Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Sarah: Hoe zit het eigenlijk met je patientendossier? Wat zit daar allemaal nog in en tot hoe ver terug gaat dat? Zitten de brieven van de fysiotherapeut van 10 jaar geleden oid ook nog in mijn dossier bijvoorbeeld?
|
Verwijderd
|
In het ziekenhuis wordt het, meende ik, na 10 jaar vernietigd als er niets bij is gekomen. Maar zo lang iemand onder controle blijft, wordt ook de oude inhoud van het dossier bewaard. Hoe dat bij de huisarts gaat weet ik eigenlijk niet. Vroeger werkten ze met kaartenbakken enzo, maar dat was voor mijn tijd
![]() |
![]() |
|
Ook niet als ze 8 jaar oud zijn en niet alleen irrelevant maar ook belastend? (in de zin van: zij schrijven dat het probleem tussen m'n oren zit terwijl er inmiddels al lang bekend is wat het probleem was en dat dat bepaald niet tussen de oren zat)
Edit: ja maar ik wil van huisarts wisselen en met een schone lei beginnen ![]()
|
Voor jou zijn ze misschien irrelevant, maar je weet nooit wat de waarde in de toekomst kan zijn van die brieven. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je ooit van zorgverlener wisselt, en dat die de informatie wel nodig heeft om een goed beeld te vormen van je medische geschiedenis.
Maar je kunt het natuurlijk altijd vragen!
||
Citaat:
![]()
|
Nja er staan nergens diagnoses. Dit zijn gewoon artsen die arrogant genoeg waren om psycholoog te spelen en te besluiten dat als zij niets vonden, er dus ook duidelijk niets aan de hand was. En nogmaals, testresultaten mogen erin blijven wat mij betreft.
Er is een brief van de internist: "Ja, je hebt dit meisje naar me gestuurd en ze is continu moe. Ik heb geen probleem kunnen vinden in haar bloed maar ze is heel erg slim dus dat is vast het probleem!" En een brief van de neuroloog (waar nota bene het probleem uiteindelijk wél bleek te liggen!): "Ja, ik heb ook niets kunnen vinden maar ze heeft slecht contact met haar vader (daar kwam de neuroloog bij toeval achter doordat mijn vader en ik na elkaar een afspraak hadden) dus het is vast de scheiding van haar ouders geweest. Misschien ligt het probleem tevens bij de moeder" En een brief van de sportfysio: "Dit meisje blijkt een autistisch zusje te hebben.. ik zou de klachten daar zoeken als ik jou was" Wat blijkt? Ik maak geen melatonine aan. Maar ja, voordat ze daar gekomen zijn, hebben ze wel het bovenstaande allemaal al gelezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() BEHALVE JIJ HOOR SARAH, JIJ BENT NIET STOM, JIJ BENT LIEHIEF! ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Theodoors vrienden vinden mij geloof ik wel een beetje bazig over hem
![]() Maar het is niet dat hij geen beslissingen mag nemen ofzo. Meer dat-ie dat niet doet, dus dan doe ik het maar. Hij vindt dat ook wel zo makkelijk ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij gaat het meer van: "HAHAHAHA, doe eens normaal, dit slaat nergens op".
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oei, ik geloof dat de frustratieknop is aangeraakt! ![]() ![]() Als mensen me eenmaal kennen is het geen probleem meer, maar in het begin is het zo vermoeiend. |
![]() |
|
Tja, artsen weten simpelweg niet alles. En om zoveel mogelijk te weten moet er veel gevraagd worden en getest worden. Als na 3 jaar opeens een nieuwe behandeling voor iets blijkt te zijn waardoor heel zo'n traject weer vanaf voor af aan begint, dat is gewoon inherent aan het systeem.
|
Verwijderd
|
Keerzijde van de medaille is dat wanneer hulpverleners dat soort akkefietjes geheel buiten beschouwing laten het vroeg of laat een keer misgaat, denk ik dan. Met alle nare gevolgen van dien. Dat is ook een onacceptabel risico, me dunkt. Maar ik begrijp jouw makke ook goed, hoor. 't Is gewoon lastig.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|