Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 13:43
Imn
Imn is offline
Hallo mensen,

Ik moet dit jaar een profielwerkstuk inleveren voordat ik examen ga doen. Als onderwerp heb ik ''Hoe maak je een bedrijfsplan''?

Hoe vaker ik er aan werk, hoe meer twijfels ik krijg! Ik weet niet waarom, ik denk dat het geen goede onderwerp is. Maar ik wou gewoon een onderwerp kiezen die niet standaard door iedereen gekozen wordt. Docenten vinden het toch juist fijn als je iets maakt dat je kunt linken aan een vervolgopleiding? Of heb ik het mis.

Omdat ik staatsexamen doe, keuren ze het onderwerp niet eerst goed. Je levert een profielwerkstuk in en tijdens je presentatie etc. beoordelen ze ook het gekozen onderwerp (wat weer meetelt met het eindcijfer).

Daarom vraag ik me af, is dit een goed onderwerp?! Of zullen ze er niet al te graag naar luisteren.

Graag jullie meningen erover!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2012, 16:48
Oliebeer
Oliebeer is offline
Wat zijn je deelvragen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 19:51
DiceGFX
DiceGFX is offline
Ik vind je onderwerp te simpel om er een profielwerkstuk over te maken, zoiets kan je zo googlen en je hebt al antwoorden erop.

maar ja, er zijn mensen die er anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 20:05
AzN
AzN is offline
Het onderwerp is inderdaad vrij algemeen. Je zou eventueel daadwerkelijk een (vereenvoudigde) bedrijfsplan kunnen opstellen..
Oud 11-04-2012, 12:51
Imn
Imn is offline
Citaat:
Wat zijn je deelvragen?

-

Laatst gewijzigd op 21-05-2012 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 12:53
Imn
Imn is offline
Daarbij moet ik trouwens ook aan 400u komen!
Dat lijkt me echt gekkenwerk.

Hoe lang ik ook bezig ben geweest, ik kom echt niet aan 400 uur.
Ik zou niet eens weten hoe.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 12:58
Em.
Em. is offline
400 uur? Op havo moet je 40 uur hebben (geloof ik) op vwo 80 uur. En dat dus per persoon (dus als je het met z'n tweeën doet moet je samen 160 uur hebben). En dat is al lang zat.
Oud 12-04-2012, 15:22
Imn
Imn is offline
Citaat:
400 uur? Op havo moet je 40 uur hebben (geloof ik) op vwo 80 uur. En dat dus per persoon (dus als je het met z'n tweeën doet moet je samen 160 uur hebben). En dat is al lang zat.
Idd! Ik geloofde het ook niet.
Voor havo 320 en voor vwo 400. Denk echt niet dat het klopt.
Maar ik heb nog geen antwoord teruggekregen van wat het eigenlijk zou moeten zijn, even afwachten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 15:38
Em.
Em. is offline
Citaat:
Idd! Ik geloofde het ook niet.
Voor havo 320 en voor vwo 400. Denk echt niet dat het klopt.
Maar ik heb nog geen antwoord teruggekregen van wat het eigenlijk zou moeten zijn, even afwachten.
Wie heeft je dat vertelt?

Edit: oh wacht, ik zie al waar het fout gaat. Het aantal uur van 400 (vwo) of 320 (havo) klopt, maar dat gaat over hoe veel uur het vak kost waar je het profielwerkstuk voor doet. Je kunt bijvoorbeeld geen profielwerkstuk maken voor CKV omdat dat vak te klein (= te weinig uur) is, en ook niet voor bijvoorbeeld maatschappijleer of ANW. Een vak moet minstens 400/320 uur omvatten.

Maar voor het profielwerkstuk zélf gaat het om 80 uur (vwo) of 40 uur (havo) werk.
Oud 12-04-2012, 16:07
Verwijderd
Bij ons op school moest een profielwerkstuk op de havo ook 80 uur in beslag nemen, maar ik weet niet of dat officiële regels zijn, of dat dat gewoon voor onze school is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 01:30
Imn
Imn is offline
Citaat:
Wie heeft je dat vertelt?

Edit: oh wacht, ik zie al waar het fout gaat. Het aantal uur van 400 (vwo) of 320 (havo) klopt, maar dat gaat over hoe veel uur het vak kost waar je het profielwerkstuk voor doet. Je kunt bijvoorbeeld geen profielwerkstuk maken voor CKV omdat dat vak te klein (= te weinig uur) is, en ook niet voor bijvoorbeeld maatschappijleer of ANW. Een vak moet minstens 400/320 uur omvatten.

Maar voor het profielwerkstuk zélf gaat het om 80 uur (vwo) of 40 uur (havo) werk.
Hahahah wat kan ik toch een dwaas zijn soms. En ik zat echt heel serieus na te denken!
Klopt, blijkt gewoon 80 uur te zijn.

''Het profielwerkstuk (nieuwe profielen) moet betrekking hebben op tenminste één vak dat bij de uitslagbepaling is betrokken. Dit vak dient een studielast te hebben van minimaal 320 uur voor havo en minimaal 400 uur voor vwo.''

Ik dacht dat die ''studielast'' voor de pws zelf bedoeld was!
Maar bedankt voor de verheldering!!

Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 01:32
Imn
Imn is offline
Citaat:
Bij ons op school moest een profielwerkstuk op de havo ook 80 uur in beslag nemen, maar ik weet niet of dat officiële regels zijn, of dat dat gewoon voor onze school is.
Ja, klopt!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 09:42
nightrise
nightrise is offline
Veel universiteiten bieden ook hulp bij pws zoals de rug:http://www.rug.nl/scholieren/profielwerkstukken/index
en delft:http://scholierenlab.tudelft.nl/ misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 20:27
Imn
Imn is offline
Citaat:
Veel universiteiten bieden ook hulp bij pws zoals de rug:http://www.rug.nl/scholieren/profielwerkstukken/index
en delft:http://scholierenlab.tudelft.nl/ misschien heb je er wat aan.
Inderdaad handig, dank je wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten