Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat ga ik namelijk studeren, Logopedische en Audiologische Wetenschappen aan de KU in Leuven http://www.kuleuven.be/toekomstigest.../logopedie.htm Laatst gewijzigd op 15-05-2012 om 19:38. |
![]() |
||
Citaat:
Maar universiteit is niks voor mij, ik ben helemaal niet zelfstandig aangelegd en ik heb geen discipline om alles zelf te doen. ![]() En daarbij wil ik niet op kamers, hihi. :-) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Joke
![]() ![]() Diamera, ja, ik ben ook uitgenodigd voor een gastgezin in Frankrijk! Mijn Frans lerares werd ziek en toen kregen we een ander en met haar heb ik het toen eens gehad hierover en toen had ze de volgende les allemaal informatie en ideeën enzo, haha. Dus ik zou eigenlijk ook heel graag daar een paar maanden willen verblijven, maar ik heb ook al een organisatie gezien waar ik mee kan om naar Kenia te gaan en ik weet niet... lijkt me toch iets meer bijzonder. En een aantal maanden geleden sprak ik met een vrouw die me ook wel in contact kon brengen met mensen die zoiets gaan doen, maar dan weet ik dus niet of het Kenia wordt en ik zou echt heel graag in Kenia willen. En ik wilde eerst (hoe verrassend) ook UC gaan doen! Ik ben naar de open dag in Amsterdam geweest en dat was echt ongeveer like heaven! Maar mijn ouders vinden het geen goed plan. Ze vinden het te duur en ze zijn bang dat ik een elitaire kakker word, geloof ik. En over dat duur hebben ze eigenlijk wel gelijk. Mijn ouders hebben het geld er niet voor (en ik zelf ook niet natuurlijk!). Dus ik ben er ook nog over aan het twijfelen om naar België te gaan. 1000 euro minder collegegeld, goedkopere kamers, etc. En het onderwijs is er ook echt totaal niet slecht. En als ik wil kan ik dan bijvoorbeeld nog Nederlands combineren met een andere taal of twee talen studeren (Engels en Frans bijvoorbeeld). Al zou ik ook nog een taal met theater-, film- en literatuurwetenschappen kunnen combineren. En mijn vriend woont daar, al mag dat natuurlijk geen reden zijn waarom ik naar België zou gaan. Maar humanistiek aan de Universiteit van de Humanistiek (in Utrecht) lijkt me ook echt wel wat! Maar die studie is zes jaar lang (voor mijn geen probleem, voor de financiële situatie wel ![]() Ik wilde eigenlijk nog véél meer in een tussenjaar doen, maar ik weet het dus nog niet. Ik kijk eerst of ik geslaagd ben en ga dan kijken wat ik wil. Weet ik het dan nog steeds niet, ga ik wel een tussenjaar doen. Ook al verklaren veel mensen me voor gek enzo, ik denk echt dat je er heel veel aanhebt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat me ook bevalt aan België is dat er geen numerus fixus is. Ze moeten je aannemen als je aan de voorwaarden voldoet. Wat me eraan doet denken, ik moet me nog inschrijven voor t toelatingsexamen geneeskunde, ik wil weten of ik t zou halen. En het studiepuntensysteem, er zijn geen vaste jaren. Haal je een vak niet, doe je het opnieuw en heb je toch voor de rest tweedejaarsvakken. Zolang je maar niet boven je studiepuntenbudget komt. |
![]() |
|
![]() |
Het enige dat mij niet bevalt aan België is dat ze vaker met giscorrectie werken, daar zou ik serieus keuzestress van krijgen. Volgens mij doen ze dat ook bij die toelatingsexamens. Verder vind ik België inderdaad een zeer goede optie die ik dus ook wel overweeg.
En de kamers zijn niet alleen goedkoper, de woningsnood is er ook minder! ![]() Ik woon trouwens in de buurt van Heerlen/Sittard. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben van Roermond btw |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik wil ook echt niet op kamers, omdat ik mijn vriend dan doordeweeks zou moeten missen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn ouders zouden het alleen niet goedvinden als ik nu al met 'm ga samenwonen, haha. :$ En ik wacht liever ook wel tot we allebei een inkomen hebben en afgestudeerd zijn. :-) Punt is alleen dat hij volgend schooljaar al in zijn afstudeerjaar zit van 't HBO en ik dan pas ga beginnen... ![]() |
![]() |
|
Qua verliefdheid en hoe goed het tussen ons gaat, zou ik zo bij hem in willen trekken en samenwonen, maar op financieel gebied lijkt dat me niet heel verstandig.
![]() Wij zijn trouwens al wel meer dan anderhalf jaar bij elkaar ook, maar toch liever nog even wachten! Ik heb geen zin om al samen een schuld op te gaan bouwen. ;a |
![]() |
|
Nja, misschien ook wel. Misschien hadden we 't ook wel al gedaan als onze ouders er wat minder streng tegenover stonden.
![]() Ze vonden 't niet nodig en dat is ook zo, ik ga in Utrecht studeren en m'n vriend studeert in Breda. Dus zo groot is die afstand ook niet. ^^ En als ik thuis blijf wonen, zie ik hem ook heel vaak, want hij woont maar 5 km bij mij vandaan. ;-) |
![]() |
|
Alleen kinderen zag ik echt niet zitten, haha. Ik ben ook bij de pabo wezen kijken, maar ik ben daar niet streng doch rechtvaardig genoeg voor joh.
![]() Ik had zin in meer variatie en de zorgsector trekt me echt ontzettend, dus mijn keuze is op logopedie gevallen twee jaar geleden. :a Ik was op slag verliefd toen ik van de open dag afkwam, haha. |
![]() |
|
Haha, oh er is nog nooit een kind geweest waarvan ik dacht: Hier kan ik nou echt niks mee
![]() En dat is juist de uitdaging denk ik ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld. en wat is er mooier dan kleine wereldjes verbreden? Je maakt zo'n groot verschil. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga nu op HBO-niveau eerst eens logopedie afronden en als ik daarna echt nog motivatie/zin heb om door te gaan, ga ik misschien in Nijmegen nog wel een master doen. ![]() Ligt er ook een beetje aan hoe de arbeidsmarkt er op dat moment een beetje voor staat; als dat niet goed is, zou ik serieus overwegen om nog een master te doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat en ik wil nog een engelstalige studie doen maar logopedie IS er niet als engelstalige opleiding in NL/BE |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Pfoe, ik weet het nog steeds niet
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?! myrthevg | 6 | 11-09-2009 15:06 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
hoii annieky | 12 | 25-05-2009 16:23 | |
Psychologie |
Hoe leer ik haar te vertrouwen? DanielPieters | 16 | 19-02-2009 21:17 | |
Liefde & Relatie |
Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis Tadaada | 8 | 02-05-2005 15:43 | |
Verhalen & Gedichten |
diplomauitreiking skaz | 11 | 04-07-2004 12:11 | |
Vrije tijd |
reddend zwemmen vedetje | 17 | 19-11-2003 16:13 |