Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2012, 19:02
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Als ik deze zomer elke zaterdag de barbecue aanzet en een salade maak en iedereen mag komen op voorwaarde dat ze iets mee nemen dat op de barbecue kan, ben ik dan cool en gastvrij of alleen maar burgerlijk?
Als je dat doet, wil ik best een zaterdag aanschuiven. Ik vind het niet perse burgerlijk, wel heel erg gezellig.

Citaat:
Boeiend, gewoon aandoen wat je wil Miekje.
+1.

Citaat:
Ik heb een briefje gemaakt voor Theodoor waarop staat:

Dat is wel duidelijk toch?
<3

Ik denk dat ik het bij Lief niet had hoeven proberen zoiets. Die zou stoppen met lezen na 'Hema'.
Oud 11-03-2012, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Als je dat doet, wil ik best een zaterdag aanschuiven. Ik vind het niet perse burgerlijk, wel heel erg gezellig.
.
Nouja, ik vind het prima dus, als je maar eten meebrengt
haha zou wel grappig zijn, dan zitten Theodoors vrienden daar duizend hamburgers te bakken en dan verschijnen er ineens forumers. Ze waren al erg geschokt door de aanwezigheid van Uice en Paranoide op mijn housewarming. Havock was er ook, maar hem vonden ze niet schokkend.
Oud 11-03-2012, 19:05
Neko*
Neko* is offline
En Aldan, ondanks dat ik zelf niet in wat jij bij God denkt geloof, vind ik het wel erg mooi dat jij dat doet. En nu formuleer ik dingen weer eens raar en vreemd dus ik hoop dat jij wel snapt wat ik bedoel want ik kan het niet beter uitdrukken vandaag.
Oud 11-03-2012, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom die poëzievorm?
het is een smal briefje!
Oud 11-03-2012, 19:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat de aarde dan beter werkt, waarschijnlijk. Hetzelfde erfelijkheids- en gensysteem dat evolutie veroorzaakt en zorgt dat wij zijn wie we zijn zorgt voor kindjes met vreselijke ziektes; het lijden van die kindjes is dan als het ware het offer voor alle andere mensen die leven en gezond zijn.
Maar als hij de regie heeft kan hij er makkelijk voor kiezen dat allemaal anders te doen. Hij heeft de wereld gemaakt, dus hij bepaald hoe die werkt.
Oud 11-03-2012, 19:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
haha zou wel grappig zijn, dan zitten Theodoors vrienden daar duizend hamburgers te bakken en dan verschijnen er ineens forumers. Ze waren al erg geschokt door de aanwezigheid van Uice en Paranoide op mijn housewarming. Havock was er ook, maar hem vonden ze niet schokkend.
Waarom waren wij schokkend?
Oud 11-03-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Waarom waren wij schokkend?
ze wisten niet of ze jullie hipsters of alto's moesten noemen!

Ik vind het altijd wel grappig, Theodoors vrienden zijn een tamelijk typisch stel mensen, maar ze vinden toch mensen die anders dan zij zijn al snel raar
Oud 11-03-2012, 19:08
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat sowieso! Ik neem altijd wat mee als ik bij anderen ga bbq'en.
Oud 11-03-2012, 19:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Malle Tukkers!
Verwijderd
Citaat:
En Aldan, ondanks dat ik zelf niet in wat jij bij God denkt geloof, vind ik het wel erg mooi dat jij dat doet. En nu formuleer ik dingen weer eens raar en vreemd dus ik hoop dat jij wel snapt wat ik bedoel want ik kan het niet beter uitdrukken vandaag.
Ja. En, dank je, denk ik.

Citaat:
Maar als hij de regie heeft kan hij er makkelijk voor kiezen dat allemaal anders te doen. Hij heeft de wereld gemaakt, dus hij bepaalt hoe die werkt.
Misschien was dit de best mogelijke wereld. Misschien moeten we ook gewoon wel lijden om onszelf te bewijzen. Het gaat er vooral om dat we dat niet kunnen weten, omdat wij mensen zijn en God God.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ik vind het altijd wel grappig, Theodoors vrienden zijn een tamelijk typisch stel mensen, maar ze vinden toch mensen die anders dan zij zijn al snel raar
Zijn het niet allemaal Magic- en Warhammerspelende WoW-nerds?
Verwijderd
Ik heb een heel ambivalent gevoel over gelovigen. Nu heb je natuurlijk heel veel verschillende gelovigen, en hoe ze ermee omgaan (terroristen en enge extremisten vs. mensen die er niemand kwaad mee doen, even grof gesteld), maar dat bedoel ik niet eens.

Ik zit heel erg tussen 'lekker doen wat je zelf wil, hartstikke goed voor je dat je in iets gelooft' en 'denk nou eens na en geloof niet in sprookjes'.
Oud 11-03-2012, 19:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Misschien was dit de best mogelijke wereld.
Dan is God dus niet almachtig.

Citaat:
Misschien moeten we ook gewoon wel lijden om onszelf te bewijzen. Het gaat er vooral om dat we dat niet kunnen weten, omdat wij mensen zijn en God God.
Waarom geloof je dan in hem?
Oud 11-03-2012, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Zijn het niet allemaal Magic- en Warhammerspelende WoW-nerds?
nee, magic en dungeons&dragons.
Oud 11-03-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een heel ambivalent gevoel over gelovigen. Nu heb je natuurlijk heel veel verschillende gelovigen, en hoe ze ermee omgaan (terroristen en enge extremisten vs. mensen die er niemand kwaad mee doen, even grof gesteld), maar dat bedoel ik niet eens.

Ik zit heel erg tussen 'lekker doen wat je zelf wil, hartstikke goed voor je dat je in iets gelooft' en 'denk nou eens na en geloof niet in sprookjes'.
ik heb dat ook precies zo! Vooral afhankelijk van of mensen er motivatie om iets goed te doen uit halen of het als argument voor een stomme mening gebruiken, trouwens.
Oud 11-03-2012, 19:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
nee, magic en dungeons&dragons.
Oh, dan kan ik me wel voorstellen dat ze zo reageren
Oud 11-03-2012, 19:15
Miekje*
Miekje* is offline
Ik geloof dat ik geen zin heb om mee te doen aan de God-discussie.
Oud 11-03-2012, 19:16
Miekje*
Miekje* is offline
Neko, je was zo opeens weg ende foetsie op msn vanmiddag! Moest je weer achter Lief aan rijden?
Oud 11-03-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:

Ik geloof ook een beetje in sprookjes.

Citaat:
Dan is God dus niet almachtig.
Jawel. Misschien is beter wel helemaal niet beter. Maar ik vind dit sowieso een zinloze en heel theorethische discussie. En misschien is Hij inderdaad niet almachtig, dat kan ik niet weten.

Citaat:
Waarom geloof je dan in hem?
Weet ik eigenlijk niet.
Oud 11-03-2012, 19:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ja, idd. Ik weet dat ik gelovigen moet beoordelen op hoe hun karakter, en hun geloof is hun eigen zaak, maar ik kan me niet aan die gedachte onttrekken: "hoe kun je zo NAÏEF en DOM zijn om er zo heilig in te geloven?"
Oud 11-03-2012, 19:19
Miekje*
Miekje* is offline
Jongens, even een puntje. Geloof is niet voor niets gelóóf, hè? Of zie ik dat weer verkeerd.
Oud 11-03-2012, 19:20
Verwijderd
Ik kan Aldans manier van geloven ook wel waarderen. Lekker zoals kindjes dat doen.
Oud 11-03-2012, 19:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zep en ik zitten met honger en trek in Mac en tegenzin om erheen te lopen.

Dat laatste geldt voor mij, want zij gaat toch niet lopen
Oud 11-03-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Jongens, even een puntje. Geloof is niet voor niets gelóóf, hè? Of zie ik dat weer verkeerd.
Ja, en wat wil je daar precies mee zeggen?
(Klinkt heel vijandig zo, maar weet niet hoe ik het anders moet vragen )
Verwijderd
Ik probeer eigenlijk sowieso mensen niet te veroordelen. Dat lukt niet altijd, maar ik doe mijn best en ik ben er nu al veel beter in dan, zeg, drie jaar geleden. Misschien ben ik over vijftig jaar ofzo wel oppermaster.

Citaat:
Ik kan Aldans manier van geloven ook wel waarderen. Lekker zoals kindjes dat doen.
Dat staat ook ergens in de Bijbel, dat je moet geloven zoals een kind.
Miekje*
Miekje* is offline
Tijd voor een schattig plaatje :

Oud 11-03-2012, 19:24
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat staat ook ergens in de Bijbel, dat je moet geloven zoals een kind.
Ik weet niet hoor, maar als je alles letterlijk gaat nemen, lijk je wel een Jehova . Of ben je dat ook, misschien wel? Jij was toch katholiek?
Oud 11-03-2012, 19:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nouja, gelovigen menen nogal dat wat ze geloven, WAARHEID is. Daar zit hem het probleem een beetje in. Als ze erkennen dat ze het zelf ook niet zeker weten, prima. Maar als je regels gaat verzinnen en verboden gaat opleggen aan anderen 'omdat het nu eenmaal door God verboden is', dan is het wat anders.
Oud 11-03-2012, 19:25
Verwijderd

denken jullie hierbij 'aah help' of 'ooh want'
Oud 11-03-2012, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoor, maar als je alles letterlijk gaat nemen, lijk je wel een Jehova . Of ben je dat ook, misschien wel? Jij was toch katholiek?
Christen-orthodox (wat, voor de duidelijkheid, niet hetzelfde is als orthodox ergens in geloven - je kan christen-orthodox zijn en maar eens per vier jaar in een kerk komen, zegmaar).

En ik zei toch ook niet dat ik alles letterlijk neem? Dat doe ik heel erg niet.
Oud 11-03-2012, 19:27
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Ik dacht eerst 'oh, een kast met alcohol' en daarna 'oh nee het zijn keukendingen' en daarna 'okee'.
Oud 11-03-2012, 19:27
Verwijderd
Ik stoor me vooral aan gelovigen die eraan vast blijven houden dat er een schepper is, en een hiernamaals etc etc, omdat ze bang zijn voor het idee (of het idee niet kunnen vatten) dat alles zinloos is, en dat we er gewoon ZIJN.

Zelf heb ik, als rasechte pessimist en nihilist (), daar totaal geen moeite mee, dus ik denk over dat soort gelovigen weleens van, come on, get a grip.
Oud 11-03-2012, 19:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, en wat wil je daar precies mee zeggen?
(Klinkt heel vijandig zo, maar weet niet hoe ik het anders moet vragen )
Gewoon precies zoals ik het zeg. Als iemand ergens in gelooft, heeft het niet zoveel zin om daarover te gaan discussiëren, omdat iemand daar ten slotte toch wel in gelooft.
Citaat:
[afbeelding]

Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar die voorraaddozen zijn wel wantable, wij hebben ze ook in vier keukenkastjes .
Citaat:
Christen-orthodox (wat, voor de duidelijkheid, niet hetzelfde is als orthodox ergens in geloven - je kan christen-orthodox zijn en maar eens per vier jaar in een kerk komen, zegmaar).

En ik zei toch ook niet dat ik alles letterlijk neem? Dat doe ik heel erg niet.
Jamaar jij zei net op de opmerking van Sarah dat er ergens in de Bijbel staat dat je moet geloven als een kind?
Verwijderd
Ik zou wel in God willen geloven, denk ik. Maar ik weet alleen nog niet precies hoe en wat, maar ik vind het ook wel weer moeilijk om daarover na te denken, want dan raakt mijn hoofd meestal een beetje in de knoop, zegmaar.

Citaat:
[afbeelding]

Doe maar deurtjes, dan is het prima
Verwijderd
Citaat:
Jamaar jij zei net op de opmerking van Sarah dat er ergens in de Bijbel staat dat je moet geloven als een kind?
Ik volg je echt helemaal niet nu.
Oud 11-03-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je echt helemaal niet nu.
Volgens mij bedoelde ze dat met haar opmerking met 'letterlijk nemen'.
Verwijderd
Citaat:
Gewoon precies zoals ik het zeg. Als iemand ergens in gelooft, heeft het niet zoveel zin om daarover te gaan discussiëren, omdat iemand daar ten slotte toch wel in gelooft.
Nah, oneens. Diegene MAG best geloven hoor, daar zeg ik niks van, maar tuurlijk mag er wel ruimte zijn voor discussie.
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

dit is precies mijn schetsboek maar dan ruimtelijk en ik ben echt verslaafd aan verzamelingen! Wil ik!
Oud 11-03-2012, 19:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik stoor me vooral aan gelovigen die eraan vast blijven houden dat er een schepper is, en een hiernamaals etc etc, omdat ze bang zijn voor het idee (of het idee niet kunnen vatten) dat alles zinloos is, en dat we er gewoon ZIJN.
Dat is echt iets wat jij er zelf van maakt. 'Gelovigen geloven dat omdat ze niet aan het idee kunnen wennen dat we er gewoon zijn.' Serieus .

En nu ga ik thee drinken, dáág!
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij bedoelde ze dat met haar opmerking met 'letterlijk nemen'.
Hehmaarwathuh. Ik heb daar toch nergens gezegd dat ik de Bijbel overal letterlijk neem?
Verwijderd
Citaat:
Hehmaarwathuh. Ik heb daar toch nergens gezegd dat ik de Bijbel overal letterlijk neem?
Nee, weet ik. Op mij kwam het ook niet zo over, maar ik denk dat Miekje dat daar wel uit las, of zoiets.
Oud 11-03-2012, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt iets wat jij er zelf van maakt. 'Gelovigen geloven dat omdat ze niet aan het idee kunnen wennen dat we er gewoon zijn.' Serieus .

En nu ga ik thee drinken, dáág!
Nee, ze zegt dat er gelovigen zijn die dit als reden noemen, en dat ze dat storend vindt. Dat ze met die uitspraak een aanname zou doen over alle gelovigen is nu iets dat jij ervan maakt
Oud 11-03-2012, 19:35
Verwijderd
Ik spreek altijd met mezelf af dat ik me niet meng in dit soort discussies maar toch lees ik weer mee
Verwijderd
morgen voor het eerst weer naar school.
Verwijderd
Citaat:
Ik spreek altijd met mezelf af dat ik me niet meng in dit soort discussies maar toch lees ik weer mee
en je poste
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Honger
Oud 11-03-2012, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nergens over álle gelovigen. Maar dat is in grote lijnen toch wel de reden voor de meeste gelovigen om te geloven in iets hogers?
Voor hen is het idee te eng dat we gewoon op aarde zijn, dat we ook weer sterven, en dat in principe alles zinloos is. Dat is toch de reden voor veel mensen om een geloof (of iets anders spiritueels) aan te hangen, zingeving, antwoorden, iets om hoop van te krijgen. En dat is allemaal best prima, maar ik vind het soms storend naief.
Oud 11-03-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
en je poste
Ook dat nog!
Citaat:
Ik heb het nergens over álle gelovigen. Maar dat is in grote lijnen toch wel de reden voor de meeste gelovigen om te geloven in iets hogers?
Voor hen is het idee te eng dat we gewoon op aarde zijn, dat we ook weer sterven, en dat in principe alles zinloos is. Dat is toch de reden voor veel mensen om een geloof (of iets anders spiritueels) aan te hangen, zingeving, antwoorden, iets om hoop van te krijgen. En dat is allemaal best prima, maar ik vind het soms storend naief.
Daar zit wel wat in ja.
Verwijderd
Citaat:
Honger
dan moet je wat eten, ik eet nu ook alweer wat.
Verwijderd
Citaat:
Ik wil juist wel meedoen, maar het is een beetje lastig omdat ik zelf nog niet helemaal weet wat ik geloof of ervan vind.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten