Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2012, 20:30
lonewolf8993
lonewolf8993 is offline
ik werk bij de albert heijn en ik moet vaker meer werken dan op mijn rooster staat, soms 5 minuten soms wel drie kwartier per keer, ik kreeg vandaag te horen dat ik deze overuren niet uitbetaald krijg, mag dit wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2012, 20:33
Verwijderd
Lees je contract eens door. Als daar niets staat over overwerken, mogen ze dit niet maken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 20:38
lonewolf8993
lonewolf8993 is offline
is daar een regel voor die ik aan hun kan laten zien anders kan ik hun alsnog niet overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 20:39
Axel11
Axel11 is offline
Nee, natuurlijk mag dat niet.

Bijv. artikel 6, lid 11 van je CAO:

Citaat:
Alle werkelijke in opdracht van de werkgever gewerkte tijd moet worden beloond in tijd of geld.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 20:41
Axel11
Axel11 is offline
En artikel 10, lid 3:

Citaat:
Voor elk uur overwerk wordt het normale uurloon betaald vermeerderd met een toeslag van 35%
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 20:56
Verwijderd
Zo zielig, die supermarkten. Altijd hun werknemers uitknijpen
Over het algemeen is onbetaald overwerken normaal wanneer men een dusdanig hoog salaris heeft, dat dit overwerken er eigenlijk wel bij inbegrepen zit. Bij jou is dit absoluut niet het geval.

Ah chill, dat zocht ik, Axel11. Maar volgens mij is het tweede bericht van Axel11 niet van toepassing bij een nul-urencontract. Want ik neem aan dat er niet in je contract staat hoeveel uur je per week moet werken?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 21:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zo zielig, die supermarkten. Altijd hun werknemers uitknijpen
Over het algemeen is onbetaald overwerken normaal wanneer men een dusdanig hoog salaris heeft, dat dit overwerken er eigenlijk wel bij inbegrepen zit. Bij jou is dit absoluut niet het geval.

Ah chill, dat zocht ik, Axel11. Maar volgens mij is het tweede bericht van Axel11 niet van toepassing bij een nul-urencontract. Want ik neem aan dat er niet in je contract staat hoeveel uur je per week moet werken?
Ik heb het even nagekeken en het geldt ook voor mensen met een nul-urencontract: overwerk is het werk dat niet in je rooster staat.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het even nagekeken en het geldt ook voor mensen met een nul-urencontract: overwerk is het werk dat niet in je rooster staat.
Dan heb ik nog wel wat geld tegoed van mijn vorige werkgever
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 22:30
lonewolf8993
lonewolf8993 is offline
Citaat:
Nee, natuurlijk mag dat niet.

Bijv. artikel 6, lid 11 van je CAO:
kan je me de link geven?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 22:33
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
kan je me de link geven?
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/caos/42577/42644
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 11:45
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Volgens mij hangt daar wel een en ander mee samen: als jij consequent te lang over je werk doet (omdat je dus te langzaam bent - bij AH staat voor een bepaald aantal colli een bepaalde werktijd), kan je werkgever op een bepaald moment zeggen dat je die overuren niet meer uitbetaald krijgt, omdat je het binnen een bepaalde termijn moet doen.

Maar dat kan volgens mij niet zonder waarschuwing of gesprek of iets dergelijks...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hangt daar wel een en ander mee samen: als jij consequent te lang over je werk doet (omdat je dus te langzaam bent - bij AH staat voor een bepaald aantal colli een bepaalde werktijd), kan je werkgever op een bepaald moment zeggen dat je die overuren niet meer uitbetaald krijgt, omdat je het binnen een bepaalde termijn moet doen.

Maar dat kan volgens mij niet zonder waarschuwing of gesprek of iets dergelijks...
Dan moet de werkgever er eerst voor zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat je dat ook kunt halen. Toen ik bij C1000 werkte (opa vertelt ) was het minimum 50 colli per uur. Dat kon je niet halen omdat je moest vullen tijdens de openingstijden en daarbij dus ook klantvriendelijk moest zijn (inclusief meelopen naar waar dingen staan, naar magazijn lopen om te checken etc etc). Daardoor moest C1000 dus wél de overuren betalen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 18:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat mag gewoon niet: het heeft geen basis in de CAO.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 19:06
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Dat mag gewoon niet: het heeft geen basis in de CAO.
Dat het niet mag, betekent nog niet dat het niet gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 19:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat het niet mag, betekent nog niet dat het niet gebeurt.
Dat is niet de vraag van topicstarter he, hij weet wat er gebeurt
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dochter van een collega van me werkt ook bij de AH en zij krijgt haar overuren pas betaald als ze een x aantal uur overgewerkt heeft. Wellicht is het bij jou ook zoiets?
Oud 07-06-2012, 22:53
Inspire
Inspire is offline
Toen ik bij de AH werkte werden de overuren altijd netjes bijgeschreven op het rooster en kreeg ik die gewoon uitbetaald. Volgens mij geen 35% trouwens, maar het zijn dan ook geen 'Officiële' overuren. De AH past gewoon de gewerkte tijd van vandaag aan, en dan heb je ipv 5 gewoon 6 uur gewerkt.

Wat mij betreft was dat prima Ze waren ook altijd flexibel naar mij toe. Maar werken voor nop, nee, zo 'werkt' dat niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 11:20
IkheetMartine
IkheetMartine is offline
Mijn werktijd loopt tot 17.00 en dan moeten we nog opruimen,
dus meestal is het wel 17.15/17.20 als we weggaan.
Dat betekent 4x per maand een kwartier = toch één uur die ik niet uitbetaald krijg...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 17:57
Verwijderd
Supermarkten zijn echt boeven wat dat betreft ja, klopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten