Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2012, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Naast een paar dingetjes zoals drie keer de merknaam noemen enzo, schijnt dat dus echt niet zo te zijn! Ik las een onderzoek laatst. In de Quest geloof ik, dus dubieus, maar altijd beter dan een volkswijsheid-verhaal. Van twee vergelijkbare producten werden de verkoopcijfers gemeten nadat ze een reclame op tv brachten, en de ene had een laaggewaardeerde reclame en daarvan steeg de omzet tijdelijk met 1% ofzo, en de andere had een hooggewaardeerde reclame en daarvan steeg de omzet tijdelijk met 5 % ofzo.
Ze werken om de reclames te onthouden Dat je daarbij onthoudt dat ze irritant zijn is een tweede ;d
Advertentie
Oud 02-05-2012, 14:21
Verwijderd
Ik zag onderweg zo'n groot bord die je hebt staan op een plek waar nieuwe huizen gebouwd worden.

Staat er groot: 'Crisis? Welke crisis?' En dan eronder 'er zijn al zoveel huizen verkocht, blabla'.

En eigenlijk vond ik dat best... ongepast ofzo. Lekker dan voor mensen die hun baan kwijt zijn en naar de voedselbank ofzo moeten door de crisis.
Oud 02-05-2012, 14:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tsjah, irritante reclames werken nou eenmaal het beste
Het helpt wel om de naamsbekendheid te vergroten en de aandacht op een merk/product/actie te vestigen, maar de waardering zal niet stijgen of zelfs afnemen. Als de klant dan de keuze heeft tussen Merk X en Merk Irritant met vergelijkbare prijs/kwaliteit, wordt er voor merk X gekozen.
Oud 02-05-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ze werken om de reclames te onthouden Dat je daarbij onthoudt dat ze irritant zijn is een tweede ;d
Maar als bedrijf maak je reclames om je winst te vergroten, neem ik aan
Oud 02-05-2012, 14:23
Verwijderd
De bushokjesreclames van de Hema werken het best op mij, met een groot plaatje van het product, en een groot plaatje van de prijs, en dan denk ik 'goh, dat is goedkoop, ik moet eens naar de Hema' en dan ben ik daar en zie ik naast dat ene product nog duisent handige dingetjes die dan weer gewoon gemiddeld geprijsd zijn en koop ik de hele Hema leeg.
Oud 02-05-2012, 14:27
Martiño
Martiño is offline
Inderdaad. Maar de HEMA is stiekem ook wel een beetje smiechtig hoor, want ze ronden heel veel prijzen af op 50 cent of een euro (vooral levensmiddelen) waardoor ze toch weer net ietsje duurder zijn dan andere laag geprijsde producten Maar goed, het is in ieder geval kwalitatief wel redelijk, en ik vind het prettige winkels met vriendelijk personeel en dat is ook wel iets waard.
Oud 02-05-2012, 14:29
Verwijderd
En ze hebben alles dat je nodig kunt hebben. Behalve groente. Maar wel heel veel handige dingetjes!
Oud 02-05-2012, 14:42
Verwijderd
Ik ben er nog steeds vast van overtuigd dat reclames voor producten niet/nauwelijks effect op me hebben (omdat het ook zo is, als ik kijk wat ik allemaal koop is dat niet doordat ik ertoe ben overgehaald op welke manier dan ook), maar dan krijg je altijd weer de eigenwijze zeikerds die met opgeheven vingertje komen melden dat 'IEDEREEN door reclame wordt beinvloed'.
Oud 02-05-2012, 14:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En ze hebben alles dat je nodig kunt hebben. Behalve groente. Maar wel heel veel handige dingetjes!
Who needs groente als je rookworst kunt krijgen daar
Oud 02-05-2012, 14:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Reclame heeft bij mij heel soms invloed. Dat ik iets tegenkom en dan denk ik: ja. dat lijkt me wel wat.

Maar de manier waarop een reclame in elkaar steekt is vaak niet van invloed op mijn consumptiegedrag.
Oud 02-05-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Who needs groente als je rookworst kunt krijgen daar
Nouja, als je in alle gezondheid en redelijke comfort zou willen overleven uitsluitend op wat de hema verkoopt, dan gaat dat prima, behalve dat al je groente&fruit zou bestaan uit vier appels per dag en misschien een keer het blaadje sla op een broodje gezond.
Oud 02-05-2012, 14:50
Verwijderd
Maar heb je dan ook nooit dat je denkt: goh ik sta hier naast de mediamarkt en de bcc is 500 meter lopen, maar de mediamarkt heeft zulke irritante schreeuwreclames, dus fok dat, ik loop wel naar de bcc.
Oud 02-05-2012, 14:51
Verwijderd
Bij voorbeeld he.
Oud 02-05-2012, 14:53
Lorelei
Lorelei is offline
He wat naar, ik heb vorige blok weer 2 achten aan m'n cijferlijst kunnen toevoegen.
Toch eens uitrekenen of ik niet alsnog cum laude kan afstuderen. Volgens mij haal ik het net niet
Oud 02-05-2012, 14:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar heb je dan ook nooit dat je denkt: goh ik sta hier naast de mediamarkt en de bcc is 500 meter lopen, maar de mediamarkt heeft zulke irritante schreeuwreclames, dus fok dat, ik loop wel naar de bcc.
Ik vind de BCC net zo irritant

"Low pricing, high service" is evenzo walgelijk als 'kopuh kopuh koopavond"

Maar alleen de prijs/kwaliteit is van belang voor mij.

Maar reclame is vooral bedoeld om slogans te laten onthouden, dus in dat opzicht zijn MM en BCC wel effectief. Maar niet effectief qua overhalen om daar te kopen.
Oud 02-05-2012, 14:54
Verwijderd
maar de bcc heeft geen reclames waarbij ze drie minuten lang in je gezicht staan te schreeuwen behalve bij de slogan wordt in die reclames gewoon op normaal volume en normaal tempo gepraat.
Oud 02-05-2012, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Mjuah, in die zin kan ik het me nog wel voorstellen dat ik word beinvloed.

Maar productreclames op televisie ofzo, die doen me niks. Iemand zei een keer iets als: 'elke keuze die je maakt in bijvoorbeeld de supermarkt is onbewust door reclames die je gezien hebt over dat product'. Maar dat is gewoon onzin, want ik laat mn keuze vrijwel altijd afhangen van de prijs, of door ervaringen uit het verleden. Niet omdat de reclame zo leuk/stom is of vaak op tv komt.
Oud 02-05-2012, 14:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mijn broertje werkt trouwens mee aan die reclames, hij maakt de animatie met de prijzen in beeld enzo. De EIKEL.
Oud 02-05-2012, 14:56
Verwijderd
Nu ga ik sowieso liever naar de bcc omdat ze daar geen drie tv's en twee radio's op vol volume elk op een andere zender hebben staan spelen. Maar dat staat los van de reclame.
Oud 02-05-2012, 14:57
Verwijderd
Ik denk dat in de supermarkt mijn keuzes ook wel onafhankelijk zijn van reclames, behalve in die gevallen dat ik een nieuw product uitprobeer nadat ik er een reclame over gezien heb, maar dat is dan eenmalig.
Oud 02-05-2012, 14:59
Verwijderd
Trouwens, wat naamsbekendheid betreft heeft Noedel wel een punt. Ik had last van vastzittende hoest, en toen ben ik naar de Kruidvat gegaan met het idee om Bisolvon te kopen omdat ik dat ken van de reclame.

Maar 'overhaal'reclames als 'NU! Koop dit! Superlekker! En hip!'. Nee dat doet het niet voor me.
Oud 02-05-2012, 15:01
Verwijderd
Of spullen ofzo.

Ik vraag me juist altijd af wie daar wél voor vallen. Reclames voor hippe gadgets, of bepaalde verzorgingsproducten. Of er dan echt mensen zijn die denken 'woaah, dat moet ik hebben'.
Oud 02-05-2012, 15:03
Verwijderd
Het werkt alleen misschien als ik toch al interesse had in het product en iets is afgeprijsd. En ik zie het pas in de AH zelf ofzo.

Nu moet ik werken, bah!
Oud 02-05-2012, 15:04
Zeppelin
Zeppelin is offline
onze hema verkoopt wel groente. Een hele supermarkt is er van gemaakt, ik doe er vaak boodschappen. Het vlees is van veel betere kwaliteit dan de ah en ook goedkoper.
Oud 02-05-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Of spullen ofzo.

Ik vraag me juist altijd af wie daar wél voor vallen. Reclames voor hippe gadgets, of bepaalde verzorgingsproducten. Of er dan echt mensen zijn die denken 'woaah, dat moet ik hebben'.
WT
Oud 02-05-2012, 15:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar als bedrijf maak je reclames om je winst te vergroten, neem ik aan
Nou ja, een matig product met dat zogenaamde 'top of mind'-effect kan alsnog meer omzet opleveren dan bijvoorbeeld een erg goed product met een andersoortige reclamecampagne. Er wordt gewoon een rekensommetje gemaakt in het begin van zo'n product-lifecycle en op basis daarvan wordt het op een bepaalde manier in de markt gezet.

Citaat:
Of spullen ofzo.

Nou ja, dat is de "och, waarom ook niet" factor, meestal dus voor mensen die het geld kunnen missen om enkele malen een 'nieuw' product te kopen.
Oud 02-05-2012, 15:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
onze hema verkoopt wel groente. Een hele supermarkt is er van gemaakt, ik doe er vaak boodschappen. Het vlees is van veel betere kwaliteit dan de ah en ook goedkoper.
De biefstukjes van de Hema zijn echt verrassend goed te pruimen! <3
Oud 02-05-2012, 15:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb ineens heel erg veel zin om van die zwarte kage allstars te kopen.
Oud 02-05-2012, 15:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik overweeg serieus die schoenen nu ergens te gaan kopen
Oud 02-05-2012, 15:17
Carn
Carn is offline
Verder pas je je uitgaven toch wel aan aan je inkomen. (Schrödinger niet, natuurlijk). Sinds ik werk geef ik alsnog niet superveel uit, maar ik ga wel vaker uiteten, ga volgende week een maand naar de VS en ga een appartement kopen ;P
Oud 02-05-2012, 15:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, laat ik toch even verstandig zijn en het niet doen.
Oud 02-05-2012, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Oja, Journey, dat wilde ik ook nog spelen. Vijf en een half it is Onee, zes en een half, want ik zat ook nog te azen op Alice: Madness Returns. Nou, dat is al praktisch genoeg verantwoording om hem te kopen, zou ik zeggen Als je meer suggesties hebt hoor ik het graag, volgens mij hebben we best een overeenkomende smaak wat games betreft.
Madness Returns valt toch wat tegen. Maar toch ook weer niet. Het is wat dat betreft een lastig geval. Sommige dingen zijn heel tof, andere dingen weer wat minder. Ik zou er iig geen PS3 voor kopen want de x86-versie ziet er mooier uit
Oud 02-05-2012, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Invloed van reclame?
Oud 02-05-2012, 15:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Invloed van reclame?
Nee! Meisje die hier net was had ze aan. En eigenlijk wil ik ze al jaren
Oud 02-05-2012, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, wat naamsbekendheid betreft heeft Noedel wel een punt. Ik had last van vastzittende hoest, en toen ben ik naar de Kruidvat gegaan met het idee om Bisolvon te kopen omdat ik dat ken van de reclame.

Maar 'overhaal'reclames als 'NU! Koop dit! Superlekker! En hip!'. Nee dat doet het niet voor me.
Een poosje terug had ik 'n koortslip en ik vroeg ook om Zovirax. Maar ik voegde er nog wel aan toe '..of een goedkoper doch net zo effectief alternatief', huhu.
Oud 02-05-2012, 15:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Madness Returns valt toch wat tegen. Maar toch ook weer niet. Het is wat dat betreft een lastig geval. Sommige dingen zijn heel tof, andere dingen weer wat minder. Ik zou er iig geen PS3 voor kopen want de x86-versie ziet er mooier uit
Voor die game hoef je idd geen ps3 te kopen nee .
Oud 02-05-2012, 15:45
Verwijderd
Nee, als ik 'm voor één game kocht dan was het Shadow of the Colossus.
Oud 02-05-2012, 15:53
Carn
Carn is offline
ja, die Ico/Shadow bundel kan je blind kopen .

Dark Souls is ook erg gaaf, maar misschien niet helemaal je ding.
Oud 02-05-2012, 16:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik was er gister ook naar op zoek. Ik heb al 7 paar allstars, maar ik heb maar 1 paar lage en die zijn mintgroen. De zwarte die ik ooit had zijn letterlijk in vlammen opgegaan. Feestjes met kampvuur.

Maarrrr zoals met al mijn schoenen weiger ik er meer dan 35 euro voor te betalen, dus ik zoek even verder naar een goede deal.
Oud 02-05-2012, 16:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, ik had trouwens nog een keertje de iso van Shadow of the Colossus voor de PS2 emulator gedownload, maar nooit meer aan begonnen. Moet het toch maar eens doen!
Oud 02-05-2012, 16:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik was er gister ook naar op zoek. Ik heb al 7 paar allstars, maar ik heb maar 1 paar lage en die zijn mintgroen. De zwarte die ik ooit had zijn letterlijk in vlammen opgegaan. Feestjes met kampvuur.

Maarrrr zoals met al mijn schoenen weiger ik er meer dan 35 euro voor te betalen, dus ik zoek even verder naar een goede deal.
Ik heb ze nog nooit zo goedkoop gezien, dus als je ze vindt, let me know!
Oud 02-05-2012, 16:21
Verwijderd
Citaat:
ja, die Ico/Shadow bundel kan je blind kopen .

Dark Souls is ook erg gaaf, maar misschien niet helemaal je ding.
Hoeveel mooier is SotC eigenlijk, de revamped PS3-versie?

Citaat:
Nee, als ik 'm voor één game kocht dan was het Shadow of the Colossus.
Citaat:
Oh, ik had trouwens nog een keertje de iso van Shadow of the Colossus voor de PS2 emulator gedownload, maar nooit meer aan begonnen. Moet het toch maar eens doen!
Ik heb 'm nog op de PS2 met een heuse PS2 er bij

Speaking of which; ik ben al een behoorlijke poos op zoek naar een goede ROM van The Next Tetris op de N64. Eentje die fatsoenlijk werkt met Project64. Zelf heb ik al verschillende "grote" ROM-sites geprobeerd maar alas, nooit een werkend iets. Iemand..? Anders moet ik toch écht een N64 van MP halen.
Oud 02-05-2012, 16:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat heeft Game of Thrones toch heerlijke intromuziek
Oud 02-05-2012, 16:22
Verwijderd
Lorelei naamzoek heb je morgenmiddag wat te doen?
Oud 02-05-2012, 16:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei naamzoek heb je morgenmiddag wat te doen?
Humz. Dat hangt af van de tijd, lokatie, etc. Wat dan?
Oud 02-05-2012, 16:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat heeft Game of Thrones toch heerlijke intromuziek
Qft. Heel fijn
Oud 02-05-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Humz. Dat hangt af van de tijd, lokatie, etc. Wat dan?
Ik wilde vanuit mijn werk even thee komen drinken! Als het goed is mag ik morgenmiddag betaald vrij, dus dan zou ik tussen 12 en 1 even aan kunnen komen waaien.
Oud 02-05-2012, 16:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik wilde vanuit mijn werk even thee komen drinken! Als het goed is mag ik morgenmiddag betaald vrij, dus dan zou ik tussen 12 en 1 even aan kunnen komen waaien.
Ah. Nja, dat is op de een of andere manier wel te fixen denk ik Ik heb om half 2 een afspraak met m'n scriptiebegeleider op JKH. En ik was van plan om daar aan het eind van de ochtend naar toe te gaan maar ik kan ook wat thuis doen en om 1 uur hier vertrekken.
Oud 02-05-2012, 16:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
"Watching the latest DARK KNIGHT RISES trailer after having seen THE AVENGERS… it makes DARK KNIGHT RISES almost seem like a serious parody of the superhero film’s potential."
hehe, daar zit wat in.
Oud 02-05-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ah. Nja, dat is op de een of andere manier wel te fixen denk ik Ik heb om half 2 een afspraak met m'n scriptiebegeleider op JKH. En ik was van plan om daar aan het eind van de ochtend naar toe te gaan maar ik kan ook wat thuis doen en om 1 uur hier vertrekken.
Dan ben je toch precies weg als ik langs wil komen of begrijp ik je nu verkeerd?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten