Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een uitzicht hier, vijf meesjes zijn druk heen en weer aan het vliegen in de tuin.
En ontzettend warm, gisteren rond 19:00 heeft een vriend van Theodoor de verwarming hoog aangezet omdat het binnen iets koud was, maar kennelijk heeft niemand er aan gedacht hem ook weer uit of laag te zetten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Gister 60-jarig verjaardagsfeest van m'n moeder, was KAPOT. Maar inmiddels weer enigszins bijgeslapen
![]() Maar nu wel een dikke vette bak overgebleven kippenpootjes, gyros en gehaktballen meegekregen, dus wordt nommen geblazen ![]()
|
De iPad 3-productiekosten komen op 188 dollar aan materialen, terwijl slechts 8 dollar naar de loonkosten gaat. Dit terwijl de tablet waarschijnlijk al snel zo'n 500 à 600 euro gaat kosten in Nederland. Apple-aandeelhouders profiteren dus fors van de woekerwinsten die het nobele bedrijf voor ze maakt.
Werknemers in de Foxconn-fabrieken, waarin onder andere de Apple-producten gemaakt worden, krijgen gemiddeld net iets meer dan een euro per uur. De Chinezen die het werk verrichten moeten tot 15 uur per dag werken en hebben te maken met extreem monotoon werk: soms moeten ze 6.000 dezelfde handelingen per dag verrichten. Het verbaast me eigenlijk niets, maar wat een ziek bedrijf is Apple toch (en Microsoft, Toshiba, Nintendo en Sony en al die anderen) ![]()
Laatst gewijzigd op 04-03-2012 om 10:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Desondanks zijn Chinezen waarschijnlijk blij om een baantje in een Apple-fabriek te krijgen, want 15-urige werkdagen zijn gebruikelijk in fabrieken daar en met een halfuurtje 'overwerk' heb je wel een paar mooie echte ipads om zwart aan toeristen te verkopen
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het ook altijd zo'n onzin om op de loonkosten te gaan beknibbelen, terwijl dat zo'n klein onderdeel is. Je kunt probleemloos 8 euro per ipad meer vragen, op zo'n bedrag is dat niets, dus je hoeft er als bedrijf niet eens op te verliezen om je werknemers twee keer zo veel te betalen.
Het schijnt dat Chinese jonge vrouwen bijvoorbeeld blij zijn om een baantje in een Nike fabriek te krijgen, ondanks de heftige kritiek die Nike vanuit het westen krijgt op hun arbeidsomstandigheden, omdat je daar maar 13-urige werkdagen hoeft te maken waardoor je tijd overhoudt voor een schriftelijke cursus Engels, je elke twee weken een vrije dag hebt, je je kamer met slechts 3 andere vrouwen hoeft te delen en je er twee cent per uur meer verdient dan in de gemiddelde fabriek, waardoor je meer naar je ouders kunt sturen of bij luxere datingbureaus terecht kan, voor een echtgenoot met een hoger inkomen. En omdat je Nikes goed zwart kunt verkopen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dit wel een zwak seizoen tot nu toe.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het echt een storend programma met heel veel slordigheidsfouten enzo. Vrijdag zeiden mijn ouders: ja het programma is niet zo goed. Mijn moeder: jaaa een moord waarbij iemand in stukken wordt gehakt, ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|