Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2012, 00:12
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
drama puber
Oud 06-02-2012, 00:15
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik kruip ook maar eens onder de wol met Sherlock.
Gezellig!
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
WTF leer je bij zedenleer?
Dat is zowat de tegenhanger van godsdienst bij ons in Vlaanderen. Niet-confessionele zedenleer. Meestal zo een heel linkse vrouw die dan over de gelijkheid en respect begint te zagen. Discussies kunnen ze meestal niet aan dus zij hebben altijd gelijk. Even erg als godsdienst.
Verwijderd
Citaat:
Dat is zowat de tegenhanger van godsdienst bij ons in Vlaanderen. Niet-confessionele zedenleer. Meestal zo een heel linkse vrouw die dan over de gelijkheid en respect begint te zagen. Discussies kunnen ze meestal niet aan dus zij hebben altijd gelijk. Even erg als godsdienst.
Maatschappijleer dus.
Verwijderd
Oh dat heette bij ons op de basisschool HVO (Humanistisch Vormings Onderwijs).
Oud 06-02-2012, 00:16
Verwijderd
Levensbeschouwing (onze godsdienst) is ook zo verschrikkelijk met discussies. Manmanman. En als je het dan op het PW anders stelt krijg je 0 punten.
Oud 06-02-2012, 00:17
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Maatschappijleer dus.
En dat elke week 2 uur voor 12 jaar lang. FUUUUU
Oud 06-02-2012, 00:19
Verwijderd
Maatschappijleer, daar heb ik echt helemaal niks aan gehad. Ook geen idee meer wat ik daar precies van geleerd heb. Hetzelfde geldt voor ANW en economie. Sowieso heb ik bar weinig aan de middelbare school gehad, heb ik het idee. Ik kan geen vak bedenken dat me dingen heeft geleerd waar ik NU nog weleens iets aan heb. Ja, alleen Nederlands misschien.
Oud 06-02-2012, 00:21
Macrador
Macrador is offline
Ik heb serieus wat geleerd van fysica, chemie, Latijn, biologie en geschiedenis maar alle taalvakken die waren toch tegen mijn goesting.
Oud 06-02-2012, 00:22
Verwijderd
Oh van CKV heb ik trouwens ook nog wel aardig wat geleerd, maar dat is misschien omdat mijn interesse daar ook ligt.
Oud 06-02-2012, 00:23
Verwijderd
Ik vind het vooral tergend dat 99% van wat ik op school doe zich in een compleet andere wereld lijkt af te spelen dan de wereld om ons heen. Met economie kan je de actualiteit er toch bij betrekken? en bij AK, maatschappijleer, etc toch zeker ook wel? Het is nu gewoon mogelijk dat men in 4VWO dingen vraagt als "Waar ligt Mexico?" en "Wie is Merkel?" En gewoon de algemene nutteloosheid.
Oud 06-02-2012, 00:23
Verwijderd
Geschiedenis is nu van hetzelfde niveau als in groep 8. :')
Oud 06-02-2012, 00:24
Verwijderd
De enige vakken waarbij ik iets leer zijn biologie, economie en aardrijkskunde. Ook de vakken waar ik me voor interesseer, dat scheelt.
Oud 06-02-2012, 00:25
Verwijderd
Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer wat ik in 5 jaar bij geschiedenis gehad heb.

Maar misschien dat ik het ook allemaal onderschat, en vergeten ben hoor.
Wie weet was ik zonder 5,5 jaar middelbare school wel volkomen CLUELESS geweest.
Macrador
Macrador is offline
Slaap wel mensen het is al veel te laat zie ik.
Verwijderd
Ohja, aardrijkskunde. Ik heb daar wel geleerd hoe wind en regen werken, dat weet ik nog. En dingen over bergen en stuff.
Verwijderd
Ik heb niet het gevoel dat ik nu iets zou missen als ik twee jaar over zou slaan en zou gaan studeren. Dat maakt het ook zo lame.
Oud 06-02-2012, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Ohja, aardrijkskunde. Ik heb daar wel geleerd hoe wind en regen werken, dat weet ik nog. En dingen over bergen en stuff.
De intertropische convergentiezone!
Oud 06-02-2012, 00:27
Sherlock
Sherlock is offline
Wow, het leeft!

Tijden al niet meer op saai geweest zeg
Verwijderd
AK is wel win trouwens, de docente geeft me iedere week de Groene Amsterdammer als ze 'm uit heeft.
Verwijderd
Citaat:
Wow, het leeft!

Tijden al niet meer op saai geweest zeg
'oi
Oud 06-02-2012, 00:28
Verwijderd
Tja, zelf vind ik dat je (als je tenminste een beetje geinteresseerd bent in dingen) niet heel erg veel opsteekt van de middelbare school, afgezien van Nederlandse grammatica- en taalregels en een beetje de grote lijnen van bepaalde dingen.

Ik heb het idee dat ik veel meer heb geleerd van het nieuws, dingen op televisie, dingen lezen, en deels mijn vervolgstudie(s).

Maar nogmaals, misschien onderschat ik wel wat ik er aan gehad heb hoor.
Sherlock
Sherlock is offline
Voor mij lijkt de middelbare school nu al HELEMAAL lang geleden
Verwijderd
Citaat:
De intertropische convergentiezone!
Ja en de stratosfeer enzo.
Oud 06-02-2012, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Ja en de stratosfeer enzo.
Dat heb ik dit jaar nog gehad, maar ik weet nu al niet meer wat het allemaal inhoudt :')
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb btw de stamboom pagina gevonden van mijn achternaam en er schijnt in Australië nog een klein Jaspertje rond te lopen
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik dit jaar nog gehad, maar ik weet nu al niet meer wat het allemaal inhoudt :')
Ik heb maar 3 jaar aardrijkskunde gehad, het laatst op mijn 14e
Verwijderd
op het noordelijk halfrond hebben de winden een afwijking naar het oosten, op het zuiderlijk halfrond naar het westen.
Oud 06-02-2012, 00:30
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Wij hadden voor ckv een Russische lerares die geen orde kon houden. We zaten in de 3e klas, en waren zo braaf als wat, maar daar liepen we na 5 minuten gewoon weg, en eisten we 10'en. Arm mens .
Oud 06-02-2012, 00:31
Verwijderd
Tja, en Duits en Frans. Ik kan wat woorden en zinnetjes, en makkelijke dingen verstaan, maar een gesprek voeren kan ik niet, en zonder ondertiteling dingen kijken ook niet.

Zou dat nou liggen aan mijn eigen inzet, of heeft iedereen dat?
Oud 06-02-2012, 00:31
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
op het noordelijk halfrond hebben de winden een afwijking naar het oosten, op het zuiderlijk halfrond naar het westen.
Hier in Grave staan ze meestal richting 'de kant waar Jasper niet op hoeft met de fiets'
Oud 06-02-2012, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Hier in Grave staan ze meestal richting 'de kant waar Jasper niet op hoeft met de fiets'
Oud 06-02-2012, 00:33
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
http://onemorelevel.com/game/scale_of_the_universe_2012

Heerlijk om je mee te vermaken als je even niets te doen hebt
Oud 06-02-2012, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Tja, en Duits en Frans. Ik kan wat woorden en zinnetjes, en makkelijke dingen verstaan, maar een gesprek voeren kan ik niet, en zonder ondertiteling dingen kijken ook niet.

Als ik mij goed concentreer kan ik het Duitse nieuws wel redelijk volgen. Maar dat komt ook doordat ik dan al weet waar het ongeveer over gaat.
Oud 06-02-2012, 00:38
Verwijderd
Maar ok, morgen om half 9 weer fris en wel op school zijn. Welterusten!
Oud 06-02-2012, 00:39
Verwijderd
Welterusten!
Oud 06-02-2012, 00:41
Sherlock
Sherlock is offline
Trusten Lennert!
Oud 06-02-2012, 00:42
Sherlock
Sherlock is offline
EN hoe gaat het met de rest hierrr?
Oud 06-02-2012, 00:43
Verwijderd
Z'n gangetje. M'n bier is op, dat is minder.
Oud 06-02-2012, 00:45
Sherlock
Sherlock is offline
Mm, dat klinkt wel vervelend inderdaad.
Oud 06-02-2012, 01:00
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
No shit sherlock!
Oud 06-02-2012, 01:08
Sherlock
Sherlock is offline
Lekker origineel!

Trusten
Oud 06-02-2012, 01:14
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Welterusten. Naarmate het laat word ebt de weinige originaliteit die hier te vinden is weg, vrees ik.
Oud 06-02-2012, 01:15
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Hoe de fuck zijn hier nog 97 lezers trouwens? Dat kan toch nooit . Zijn dat bots?
Oud 06-02-2012, 01:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bots, ouwe!
Oud 06-02-2012, 04:01
Verwijderd
Vroeg. Leeft er hier nog iemand rond dit tijdstip ?
Oud 06-02-2012, 04:03
Verwijderd
Ja hoi. Maar ik ga nu net slapen.
Oud 06-02-2012, 04:06
Verwijderd
Oh! Weltrusten in dat geval!
Oud 06-02-2012, 08:21
Verwijderd
Bij ons was maatschappijleer er juist vooral op gericht om te leren je mening te onderbouwen. En een beetje staatsinrichting enzo. Aan het begin van de les kregen we een actueel onderwerp, en dan ging de lerares daar wat uitleg over geven, en daar gingen we dan over discussiëren, en af en toe zei de lerares "nee wacht eens even Pietje, dat is een drogreden want dit-en-dat" of "ho Jantje, nu noem je geen argument" enzo.

Met economie heb ik vooral geleerd om het journaal beter te begrijpen. Met ANW heb ik alleen geleerd hoe je jam kunt maken zonder geleisuiker.
Oud 06-02-2012, 08:26
Verwijderd
Citaat:

Duits kijken zonder ondertiteling kan ik wel, maar dan moet het niet al te ingewikkeld zijn.

Ik kan met handen en voeten wel een heel basaal gesprek voeren in het Frans. Vooral als ik in Frankrijk ben en de Fransman in kwestie geen woord Engels spreekt, want dan moet je wel. In het Duits kan ik ook een sociaal gesprek voeren, maar dan wel ook met wat handgebaren en omschrijvingen enzo erbij - een telefoongesprek in het Duits lukt voor geen meter. Ik heb wel eens een postkantoor in Duitsland moeten bellen omdat ik mijn portemonnee was kwijtgeraakt en iemand had 'm gevonden en daar afgegeven, en diegene aan de telefoon kon geen Engels, dus ging ik het in het Duits uitleggen, en die vrouw steeds 'was? was?' en uiteindelijk hing ze op terwijl ik midden in een zin was
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten