Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij gaat toch bijvoorbeeld Eindhoven (het lelijkste gedrocht in heel Nederland) niet vergelijken met mooie steden als Zwolle of Nijmegen, of Deventer? En Rotterdam is ook wel heel erg lelijk, maar nog niet zo erg als Eindhoven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() vind je overal. Ik word er een beetje ziek van. In iedere stad die ik bezoek hoop ik iets nieuws te zien, maar zie ik vooral wat ik al ken. Daarom vind ik Rotterdam ook wel leuk om te zijn.
|
Rotterdam is wel zo'n beetje de lelijkste stad van Nederland, voor zover ik weet. Almere ben ik nog nooit geweest. Ik vind het stadhuis in Rotterdam wel ok, en het vreselijk grote gebouw naast Centraal waarvan ik even niet meer weet hoe het heet. Groot Handelsgebouw?
Oh, en eigenlijk vind ik alleen het centrum écht lelijk. Daaromheen valt het wel weer mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In Rusland is dat trouwens precies hetzelfde, met die steden (goroda, voor de kenners, posjolki zijn duidelijk anders). Alle Russische steden hebben een centrum met grote gebouwen en brede straten in pastelkleuren en daaromheen een goede verzameling sovjetflats met bankjes naast de opritten. Dan heeft iedere stad nog een megalomaan gebouw waar de bevolkingstelling (of iets dergelijks) zit, en iets spuuglelijks classicistisch (of hoe je dat schrijft) met pilaren, dat is het cultureel centrum. Tegenwoordig bouwen ze nog maar één type, dus in de helft van de steden ofzo staat gewoon hetzelfde gebouw.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En het Bergkwartier is zo leuk en pittoresk! Meestal valt het me niet eens meer op, hoor. In Zwolle vind ik die oude poort zo mooi, en het feit dat het centrum eigenlijk op een eilandje ligt! En al die herenhuizen die langs de singel staan. Mooi mooi. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wel vaak laten weten dat ik religie ontzettende onzin vind en daarbij ook uitgelegd waarom. En wat ik gewoon niet kan hebben is dat ze van die argumenten verzinnen die nergens op gebaseerd zijn en doen alsof het logisch is. Als je dan gewoon toegeeft dat je geloof nergens op gebaseerd is en dat er geen enkel logisch argument voor te vinden is, maar dat je lekker toch blijft geloven omdat je dat wil, dan is het al een heel ander verhaal. Maar ga niet doen alsof het wetenschappelijk onderbouwd is met een emmer stront, want dan kan ik je toch sowieso niet meer serieus nemen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar zij zeggen bijvoorbeeld dat vegetariers meer dieren doden dan vleeseters, en dat ze ook meteen zelfmoord kunnen plegen als ze toch de wereld willen helpen, dat soort dingen. En ook als mensen erachter komen dat ik vegetarier/veganist ben, dan moet ik me ONMIDDELIJK verantwoorden. Ik hoef me toch helemaal niet te verantwoorden? Ik verantwoord me ook niet voor mijn geloof trouwens, en ik zit er ook niet op te wachten dat iemand slim gaat doen met allemaal argumenten om dat geloof te proberen onderuit te halen. Alsof ik het tegen allerlei vreemden allemaal moet verantwoorden. Moet ik ook verantwoorden waarom ik geen piercings of tatoeages heb, waarom ik geen heroine spuit, waarom ik op hoge hakken loop of waarom ik zing? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, het interesseert mij echt niet of iemand vegetariër is zolang hij/zij geen oordeel velt over mij omdat ik het níet ben. Maar religie is trickier. Religie heeft al zo lang zo veel invloed op ons leven (en dan toch vooral in negatieve zin) en het risico dat religie al eeuwenlang met zich meebrengt is nog steeds reëel. Dus wat dat betreft vind ik het helemaal niet vreemd dat mensen "actief" tegen religie zijn.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|