| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb de reactie gelezen dat Jezus een stinkerd was (ik weet niet of jij die geschreven hebt). Hoewel ik dit zwaar kinderachtig vind, in die tijd stonk iedereen Maar wat mij betreft mag je 'beledigingen' gewoon hier plaatsen hoor, wel een beetje uitleggen waarom je iets zo vindt. Dus geen één zinnetje plaatsen, zonder kop noch staart, dat komt namelijk heel anders over. En als je gewoon zin hebt om wie dan ook te beledigen ga dat maar doen bij het onzin hoekje. Ik heb geen leuke dingen gezegd over de Joden omdat ik daar zo een zin in had, maar omdat men hiernaar vroeg. En ik weet dat Nederlands een beetje het gevoel hebben om voor de Joden op te komen, omdat ze dat schuldig zijn. Daarom wil ik wel uitleggen waarom Joden en nog velen anderen vervloekt worden in de Koraan, maar ja hier willen ze alleen over de Joden praten. Ik heb toe nu toe geen Joden of wie dan ook een stinkerd of wat dan ook genoemd (sommige woorden zou ik nooit in mijn mond nemen zoals het hier wel gedaan heeft).
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Ok. Je respecteer andermans overtuigingen zonder een boek. Ik heb een heleboel vragen voor jou en alle anderen hier, waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen. Want wat vind je van de monsters van deze dagen die tientallen kinderen doden zonder enige reden? Wat moet met ze gebeuren. Hebben deze gewoon recht op een kamertje met eten en drinken? Terwijl die kinderen hun hele leven bestolen is. Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Waarom Joden vervloekt worden, heeft o.a. te maken met het feit dat ze Mohammed verraadden hebben. Ze wilden hem vermoorden, terwijl in hun boek God ze meegaf dat er nog een profeet zal komen. Daarin geloofden ze, totdat de profeet uit een arbische gezin kwam. Joden en Christenen hebben van God gemaakt wat hij niet is en niet wil zijn. God zegt vertel de waarheid ook al is die pijnlijk. Ze hebben hun boeken vervalst en geloven dat God een zoon heeft etc. Dit zijn o.a. de redenen waarom ze vervloekt zijn, maar zoals je kunt zien, komen de christenen er ook niet goed uit. Toch moet men het altijd over de Joden hebben.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Maar ook als ik zou vinden dat die mensen tot in de eeuwigheid gemarteld moesten worden, dan zou dat er geen waarheid van maken. Citaat:
Maar goed, er wordt dus bedoeld dat de huid volledig verdwenen is. Ik kan je vertellen dat je al stopt met pijn voelen voordat je huid helemaal opgebrand is.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Eerlijk gezegd weet ik niet wat de wetenschap zegt over de lever, zoals ik wel weet over de huid, daarom vroeg ik het ook, maar niemand die daar een antwoord op heeft gegeven. Een kennis beweert zelfs dat er geen zenuwen zijn in de lever, ik heb ook nog een stukje op het internet kunnen vinden die dit beaamt, maar dat lijkt me sterk, en dan heb ik het niet over zenuwen voor bloed of wat dan ook, maar 'pijnpunten' zeg maar,
|
|
||
|
Citaat:
Vader (blauwe ogen) + moeder (blauwe ogen) = kind (blauwe ogen). Stel dat blauwe ogen vaker voorkomen dan bruin, dus als pa blauwe ogen heeft en ma bruine en heeft het kind blauwe ogen. Elk kind wiens ouder (pa of ma) blauwe ogen heeft, heeft zelf ook blauwe ogen. Dat betekent dat alleen twee ouders met bruine ogen een kind met blauwe ogen kan krijgen. Stel dat alle stellen bestaan uit blauw-blauw of blauw-bruin, dan zijn de bruine ogen na een generatie verdwenen, en dat is een vorm van micro-evolutie, denk ik. Je kunt 'blauwe ogen' vervangen met 'vies hapje' en 'bruine ogen' met lekker hapje, om het bij de walvissen te houden.
|
|
|
|
[QUOTE=Turk February;32643461Dan is de huid dus niet geroosterd. Ten minste, als ik een boterham rooster, heb ik daarna nog gewoon een boterham.[/QUOTE]
Wat gebeurt er als het vuur alles kan doen wat ze maar wil. Dus ik denk niet zwartgebakerd. Er blijft geen huid over Ik neem de bovenstaande woorden zwaar terug, dan zeg je dus astgfiero Allah. Ik ken de Koraan niet uit mijn hoofd, dus ik zoek later wel uit welke Arabische woord het woord geroosterd is gehaald. Dat er geen huid over blijft, weet ik niet, ik dacht vroeger zelfs dat ook het vlees verbrand zal woorden. Ik associeerde hier zwartgeblakerd met henna, wat dus gewoon op de opperhuid wordt gedaan en geen pijn doet. En de kans is vrij klein dat ze het verkeerde woord hebben gebruikt.
Laatst gewijzigd op 09-07-2012 om 02:39. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-07-2012 om 14:28. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
)Ik zit hier slechts om te discussiëren dus ik zit hier geen argumenten te zoeken om wel of niet in God te geloven, even voor de duidelijkheid voor de 100ste keer. Een vraag naar allen, hoe kan je in wetenschap, geloven, (tenminste als jullie dat doen) terwijl zelfs wetenschappers niet met elkaar eens zijn. Als iemand iets gelooft wat hij wil geloven, dan zijn het wetenschappers wel en alle anderen die hierachter 100% achter staan. Elke wetenschapper gelooft in zijn theorie en die van zijn collega's, en zijn voorbeelden, maar ontkent en weerlegt de theorieën van andere wetenschappers. In mijn psychologische boeken worden altijd meerdere theorieën behandeld, ik weet nooit welke waar is, geen een eigenlijk, want ze zijn allemaal in tegenspraak met elkaar. Ieder theorie heeft, ergens gelijk in en ergens ongelijk in.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Net zoals vroeger allemaal doodnormale zaken als goddelijk werden gezien, maar ondertussen weten we wel beter. Zelfs gelovigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In tegenstelling tot het geloof natuurlijk weer. Want daar maakt het niet uit hoe vaak wordt bewezen dat het allemaal fabeltjes zijn, je moet blijven geloven. Citaat:
Als er wetenschappelijk bewijs zou bestaan dat er een god is zoals degene die in de koran beschreven staat zal geen een wetenschapper dat alsnog ontkennen. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-07-2012 om 16:51. |
|||
|
|
|||
|
Citaat:
Ik zou ook niet weten waarom je mensen geen tweede kans wilt geven. Al sinds de Verlichting weten we dat iedereen probeert te doen wat hem het beste lijkt. Mensen zijn geen duivels of demonen. Citaat:
Overigens is het inderdaad niet zo dat Mohammed wel had moeten weten hoe het zenuwstelsel in elkaar zit om dit te kunnen bedenken.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Maar goed, je weet nu niet welke theorieën ik bedoel. Er is trouwens nooit een theorie geweest die beweerde dat de aarde plat zou zijn, dat is iets wat de mensen simpelweg dachten. Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dat is ook wat wetenschap eigenlijk is. Een voorlopig antwoord op een vraag, totdat iemand met nieuwe inzichten komt die het tegendeel bewijzen. Door blind te geloven in een religie sluit je je af voor nieuwe inzichten, waardoor je jezelf in de maling neemt en blijft hangen in achterhaalde theorieën. Dit is wat ik je eerder ook al aangaf. Als je de waarheid wilt achterhalen dan moet je openminded zijn. Dit houdt in dat je open staat voor nieuwe ideeën. Als moslim sta jij niet open voor nieuwe ideeën, omdat jij eerst toetst of het nieuwe inzicht niet conflicteert met de regels van de Islam. Je moet een nieuw inzicht niet testen aan de regels van de Islam, maar aan de regels van kritisch denken. Anders kun je er ook nooit achter komen of de Islam klopt. |
||
|
|
||||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Volgens mij heb jij echt niet het flauwste idee wat wetenschap inhoudt. Het is inderdaad zo dat er voor bepaalde fenomenen meerdere theorieën of hypothesen bestaan maar heel veel wetenschappelijk onderbouwde theorieën zijn wel zo'n beetje af. Geef mij maar een wetenschappelijk alternatief voor de wet van Ohm of de wet van de communicerende vaten. Of een alternatieve wetenschappelijke verklaring waarom de aarde rond is.
Dat is gedane materie, waar jij het over hebt is de cutting-edge wetenschap zoals Schrödinger die bijvoorbeeld beoefent. |
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waar heb je het over 'dezelfde wetenschap'. Probeer eens iets te beargumenteren.Citaat:
De wetenschap heeft ook geen argumenten gegeven om niet in onzichtbare paarse olifanten te geloven. Geloof je daar dus ook maar in? Citaat:
Verder betekent de aanwezigheid van veel theorieën niet dat je 'iets zou moeten kiezen' om in te geloven, maar nogmaals, leer eens wat een theorie is. Citaat:
De koran kan ook niet praten, dus er is geen bewijs voor de koran. Citaat:
Citaat:
En trouwens, in theorie moet het mogelijk zijn om de big bang na te bootsen hoor. Dat we daar de techniek niet voor hebben betekent dan niet automatisch dat iets onzin is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Daarom ook is wat je eerder zei wel degelijk racistisch. Dat er in de geschiedenis een paar joden niet zo betrouwbaar bleken te zijn, zegt niets over al die andere mensen. Hoe zou jij het eigenlijk vinden als ik zei dat de geschiedenis uitwijst dat moslims gewelddadig zijn?
|
|
|||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-07-2012 om 20:54. |
|||||||
|
|
|||||||||||||
|
Citaat:
Hoe noem jij het dan?Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is een kans dat zelfs buitenaardse wezens bestaan. (Wat de wetenschap vandaag de dag niet weet of wanneer er te veel tegenstrijdigheden zijn, kan morgen anders zijn,) Citaat:
Citaat:
Dat kunnen ze wel. Hou nou eens op met onzin roepen zonder dat je enige kennis van iets hebt. Typisch moslim-trekje, dat wel. Haha, en je vooroordelen komen nu lekker naar boven. Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat zou mogelijk moeten zijn. Welke techniek? Citaat:
Omdat de wetenschap nou eenmaal zich niet met het bestaan van God bezig houdt. Dat valt ook niet (direct) te bewijzen, dus waarom zouden ze. En boven al waarom zouden ze met zoiets moeilijks bezig houden, als er nog zoveel te bewijzen valt. Wanneer de wetenschap in staat zal zijn om 'alles' te verklaren, zou jij en al die anderen hier verleden tijd zijn. En ook meneer Stapel, heeft zich door geld/roem laten gaan, waardoor we nu weer een paar jaren kunnen wachten om wat verder te komen met ons wetenschap. Citaat:
Nee, de Koran zit hier voor mij na te denken! Hou a.u.b op met je onzin! Meermalen verteld, kennis en godsdienst kunnen hand in hand gaan, maar dat wil je natuurlijk niet geloven, want je wil je liever je logica gebruiken, je logica dat opgevoed werd door onwaarheden,(over de Islam en de Moslims) Citaat:
Oh ja? Waarom niet? Hoe oud ben je? In de jaren 50 rookte bijna iedereen. Ze wisten niet anders.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|