Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2012, 21:20
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
XD

Ik heb de Twilight boeken ooit cadeau gekregen, maar uit principe nooit gelezen eigenlijk.

Weet iemand zo of de boeken wel te doen zijn?
Oud 21-01-2012, 21:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben anti Twilight. Dus nee.

Madonna bij Graham Norton
Oud 21-01-2012, 21:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Met enorm hoge hakken
Oud 21-01-2012, 21:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom ben je anti-Twilight? Als je the Sound of Music goed vindt, moet je logischerwijs Twilight ook goed vinden.
Oud 21-01-2012, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt vrijwillig Twilight gezien. En deel twee. En deel drie. Fuck that, vrijwillig? Je hebt het zelfs voorgesteld! En mij erin mee gesleurd! Net zo erg als the Sound of Music!
wut
Oud 21-01-2012, 21:32
mollerator
mollerator is offline
Ik volg een course game theory bij Yale University en er werd een spel gespeeld bij de collegezaal.
Kort gezegd kwam het hier op neer: Om te winnen moest je een getal kiezen tussen 0-100 dat zo dicht mogelijk ligt bij 2/3*gemiddelde van alle gekozen getallen in de zaal.

Toen gingen ze de opgave behandelen en werden de basisaannamen besproken. Bleek dus dat er mensen een getal hadden gekozen dat boven de 50 lag Yale University
Oud 21-01-2012, 21:35
Pierrot
Pierrot is offline
Slavoj, <3.
Oud 21-01-2012, 21:35
mollerator
mollerator is offline
wait 4 mensen hebben zelfs een getal bij de 67 gekozen
Oud 21-01-2012, 21:36
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik volg een course game theory bij Yale University en er werd een spel gespeeld bij de collegezaal.
Kort gezegd kwam het hier op neer: Om te winnen moest je een getal kiezen tussen 0-100 dat zo dicht mogelijk ligt bij 2/3*gemiddelde van alle gekozen getallen in de zaal.

Toen gingen ze de opgave behandelen en werden de basisaannamen besproken. Bleek dus dat er mensen een getal hadden gekozen dat boven de 50 lag Yale University
Ik lees vast iets verkeerd, maar het is in theorie toch gewoon mogelijk dat dat getal boven de 50 ligt? . Geen grote kans, maar als je alles of niets speelt kan je toch gewoon 66 kiezen? .
Oud 21-01-2012, 21:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ga je voor die course steeds wekelijks op en neer naar de States, of hoe moet ik dat zien?
Oud 21-01-2012, 21:42
Verwijderd
Ik snap het ook niet
Oud 21-01-2012, 21:42
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik lees vast iets verkeerd, maar het is in theorie toch gewoon mogelijk dat dat getal boven de 50 ligt? . Geen grote kans, maar als je alles of niets speelt kan je toch gewoon 66 kiezen? .
Ja in theorie is het mogelijk. Maar dan ga je er vanuit dat iedereen boven het gemiddelde gaat zitten om zo te verliezen...
Oud 21-01-2012, 21:43
mollerator
mollerator is offline
Citaat:

Ga je voor die course steeds wekelijks op en neer naar de States, of hoe moet ik dat zien?
Pfff in welk tijdsvak leef jij? Wat dacht je van internet?
Oud 21-01-2012, 21:46
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ja in theorie is het mogelijk. Maar dan ga je er vanuit dat iedereen boven het gemiddelde gaat zitten om zo te verliezen...
Hmm. Ik zou bij dat soort suffe spelletjes standaard gaan voor iets idioots.
Die Yalerds ook waarschijnlijk .

Enige wat ik weet van Yale heb ik overigens van Gilmore Girls, en uit een stuk van de Volkskrant waarin stond dat ze uit de top 10 van beste universiteiten ter wereld geduikeld zijn (:.
Oud 21-01-2012, 21:46
Verwijderd
Als je 66 zegt ga je ervan uit dat de rest zo dom is om 100 te zeggen..

Wat heb jij gezegd Mol?
Oud 21-01-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
en uit een stuk van de Volkskrant waarin stond dat ze uit de top 10 van beste universiteiten ter wereld geduikeld zijn (:.
Ik snap nu waarom
Oud 21-01-2012, 21:49
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Als je 66 zegt ga je ervan uit dat de rest zo dom is om 100 te zeggen..

Wat heb jij gezegd Mol?
Ik ben gegaan voor 12, mijn keuze is er overigens op gebaseerd dat anderen stomme keuzes maken. So far so good.
Oud 21-01-2012, 21:51
Verwijderd
En zat je dichtbij?
Oud 21-01-2012, 21:53
Verwijderd
Waarom 12 ?
Oud 21-01-2012, 21:54
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
En zat je dichtbij?
Het gemiddelde was uiteindelijk ~12 en dus het antwoord 9.
Oud 21-01-2012, 21:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom 12? En hoezo stomme keuzes? Ik vat het niet zo.

Ik denk dat het winnende getal zo rond de 20 gaat liggen. Houd me op de hoogte!

Edit: oh dat is nog best laag. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het publiek, als je naar willekeurige mensen op straat gaat zal het winnende getal veel hoger liggen.
Oud 21-01-2012, 21:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waarom ben je anti-Twilight? Als je the Sound of Music goed vindt, moet je logischerwijs Twilight ook goed vinden.
Kristen heeft alleen die OH NO uitdrukking, Robert vindt alleen zijn haar awesome en Taylor zit er alleen maar in om zijn shirt uit te trekken, wat werkelijk waar het beste van de film is.
Ik heb geprobeerd de tweede film te kijken, maar ik besefte me dat het waarschijnlijk amusanter was om een pistool in mijn mond te steken.

En ik ben een sucker voor musicals
Oud 21-01-2012, 21:58
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Waarom 12 ?
Ok, om te winnen kies je sowieso geen getal >67 omdat je dan alleen kan winnen als iedereen 100 kiest.

Als iedereen dat snapt dan is het hoogst gekozen getal dus 67. Als iedereen 67 dan zou kiezen zou de uitkomst 45 zijn.

Dan ga je er vanuit dat iedereen dat ook snapt en dan is het hoogst gekozen getal dus 45 en de oplossing dus maximaal 30.

Rationeel gezien zou je dus uiteindelijk bij een winnende optie van 1 uitkomen, maar omdat mensen dus dom zijn (of denken dat anderen dat zijn) zal je ook veel uitkomsten hebben zoals 30. Dus daarvoor heb ik dan weer gecompenseerd.
Oud 21-01-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Kristen heeft alleen die OH NO uitdrukking, Robert vindt alleen zijn haar awesome en Taylor zit er alleen maar in om zijn shirt uit te trekken, wat werkelijk waar het beste van de film is.
Ik heb geprobeerd de tweede film te kijken, maar ik besefte me dat het waarschijnlijk amusanter was om een pistool in mijn mond te steken.

hoeveel was nou die 'boete'?
Verwijderd
Nou, Sim City gaat redelijk goed, ik heb een tutorial gekeken, omdat ik anders echt niet wist wat ik moest doen.

Maar; waar verdien je precies geld mee? Of duurt dat gewoon heel lang? Want ik heb nu eigenlijk alleen maar uitgaves en de advisor zegt dat ik m'n financiën niet op orde heb. (Ik heb al deals met neighbours)

En, moet je heel de tijd zelf uitbreiden, of is dat pas als ze zeggen hoi, we hebben geen ruimte meer?

Is er nog iets waar je kan zien of je goed bezig bent? Er staan wel 3 metertjes onderin met een letter eronder, maar ik weet niet waar die voor staan.

Gaarne antwoord op alle punten, kusjes!!!!!!1111
Verwijderd
Oke! Ik denk dat ik het daadwerkelijk snap
Oud 21-01-2012, 22:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou, Sim City gaat redelijk goed, ik heb een tutorial gekeken, omdat ik anders echt niet wist wat ik moest doen.

Maar; waar verdien je precies geld mee? Of duurt dat gewoon heel lang? Want ik heb nu eigenlijk alleen maar uitgaves en de advisor zegt dat ik m'n financiën niet op orde heb. (Ik heb al deals met neighbours)

En, moet je heel de tijd zelf uitbreiden, of is dat pas als ze zeggen hoi, we hebben geen ruimte meer?

Is er nog iets waar je kan zien of je goed bezig bent? Er staan wel 3 metertjes onderin met een letter eronder, maar ik weet niet waar die voor staan.

Gaarne antwoord op alle punten, kusjes!!!!!!1111
Je verdient geld voornamelijk door belasting te heffen. Hoe meer inwoners, hoe meer belasting. Je kan ook de tarieven verhogen, maar dan zullen mensen minder graag in je stad wonen.
Oud 21-01-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Je verdient geld voornamelijk door belasting te heffen. Hoe meer inwoners, hoe meer belasting. Je kan ook de tarieven verhogen, maar dan zullen mensen minder graag in je stad wonen.
Ja, ik heb het al verhoogd, maar dan krijg ik EEN STANDJE van de financieel adviseur die zegt dat het te hoog is. Of ze willen inderdaad niet in m'n stad wonen.
Maar ik heb nog niet zo veel inwoners denk ik, weet niet eens waar je dat kan zien. Duurt dat lang?
Oud 21-01-2012, 22:04
Verwijderd
En dat waren niet alle punten Schro!
Oud 21-01-2012, 22:05
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, ik heb het al verhoogd, maar dan krijg ik EEN STANDJE van de financieel adviseur die zegt dat het te hoog is. Of ze willen inderdaad niet in m'n stad wonen.
Maar ik heb nog niet zo veel inwoners denk ik, weet niet eens waar je dat kan zien. Duurt dat lang?
Je moet inderdaad een beetje geduld hebben, of de snelheid verhogen. Niet al te veel diensten bouwen als je die niet kan betalen (scholen, gezondheidszorg etc.). Die meters geven aan wat de vraag is, negatief betekent dat mensen vertrekken uit je stad.
Oud 21-01-2012, 22:05
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Wat is de tactiek? Want als eerst zeg je niemand (normaal gezien) kiest boven de 66 want 2/3*gemiddelde kán niet daarboven uitkomen, maar al sje daarvan uitgaat moet je weer kiezen voor "niet boven 2/3*66" etc.

Edit: eerst doorlezen, dan reageren

Edit2: hoe groot wil je de groep hebben hiervoor? Ik vind 't wel interessant om eens te proberen met mijn studiegenoten
Oud 21-01-2012, 22:07
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Je kan zien hoe graag mensen in je stad willen wonen dmv die 3 balkjes met die letters. Het groene balkje staat voor wonen, het blauwe voor commercie en de gele voor industrie. Als het balkje positief staat dan willen mensen in je stad komen op dat gebied, als het negatief staat willen ze er weg.

Je moet dus alleen uitbreiden als mensen naar je stad toe willen komen voor een bepaald gebied (wonen, commercie, industrie). Eventueel kan je ook niet uitbreiden, maar de belasting verhogen. Je stad is namelijk geliefd dan en er is schaarste dus kan je de belasting verhogen.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
hoeveel was nou die 'boete'?
Geen idee
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
wut
I kid you not. Zijn idee, niet het mijne. En dat waren 6 uur van m'n leven die ik nooit meer terugkrijg.

Citaat:

Ja Bella is een kuthoer. Edward is een sukkel die verliefd wordt op z'n eten (én hij is lelijk), en die Jacob doet alleen voor spek en bonen mee, en ik hoorde ergens dat 'ie uiteindelijk gaat "imprinten" op het kind van Bella en Edward? Hoezo creepy.

En toch zuigt the Sound of Music harder.
Oud 21-01-2012, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Je kan zien hoe graag mensen in je stad willen wonen dmv die 3 balkjes met die letters. Het groene balkje staat voor wonen, het blauwe voor commercie en de gele voor industrie. Als het balkje positief staat dan willen mensen in je stad komen op dat gebied, als het negatief staat willen ze er weg.
Ah dank, dat wilde ik weten.
Oud 21-01-2012, 22:09
Verwijderd
En dat industriegebied, is dat alleen om mensen van stroom enzo te voorzien, of heeft dat verder ook nog nut? Moet je dat uitbreiden?
Oud 21-01-2012, 22:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
I kid you not. Zijn idee, niet het mijne. En dat waren 6 uur van m'n leven die ik nooit meer terugkrijg.

Ja Bella is een kuthoer. Edward is een sukkel die verliefd wordt op z'n eten (én hij is lelijk), en die Jacob doet alleen voor spek en bonen mee, en ik hoorde ergens dat 'ie uiteindelijk gaat "imprinten" op het kind van Bella en Edward? Hoezo creepy.

En toch zuigt the Sound of Music harder.
Ik hoop dat die larf haar van binnen opvreet.

En als je dat soort dingen gaat zeggen, ga ik me zorgen om je maken

Overigens droomde ik laatst dat je zwanger was en dat je on Finland ging wonen, maar dat Schro er niks van wilde weten.
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
En dat industriegebied, is dat alleen om mensen van stroom enzo te voorzien, of heeft dat verder ook nog nut? Moet je dat uitbreiden?
Nee industrie is puur voor werk. Dat moet je gewoon uitbreiden als er vraag is (of de belasting op industrie verhogen).

Stroom wordt geregeld door je energiecentrales.
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ah dank, dat wilde ik weten.
Ik heb het nog ge-edit.
Oud 21-01-2012, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Nee industrie is puur voor werk. Dat moet je gewoon uitbreiden als er vraag is (of de belasting op industrie verhogen).

Stroom wordt geregeld door je energiecentrales.
Maar hoe weet je of er vraag naar is?

Ik kijk af en toe naar wat de adviseurs zeggen, en onderin beeld komt allemaal tekst voorbij, maar daar heb ik niet zo veel aan, is beetje vaag.
Oud 21-01-2012, 22:15
Verwijderd
En waar streef je naar? Een grote stad met heel veel inwoners?

Ik vind het wel klote dat je zelf je waterleiding en stroom moet regelen, want dat snap ik nog niet helemaal. Ik doe maar wat. Maar volgens de kaart is wel heel m'n gebied van water en stroom voorzien, dus het zal wel.
Oud 21-01-2012, 22:16
Pierrot
Pierrot is offline
Over welke versie hebben we het?
Oud 21-01-2012, 22:17
Verwijderd
3000.
Oud 21-01-2012, 22:18
Verwijderd
Overigens vind ik de navigatie (hoe zeg je dat) kut met peren. Als je de pijltjestoetsen gebruikt dan schiet je ineens een heel stuk naar rechts of links, en met de muis is het helemaal geen doen.

Dan bouw ik wegen, of waterleiding, en dan schiet ik uit. Weer heel veel onnodig geld verspilt.
Oud 21-01-2012, 22:18
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Maar hoe weet je of er vraag naar is?

Ik kijk af en toe naar wat de adviseurs zeggen, en onderin beeld komt allemaal tekst voorbij, maar daar heb ik niet zo veel aan, is beetje vaag.
Als het gele balkje dus positief is moet je meer industrie bouwen.

Wat betreft elektriciteit dan zie je van zelf van die elektriciteitsbliksempjes verschijnen als mensen zonder stroom zitten en dan moet je dus energiecentrales bijbouwen. (De locatie maakt niet uit waar je energiecentrales bouwt, zolang ze maar aangesloten zijn op de rest van je energienetwerk.
Oud 21-01-2012, 22:19
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik hoop dat die larf haar van binnen opvreet.

En als je dat soort dingen gaat zeggen, ga ik me zorgen om je maken

Overigens droomde ik laatst dat je zwanger was en dat je on Finland ging wonen, maar dat Schro er niks van wilde weten.
Wtf? Als ik zwanger was zou hij daar inderdaad niets van willen weten. Maar dat geldt ook voor mijzelf.
Oud 21-01-2012, 22:19
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
En waar streef je naar? Een grote stad met heel veel inwoners?

Ik vind het wel klote dat je zelf je waterleiding en stroom moet regelen, want dat snap ik nog niet helemaal. Ik doe maar wat. Maar volgens de kaart is wel heel m'n gebied van water en stroom voorzien, dus het zal wel.
Nouja je kan dus zelf bepalen waar je naar streeft. Je kan een grote stad of een kleine stad. Een handelstad, een groene stad, een criminele stad, een stad die op onderwijs goed scoort etc.
Oud 21-01-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Als het gele balkje dus positief is moet je meer industrie bouwen.

Wat betreft elektriciteit dan zie je van zelf van die elektriciteitsbliksempjes verschijnen als mensen zonder stroom zitten en dan moet je dus energiecentrales bijbouwen. (De locatie maakt niet uit waar je energiecentrales bouwt, zolang ze maar aangesloten zijn op de rest van je energienetwerk.
Oke.

Ja, ik vind die electriciteitsmasten ook vaag. Waar moet je die naartoe bouwen? En hoe weet je of je er genoeg hebt? En waar vandaan moet je ze bouwen? Je kolencentrale?
(Irl heb ik ook allemaal geen flauw idee hoe al die dingen werken, dus vandaar :'''))
Oud 21-01-2012, 22:22
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Oke.

Ja, ik vind die electriciteitsmasten ook vaag. Waar moet je die naartoe bouwen? En hoe weet je of je er genoeg hebt? En waar vandaan moet je ze bouwen? Je kolencentrale?
(Irl heb ik ook allemaal geen flauw idee hoe al die dingen werken, dus vandaar :'''))
In principe is het zo dat elektriciteit wordt doorgegeven door industriegebied, woongebied, commercie en daarbij kan het 1 bloklengte verspringen (dus over een weg heen). Dus je hoeft die elektramasten alleen te bouwen tussen je kolencentrale en de rand van het gebied waar het heen moet. Je hoeft het niet door het gebied zelf te bouwen.
Oud 21-01-2012, 22:26
Verwijderd
Nou bedankt tot zover, dan ga ik weer verder.

xxx0x0x0x0x0x0x
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten