Advertentie | |
|
27-01-2012, 17:46 | |
Het ligt een beetje aan de groep ook. Iets dat in groep 5 leuk is, is in groep 8 al niet meer leuk.
Bij mij op de opleiding stimuleerden ze het meenemen van een soort van koffer over jezelf en ze vonden dat ook in de bovenbouw kunnen. Ik vind dat heel erg stom. Ik heb mezelf altijd voorgesteld en dan gewoon wat over mezelf verteld en de kinderen vragen laten stellen. Ik vind het ook stom om een namen-leren-kennen-spel te doen, omdat dat voor de kinderen niet leuk is. Ik heb op het paboforum een topic gevonden met nog wel tips voor intro-activiteiten. Wat ik zelf wel leuk vond is een soort van paspoort/vriendenboekjespagina invullen. Dan kan je die bundelen en weet je wat over elke leerling. Het is misschien ook wel leuk om je coach te laten raden welke naam er bij bepaalde eigenschappen hoort, maar het kan zijn dat je coach niet echt amused is als hij een beetje te kakken wordt gezet. Ik vind zelf dat het wel kan, maar goed, ik ken je coach niet. Je zou ook zelf kunnen raden. Je kan ook de namenlijst pakken en gaan raden wie wie is. Ligt eraan hoe groots je het aan wilt pakken. Mijn ervaring is dat het vaak nogal druk is op een dag dus dat er eigenlijk weinig tijd voor zoiets is. Maar die tijd valt te maken als je het overlegt. Dit was overigens het topic waar ik het over had: http://www.paboforum.nl/forums/viewt...fd10e6c5c8e2c9
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Problemen met stage. LW | 3 | 03-04-2011 22:50 | |
Algemene schoolzaken |
Ik zit gewoon met alleen maar problemen. KirstenR | 9 | 14-11-2009 16:55 | |
Algemene schoolzaken |
[Vraagje] Stage lopen op een basisschool Stefanie | 18 | 29-11-2005 21:33 | |
Algemene schoolzaken |
Pabo, SPH of MWD? LoeLoe | 19 | 20-05-2004 10:17 | |
Psychologie |