tekenaar van dit moment' heeft hij niet verdiend. Citaat:
Citaat:
Overigens vind ik dat je met je opmerking dat zijn tekenstijl stukken beter was dan de meeste verhalen, veel tekenaars tekort doet. Daan Jippes bijvoorbeeld, of Daniel Branca, Mark de Jonge, Marco Rota etc. Die mannen kunnen echt tekenen, vanuit zichzelf, terwijl Rosa werkt met linealen en sjablonen, wat de personages stijf en stram maakt. Maar dit is offtopic en ik wil Hanneke niet voor een tweede maal tot een slotje dwingen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Barabas leert juist van zijn fouten en is zich zeer bewust van de potentie en consequenties van zijn wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast is de primaire drijfveer van Barabas het dienen en verbeteren van de mensheid.
||
Citaat:
Trouwens nog een reden waarom Wortel beter is: voor zover ik weet heeft Barabas nooit een kunstmatig intelligente vriend voor zichzelf uitgevonden.
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik wou gewoon zien waar dit topic heen ging. ![]()
|
|