Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2012, 16:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Yeah, waar je mee omgaat, daar word je mee besmet Ik ben ook vrij gevoelig voor dat soort ongein; als ik met een clubje boertjes hier in gesprek ben ga ik ook vrij snel in dat nare dialect over
Haha echt? Oh volgens mij heb ik daar vrij weinig last van. Maar stopwoordjes en zo, oh god, ik neem ze onbewust over en vaak merk ik het pas wanneer iemand me erop wijst.
Advertentie
Oud 18-02-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
precies, zo was ik nieuwschierig naar hoe het zou zijn om naaktmodel te staan op school, en voila dan kan je er niks meer aan doen. (Kan wel maar die optie is gewoon dikke kak)

mensen, post eens even wat muziek
Oud 18-02-2012, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Als mijn Batavia straks af is, gaat hij zo mooi in de woonkamer staan. Daar is me een werk in gaan zitten, niet normaal. En zo heel groot is hij niet eens.
Mooi is het wel maar die touwtjes zouden vooral een 'countdown to murderous rage' voor mij zijn.

Ik heb hier nog een vliegdekschip staan. Or rather, stofdekschip. En van die revell mini slagschepen. Waaronder de Bismarck, minus één koepel. En een Iowa. Je verft ze ook?
Oud 18-02-2012, 16:54
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Falkenbach.
Oud 18-02-2012, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Falkenbach.
Oud 18-02-2012, 16:58
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Kats? Holy crap, zeggen mensen dat nog?
Ik zeg het ook nog steeds.

Citaat:
Mooi is het wel maar die touwtjes zouden vooral een 'countdown to murderous rage' voor mij zijn.

Ik heb hier nog een vliegdekschip staan. Or rather, stofdekschip. En van die revell mini slagschepen. Waaronder de Bismarck, minus één koepel. En een Iowa. Je verft ze ook?
Ja, ik ben dan ook heel blij dat als Lief zijn model af heeft, hij mij daar wel bij wil helpen. Ik ben al niet het meest geduldige type, en die touwtjes hebben me ook hele lang doen twijfelen om het model mee te nemen. Ik schilder het ook allemaal ja, niet altijd precies zoals revell het wil, maar ik denk dat niemand dat doet.

Ik wil ook de USS Enterprise nog een keer maken, maar die wordt ook zo huge volgens mij. Het is best een fijne hobby, maar wat een ruimte nemen die modellen in zeg....
Oud 18-02-2012, 17:03
Neko*
Neko* is offline
Oh, de enterprise valt trouwens met 1:720 nog best mee, dan wordt hij 480mm.
Oud 18-02-2012, 17:03
Verwijderd

Nog meer muzikale awesomeness <3
Oud 18-02-2012, 17:37
Verwijderd
Ik heb vandaag zóveel mensen ontmoet en ze zijn allemaal zó aardig. <3 In mijn vorige stad stelde ik me voor, kreeg een knikje en werd verder genegeerd, en hier was het gewoon echt oprecht gezellig. En leuk. Heel erg leuk. <3<3<3
Oud 18-02-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag zóveel mensen ontmoet en ze zijn allemaal zó aardig. <3 In mijn vorige stad stelde ik me voor, kreeg een knikje en werd verder genegeerd, en hier was het gewoon echt oprecht gezellig. En leuk. Heel erg leuk. <3<3<3
Oud 18-02-2012, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Fijn om te horen!

Hebben ze daar in Rusland trouwens een echt pássende vertaling voor het concept "gezelligheid"?
Oud 18-02-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Fijn om te horen!

Hebben ze daar in Rusland trouwens een echt pássende vertaling voor het concept "gezelligheid"?
Nee. Volledig niet.
Oud 18-02-2012, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Nee. Volledig niet.

Ik vraag me af hoeveel talen dat wél hebben.
Oud 18-02-2012, 17:58
Verwijderd
Citaat:

Ik vraag me af hoeveel talen dat wél hebben.
Heel weinig. Er zal wel in alle contexten een vertaling zijn ('het regende, maar was wel heel gezellig!' laat zich bijvoorbeeld heel makkelijk naar het Russisch vertalen, en 'een gezellig behangetje' ook nog wel), maar het is gewoon zo'n enorm groot, leeg, raar begrip.
Oud 18-02-2012, 18:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
gezelligheid

ge` zel - lig - heid de -woord (vrouwelijk)

Russische vert.: 'Wodka zuipen en borscht eten'
Oud 18-02-2012, 18:00
Verwijderd
Ik hoop dat ik het ooit zo ver schop dat ik fulltime thuis mag zitten en mag werken aan dingen. Dan ga ik namelijk gewoon mijn boodschappen online doen en ze wekelijks laten bezorgen door de AH. Nu wil ik heel graag aan het werk maar ik moet boodschappen doen en het waait en regent en het kost tijd die ik veel liever zou besteden aan nuttigere zaken dan mijn spijsverteringsstelsel.
Oud 18-02-2012, 18:01
Verwijderd
goeieavond!1
Oud 18-02-2012, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Heel weinig. Er zal wel in alle contexten een vertaling zijn ('het regende, maar was wel heel gezellig!' laat zich bijvoorbeeld heel makkelijk naar het Russisch vertalen, en 'een gezellig behangetje' ook nog wel), maar het is gewoon zo'n enorm groot, leeg, raar begrip.
Yeah, dan krijg je zo'n waslijst aan woorden die warm zijn maar toch nét de lading niet geheel dekken, net als in het Engels. 'Gezellig' is daarom echt een briljant woord
Oud 18-02-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat ik het ooit zo ver schop dat ik fulltime thuis mag zitten en mag werken aan dingen. Dan ga ik namelijk gewoon mijn boodschappen online doen en ze wekelijks laten bezorgen door de AH. Nu wil ik heel graag aan het werk maar ik moet boodschappen doen en het waait en regent en het kost tijd die ik veel liever zou besteden aan nuttigere zaken dan mijn spijsverteringsstelsel.
Dat kan je nu toch ook?
Oud 18-02-2012, 18:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Yeah, dan krijg je zo'n waslijst aan woorden die warm zijn maar toch nét de lading niet geheel dekken, net als in het Engels. 'Gezellig' is daarom echt een briljant woord
Ik kan zo echt alleen het Duitse woord bedenken. Toch wel vreemd dat juist Duitsland wel gezelligheid kent.
Oud 18-02-2012, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Dat kan je nu toch ook?
Ja, in theorie, maar nu ben ik nog een arme student dus stelselmatig 40,- per maand uitgeven aan een boodschappenbezorgservice is me te gortig.
Oud 18-02-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik kan zo echt alleen het Duitse woord bedenken. Toch wel vreemd dat juist Duitsland wel gezelligheid kent.
Awh, zit die arme Duitsers niet te pesten
Oud 18-02-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, in theorie, maar nu ben ik nog een arme student dus stelselmatig 40,- per maand uitgeven aan een boodschappenbezorgservice is me te gortig.
Fair enough Wat kost één zo'n bezorging eigenlijk? Ik vind het overigens wanstaltig decadent. Aan de andere kant; zo voorkom je wel impulsaankopen. Hmm, misschien is het dan zelfs wel goedkoper at the end of the day.
Oud 18-02-2012, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Misschien kun je familieleden omkopen om boodschappen voor je te doen.

Citaat:
Precies. Maar iedere taal heeft denk ik wel wat van die woorden die je nooit precies kan vertalen. Dat is het leuke aan talen.
Oud 18-02-2012, 18:15
Verwijderd
Ik heb lekker rijst met kip. En that's it; kipfilets gebraden in de oven met een marinade en de rijst opgefleurd met chilipeper en kokos. Jammer genoeg was m'n oestersaus lichtelijk over de datum
Oud 18-02-2012, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Tof, Kat
Oud 18-02-2012, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Fair enough Wat kost één zo'n bezorging eigenlijk? Ik vind het overigens wanstaltig decadent. Aan de andere kant; zo voorkom je wel impulsaankopen. Hmm, misschien is het dan zelfs wel goedkoper at the end of the day.
Hoe duur de bezorging is hangt af van de dag en het bezorgtijdstip, maar gemiddeld een euro of acht. Het kan voor minder maar dat is dan 8 uur 's ochtends. Ik vind het overigens alleen decadent als het puur uit luiheid is, ik zou het doen omdat ik wel iets beters te doen heb dan door de AH lopen en met tassen sjouwen.

Misschien moet ik het alsnog doen, want het is minder decadent dan avondeten laten bezorgen en dat ben ik nu ook aan het overwegen.
Oud 18-02-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
dat is net zo duur als 3 broodjes met kip en heel veel colaatjes
Oud 18-02-2012, 18:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gvd, ben ik net door de regen naar mijn Dirk gelopen, blijkt dat ze om 17:00 al dicht gingen voor een 4 daagse verbouwing/verhuizing

En ik kon niet meer helemaal naar de AH lopen want het is al bijna 20uur en het regent PIJPESTELEN. *gaat bestellen*
Oud 18-02-2012, 18:36
Verwijderd
ik heb vis met spinazie, en daar vind ik niks aan
Oud 18-02-2012, 18:39
Verwijderd
Ik forum Gnork stylow op m'n tv
Alleen weet ik nog niet hoe ik de tv aan z'n verstand breng dat ik een US toetsnebord heb en geen NL toetsenbord. Nu moet ik steeds heel hard nadenken voor de leestekens.
Oud 18-02-2012, 18:40
Verwijderd
Ik had broccoli/Stilton soep met tortelloni, want dan moest van de dobbelstenen en de kookboeken. Het was lekker. Er eten wat vrienden van Theodoor mee, twee daarvan hadden ook broccoli-stilton soep, voor de andere twee en voor Theodoor zelf was er broccoli-spek soep.
Oud 18-02-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Gvd, ben ik net door de regen naar mijn Dirk gelopen, blijkt dat ze om 17:00 al dicht gingen voor een 4 daagse verbouwing/verhuizing

En ik kon niet meer helemaal naar de AH lopen want het is al bijna 20uur en het regent PIJPESTELEN. *gaat bestellen*
Zwaar leven!
Oud 18-02-2012, 18:50
Verwijderd
De rituals/winkel hier had een tijdje een bordje op de deur 'ivm de aanstaande heropening zijn wij tijdelijk gesloten'
Oud 18-02-2012, 18:54
Verwijderd
Citaat:

Ik heb al anderhalve maand helemaal geen regen gezien, bedenk ik net. En dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Oud 18-02-2012, 18:55
Vowel
Vowel is offline
Ik heb nu wel weer genoeg regen gezien.
Oud 18-02-2012, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al anderhalve maand helemaal geen regen gezien, bedenk ik net. En dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Oud 18-02-2012, 18:56
Verwijderd
nu weet ik weer wat regen is, de lente mag komen
Verwijderd
Het ruikt wel altijd heel fijn na een regenbui, maar als het constant regent heb je daar natuurlijk niks aan.
Verwijderd
Citaat:
nu weet ik weer wat regen is, de lente mag komen
Het regent altijd verschrikkelijk veel in de lente.
Oud 18-02-2012, 18:57
Verwijderd
in de zomer met 30 graden en daarna een regenbui, dan kan je genieten en ruikt het zo lekker, vrienden en ik waren toen naar buiten gerend om af tekoelen. twas echt lekker
Oud 18-02-2012, 18:57
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het ruikt wel altijd heel fijn na een regenbui, maar als het constant regent heb je daar natuurlijk niks aan.
Oh dat is in de zomer zo heerlijk. Vers gemaaid gras en regen.
Oud 18-02-2012, 18:58
Verwijderd
Ik vind een licht regenbuitje eigenlijk erg prima om doorheen te wandelen
Verwijderd
Maar het regent niet helemaal constant! Dus het is hier meerdere malen per dag na een regenbui!
Verwijderd
als ik nergens heen hoef, kan ik genieten van een langdurige regenbui.
Oud 18-02-2012, 18:59
Verwijderd
Citaat:
in de zomer met 30 graden en daarna een regenbui, dan kan je genieten en ruikt het zo lekker, vrienden en ik waren toen naar buiten gerend om af tekoelen. twas echt lekker
Citaat:
Oh dat is in de zomer zo heerlijk. Vers gemaaid gras en regen.
Ja, zomerregen. <3 Maar in de herfst is het ook fijn, dan is alles halfverrot en dan nat en dat ruikt zo lekker zoetig.
Oud 18-02-2012, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een licht regenbuitje eigenlijk erg prima om doorheen te wandelen
Citaat:
als ik nergens heen hoef, kan ik genieten van een langdurige regenbui.
Citaat:
Ik vind het trouwens ook heerlijk in slaap vallen als het regent, of stormt.

Eens!

Citaat:
Maar het regent niet helemaal constant! Dus het is hier meerdere malen per dag na een regenbui!
Wat fijn! <3

De eerste dag dat ik hier was kon ik Rusland nog heel goed ruiken, nu niet meer. Dat is wel jammer, want het ruikt hier aangenaam. (meestal.)
Vowel
Vowel is offline
Ik vind het trouwens ook heerlijk in slaap vallen als het regent, of stormt.
Verwijderd
Ach, zo lang je een regenjas e een droge broek hebt is buiten zijn met regen ook niet erg.
Oud 18-02-2012, 19:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zwaar leven!
Ja, verhongeren, wat ik je brom!

En het feit dat er christelijke invloeden mijn zondagse boodschapmogelijkheden beperken doet me ook niet blijer wezen. Wanneer schaffen ze die zondagsrust eens af?!

Regels voor berichten