Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2012, 21:10
Uice
Uice is offline
Eigenlijk zien alle Nederlandse steden er min of meer hetzelfde uit, behalve Rotterdam. En zelfs die op veel plekken ook nog wel.
Oud 05-02-2012, 21:10
Verwijderd
Ik vind Brabants ook nog wel mooi, soms. Ik ken iemand die echt een mooi soort Brabants spreekt, zo van het 'komt goed meis!'-soort. Hij heeft een ruwe stem, maar hij praat min of meer zorgvuldig, zelfs de ao-klank is bij hem zorgvuldig. Alle letters die hij weglaat (veel, zoals het een goede Brabander betaamt) klinken ook echt alsof ze er niet horen. Ik wou dat ik zulk soort kalm Brabants kon praten.
Oud 05-02-2012, 21:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
In het Engels praat ik met Russisch accent en in het Russisch tegenwoordig Smolensks. Verschrikkelijk lelijk wel.
Ik klink in het Engels als een Engelse boerin. En in het Duits als een Duitse boerin.

"Noice lass" (nice girl)
"Uff de stroass" (auf der Strasse)

Verwijderd
Citaat:
Tilburgs is wel blijkbaar ook weer anders dan EINDHOVUHHHHHSSS dusja. Dat weet ik ook allemaal niet.
Echt niet? Ik vind jou wel het type om dat te weten.

Ik ken een Kerkdrielenaar en een Rossumenaar die met elkaar gingen praten in hun dialecten. Ze konden elkaar niet verstaan, daarvoor moesten ze Nederlands praten. Dat vind ik mooi.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Eigenlijk zien alle Nederlandse steden er min of meer hetzelfde uit, behalve Rotterdam. En zelfs die op veel plekken ook nog wel.
Excuse me?

Jij gaat toch bijvoorbeeld Eindhoven (het lelijkste gedrocht in heel Nederland) niet vergelijken met mooie steden als Zwolle of Nijmegen, of Deventer? En Rotterdam is ook wel heel erg lelijk, maar nog niet zo erg als Eindhoven.
Oud 05-02-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Echt niet? Ik vind jou wel het type om dat te weten.

Ik ken een Kerkdrielenaar en een Rossumenaar die met elkaar gingen praten in hun dialecten. Ze konden elkaar niet verstaan, daarvoor moesten ze Nederlands praten. Dat vind ik mooi.
Ik kwam er pas achter toen ik laatst in Breda was Wat een deceptie
Oud 05-02-2012, 21:12
Verwijderd
Achterhoeks en Twents klinkt wel ongeveer hetzelfde maar Achterhoek en Twente is niet hetzelfde Achterhoek is de streek waar Winterswijk in ligt, Enschede Almelo em Hengelo liggen dus in Twente.
Oud 05-02-2012, 21:13
Verwijderd
Hallo, hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt ja!
Oud 05-02-2012, 21:13
Verwijderd
Ik vind het centrum van Rotterdam juist wel leuk omdat het zo anders is dan de rest van het land. Amersfoort, Deventer, Zwolle, Leeuwarden, Groningen, Arnhem, Amsterdam, Haarlem en aanverwanten zijn allemaal uitwisselbaar. Ik vind het mooi maar niet bijzonder.
Oud 05-02-2012, 21:14
Verwijderd
En ja, Zwolle vind ik heel mooi hoor Kijk maar naar die foto op mijn facebook van vandaag. Echt Anton Pieck <3
Oud 05-02-2012, 21:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hallo, hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt ja!
De eerste keer dat ik echt Dordts hoorde was ik echt flabbergasted. Ik dacht dat het wel een beetje als Rotterdams zou klinken, omdat het zo dichtbij is, maar jezusmina, wat praten ze daar boers.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Excuse me?

Jij gaat toch bijvoorbeeld Eindhoven (het lelijkste gedrocht in heel Nederland) niet vergelijken met mooie steden als Zwolle of Nijmegen, of Deventer? En Rotterdam is ook wel heel erg lelijk, maar nog niet zo erg als Eindhoven.
Nou ja, Eindhoven is misschien een uitzondering. Maar bijvoorbeeld dit soort pleintjes:

vind je overal. Ik word er een beetje ziek van. In iedere stad die ik bezoek hoop ik iets nieuws te zien, maar zie ik vooral wat ik al ken. Daarom vind ik Rotterdam ook wel leuk om te zijn.
Miekje*
Miekje* is offline
Rotterdam is wel zo'n beetje de lelijkste stad van Nederland, voor zover ik weet. Almere ben ik nog nooit geweest. Ik vind het stadhuis in Rotterdam wel ok, en het vreselijk grote gebouw naast Centraal waarvan ik even niet meer weet hoe het heet. Groot Handelsgebouw?
Oh, en eigenlijk vind ik alleen het centrum écht lelijk. Daaromheen valt het wel weer mee.
Oud 05-02-2012, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Nee. Je hebt in Nederland een paar types steden, en alle steden vallen onder een van die types. Al hebben ze wel allemaal wat dingen gemeen ja. De opzet is over het algemeen nogal hetzelfde.
Verwijderd
Citaat:
De eerste keer dat ik echt Dordts hoorde was ik echt flabbergasted. Ik dacht dat het wel een beetje als Rotterdams zou klinken, omdat het zo dichtbij is, maar jezusmina, wat praten ze daar boers.
Ik weet er alles van want mijn familie woont er
Verwijderd
Sowieso is Nederland eigenlijk heel mooi
Oud 05-02-2012, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, Eindhoven is misschien een uitzondering. Maar bijvoorbeeld dit soort pleintjes:

[afbeelding]

vind je overal. Ik word er een beetje ziek van. In iedere stad die ik bezoek hoop ik iets nieuws te zien, maar zie ik vooral wat ik al ken. Daarom vind ik Rotterdam ook wel leuk om te zijn.
Zulke pleintjes heb je in Eindhoven ook
Oud 05-02-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Sowieso is Nederland eigenlijk heel mooi
Vooral dat ja
Oud 05-02-2012, 21:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap echt niet dat mensen actief iets tegen vegetariers hebben. Of tegen gelovigen. Hoe kun je daar nu last van hebben? En dan vooral van vegetariers. WTF.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En ja, Zwolle vind ik heel mooi hoor Kijk maar naar die foto op mijn facebook van vandaag. Echt Anton Pieck <3
Zwolle is inderdaad heel mooi.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik snap echt niet dat mensen actief iets tegen vegetariers hebben. Of tegen gelovigen. Hoe kun je daar nu last van hebben? En dan vooral van vegetariers. WTF.
Ik weet niet wat je onder "actief" verstaat.
Oud 05-02-2012, 21:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je kunt last hebben van mensen die hun leefregels aan anderen willen opdringen. Vaak zijn dat gelovigen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik weet niet wat je onder "actief" verstaat.
Nou, je kunt wel zelf geen vegetarier willen zijn of geen rekening willen houden met vegetariers, maar je er echt aan ergeren dat er vegetariers bestaan of dat er vleesvervangers in de schappen liggen of roepen dat vegetariers juist veel meer fout doen..
Verwijderd
Citaat:
Zwolle is inderdaad heel mooi.
Deemter is op het Grote Kerkhof en daaromheen ook heel gaaf hoor.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ken weinig mensen die echt iets tegen gelovigen of vegetariërs hebben, maar wel veel mensen die er iets tegen hebben wanneer dit soort mensen overdreven hun idealen etaleren. Vaak ook omdat dit op zeer slecht onderbouwde wijze geschiedt.
Oud 05-02-2012, 21:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je kunt last hebben van mensen die hun leefregels aan anderen willen opdringen. Vaak zijn dat gelovigen.
Ik heb tot nu toe in mijn leven alleen atheisten gehoord die hun leefregels aan me opdrongen. En vleeseters, trouwens. Ook toen ik nog geen vega was, ook toen ik nog niet naar de kerk ging.
Oud 05-02-2012, 21:21
Verwijderd
In Rusland is dat trouwens precies hetzelfde, met die steden (goroda, voor de kenners, posjolki zijn duidelijk anders). Alle Russische steden hebben een centrum met grote gebouwen en brede straten in pastelkleuren en daaromheen een goede verzameling sovjetflats met bankjes naast de opritten. Dan heeft iedere stad nog een megalomaan gebouw waar de bevolkingstelling (of iets dergelijks) zit, en iets spuuglelijks classicistisch (of hoe je dat schrijft) met pilaren, dat is het cultureel centrum. Tegenwoordig bouwen ze nog maar één type, dus in de helft van de steden ofzo staat gewoon hetzelfde gebouw.
Oud 05-02-2012, 21:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ken weinig mensen die echt iets tegen gelovigen of vegetariërs hebben, maar wel veel mensen die er iets tegen hebben wanneer dit soort mensen overdreven hun idealen etaleren. Vaak ook omdat dit op zeer slecht onderbouwde wijze geschiedt.
Natuurlijk, het is hoe dan ook irritant als mensen hun idealen overdreven etaleren. Maar 'alle vegetariers zijn asociale kuthippies' is datzelfde maar dan tegen de mensen met die ideologie.
Oud 05-02-2012, 21:22
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Deemter is op het Grote Kerkhof en daaromheen ook heel gaaf hoor.
Ja, soms heb ik van die momentjes. Als je bijvoorbeeld vanaf het station het centrum inloopt en je komt door de Keizerstraat; dat is ook zo mooi! Die naam is ook wel goed gekozen.

En het Bergkwartier is zo leuk en pittoresk!

Meestal valt het me niet eens meer op, hoor.

In Zwolle vind ik die oude poort zo mooi, en het feit dat het centrum eigenlijk op een eilandje ligt! En al die herenhuizen die langs de singel staan. Mooi mooi.
Oud 05-02-2012, 21:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En dit soort dingen.
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post32332134
EH..?
Oud 05-02-2012, 21:24
Verwijderd
Nederlandse steden. <3 Ze zijn een beetje saai, maar zo oneindig schoon, onderhouden en leefbaar.
Oud 05-02-2012, 21:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb tot nu toe in mijn leven alleen atheisten gehoord die hun leefregels aan me opdrongen. En vleeseters, trouwens. Ook toen ik nog geen vega was, ook toen ik nog niet naar de kerk ging.
Maar hoe dan? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit tegen iemand gezegd dat hij "moet stoppen met geloven, want..."

Ik heb wel vaak laten weten dat ik religie ontzettende onzin vind en daarbij ook uitgelegd waarom. En wat ik gewoon niet kan hebben is dat ze van die argumenten verzinnen die nergens op gebaseerd zijn en doen alsof het logisch is.

Als je dan gewoon toegeeft dat je geloof nergens op gebaseerd is en dat er geen enkel logisch argument voor te vinden is, maar dat je lekker toch blijft geloven omdat je dat wil, dan is het al een heel ander verhaal. Maar ga niet doen alsof het wetenschappelijk onderbouwd is met een emmer stront, want dan kan ik je toch sowieso niet meer serieus nemen?
Oud 05-02-2012, 21:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb tot nu toe in mijn leven alleen atheisten gehoord die hun leefregels aan me opdrongen.
Het gaat ook niet alleen om jou persoonlijk. Er zijn heel wat Nederlanders die meer last ondervinden van door religieuze mensen opgedrongen regels, dan jij van atheïstische 'regels', wat dat dan ook mogen zijn. Gereguleerde homodiscriminatie, kindermishandeling door gebrekkig onderwijs en voorkeursbehandeling voor religieuzen hebben we toch allemaal te danken aan dat christentuig in de Tweede Kamer. Ik kan zo gauw geen atheïstische politicus bedenken die vanuit zijn gebrek aan geloof zo erg mensen hun leven heeft beïnvloed.
Oud 05-02-2012, 21:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is best mogelijk om als vegetariër meer dieren te doden (indirect) dan een vleeseter, hoor. Maar gemiddeld gesproken zal dit natuurlijk niet het geval zijn. Het hangt er ook een beetje af waar je precies te grens trekt, want de meeste organismen die een mens doodt zijn natuurlijk ééncelligen enzo. Is insecten eten bijvoorbeeld nog vegetarisch? Boeddhisten vinden van niet, maar insecten zijn vermoedelijk niet bewust, dus is er ook niet echt een moreel bezwaar tegen het opeten van insecten, zou je zeggen.
Oud 05-02-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Nederlandse steden. <3 Ze zijn een beetje saai, maar zo oneindig schoon, onderhouden en leefbaar.
Schoon? No.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar hoe dan? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit tegen iemand gezegd dat hij "moet stoppen met geloven, want..."

Ik heb wel vaak laten weten dat ik religie ontzettende onzin vind en daarbij ook uitgelegd waarom. En wat ik gewoon niet kan hebben is dat ze van die argumenten verzinnen die nergens op gebaseerd zijn en doen alsof het logisch is.

Als je dan gewoon toegeeft dat je geloof nergens op gebaseerd is en dat er geen enkel logisch argument voor te vinden is, maar dat je lekker toch blijft geloven omdat je dat wil, dan is het al een heel ander verhaal. Maar ga niet doen alsof het wetenschappelijk onderbouwd is met een emmer stront, want dan kan ik je toch sowieso niet meer serieus nemen?
Citaat:
Het gaat ook niet alleen om jou persoonlijk. Er zijn heel wat Nederlanders die meer last ondervinden van door religieuze mensen opgedrongen regels, dan jij van atheïstische 'regels', wat dat dan ook mogen zijn. Gereguleerde homodiscriminatie, kindermishandeling door gebrekkig onderwijs en voorkeursbehandeling voor religieuzen hebben we toch allemaal te danken aan dat christentuig in de Tweede Kamer. Ik kan zo gauw geen atheïstische politicus bedenken die vanuit zijn gebrek aan geloof zo erg mensen hun leven heeft beïnvloed.
Ik heb het over persoonlijke aanvallen. En ik had het dus vooral over vegetariers, naar aanleiding van dat topic op Onzin. Grappig dat jullie dan alleen over het geloofaspect doorgaan.
Maar zij zeggen bijvoorbeeld dat vegetariers meer dieren doden dan vleeseters, en dat ze ook meteen zelfmoord kunnen plegen als ze toch de wereld willen helpen, dat soort dingen.
En ook als mensen erachter komen dat ik vegetarier/veganist ben, dan moet ik me ONMIDDELIJK verantwoorden. Ik hoef me toch helemaal niet te verantwoorden? Ik verantwoord me ook niet voor mijn geloof trouwens, en ik zit er ook niet op te wachten dat iemand slim gaat doen met allemaal argumenten om dat geloof te proberen onderuit te halen. Alsof ik het tegen allerlei vreemden allemaal moet verantwoorden. Moet ik ook verantwoorden waarom ik geen piercings of tatoeages heb, waarom ik geen heroine spuit, waarom ik op hoge hakken loop of waarom ik zing?
Verwijderd
Citaat:
Het is best mogelijk om als vegetariër meer dieren te doden (indirect) dan een vleeseter, hoor. Maar gemiddeld gesproken zal dit natuurlijk niet het geval zijn. Het hangt er ook een beetje af waar je precies te grens trekt, want de meeste organismen die een mens doodt zijn natuurlijk ééncelligen enzo. Is insecten eten bijvoorbeeld nog vegetarisch? Boeddhisten vinden van niet, maar insecten zijn vermoedelijk niet bewust, dus is er ook niet echt een moreel bezwaar tegen het opeten van insecten, zou je zeggen.
Inderdaad. Je kan je natuurlijk ook afvragen of het überhaupt erg is dat die dieren piepen.
Oud 05-02-2012, 21:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar dan moet je wel actief daar je best voor doen denk ik. En tja, valt een biologische kropsla kopen en daarbij per ongeluk een slakje opeten onder insecten eten? Want niemand gaat zomaar een handvol pissebedden naar binnen werken (hier in het westen in elk geval) lijkt me.
Oud 05-02-2012, 21:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb het over persoonlijke aanvallen. En ik had het dus vooral over vegetariers, naar aanleiding van dat topic op Onzin. Grappig dat jullie dan alleen over het geloofaspect doorgaan.
Dat is omdat ik het wat betreft vegetarisme met je eens ben.
Oud 05-02-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:

Van mij mag je. Maar dingen zoals je die hier en hier zei vind ik niet leuk, zegmaar. Niet alleen van jou hoor, van iedereen die geloven wegzet als 'iets doms waar ik boven sta' - en niet alleen geloven, maar ook helemaal de persoon die erbij hoort. Ik zal er niet minder om slapen, maar het is niet fijn, zegmaar. Ik snap fizzle heel goed. Het gaat me niet om mensen die actief het atheïsme promoten en argumenten aandragen, dat moeten ze zelf weten, maar om de houding van 'je bent leuk ondanks dat je gelooft' in plaats van 'je bent leuk en je gelooft'.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ben je nu gelovig geworden dan, of was je van huis uit gelovig?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar dan moet je wel actief daar je best voor doen denk ik. En tja, valt een biologische kropsla kopen en daarbij per ongeluk een slakje opeten onder insecten eten? Want niemand gaat zomaar een handvol pissebedden naar binnen werken (hier in het westen in elk geval) lijkt me.
Actief je best doen? Nee hoor, er komen behoorlijk wat dieren om bij bijvoorbeeld de productie van soja en tarwe. Al die producten moeten ook nog vervoerd worden, en die vrachtwagens pletten dieren, etc. etc. Dus een vegetariër die veel eet en veel weggooit zal waarschijnlijk meer dieren doden dan iemand die redelijk zuinig is en af en toe vlees of vis eet (vooral wanneer ze bijv. zelf kippen hebben of vis vangen).
Oud 05-02-2012, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Schoon? No.
In vergelijking met Rusland is Nederland echt extreem schoon.
Oud 05-02-2012, 21:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat is omdat ik het wat betreft vegetarisme met je eens ben.
Ah
Citaat:
Van mij mag je. Maar dingen zoals je die hier en hier zei vind ik niet leuk, zegmaar. Niet alleen van jou hoor, van iedereen die geloven wegzet als 'iets doms waar ik boven sta' - en niet alleen geloven, maar ook helemaal de persoon die erbij hoort. Ik zal er niet minder om slapen, maar het is niet fijn, zegmaar. Ik snap fizzle heel goed. Het gaat me niet om mensen die actief het atheïsme promoten en argumenten aandragen, dat moeten ze zelf weten, maar om de houding van 'je bent leuk ondanks dat je gelooft' in plaats van 'je bent leuk en je gelooft'.
inderdaad
Oud 05-02-2012, 21:35
Vowel
Vowel is offline
Ja, het interesseert mij echt niet of iemand vegetariër is zolang hij/zij geen oordeel velt over mij omdat ik het níet ben. Maar religie is trickier. Religie heeft al zo lang zo veel invloed op ons leven (en dan toch vooral in negatieve zin) en het risico dat religie al eeuwenlang met zich meebrengt is nog steeds reëel. Dus wat dat betreft vind ik het helemaal niet vreemd dat mensen "actief" tegen religie zijn.
Oud 05-02-2012, 21:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ben je nu gelovig geworden dan, of was je van huis uit gelovig?
Ik ben van huis uit agnost, hoewel mijn familie altijd erg naar het atheisme gedrukt heeft. (Ik ben bijna onterfd door mijn grootouders toen ik een afbeelding van Maria geschilderd had). Ik heb er zelf voor gekozen.
Citaat:
Actief je best doen? Nee hoor, er komen behoorlijk wat dieren om bij bijvoorbeeld de productie van soja en tarwe. Al die producten moeten ook nog vervoerd worden, en die vrachtwagens pletten dieren, etc. etc. Dus een vegetariër die veel eet en veel weggooit zal waarschijnlijk meer dieren doden dan iemand die redelijk zuinig is en af en toe vlees of vis eet (vooral wanneer ze bijv. zelf kippen hebben of vis vangen).
Maargoed, de meeste vleeseters vangen niet zelf kippen en hebben niet zelf vis. En zoals ik zei, die vleeseters eten ook allemaal tarwe en die soja gaat ook allemaal in het voer van de koeien die ze eten.
Oud 05-02-2012, 21:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, want de meeste soja die geproduceerd wordt, wordt gebruikt voor veevoer.
Oud 05-02-2012, 21:37
Verwijderd
Citaat:
In vergelijking met Rusland is Nederland echt extreem schoon.
Dat kan wel zo zijn maar in vergelijking met Denemarken is Nederland bijzonder smerig bijvoorbeeld.
Oud 05-02-2012, 21:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is echt fijn om Uice aan je kant te hebben met argumenteren
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten