|
|
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september a.s.? | |||
VVD |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 11.11% |
PvdA |
1 | 2.78% |
PVV |
3 | 8.33% |
CDA |
0 | 0% |
SP |
9 | 25.00% |
D66 |
8 | 22.22% |
GroenLinks |
2 | 5.56% |
ChristenUnie |
0 | 0% |
SGP |
0 | 0% |
Partij voor de Dieren |
1 | 2.78% |
Onafhankelijke Burgerpartij (Brinkman) |
1 | 2.78% |
50PLUS |
0 | 0% |
Andere partij, namelijk ... |
0 | 0% |
Ik stem blanco |
0 | 0% |
Ik ga niet stemmen |
4 | 11.11% |
Ik weet het nog niet... |
3 | 8.33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat ik ook voor VVD ga.
In ieder geval niet links want alleen maar investeren zoals de PvdA en SP willen met het idee om de schulden later wel terug te betalen en als argument dat bezuinigen tegenwoordig niet goed gaat omdat de koopkracht dan alleen maar meer terugneemt vind ik zelf echt belachelijk. Want het is nog wel een risico. Ook lijkt het me duidelijk dat er nu wat moet gebeuren aan de financiën waardoor de SP en PvdA op dit moment niet de goede kandidaten zijn om beleid te maken. Dat deze partijen (en vooral de SP) het zo goed doen in de peilingen is alleen omdat mensen weg willen lopen voor hun verantwoordelijkheden, of in ieder geval niet denken aan de lange termijn. 'Oh, laat die staatsschuld maar groeien, komt wel goed.' Verder moet ik toegeven dat de VVD wat onzinnige punten wilde (heeft) doorvoeren zoals die maximumsnelheid maar puur en alleen gelet om de huidige situatie lijkt de VVD me toch de meest verstandige keuze. Gewoon lekker (met beleid) bezuinigen. En als ik klaar ben met studeren wil ik gewoon fijn in Nederland bij een vooraanstaand bedrijf kunnen werken dat niet vertrokken is naar China of Singapore vanwege hogere belastingen die de SP heeft doorgevoerd. Daarvoor wil ik best (een deel van) m'n studiefinanciering voor inleveren. Maar we kunnen natuurlijk ook altijd schilder worden. Want ja, de zwakkeren in de samenleving zijn ook belangrijk... Dat je ook wat wilt doen voor de zzp'er is prima, maar blijf wel reëel en laat het niet ten koste gaan van de kenniseconomie.
Laatst gewijzigd op 03-06-2012 om 19:13. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor zover ik weet wilt de VVD niet korten op investeringen in het onderwijs. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat heeft verder geen reet te maken met een dictatuur trouwens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook 5% uitkeringsfraude zou ik te hoog vinden. In Rotterdam bijvoorbeeld hebben meer dan 34.000 mensen een bijstandsuitkering. Hou toch op, je gaat me niet vertellen dat minder dan 5% daarvan écht niet in staat is te werken. Ik vind dat er een hele strenge controle moet worden gedaan naar bijstandsuitkering. Ik ken bijvoorbeeld persoonlijk mensen die een uitkering krijgen, maar prima in staat zijn te werken. Ze stellen dan bij elke sollicitatie zulke hoge eisen, dat ze nooit een baan krijgen en zo dus niet hoeven te werken. Lekker makkelijk he? Maar nee, zulke mensen bestaan niet, toch? Ik wil dat dit soort mensen worden aangepakt, niet dat mensen die niet kunnen werken geen uitkering krijgen. Overigens ging het mij niet expliciet over een uitkering. Het was bedoelt als makkelijk voorbeeld. Tegenwoordig is het al moeilijker om een uitkering te krijgen, gelukkig. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me zo voorstellen dat als iemand geen inkomen heeft èn er geen uitzicht op heeft kan gaat stelen. Maar moet dat dan automatisch betekenen dat we 'm dan zomaar geld in z'n handen moeten drukken? Wat ik vreemd vind is het terugdraaien van de huishoudinkomenstoets. Een prima plan, mits uitgevoerd met limieten. Vader en moeder uitkering en zoonlief een inkomen boven de, zeg 't eens, €30.000; stapsgewijs korten, daaronder met rust laten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus, om nu het hele voorstel van tafel te vegen met de mededeling "zo kunnen de kinderen niets opbouwen" vind ik nogal erg makkelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet maar eindeloos een uitkering laten doorlopen terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand is met de desbetreffende persoon. Zulke dingen bijvoorbeeld. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals verwacht Sap dus.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-06-2012 om 20:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zijn aanname is dat dit een keuze is. Dat als je maar gaat werken en het 'gewoon doet' er geen reden is waarom je niet kan werken. Toch zijn mensen die lang werkeloos zijn geweest bijna duurder om wel te laten werken dan niet op sommige bedrijven. Het hoeft niet eens kwade wil te zijn, maar gewoon de simpele waarheid dat die mensen mentaal nauwelijks in staat zijn te functioneren, zelfs al hebben ze geen psychische stoornis. Ze zitten gewoon 'vast' in de werkeloosheid. Ik ga zeker niet zeggen dat je niets kan bedenken voor ze, maar het is niet zo simpel als die mensen korten op hun uitkering en zeggen dat ze maar gewoon moeten gaan werken. De 'actieve klaplopers' (mensen die kunnen werken, voldoende opgeleid zijn, maar actief niet willen werken) pak je daar mee aan. Maar om al dat geld uit te geven aan 200 mensen...
|
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt. Als zijn antwoord op jouw beide vragen ja was geweest dan had hij opeens wel een goed argument gehad? Spreek jij uit eigen ervaring als je zegt dat het je lui maakt?
Jouw aanname is dat het geen keuze is. Dat het "je overkomt" dat je een volledig weerloos wezen bent dat te pas en te onpas overeind geholpen moet worden en als het overeind is ondersteund moet worden, want het kan niks zelf. Het oude bekende liedje: If you make yourself small enough, you can externalize everything.
|||
Citaat:
Ik dacht eerst ook dat werkelozen gewoon weer verder moesten gaan totdat ik het zelf een tijdje heb meegemaakt. Als je het meemaakt en er dan nog zo simpel over denkt, dan weet je waar je het over hebt. Het lijkt me gevaarlijk om dat te onderschatten. Citaat:
Ik zie dagelijks slimme kinderen op school die worstelen met de situatie thuis. Schoolresultaten en psychische gesteldheid die langzaam zich opvult door wat er in hun leven gebeurd. Als docent kan je hier natuurlijk een verschil maken, maar je kan niet altijd alles doen. Ja, kinderen en jong-volwassenen hebben ondersteuning nodig. Ze hebben de richting en aanmoediging nodig om wat te maken van hun leven. Ik denk dat het veel te gemakkelijk is om, als volwassene, te denken dat een kind die mentale kracht zelf moet kunnen opbrengen. Of later als volwassene altijd terug moet kunnen vallen op die kracht. Natuurlijk kan je tegen mensen zeggen dat ze verstandige beslissingen moeten nemen, maar hoe moet je die nemen, als niemand je ooit geleerd heeft wat die beslissingen zijn? Dat betekent zeker niet dat mensen zonder werk niet geprikkeld moeten worden. Je kan ze zeker op een plek krijgen waar ze weer kunnen werken aan hun toekomst. Veel Amerikaanse feelgood movies gaan juist over die processen waarbij iemand zichzelf vindt en leert voor zichzelf een toekomst te bouwen. Dat kan zeker, maar niet als een besparing, maar als een investering in een gedegen toekomst van de mensen waar het om gaat.
|
De gemeente waar ik woon beweert keer op keer dat de parkeerkosten kostendekkend zijn. Die zijn inclusief controles, automaten, onderhoud. Ik denk dat ze liegen, want diezelfde parkeerplaatsen waren 10 jaar geleden nog geheel gratis. Blijkbaar loont het dus om een aantal parkeerwachten dag in - dag uit te laten rondslenteren om bonnen binnen te slepen.
Zo kan het ook lonen om een aantal ambtenaren te zetten op controles. Dat kunnen gehaaide ex-KGB-ers zijn die bij opvallende zaken (mensen die er te jong uitzien om een dikke BMW te rijden, bouwvakkers die zaterdag/zondag in de weer zijn, mensen die zichzelf of specifieke artikelen aanbieden op marktplaats, toeleveranciers van coffeeshops etc. etc.) even gaan graven. Net zoals de parkeerwachten verdienen die mensen zichzelf ruim terug èn... er zijn banen gecreëerd. Ik vind de het huidige systeem van "éénmaal een uitkering; daarna geen vragen meer" nogal naíef. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Overigens een antwoord op je eerste vraag: Ja, ik ben 8 maanden werkloos geweest. Ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld. Maar je hebt het wel tegen iemand die niet zijn eigen woning en eten hoeft te betalen, dus dat is vrij irrelevant ![]() |
![]() |
|
Yep, ik ook >8mnd ; helemaal te gek. tijd om het huis een likje verf te geven, auto op te knappen etc.etc.
Ik denk trouwens dat uitkeringsverslaafden het makkelijkst te herkennen zijn aan bijbeunen. Controle dáárop zal dan denk ik ook de meeste fraude aan het licht brengen. Tevens, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zou de huishoudinkomenstoets ook weer dingen aan het licht brengen; waarom een volledige uitkering geven als er nog 3 thuis lopen met een inkomen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2 Axel11 | 99 | 24-06-2012 11:02 |