Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Halve finale Euro 2000. Nederland - Italië, 29 juni 2000 "De halve finale van Euro 2000, in eigen land. Een loodzware wedstrijd voor Oranje tegen Italië. Nederland begint goed in Amsterdam en heeft duidelijk het veldoverwicht. Een schot van Dennis Bergkamp gaat net naast en Phillip Cocu komt iets te kort bij een voorzet. Op de linksbuiten plaats is Boudewijn Zenden Gianluca Zambrotta duidelijk de baas. Tot twee maal toe gebruikt Zambrotta de noodrem en krijgt twee geel, dus rood. Het is dan de 34e minuut. Vier minuten later wordt Patrick Kluivert vastgehouden in het strafschopgebied en Nederland krijgt een strafschop. Eigenlijk wel zwaar bestraft. Frank de Boer neemt de aanloop, maar keeper Francesco Toldo stopt de penalty! In de tweede helft is Nederland minder dominant en de verdediging van de Italianen blijft gesloten als een oester, ondanks de numerieke minderheid. Maar in de 62e minuut krijgt Nederland opnieuw een penalty. Edgar Davids wordt onderuit gehaald, net binnen het strafschopgebied. Deze keer neemt Patrick Kluivert de penalty, maar hij schiet tegen de paal! Zo mist Nederland twee penalty's. De spanning stijgt ten top. Oranje, met een man meer, kan de schok van twee gemiste penalty's moeilijk te boven komen. Er komen kansjes, maar aan beide zijden. Zo loopt de tweede helft ten einde en volgt verlenging. In de verlenging komen er nog goede kansen voor Kluivert en Clarence Seedorf, maar misschien wel de beste kans is aan de andere kant voor Marco Delvecchio. Edwin van der Sar redt. Maar er wordt niet meer gescoord in de verlenging en dus volgen strafschoppen. De eerste twee strafschoppen voor Nederland gaan al meteen mis. Frank de Boer mist voor de tweede keer in deze wedstrijd een strafschop en ook Jaap Stam schiet over. Als keeper Toldo ook Paul Bosvelts penalty stopt, is Oranje uitgeschakeld voor Euro 2000." Mijn god, wat een falerds.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|