Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In dat geval stem ik voor 1 punt voor tussen zeven en halfacht opstaan. Hoewel dat de ochtendmensen wel een beetje een oneerlijk voordeel geeft, misschien. Vooral als ze een baan hebben.
Dus misschien moet het een bonuspunt zijn, en mag je 'm alleen als je voor twaalven nergens moet zijn, en mag je er maar één per week. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tevens: hoeveel strafpunten is afhaaleten bestellen, en dan niet gewoon één portie maar twee, omdat er een supervoordelige megaromantische stelletjesactie is, en je wil morgen ook de hele dag niet naar buiten, dus dat komt mooi uit, maar het is wel een supervoordelige megaromantische stelletjesactie dus dan doe je een leuk jurkje aan en make-up op en je haren mooi zodat je straks naar beneden kunt dartelen en de bezorgman niet denkt dat je hier in je eentje de pauper uithangt, met je kilo spareribs?
Ik ga me straks ook weer omkleden naar mijn pyjama, als dat verschil maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Edit: oh, ik ben een mongooltje; ik las niet op tijd dat het idd spareribs waren. Nou, dan in je pyjama!
|
Opdoffen en dan aan de bezorgman vragen of ie trek heeft in spareribs.
![]() ![]() Overigens vind ik het wel een leuk bedacht topic, maar zo te zien zou ik vooral heel veel minpunten scoren als ik mee zou doen. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik verbaas me er soms wel eens over dat er om 6:00 al mensen OP STRAAT zijn. Dan moeten die om 5:00 's nachts al opstaan. Dat is toch geen LEVEN?
|
Verwijderd
|
Ja, niet dat ik dan te laat kom ofzo, dat valt wel mee, ik hoef nu pas om half negen te beginnen. Maar ik kan dan niet meer op de fiets en ik heb haast.
Op donderdag moet ik trouwens om 8 uur beginnen, maar dan moet ik in Almelo zijn dus dan kan ik toch al niet op de fiets. Laatst gewijzigd op 04-07-2012 om 19:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Update:
Opruimen: 1 punt per kamer Wc schoonmaken: 1 punt per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Afstoffen: 1 punt Dierenhok of kattenbak schoonmaken: 1 punt Afwassen: 1 punt per 4 eters, af te ronden naar boven Otto aan straat zetten en weer ophalen, of vuilniszakken naar container brengen: 1 punt Stofzuigen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Dweilen of moppen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Ramen lappen: 1 punt per raam Keukenkastjes uitsoppen: 3 punten Auto wassen: 3 punten Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten Was draaien: 1 punt Was opvouwen: 1 punt Strijken: 2 punten Uitgaven bijhouden: 1 punt Bed verschonen: 1 punt Handwerken: bonuspunt Koekjes, brood of gebak bakken: bonuspunt Op een kind passen: bonuspunt per dagdeel per kind (maximaal 5 bonuspunten per etmaal hiervoor, want anders maakt Klaverhap ons allemaal in) Iets doen met je opa of oma: bonuspunt per dagdeel Vrijwilligerswerk: bonuspunt per dagdeel Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt Iets repareren in huis: bonuspunt Iets op volgorde zetten: bonuspunt Een kast of lade opruimen: bonuspunt Tussen 5:30 en 8:30 opstaan: bonuspunt (ik spreek nu vaak mensen over hun slaappatroon, en mijn ervaring is dat mensen die niet vroeg op hoeven maar wel burgerlijk zijn, zoals thuismoeders van tieners, doorgaans tussen 7:30 en 8:30 opstaan. En mensen die vroeg beginnen met werken of lang moeten reizen zullen vaak om 6:00 opstaan, en mensen die in diensten werken en vroege dienst hebben staan dus wel eens om 5:30 op, Sann) Bezorgmaaltijd, kant-en-klaarmaaltijd of geen avondmaaltijd eten: 1 strafpunt Meer dan 90% van de dag je pyjama dragen: 1 strafpunt Laatst gewijzigd op 05-07-2012 om 08:07. |
![]() |
|
Hmpf, mijn huis is 60m2, maar als ik die stofzuig is dat mooi wel een woonkamer, keuken, toilet, hal, gang, overloop, badkamer, slaapkamer, rommelkamer. Bij een groter huis zijn gewoon de slaapkamers en woonkamer wat groter, maar echt zoveel meer werk is dat niet, ik vind dit al een klere karwei. Idem voor dweilen/moppen
![]() Oh en ik mis nog bed verschonen, koelkast op houdbaarheid controleren en plantjes water geven ![]() En telt vaatwasser inruimen en uitruimen als afwassen? ![]() En bonuspunt voor halfuurtje / uurtje sporten? Want de echte huisvrouw zorgt ook goed voor zichzelf!
|
Verwijderd
|
Bed verschonen vind ik bij de was doen horen, eigenlijk.
Plantjes water geven is een goede. Daar had ik nog niet aan gedacht. Daarom heb ik ook alleen vetplanten, want ik denk daar nooit aan ![]() Vaatwasser inruimen en uitruimen weet ik niet eigenlijk. Inruimen kost, als je het goed doet, niet meer tijd dan de afwas op het aanrecht zetten en daar krijg je nou ook geen punten voor ![]() En ik vind het heel goed als je sport, maar niet per se burgervrouwelijk ![]() |
![]() |
|
Nee joh, bed verschonen hoort niet bij de was doen. Nou ja, bed afhalen misschien, maar dat stomme dekbed weer in die dekbedhoes krijgen is zo verschrikkelijk irritant, dat ik het altijd zo lang mogelijk uit stel (tot ik wil gaan slapen en het nog steeds niet heb gedaan)
![]() En vaatwasser inruimen is geen werk, maar vaatwasser uitruimen hik ik altijd tegenaan. Ik ben wel eens gaan afwassen omdat ik geen zin had in vaatwasser uitruimen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het verschonen van een bed is echter een gedoe.
|
Verwijderd
|
Ja, ik doe dat eigenlijk nooit, dus ik weet ook niet hoe veel werk het is, maar omkleden is niet zo'n goed voorbeeld, want je bedoelt juist dat het extra huishoudelijk werk is, en omkleden is geen huishoudelijk werk
![]() Maar er mag best een punt voor bed verschonen bij, hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Los daarvan vind ik inderdaad ook dat het bed verschonen huishoudelijk werk is. Sterker nog: het is meer werk dan een was draaien, wat praktisch geen werk is.
|
Ik ben een wasmachine aan het uitzoeken en smul van dit soort recensies:
"Vanaf de eerste dag dat ik de wasmachine in huis heb vind ik het een sieraard in de badkamer qua vormgeving"
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je was- en droogmachine (als die er ook komt) op dezelfde stop moeten, dan is het ook handig om met tijden te kunnen werken. Oh en een signaal als je wasmachine klaar is, is ook handig ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn dag gisteren volgens de puntenlijst:
In 3 kamers opgeruimd (twee slaapkamers, 1 studeerkamer): 3 punten Afgewassen: 1 punt (wel een vaatwasser, maar pannen was ik met de hand af, dus ik vind 1 punt wel verdiend ![]() Otto van straat gehaald (dag ervoor aan straat gezet): 1 punt 2x was gedraaid: 2 punten Heel veel was opgevouwen: 1 punt (of mag ik daar meer punten voor tellen?) Op kind gepast: hele dag, dus 4 dagdelen? = 4 bonuspunten Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: 1 bonuspunt Opgestaan om 6.30 uur: 1 bonuspunt 8pt + 6 bonus = 14 punten ![]() |
![]() |
|
|